Jump to content

Min Siste evaluering av lag og hva som må gjøres i transfervinduet 09/10


1Bergkamp0

Recommended Posts

Her vil jeg sette opp en liten karakteristikk og en karakter etter hver spiller og hvordan jeg tror årets sesong vil bli, vi kan begynne med Keepere og Forsvarsspillere som da blir den første av det jeg har tenkt å dele opp i tre/fire deler:

Keepere:

Manuel Almunia

Reaksjons-sterk, tabber seg sjelden ut, det er det jeg synes er positivt med Manuel, det negative er feltarbeidet, som blir avslørt av stoppernes våre dårligere hodestyrke. Karakter 3

 

Lukasz Fabianski

Keeper som nå har tatt over som førstelagskeeper for Polen og mange mener burde ta over for Almunia fra neste sesong, min mening er at han har igjen en del å lære på å gjøre riktige valg, spesielt ved utrusninger og feltarbeid. Mener at han til nå burde være reserve og at han heller kan bytte på å stå med Almunia. Karakter 3-

 

Mer om Keepere finnes her

 

Back Venstre:

Gaël Clichy

Clichy var kanskje verdens beste back ved Lehmann i mål, i fjor viste han stor mangel på å ta riktige avgjørelser defensivt som kostet oss mange mål i mot. Spennende om han klarer å ta seg opp på nivået han var før. Hvis han klarer å treffe på flere av innleggene vil denne karen få mange assists, for selv om han sto med 0 assists i fjor hadde han mer enn nok sjanser til å legge innlegg som han burde gjort mere ut av. Karakter 4

 

Kieran Gibbs

Kieran ble før fjorårs-sesongen omskolert fra ving til back og legger seg inn i rekken av suksessfulle spillere Wenger har omskolert, sammen med blant annet Henry, Toure og Petit. Gutten er både sterk defensivt og offensivt og mange mener han vil spille Clichy ut av laget i år. Karakter 4

Back Høyre:

 

Bacary Sagna

Bacary var en sensasjon i sin første sesong i trøya, men som Clichy var han ikke særlig god i fjor, Sagna sviktet ikke like mye defensivt, men sto vel uten assist i fjor(Som kollega Clichy), noe som er meget svakt av en back som går på overlap hele tiden. Karakter 4

 

Emmanuel Eboue

Det nærmeste Sagna har en utfordrer, var sett på en av verdens beste backer da Sagna kom, men ble satt veldig tilbake da han måtte forholde seg til en midtbanesentral/ving plass, det ryktes også at han kommer til å forlate klubben pga at han Ade og Kolo visst nok var i konflikt med Gallas og de to andre alt har forlatt klubben, Eboue tilbyr klubben gode ferdigheter defensivt og offensivt, men sliter i likhet med resten av laget(Og mange afrikanske spillere generelt) med å ta de riktige valgene. Håper vi beholder en så fleksibel reserve som Eboue. karakter 3+

 

Stoppere:

 

Mikael Silvestre

Ble hentet billig av Manure, Silvestre har kombinert styrke og fart, men klarer ikke samarbeide med resten av forsvaret og har en tendens til å gi opp, begynner å bli gammel, men håper vi beholder han som back-up

karakter 3-

 

Phillippe Senderos

Big Phil, tilbyr oss den kynismen vi kanskje mangler i forsvar og han er den stopperen som er mest hodesterk av stopperne våre, men Phillippe mangler farten og posisjoneringsevnen en god stopper mangler, en god stopper kan veie opp for det ene med det andre, (Fabio Cannavaro sin posisjonering), men en god stopper klarer seg ikke uten begge, hvertfall ikke i Arsenals verden, nå er han også på vei til Everton, men en spiller som behersker en 6-7 språk kan holde stallen sammen og hjelpe å integrere nye så hvis Senderos vil bli er han velkommen for min del. Karakter 3

 

Thomas Vermaelen

Spilleren jeg kan minst om av våre forsvarsspillere, har ikke fått sett han noe særlig, men av det jeg har sett er han god til å takle, grei i lufta og greit kjapp, han kom jo også som belgisk landslagsspiller og kaptein for Ajax. Denne spilleren kan også være hentet inn for å gjøre en jobb på backen eller på den defensive midtbanen. Kan ikke gi karakter på en spiller jeg nesten kun har sett i integreringsfasen i en ny klubb.

 

Johan Djourou

Johan var en positiv overraskelse forrige sesong, jeg rangerte denne spilleren som langt dårligere enn Silvestre og Senderos, men har nå spilt seg opp, har fart, hodestyrke og behersker også den defensive midtbanerollen. Det negative er vel at han er usikker og at usikkerhet i forsvaret sprer seg over hele laget, men med mer spilletid går nok dette bort. Usikkert om han får spille fast eller Wenger vil rotere eller foretrekker et annet stopperpar.

Karakter 4-

 

William Gallas

Har mye å revansjere fra fjorårs-sesongen hvor han mistet kapteinsbindet og brukte halve sesongen på å krangle med midtstopperkollega Toure(Som jeg ikke skal legge skjul på at jeg heller ville hat i klubben enn Gallas) Gallas sin svakhet er hodestyrken og til tider instillingen, men Gallas har en enorm vinnervilje og er kjapp, i tillegg til å ha det meste andre som skal til for å gjøre en stopper god. Satser på at Gallas revansjerer fjorårets sesong med en knallsesong i år. Karakter 4+

 

Siden Wenger sa han ville ha en defensiv og en offensiv forsterkning er spillern jeg helst vil ha inn defensivt denne: Brede Hangeland

Han har en beskjeden instilling utenfor banen hvor han ikke ville skadet en flue, men på banen er han beinhard, han har en stor og sterk kropp som han bruker riktig, for å nevne det negative så er han ikke fullt så kjapp som han burde vært, men jeg mener Brede jevner ut det med gode posisjoneringsevner.

