Jump to content

2009.08.22 Portsmouth H


Mr Chapman

Hvem vinner?  

35 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Skal ikke frita Almunia all skyld, men den var vanskelig og headingen var 100% perfekt!! Om han ikke er 3m høy så kunne han ikke gått ut tidligere å plukke den heller. Han var for sent opp ja, men som sagt headingen var 100% perfekt utført.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Jeg satt nylig å tenkte at Almunia har vært virkelig god i år og så kom denne premietabben rett etterpå...

Han var på bærtur på ett innlegg tidligere i kampen også. Da var buret helt åpent men heldigvis fikk edvardo headet unna

 

Du tenker på situasjonen når han egentlig går helt feil ut ca 20 min i kampen? Jeg overså det bevisst, det var ikke en stor sak i grunn.

Link to comment
Share on other sites

En veldig bra førsteomgang av gutta. Synd at Almunia inviterer Pompey inn i kampen igjen. Det er ikke en stor tabbe, men hadde han vært rutinert hadde han gått opp tidlig, for da får keeperen alltid frispark, siden spilleren da angriper keeperen og ikke ballen. Vi skaper masse sjanser og er beveglige i alle ledd. Trenger et tidlig mål i annen omgang så dette blir avgjort. Fabregas er helt sinnsykt god, samme er Diaby. Denilson løser oppgaven bra. Arsjavin er bedre enn i de første kampene. Gallas og Vermaelen har hatt lite å gjøre. Målet i andre omgang er å avgjøre så tidlig som mulig

Link to comment
Share on other sites

første 30 var meget bra ja, men siste 15 var latterlig dårlig. lavt tempo og lite kreativt. men det som irriterer meg mest, er at det ikke går an å holde målet rent når motstanderne knapt skaper sjanser. everton hadde ikke mange sjansene, og det har ikke pompey hatt heller. med en TOPPKEEPER, ville arsenal hatt 8-0 i målforskjell så langt. uhyre svakt av en passiv keeper som har all sin tyngde på hælene. ikke mulig å forsvare almunia i dette tilfellet nei. det er ene og alene keepers ansvar å HOPPE opp og fange ballen med hendene. slike tabber hører ikke hjemme i premier league. i alle fall ikke hos en målvakt som er 1. valg.

 

godt å se at diaby løfter seg, og at arshavin blir mer innvolvert enn i de to foregående kampene. håper de banker inn 3-4 mål i 2.omg. det bør faktisk være mulig mot et så svakt lag som pompey er...

Link to comment
Share on other sites

Hører Tjernås sier at det i utgangspunktet skal være frispark til Almunia her, men sånn er livet. Jeg vil ikke slakte Almunia. Alle kan gjøre en vurderingsfeil. Gleder meg heller over vakkert spill i løpet av kampen.

 

Var ikke frispark til Amunia nei, hadde han kanskje hoppet litt tidligere slik at Kaboul hadde "angrepet" ballen så ville det nok vært det, men er svakt og urutinert av Almunia på det innlegget. Heldigvis er ikke dette den verste kampen hvor han kan gjøre en av få feil, og la oss håpe at det ikke blir mange fler av den sorten! :P

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke si at det ikke var en ganske dårlig jobb av Almunia på målet, men må bare forsvare han litt. Innlegget kommer inn meget høyt og dupper like foran mål, noe som fører til at det blir vanskelig for Almunia og løpe ut og ta ballen da den kommer så høyt. Dette fører til at han heller må bli stående og blir slått i duellen der Kaboul kommer løpende, og selvfølgelig også hopper høyere enn en som står stille. Det er i hvert fall sånn jeg ser det :P

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke si at det ikke var en ganske dårlig jobb av Almunia på målet, men må bare forsvare han litt. Innlegget kommer inn meget høyt og dupper like foran mål, noe som fører til at det blir vanskelig for Almunia og løpe ut og ta ballen da den kommer så høyt. Dette fører til at han heller må bli stående og blir slått i duellen der Kaboul kommer løpende, og selvfølgelig også hopper høyere enn en som står stille. Det er i hvert fall sånn jeg ser det :D

 

Almunia har lov til å bruke armene, det har ikke Kaboul. Begge har lov til på bruke hodet, bare Kaboul gjorde det siste :P

 

He he, storscorer Gallas slår til igjen :P

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke si at det ikke var en ganske dårlig jobb av Almunia på målet, men må bare forsvare han litt. Innlegget kommer inn meget høyt og dupper like foran mål, noe som fører til at det blir vanskelig for Almunia og løpe ut og ta ballen da den kommer så høyt. Dette fører til at han heller må bli stående og blir slått i duellen der Kaboul kommer løpende, og selvfølgelig også hopper høyere enn en som står stille. Det er i hvert fall sånn jeg ser det ;)

 

Almunia har lov til å bruke armene, det har ikke Kaboul. Begge har lov til på bruke hodet, bare Kaboul gjorde det siste :P

 

Du sier noe der, men jeg ville bare få frem at det ikke var en helt enkel jobb for Almunia og plukke den :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...