Jump to content

2009.08.22 Portsmouth H


Mr Chapman

Hvem vinner?  

35 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Portsmouth første lag som besøker Emirates

 

2eartq0.jpg

 

Lørdag får Portsmouth æren av å være det første laget som besøker Emirates Stadium denne sesongen, kan Pompey overraske favorittene Arsenal?

 

Mange hadde avskrevet Arsenal før sesongstarten, spesielt på bakgrunn av salgene av Kolo Toure og Emmanuel Adebayor. Men the Gunners imponerte en del kritikere i serieåpningen når de slo Everton 6-1 på Goodison Park, den kampen ble etterfulgt av en sterk 2-0-seier over Celtic på Parkhead tirsdag i Champions League. Arsenal kan med andre ord vise seg å bli en underdog i gullkampen denne sesongen. Portsmouth på sin side fikk definitivt ikke en like god åpning, først tapte de 2-0 hjemme for Fulham på lørdag, og i midtuka ble de senket av en James McFadden-straffe i det 90. minutt borte mot Birmingham på St. Andrews.

 

Overgangsvinduet er ennå ikke stengt, og i dag ryktes det om at Harry Redknapp er ute etter David James og at Aston Villa gjerne vil slå kloa i forsvarsspilleren Sylvian Distin, for Portsmouths del håper man at de spillerne holder seg på Fratton Park. Nysigneringen Steve Finnan og islendingen Hreidarsson er fortsatt skadet, og er ikke med til London, ellers har Pompey full tropp. Arsenal må igjen klare seg uten Theo Walcott, Samri Nasri, Tomas Rosicky, Johan Djourou og Lukasz Fabianski. Men kroaten Eduardo er tilbake igjen.

 

Mulige lag?:

 

Almunia

Sagna – Gallas – Vermaelen – Clichy

Denilson – Song – Fabregas

Bendtner – vPersie – Arshaivn

 

James

V Borre – Distin – Kaboul – Wilson

Kranjar – Diop – Mokoena – Belhadj

Utaka – Piquionne

 

Sist gang lagene møttes var det et reservepreget, men likevell godt Arsenal-lag som besøkte Portsmouth på sør-kysten, the Gunners vant den kampen 3-0. På Emirates ifjor avgjorde William Gallas kampen med en heading i det 78. minutt. Dette er den 71. gangen lagene møtes, på Arsenals bane har the Gunners vært «konger» og vunnet 18 ganger, Pompey har stukket av med tre poeng fra London seks ganger. Totalt står det 30-24-14 i Arsenals favhør.

 

Nøkkelspillere

Hos hjemmelaget kan det være lurt å holde et øye med Andrey Arshavin, russerens fine tektikk og passningsfot kan bli en tøff test for nykommeren i Premier League, Vanden Borre. Robin van Persie har ennå ikke scoret i årets sesong, og er nok lysten på å åpne sin målkonto. Til slutt; vil Thomas Vermaelen fortsette storspillet?

 

Portsmouths nøkkel til suksess kan avhenge av deres solide keeper David James, 39-åringen er aldrende, men fortsatt en av de beste i ligaen. Ellers er kroaten Niko Kranjar en meget spennende spiller, samt den nye spissen Piquienne, som er en potensiell matchvinner for gjestene i denne kampen.

 

Eksperttipset:

Fortsetter Arsenal det gode spillet burde Portsmouth være en grei motstander på hjemmebane. 2-0.

Arsenal – Portsmouth

Lørdag 22/8, Emirates Stadium

Premier League – 3. runde

Kampen sendes direkte på Canal + Sport 2

Kampstart klokken 16:00

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Spent på om vi klarer å fortsette den gode trenden vi har startet, usikker på om det vil være gunstig eller ugunstig med en liten smell etterhvert

 

Tapte poeng er vel ikke gunstig for noen??

Jo mer flyt, jo bedre. Selvtillit har enorm påvirkning på prestasjonene. Hvis vi kan holde oss i flytsonen så kommer mange poeng helt av seg selv.