Noe som både kan skade og styrke muligheten for denne overgangen er at Wenger har sett på Brede Og enda en negativ ting er vel at Senderos i såfall går ut til Everton, noe som kan være et slag mot garderoben (Som alt har mistet 'faren' Toure og komikeren Adebayor og som også kan komme til å miste komikeren Eboue

 

Neste innlegg kommer sannsynligvis i løpet av kvelden/i morgen tidlig

Link to comment
Share on other sites

Morsomt å lese dine betraktninger eller evalueringer som du kaller det. Jeg tror som deg at Hangeland med sin fysikk og hodestyrke ville vært ok forsterkning. Og det at han er norsk gjør jo ingenting. Det syntes jeg gjør det hele mer spennende.

Savner fra deg noen kritiske bemerkninger om innleggene fra sidebackene, her kaster vi rett og slett bort for mange muligheter, på tilsvarende måte som Adebayors utallige offsides.

Jeg syntes også at du ligger for lavt i poeng på keeperne våre. Spesielt gjelder dette Almunia uten at jeg med dette ønsker helle bensin på et ulmende og ikke så altfor nyansert og fotballfaglig debattbål.

Syntes også Eboue må få poeng for innstilling.

Ser frem til ditt neste innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Morsomt å lese dine betraktninger eller evalueringer som du kaller det. Jeg tror som deg at Hangeland med sin fysikk og hodestyrke ville vært ok forsterkning. Og det at han er norsk gjør jo ingenting. Det syntes jeg gjør det hele mer spennende.

Savner fra deg noen kritiske bemerkninger om innleggene fra sidebackene, her kaster vi rett og slett bort for mange muligheter, på tilsvarende måte som Adebayors utallige offsides.

Jeg syntes også at du ligger for lavt i poeng på keeperne våre. Spesielt gjelder dette Almunia uten at jeg med dette ønsker helle bensin på et ulmende og ikke så altfor nyansert og fotballfaglig debattbål.

Syntes også Eboue må få poeng for innstilling.

Ser frem til ditt neste innlegg.

Eboue får poeng for innstillingen? Han bidro ikke svært mye akkurat sist sesong synes nå jeg, er jo livredd for rødt kort hver gang han mister ballen. Ville gitt han 3-

 

 

Jeg synes dere er i overkant kritiske til backene våre jeg... Hvilke lag er det egentlig som kan skilte med bedre backer enn det vi har?? Er vel eneste stedet Arsenal faktisk har full dekning. med både Gibbs og Eboue.

 

Almunia: helt avarage keeper på alle områder, jeg savner at han tar frem det lille ekstra og skaffer oss poeng som feks. Cech gjør for Chelsea. Han er ingen matchvinner, og burde egentlig vært reservekeeper. Tenk deg klasseforskjellen på han og Seaman! Men men, ække der skoen trykker..

 

Fått inn Hangeland tror jeg kunne hjulpet oss mye, svært intelektuell både på fotballbanen og i det virkelige liv. (PS! en 5 er og resten 6 ere fra videregående skole) Han blir bare bedre og jeg ser han gjerne i Arsenal-trøya....

Link to comment
Share on other sites

Her kommer innlegg 2 av 3/4:

 

 

Tomas Rosicky

 

Blitt skadet igjen og man frykter at han aldri kommer ordentlig tilbake igjen, Rosicky har fantastisk pasningsfot, god teknikk og fantastiske langskudd, men han mangler som de fleste andre på midten vår den defensive tøffheten. Karakter - ikke satt pga skade i for lang tid.

 

Aaron Ramsey

 

'Rambo' som man kalte han i Cardiff har sine største styrker offensivt, men er også grei defensivt, fortsatt for dårlig for førstelaget, men et fantastisk talent som også scoret et par pene mål i fjor. Karakter 3

 

Armand Traore

 

Fart og innlegg er denne spillerens styrker, han ble omskolert fra back til ving før fjorårs sesongen hvor han var i Portsmouth, han spilte visst nok fast i store deler av sesongen, jeg må innrømme at jeg ikke så han i mer enn 1-2 kamper med Portsmouth i fjor, men Traore spilte mye, en spennende spiller som jeg ikke har sett nok til å gi karakter.

 

Francesc Fabregas

 

Trenger ikke si så mye om denne spilleren pga at dette er spilleren alle her kjenner.

Hadde en fantastisk sommer i 08, men klarte ikke følge opp med det samme spillet i Arsenals sesong, men allikevel fikk han en del mål og assists, men vi vet alle at Cesc kan bedre. Karakter 5

 

Abou Diaby

 

Lagets mest ustabile spiller, "på sitt beste fantastisk og god nok for alle lag, men på sitt verste ikke god nok for Grue IL" var vel Solbakkens dom over Grønkjær, det samme gjelder vel Abou, årets kamp for Abou var kanskje mot Fenerbache, hvor han brilijerte. Jeg mener at hvis Abou ikke forbedrer seg veldig burde vi selge han etter sesongen. Karakter 3

 

Denilson

 

Pasningsdyktig spiller som kanskje ikke er god nok defensivt til å spille ved siden av Cesc, har i følge statistiskkene fantastiske pasninger, men har det med å velge korte enkle pasninger, så at han har større treffprosent enn foreksempel Cesc skyldes nok det. Karakter 3

 

Andrey Arshavin

 

Arshavin kom først i Februar, men ble fort integrert og scoret vel 4 mot Liverpool allerede i April. Han fikk masse assists og scoret masse mål og hadde vel Premier Leagues beste snitt på antall kamper i antall assists og mål? Uansett, hvis Arshavin fortsetter seg på denne måten kan han bli en legende i klubben.

Karakter 5+

 

Samir Nasri

Gode pasninger, fin teknikk og gode langskudd, lanserte seg som vår nye defensive midtbanespiller i år, men det tviler jeg på at han er god nok defensivt til det. Hadde en grei sesong i fjor, noe ustabil, men aldri elendig. Karakter 4

 

Alexander Song

 

Vår ene defensive midtbanespiller kan få enten en kjempesesong eller en elendig sesong. I fjorårs sesongen fikk han en del spilletid og imponerte til tider med sine kjappe vendinger, muskler og taklings-styrke. Karakter 4

 

Jack Wilshere

 

Per dags dato et av våre største talenter(Tør ikke si det største i og med at vi har så mange :)), Capello har allerede sagt at han vil bli vurdert til VM 2010 troppen til Englands lag. Teknisk god, kreativ og pasningssikker, pluss et fantastisk skudd gjør dette til kanskje det største engelske talentet for tiden Karakter 3+

 

 

Robin Van Persie

 

Flest mål, flest assists og årets spiller i Arsenal, allikevel forventer vi mer av RvP, gutten har blitt en mann nå og er kvitt disse fæle skadeproblemene. Men jeg tror at Van Persie har en toppscorer inne i seg, noe han viste når han spilte med Henry, men ikke helt har klart å vise ved siden av Adebayor. Karakter 4+

 

Carlos Vela

 

Carlos fikk ikke mange sjanser i fjor, men imponerte litt med sin gode fart og sitt lave tyngdepunkt, han har enda ikke bevist noe mot god motstand. Men han er en mann for fremtiden. Karakter 3-

 

Theo Walcott

 

Theo begynte sesongen fantastisk, men Theo's sesong ble ødelagt av skader, desverre noe ustabil, men vi har mye i vente av Theo, det er jeg sikker på, selv om han i øyeblikket ikke er stabil nok til å bli en toppscorer, kan bli viktig hvis vi legger om til dette 4-3-3/4-5-1 systemet siden han både kan spille ving og spiss. Karakter 4

 

Spisser:

 

Nacer Barazite

 

Var tidligere spiss og toppscorer for reservelaget vårt, dro så på utlån til Derby og kom tilbake som midtbanespiller, ving, har blitt sammenlignet med Pires i spillestil. Fin teknikk og gode avslutninger er kjennetegn ved Barazite. Karakter 3+

 

Jay Simpson

 

Utlånt til WBA i fjor, et lag jeg så en del i aksjon, selv om Wenger ikke ser ut til å ha trua på han synes jeg han er hodesterk, rask og har en egen evne til å skape noe. Tror at denne gutten kan bli noe, men ikke i Arsenal desverre. Karakter 3+

 

Eduardo

 

Dudu kom tilbake fra skade før ventet og scoret to mål i comeback kampen sin. (Noe som er et av mine favoritt høydepunkter i Arsenals historie noensinne)

Hans fremste styrke er posisjoneringen, dette betyr at han er en eminent spiller å sette inn mot et lag som foreksempel kjører offside felle, Dudu sine posisjoneringsevner er gull når laget også kan by på spillere som Arshavin, Nasri, Rosicky og Cesc.

Karakter 4+

 

Nicklas Bendtner

Hvis denne karen lærer litt av Eduardo kan han bli en super spiss, Bendtner er god med hodet og sterk i kroppen og er en spiller som alltid gir alt for laget, mens han svakheter er posisjoneringsevne og avslutninger, noe som også er Eduardo's styrke, Bendtner scoret to mindre enn Adebayor i fjor, men blir allikevel fort en synder, jeg tror dette blir målet Bendtner virkelig slår gjennom. Karakter 4-

 

Eventuelt offensivt kjøp: Jeg håper Wenger ser på den defensive midtbanen som et offensivt kjøp fordi det er der og stopper og kanskje keeper vi trenger noen nye, for i angrepet vil vi nå ha Eduardo, Vela, Simpson og Barazite som ikke var særlig med i fjor.

 

Men jeg ville hentet inn Patrick Vieira, han kjenner klubben, men kjenner ikke mange spillere, han vil være god å ha på dødballer for og mot og han vil være en dyktig læremester for Song. Dessuten er dette en spiller jeg sammen med Adams, Super-Sol, Pires og Bergkamp som jeg mener kunne vært dyktige trenere og en av dem kunne læres opp av Wenger og overta hans prosjekt.

Skal se om jeg gir ut en til to deler til om hva Wenger må gjøre, lagoppstillinger jeg ville brukt og hva vi kan forvente i sesongen 08/09

Link to comment
Share on other sites

Ben Lakris: Prøvd å legge til litt til på dette

Kuletore: Eboue var en viktig squad spiller forrige sesong som bidro på backene, på midtbanen og som ving.