Håper å få sett mer av Diaby, Eboue og Eduardo i denne kampen. De trenger og holdes i gang hvis vi nå skulle gå på noen skader før United kampen.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg vil ha laget ned på jorden etter hvert, helst så sent som mulig, men vil helst ikke få den første nedturen i år mot manu...

 

Ned på jorden? Laget er inne i en god periode og kan man med tre poeng foran forventningsfulle hjemmesupportere styrke selvtilliten sin. Noe som ville vært positivt foran Utd-kampen neste helg.

 

Edit: glem det, jeg som misforsto innlegget ditt.

Link to comment
Share on other sites

Småkjipt at jeg går glipp av denne kampen, ettersom jeg tror vårt stjernegalleri blir å feie over gjestene fra sør. :P Blir kampen vist i reprise på ATVO? Evt. andre steder like etter kampslutt?

Link to comment
Share on other sites

Lure på det samme, skal spille kamp på samme tid som Arsenal! Katastrofe. Hvilke kamp er det som er kveldskampen imåra?

 

OT, trur ikke vi skal satse på at dette blir en lett kamp, det blir ingen kamper i årest PL. Bare se på Burnley som slo manure. Men viss vi forsetter slik som vi har spilt dem siste kampene blir det nok 3 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Småkjipt at jeg går glipp av denne kampen, ettersom jeg tror vårt stjernegalleri blir å feie over gjestene fra sør. :P Blir kampen vist i reprise på ATVO? Evt. andre steder like etter kampslutt?

 

Begge omgangene blir vel lagt ut på ATVO, slik som Everton og Celtic kampen, men det er tidligst natt til søndag tenker jeg :P

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en tøff test. Det er i disse kampene vi må bevise tålmodighet og styrke og gjøre opp for de klønete kampene vi hadde ifjor mot antatt svakere lag.

 

Håper på et relativt uendret lag, men skulle gjerne sett Eduardo fra start i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Aug 21 2009, 09:42 PM) 174713[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Småkjipt at jeg går glipp av denne kampen, ettersom jeg tror vårt stjernegalleri blir å feie over gjestene fra sør. :P Blir kampen vist i reprise på ATVO? Evt. andre steder like etter kampslutt?

 

Begge omgangene blir vel lagt ut på ATVO, slik som Everton og Celtic kampen, men det er tidligst natt til søndag tenker jeg :P

blir vist i reprise kl 20.00 på kvelden i morra på C+Sport 1

 

EDIT: i dag mener jeg ;) klokka var vist passert midnatt

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Aug 21 2009, 09:42 PM) 174713[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Småkjipt at jeg går glipp av denne kampen, ettersom jeg tror vårt stjernegalleri blir å feie over gjestene fra sør. :P Blir kampen vist i reprise på ATVO? Evt. andre steder like etter kampslutt?

 

Begge omgangene blir vel lagt ut på ATVO, slik som Everton og Celtic kampen, men det er tidligst natt til søndag tenker jeg B)

 

blir vist i reprise kl 20.00 på kvelden i morra på C+Sport 1

 

EDIT: i dag mener jeg ;) klokka var vist passert midnatt

 

Herlig! ;) Da skal jeg prøve å isolere meg fra alt som heter Premier League til kvelden! Takk for svar, det satt jeg virkelig pris på! :P

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg virkelig til første kamp på Emirates. Etter Everton kampen har vi vel lov til å håpe på en god forestilling idag mot et Portsmouth i ille stand. :P

 

Håper på dette laget:

 

........................Almunia..........................

. Sagna....Gallas....Vermaelen....Clichy......

..........................Song............................

.............Fabregas.......Denilson.................

.Arshavin................................van.Persie.

.......................Eduardo...........................

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg virkelig til første kamp på Emirates. Etter Everton kampen har vi vel lov til å håpe på en god forestilling idag mot et Portsmouth i ille stand. :P

 

Håper på dette laget:

 

........................Almunia..........................

. Sagna....Gallas....Vermaelen....Clichy......

..........................Song............................

.............Fabregas.......Denilson.................

.Arshavin................................van.Persie.