Backene har vi jo god dekning på, og backene er av favorittene mine og på sitt beste fantastiske, men jeg savner de kjappe igangsettingene til backene som løper nedoversiden og sender feks en stikker til en kjapp spiss som Henry, dette er da noe Almunia sin feil siden han er dårlig på dette.

Link to comment
Share on other sites

Her kommer innlegg 2 av 3/4:

 

 

Tomas Rosicky

 

Blitt skadet igjen og man frykter at han aldri kommer ordentlig tilbake igjen, Rosicky har fantastisk pasningsfot, god teknikk og fantastiske langskudd, men han mangler som de fleste andre på midten vår den defensive tøffheten. Karakter - ikke satt pga skade i for lang tid.

 

Aaron Ramsey

 

'Rambo' som man kalte han i Cardiff har sine største styrker offensivt, men er også grei defensivt, fortsatt for dårlig for førstelaget, men et fantastisk talent som også scoret et par pene mål i fjor. Karakter 3

 

Armand Traore

 

Fart og innlegg er denne spillerens styrker, han ble omskolert fra back til ving før fjorårs sesongen hvor han var i Portsmouth, han spilte visst nok fast i store deler av sesongen, jeg må innrømme at jeg ikke så han i mer enn 1-2 kamper med Portsmouth i fjor, men Traore spilte mye, en spennende spiller som jeg ikke har sett nok til å gi karakter.

 

Francesc Fabregas

 

Trenger ikke si så mye om denne spilleren pga at dette er spilleren alle her kjenner.

Hadde en fantastisk sommer i 08, men klarte ikke følge opp med det samme spillet i Arsenals sesong, men allikevel fikk han en del mål og assists, men vi vet alle at Cesc kan bedre. Karakter 5

 

Abou Diaby

 

Lagets mest ustabile spiller, "på sitt beste fantastisk og god nok for alle lag, men på sitt verste ikke god nok for Grue IL" var vel Solbakkens dom over Grønkjær, det samme gjelder vel Abou, årets kamp for Abou var kanskje mot Fenerbache, hvor han brilijerte. Jeg mener at hvis Abou ikke forbedrer seg veldig burde vi selge han etter sesongen. Karakter 3

 

Denilson

 

Pasningsdyktig spiller som kanskje ikke er god nok defensivt til å spille ved siden av Cesc, har i følge statistiskkene fantastiske pasninger, men har det med å velge korte enkle pasninger, så at han har større treffprosent enn foreksempel Cesc skyldes nok det. Karakter 3

 

Andrey Arshavin

 

Arshavin kom først i Februar, men ble fort integrert og scoret vel 4 mot Liverpool allerede i April. Han fikk masse assists og scoret masse mål og hadde vel Premier Leagues beste snitt på antall kamper i antall assists og mål? Uansett, hvis Arshavin fortsetter seg på denne måten kan han bli en legende i klubben.

Karakter 5+

 

Samir Nasri

Gode pasninger, fin teknikk og gode langskudd, lanserte seg som vår nye defensive midtbanespiller i år, men det tviler jeg på at han er god nok defensivt til det. Hadde en grei sesong i fjor, noe ustabil, men aldri elendig. Karakter 4

 

Alexander Song

 

Vår ene defensive midtbanespiller kan få enten en kjempesesong eller en elendig sesong. I fjorårs sesongen fikk han en del spilletid og imponerte til tider med sine kjappe vendinger, muskler og taklings-styrke. Karakter 4

 

Jack Wilshere

 

Per dags dato et av våre største talenter(Tør ikke si det største i og med at vi har så mange :P), Capello har allerede sagt at han vil bli vurdert til VM 2010 troppen til Englands lag. Teknisk god, kreativ og pasningssikker, pluss et fantastisk skudd gjør dette til kanskje det største engelske talentet for tiden Karakter 3+

 

 

Robin Van Persie

 

Flest mål, flest assists og årets spiller i Arsenal, allikevel forventer vi mer av RvP, gutten har blitt en mann nå og er kvitt disse fæle skadeproblemene. Men jeg tror at Van Persie har en toppscorer inne i seg, noe han viste når han spilte med Henry, men ikke helt har klart å vise ved siden av Adebayor. Karakter 4+

 

Carlos Vela

 

Carlos fikk ikke mange sjanser i fjor, men imponerte litt med sin gode fart og sitt lave tyngdepunkt, han har enda ikke bevist noe mot god motstand. Men han er en mann for fremtiden. Karakter 3-

 

Theo Walcott

 

Theo begynte sesongen fantastisk, men Theo's sesong ble ødelagt av skader, desverre noe ustabil, men vi har mye i vente av Theo, det er jeg sikker på, selv om han i øyeblikket ikke er stabil nok til å bli en toppscorer, kan bli viktig hvis vi legger om til dette 4-3-3/4-5-1 systemet siden han både kan spille ving og spiss. Karakter 4

 

Spisser:

 

Nacer Barazite

 

Var tidligere spiss og toppscorer for reservelaget vårt, dro så på utlån til Derby og kom tilbake som midtbanespiller, ving, har blitt sammenlignet med Pires i spillestil. Fin teknikk og gode avslutninger er kjennetegn ved Barazite. Karakter 3+

 

Jay Simpson

 

Utlånt til WBA i fjor, et lag jeg så en del i aksjon, selv om Wenger ikke ser ut til å ha trua på han synes jeg han er hodesterk, rask og har en egen evne til å skape noe. Tror at denne gutten kan bli noe, men ikke i Arsenal desverre. Karakter 3+

 

Eduardo

 

Dudu kom tilbake fra skade før ventet og scoret to mål i comeback kampen sin. (Noe som er et av mine favoritt høydepunkter i Arsenals historie noensinne)

Hans fremste styrke er posisjoneringen, dette betyr at han er en eminent spiller å sette inn mot et lag som foreksempel kjører offside felle, Dudu sine posisjoneringsevner er gull når laget også kan by på spillere som Arshavin, Nasri, Rosicky og Cesc.

Karakter 4+

 

Nicklas Bendtner

Hvis denne karen lærer litt av Eduardo kan han bli en super spiss, Bendtner er god med hodet og sterk i kroppen og er en spiller som alltid gir alt for laget, mens han svakheter er posisjoneringsevne og avslutninger, noe som også er Eduardo's styrke, Bendtner scoret to mindre enn Adebayor i fjor, men blir allikevel fort en synder, jeg tror dette blir målet Bendtner virkelig slår gjennom. Karakter 4-

 

Eventuelt offensivt kjøp: Jeg håper Wenger ser på den defensive midtbanen som et offensivt kjøp fordi det er der og stopper og kanskje keeper vi trenger noen nye, for i angrepet vil vi nå ha Eduardo, Vela, Simpson og Barazite som ikke var særlig med i fjor.

 

Men jeg ville hentet inn Patrick Vieira, han kjenner klubben, men kjenner ikke mange spillere, han vil være god å ha på dødballer for og mot og han vil være en dyktig læremester for Song. Dessuten er dette en spiller jeg sammen med Adams, Super-Sol, Pires og Bergkamp som jeg mener kunne vært dyktige trenere og en av dem kunne læres opp av Wenger og overta hans prosjekt.

Skal se om jeg gir ut en til to deler til om hva Wenger må gjøre, lagoppstillinger jeg ville brukt og hva vi kan forvente i sesongen 08/09

 

Må jo la meg friste til noen kommentarer på velbearbeidet innlegg.

 

Det jeg er noe uenig med deg i er poengvurderinger.

For eksempel. Fabregas etter Arsjavin, skal han være det selv om han hadde en dårligere sesong i fjor enn forfjor.

Og skal ikke Rvp opp på en femmer.

Og det viktigste for meg; skulle ikke Jack W. høyere enn han er, på samme poengsum som Barzite og Simpson.

Link to comment
Share on other sites

Morsomt å lese dine betraktninger eller evalueringer som du kaller det. Jeg tror som deg at Hangeland med sin fysikk og hodestyrke ville vært ok forsterkning. Og det at han er norsk gjør jo ingenting. Det syntes jeg gjør det hele mer spennende.

Savner fra deg noen kritiske bemerkninger om innleggene fra sidebackene, her kaster vi rett og slett bort for mange muligheter, på tilsvarende måte som Adebayors utallige offsides.

Jeg syntes også at du ligger for lavt i poeng på keeperne våre. Spesielt gjelder dette Almunia uten at jeg med dette ønsker helle bensin på et ulmende og ikke så altfor nyansert og fotballfaglig debattbål.

Syntes også Eboue må få poeng for innstilling.

Ser frem til ditt neste innlegg.

Eboue får poeng for innstillingen? Han bidro ikke svært mye akkurat sist sesong synes nå jeg, er jo livredd for rødt kort hver gang han mister ballen. Ville gitt han 3-

Eboue bør absolutt få poeng for innstilling. Måten han ble buet ut på er en meget trist og tung opplevelse.

Når du da kommer tilbake og scorer 2 mål mot Blackburn, som forøvrig var hans liga mål nr 2 og 3 så vet du at gutten har en god innstilling. Men det skal jo ikke gjemmes under en stol at han har hatt et problem når det gjelder disiplin på banen.

Link to comment
Share on other sites

Kjempefint innlegg, som jeg ser at du har brukt masse tid på :P Men jeg er uenig med deg i to ting. For det første er synes jeg wilshere er bedre enn barazite (hvertfal like god) og fortjener en like bra poengsum. En annen ting er pasningene til denilson. Det er kanskje sant at han velger enkle pasninger i blant. Men han skal også ha honnør for fantastike og risikable pasninger. F eks. den som ledet til Arshavin sitt mål mot blackburn. Ellers er dette et veldig bra innlegg

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne skal Arsenal slite med å klare topp 4 i år. I så fall må de kapre 4.plassen fra Liverpool. Topp tre ser ut til å bli (vilkårlige rekkefølger innen de ulike kategoriene):

 

Topp 3

Chelsea

Man Utd

Man City

 

 

Så følger

Liverpool

Arsenal

 

 

Så følger

Tottenham

Everton

Villa

 

De som ler av City, vil få seg en ubehagelig overraskelse. De har like godt forsvar som oss, bedre keeper, litt svakere midtbane kanskje, men mye bedre spisser. Bredden er enorm. Så vil mange si at det tar lang tid å spille inn et lag. Vel, i noen tilfeller, ja, men absolutt ikke alltid!

Håper på forsterkninger, for sannheten er like enkel som den er brutal:

Vil vi noe i år må vi ha et konkurransedyktig lag...