.......................Eduardo...........................

 

Det laget så utrolig sterkt ut.. Også mulighet for at V. Persie og Arshavin kan bytte sider underveis for å skape uro i forsvarsrekka til Portsmouth, i tillegg til at vi har en strålende spiller i Bendtner klar for innhopp!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er på en positiv bølge, mens Pompey opplever ting motsatt for tiden. En soleklar og lett seier for Arsenal? Jeg er ikke helt sikker. Dette blir første test på mange måneder hvor vi kan forvente et lag som legger seg kompakt dypt på egen banehalvdel.

 

Det er vanskelig å bryte igjennom lag som kun er på banen for å forsvare seg. Arsenal imponerte sjelden forrige sesong i spill mot etablert forsvar. Jeg tror vi kommer til å dominere banespillet stort, og jeg tror vi har nok fart og plasseringsdyktighet til å avverge Portsmouthkontringer. Det er framover jeg ser noen skyer på himmelen. Hittil denne sesongen har våre scoringer kommet i hovedsak på dødballer og overganger.

 

Tror dette kan være en fin kamp for spillere som kan gjøre uventede ting på egenhånd, og det er mange i stallen som aspirerer. Arshavin, Eduardo, Diaby, Wilshere, Fabregas er alle spillere med kvaliteter til å skape ubalanse og bryte igjennom en tett forsvarsmur.

 

Jeg håper på bånn gass fra start for å prøve å få et tidlig mål. Det kan gjøre ettermiddagen til en flott opplevelse.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg virkelig til første kamp på Emirates. Etter Everton kampen har vi vel lov til å håpe på en god forestilling idag mot et Portsmouth i ille stand. :blink:

 

Håper på dette laget:

 

........................Almunia..........................

. Sagna....Gallas....Vermaelen....Clichy......

..........................Song............................

.............Fabregas.......Denilson.................

.Arshavin................................van.Persie.

.......................Eduardo...........................

 

Det laget så utrolig sterkt ut.. Også mulighet for at V. Persie og Arshavin kan bytte sider underveis for å skape uro i forsvarsrekka til Portsmouth, i tillegg til at vi har en strålende spiller i Bendtner klar for innhopp!

Hm, ifjor sommer var det ekstremt få som ville ha med spillere som Song og Denilson, i år kommer de til å bli fansens favoritter ;)

Link to comment
Share on other sites

Laget

 

Almunia

Eboue - Gallas - Vermaelen - Clichy

Cesc - Denilson - Diaby

v Persie - Eduardo - Arshavin

 

Blir kanskje 4-4-2.

 

Men hvor i helvete er Song??

 

Vil nok gi Song en liten pustepause. Ellers er jo Diaby mer offensiv, så tipper Denilson går inn i Song sin rolle mens Diaby tar Denilson sin rolle på midten.

 

Gibbs står faktisk oppført på venstreback, med Clichy på benken nå. Lagoppstillingen endret.

Link to comment
Share on other sites

Laget

 

Almunia

Eboue - Gallas - Vermaelen - Clichy

Cesc - Denilson - Diaby

v Persie - Eduardo - Arshavin

 

Blir kanskje 4-4-2.

 

Men hvor i helvete er Song??

 

Vil nok gi Song en liten pustepause. Ellers er jo Diaby mer offensiv, så tipper Denilson går inn i Song sin rolle mens Diaby tar Denilson sin rolle på midten.

 

Gibbs står faktisk oppført på venstreback, med Clichy på benken nå. Lagoppstillingen endret.

 

Da har nok Clichy plukket opp en småskade? Spennende å se hvordan laget klarer seg uten Song

Link to comment
Share on other sites

Skal ærlig innrømme at jeg er litt skuffet over at Wilshere ikke en gang er på benken i en kamp som denne

Merida er valgt foran idag, det må bety at Wenger vet at Merida er best egnet til denne kampen av de 2...

 

Til Trådstarter: Fantastisk kamptråd idag :blink:

 

Oppdatering rykter: Chamakh skifter ikke klubb i år i følge SkySports..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...