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne skal Arsenal slite med å klare topp 4 i år. I så fall må de kapre 4.plassen fra Liverpool. Topp tre ser ut til å bli (vilkårlige rekkefølger innen de ulike kategoriene):

 

Topp 3

Chelsea

Man Utd

Man City

 

 

Så følger

Liverpool

Arsenal

 

 

Så følger

Tottenham

Everton

Villa

 

De som ler av City, vil få seg en ubehagelig overraskelse. De har like godt forsvar som oss, bedre keeper, litt svakere midtbane kanskje, men mye bedre spisser. Bredden er enorm. Så vil mange si at det tar lang tid å spille inn et lag. Vel, i noen tilfeller, ja, men absolutt ikke alltid!

Håper på forsterkninger, for sannheten er like enkel som den er brutal:

Vil vi noe i år må vi ha et konkurransedyktig lag...

 

Du har mye rett i det du sier, men det skal utrolig mye til for at et lag med bare nye spillere gjør det bra den første sesongen, jeg tror ikke City kommer til å bryte topp 4 i år, kanskje neste år, vi får vente å se !

Link to comment
Share on other sites

Spennende lesing. De spillere Arsenal har er ikke dårlige, problemet er at laget mangler rutine og en god defensiv satbilisator på midten.

En "vieira" type hadde hjulpet... Noen som kan gjøre dirty jobb og avlaste Fabregas. Verken Denilson eller Song er gode nok. De er ok, men ikke noe mer.

 

Det Wenger ikke forstår er at hvis han hadde forsterket laget med en en eller to etablerte spillere, helst to defensive midt. så ville det gjort Arsenal mye tøffere!

Arsenal mangler den fysiske tyngden.... Adams, Bould, Keown...når Du møtte dem så viste du at Du ville få bank. Det er ingen lenger på dagens lag som klarer det;)

 

Det jeg frykter mest, eller egentlig det som skjer hele tiden er at Wenger skaper stjerner også forsvinner de, fordi laget ikke presterer. Det kommer nok til å skje med Fabregas også.

Wengers problem er også at han gir spillere som ikke presterer klippekort på laget. Det gjelder Denilson, Diaby (hvis han ikke er skadet), og det gjaldt Ade i fjor.

 

 

Men jeg skal være positiv og satser på en pokal denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg lurer litt på er hvem denne defansive midbane spilleren vi maser om er?

Ser liten vits i å kjøpe noen bare for å gjøre det.

Var mye prat om Cana og Veluso eller hvordan det nu staves :P

men er de så mye bedre enn det vi allerede har?jeg vet ærlig talt ikke alt for mye om disse spillerene,men jeg vil tro og håpe at Wenger og hans speidere vet hva de holder på med?

 

Skal vi forsterke så bør det være med skikkelig kvalitet,desverre er mange av disse spillerene allerede i store og rike klubber så det gjør ikke ting enklere.

 

Kanskje Wenger velger å spare litt penger til neste år når det er VM,,dukker sikkert opp etpar spillere der som han vil få lyst på?

 

ps-er klar over at sunderland kjøpte Cana for skit og ingen ting

Link to comment
Share on other sites

I år ser det altså ut til at vi skal prøve å beherske en vanlig 442, en 451, en 433 og en 4411

 

4-4-2 er jo en slags standardformasjon for de fleste klubber og egentlig ikke mye å si om, Arsenal har brukt den siden Wenger tok over og har hatt stor suksess, men ikke like stor de siste årene, det kan være derfor Professoren bytter nå. 4-4-1-1 ble mer og mer brukt fra 07/08 og i 08/09 i 07/08 hadde vi en god koblingsspiller som Hleb som kunne skape mye hadde presise pasninger og gode bevegelser, i 08/09 hadde vi Diaby, som er bedre enn Hleb på alt det når han har dagen, men det skjer alt for sjelden. I 09/10 ser jeg for meg en Andrey Arshavin som kan holde den posisjonen, noe han blant annet gjorde glitrende i EM 08 med Pavlyuchenko over seg, nå er vel håpet at han skal klare det igjen og Arsenal har jo en lignende spilletype som Pavlyuchenko i Nicklas Bendtner.

 

Jeg tror vi skal legge sammen 4-5-1 og 4-3-3 i en formasjon slike Man Utd har gjort. De utnyttet å ha fleksible spillere på kantene (Ronaldo, Rooney, Park og Giggs for å nevne noen) I Arsenal har vi nå hentet og tilpasset en rekke spillere til å spille på kanten i en slik formasjon (Nasri, Arshavin, Walcott, RvP, Dudu, Diaby(!), Bendtner, Rosicky) i midten ser jeg helst for meg Nicklas Bendtner og på hver sin side av han, Arshavin og RvP(Vil helst ha Robin på høyre og Arshavin på venstre pga tidlige innlegg og evnen til å få posisjonering til å skyte best mulig, å bytte plass er selvfølgelig et utmerket alternativ(igjen Manure, som jeg tror vi må bruke som en slags modell for å igjen bli bedre enn dem...))

 

Mange har da spurt seg om 4-3-3 ikke kan skape defensive problemer for oss, men jeg tviler på at det blir noe særlig mer i og med at vi får en mann til inn på sentral midtbane og vingene er alle sammen kjappe og taktisk gode(Kanskje med untak av RvP) og uansett tror jeg at skiftingen til en 4-3-3/4-5-1 formasjonen vil bety at vi evner å holde ballen mer i laget høyere opp på banen, noe som betyr at forsvaret ikke blir fullt så viktig før motstanderen prøver å kontre og da har vi noen kjappe spillere bak(Gallas, Clichy og Sagna) som klarer å holde jevn fart med de raskeste motstanderene. Jeg ser for meg dette som vårt beste lag i en slik formasjon:

4-5-1/4-3-3

------------------------Almunia-----------------------

--Sagna---Gallas----Vermaelen----Clichy---

-------------------------Song--------------------------

----------Cesc©-------------Nasri-----------------

--Rvp--------------------------------------Arshavin--

----------------------Eduardo-------------------------

 

Dette mener jeg er den optimale 4-4-2:

-------------------------Almunia---------------------

Sagna------Gallas---Vermaelen---Clichy---

--Arshavin----Song-------Cesc©---Nasri----

-------------Eduardo--------------Van Persie---

 

4-4-1-1

------------------------Almunia---------------------

Sagna------Gallas---Vermaelen---Clichy--

-Rosicky----Song-------Cesc©---Nasri----

--------------------Arshavin-------------------------

-------------------Van Persie----------------------

 

(Diskusjon angående 442/433 finnes her.)

 

Angående hva annet vi må gjøre for å få suksess: Vi må få inn en rutine oss de unge spillerne våre nå og de som har vært med et par år må vise rutine, da tenker jeg spesielt på hele forsvaret og Cesc, Van Persie og Arshavin. Rosicky og Eduardo to av de mest rutinerte spillerne våre kommer nok også i år til å tilbringe masse tid sammen med Lewin.

 

Vi må også danne en ryggrad i laget slik som vi hadde i 96/97 med Seaman-Adams-Vieira-Bergkamp og i 03-04 med Lehmann-Campbell-Vieira---Henry i år forventer jeg å se ryggraden Almunia-Gallas-Cesc-Van Persie på et meget høyt nivå, hvis ikke mener jeg Wenger burde starte å hente inn spillere som Campbell og Vieira som har rutine og lederegenskaper på høyt nivå som ferdigutviklede spillere. Ellers må vi prøve å rullere lett på laget, men også få laget samspilt, noe som er et vanskelig prosjekt, spesielt med alle skadene vi har.

 

However, jeg er optimistisk foran sesongen 09/10 og med hjertet spår jeg at vi allerede ved 10-års-skiftet at vi løfter bøtta igjen, med hjernen tipper jeg 2.plass semien i CL og Fa-Cup gull :)

In Arsene we trust!

 

Vil også si at karakterene delvis er hva spillerne presterte i forrige sesong, og selv om Wilshere gjorde det bra for u18 og reservene vil jeg helst gi slike ratinger på A-lagsspillere, selv om de har vært på lån som Barazite og Simpson, Wilshere ble matchet noe forsiktig i fjor og det gjorde at han ikke kom høyere, tviler på at han kommer så lavt neste år :)

Link to comment
Share on other sites

Må jo la meg friste til noen kommentarer på velbearbeidet innlegg.

 

Det jeg er noe uenig med deg i er poengvurderinger.

For eksempel. Fabregas etter Arsjavin, skal han være det selv om han hadde en dårligere sesong i fjor enn forfjor.

Og skal ikke Rvp opp på en femmer.

Og det viktigste for meg; skulle ikke Jack W. høyere enn han er, på samme poengsum som Barzite og Simpson.

RvP skulle opp på en 5'er i følge mine papirer, hvorfor beskrev jeg i innlegget over, samme mener jeg om Arshavin/Fabregas forholdet hvor Arshavin såklart fikk fordelen av å være involvert i klubben i den perioden hvor vi var best og at han ikke spilte så mye førte også til at jeg synes at Arshavin hadde en bedre sesong enn Cesc, jeg tror fast på at begge er world class og betyr mye for klubben vår.

 

Eboue bør absolutt få poeng for innstilling. Måten han ble buet ut på er en meget trist og tung opplevelse.

Når du da kommer tilbake og scorer 2 mål mot Blackburn, som forøvrig var hans liga mål nr 2 og 3 så vet du at gutten har en god innstilling. Men det skal jo ikke gjemmes under en stol at han har hatt et problem når det gjelder disiplin på banen.

 

Enig i dette, Eboue jobber alltid hardt og står for noe av råheten vi trenger, nå skal han også bli i klubben visst nok noe som er flott nytt for rotasjonen i forsvaret og på midtbanen vår.

 

Kjempefint innlegg, som jeg ser at du har brukt masse tid på :) Men jeg er uenig med deg i to ting. For det første er synes jeg wilshere er bedre enn barazite (hvertfal like god) og fortjener en like bra poengsum. En annen ting er pasningene til denilson. Det er kanskje sant at han velger enkle pasninger i blant. Men han skal også ha honnør for fantastike og risikable pasninger. F eks. den som ledet til Arshavin sitt mål mot blackburn. Ellers er dette et veldig bra innlegg

Denilson har et fantastisk overblikk han og, akkurat som Cesc, men vi ser desverre dette alt for sjeldent i forhold til hvor ofte Fabregas gjør det, jeg synes at Denilson har et fantastisk potensiale og åpner for at han kan få en startplass i en 4-3-3 hvor Song gjør den tunge jobben og Denilson og Cesc trer igjennom tre spisser ville vel vært drømmen?

 

Nå har det vært nok quoting så svarer slik:

 

Cyclobs: Wenger er jo også en ekspert på å se om spillere passer inn eller ikke, og grunnen til at Cana ikke kom inn kan ha vært så enkel som at han hadde helt feil personlighet, at han ikke ville klart å bekle en rolle i et 4-3-3 system osv.. At en god defensiv midtbanespiller er vanskelig å finne skal jeg si meg enig med deg i, for de aller fleste trives veldig godt i sin klubb (Senna, Yaya, De Rossi) Og jeg håper jo at Wenger hvertfall har klar en til Januar hvis Song ikke klarer å lykkes

 

Konrados: Det du glemmer er at spillere som oftest trenger en del spilletid for å komme opp mot sitt beste, Henry viste vel heller ikke klasse med en gang han ble satt inn på laget, men han fikk sjanser helt frem til han ble den spissen vi skilte lag med for 2 år siden, samme greia var det med Adebayor. Hleb og Flamini er jo også to spillere som også kan nevnes som spillere som har vokst med tillit. EDIT: For å ikke glemme Manu Almunia :)

 

Ravenghorst: Ja, og nå som P.Mouth også har fått en del penger mellom henda(Igjen..) kan nok de også bli en utfordrer, løsningen kan bli å utvide med en plass til landet som vinner CL sånn at hvis Engelske lag blir helt overlegne vil vi fortsatt kunne være med å konkurere blant de "fem store". Tror som Christian at City ikke kommer til å bryte inn 1. sesong selv om de har hentet inn masse rutinerte spillere med god Premier League erfaring, og husk at det blir vanskelig for City å spille med 6 spisser fast neste sesong, noe de sannsynligvis har lovt bort :)

Link to comment
Share on other sites

Du har virkelig hatt litt brainstorming her :) To utrolig gode innlegg !

jeg er enig med deg på det aller meste, skjønner ikke hvordan City skal klare å holde alle spillerne fornøyde. noen må benkes/settes på tribuna og det kommer nok ikke til å bli godt likt av de som blir det.

 

----------------Almunia-------------------

 

--Sagna---Gallas---Vermaelen---clichy

 

------------------Song--------------------

 

-------------Cesc----Nasri---------------

 

----------------Arshavin-----------------

 

-------------Eduardo-----RvP-----------

 

Siden vi så sjeldent legger inn fra kant og i stedet tråkler oss gjennom midten, synes jeg denne også kunne vært et alternativ, har en perfekt tilrettelegger i Arshavin som alltid finner rom, og en utrolig bakromsspiss i Eduardo.

 

Blir utrolig spennende og se hvor god Arshavin blir i år, Vermaelen har jeg aldri sett i aksjon så skal ikke uttale meg der. Men mener fortsatt vi trenger en sentral midtbanespiller med erfaring, og mer bredde i stallen, for vi tåler ikke flere skader. Fabianski ute i 2 måneder, Nasri minst 6 uker, Rosicky tre uker, Djourou 1 måned, Diaby et par dager, Walcott er også ute et par dager. Så det ser ikke veldig lyst ut med flere skader.

 

Håper selvfølgelig på trofeèr i år, 4 år uten trofeèr er ikke en god følelse !

Link to comment
Share on other sites

Du har virkelig hatt litt brainstorming her :) To utrolig gode innlegg !

jeg er enig med deg på det aller meste, skjønner ikke hvordan City skal klare å holde alle spillerne fornøyde. noen må benkes/settes på tribuna og det kommer nok ikke til å bli godt likt av de som blir det.

 

----------------Almunia-------------------

 

--Sagna---Gallas---Vermaelen---clichy

 

------------------Song--------------------

 

-------------Cesc----Nasri---------------

 

----------------Arshavin-----------------

 

-------------Eduardo-----RvP-----------

 

Siden vi så sjeldent legger inn fra kant og i stedet tråkler oss gjennom midten, synes jeg denne også kunne vært et alternativ, har en perfekt tilrettelegger i Arshavin som alltid finner rom, og en utrolig bakromsspiss i Eduardo.

 

Blir utrolig spennende og se hvor god Arshavin blir i år, Vermaelen har jeg aldri sett i aksjon så skal ikke uttale meg der. Men mener fortsatt vi trenger en sentral midtbanespiller med erfaring, og mer bredde i stallen, for vi tåler ikke flere skader. Fabianski ute i 2 måneder, Nasri minst 6 uker, Rosicky tre uker, Djourou 1 måned, Diaby et par dager, Walcott er også ute et par dager. Så det ser ikke veldig lyst ut med flere skader.

 

Håper selvfølgelig på trofeèr i år, 4 år uten trofeèr er ikke en god følelse !

De vi har ute er viktige for laget, men tror det er viktigere at vi har Clichy, Sagna, Gallas, Vermaelen, Cesc, Arshavin og RvP med enn de, får håpe at Lansbury eller noe sånn kommer opp å imponerer sånn som Gibbs gjorde hvis det blir for ille med skader. Angående City er Tevez situasjonen spesielt latterlig, han drar fra United pga lite spilletid pga 3 andre gode spisser og nå kommer han til en klubb som henter 5 andre spisser

Link to comment
Share on other sites

er enig der, satser på at Wilshere og Ramsey gjør en god jobb når de får muligheten. Ja, og hva skal de med Adebayor som beviste i fjor at han er helt ustabil når det gjelder prestasjoner når de allerede har kjøpt Santa Cruz, Tevez også videre ..

Link to comment
Share on other sites

er enig der, satser på at Wilshere og Ramsey gjør en god jobb når de får muligheten. Ja, og hva skal de med Adebayor som beviste i fjor at han er helt ustabil når det gjelder prestasjoner når de allerede har kjøpt Santa Cruz, Tevez også videre ..

Og i det offensive spillet har vi en meget spennende spiller som heter Carlos Vela og som enda ikke helt har introdusert seg for oss :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...