Jump to content

Champions League Kvalik - Trekning


Oh-To-Be-A-Gooner

Recommended Posts

Vanskeligere vei er det ikke mulig å ha med de lagene som er igjen! Vinner vi Cl, vil det være en utrolig sterk prestasjon. På en annen side kan det være veldig bittert om vi eventuelt skulle ryke i semien eller finalen når vi allerede har slått Barca (og eventuelt Inter / Moskva).

 

Kampene mot Barca blir nok garantert målrike og våre offensive spillere kommer til å få mye rom. Det store spørsmålstegnet blir så klart hvordan vi skal klare oss defensivt mot det stjernegalleriet. Dette blir spennende!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Vi kan dessvere ikke bruke suksessoppriften til United/Chelsea mot Barca (10mann bak ballen og rett og slett parke bussen). Så vi får bare gå ut i 100, vise angrepsfotball av en annen verden, og spille skjorta av de.

 

Gleder meg som en liten unge!

Link to comment
Share on other sites

Noen som har greie på hvordan det er å få tak i billetter til denne kampen?

 

 

Det blir definitivt vanskelig for menigmann. :)

 

Noen alternativer er det jo:

1. Du kan jo søke gjennom vår egen supporterklubb men de får nok tildelt kun ett veldig begrenset antall billeter.

2. Har du ett silvermedlemskap i Arsenal skal det gå greit.

3. Reiseselskapene hoster sikkert opp noen svindyre turer inkl billett.

4. Svartebørs = dyrt og noe dritt (og muligheter for å bli lurt)

Link to comment
Share on other sites

Alsaker:

"- Jeg synes at Barca må være favoritt. I hvert fall 60/40. Ikke overraskende er imidlertid forsvaret kanskje svakheten hos dem begge. Fremover er de begge festlige på alle måter. Men Arsenal mangler en Lionel Messi, den soleklare eneren som har det lille ekstra som kan avgjøre"

Link to comment
Share on other sites

Alsaker:

"- Jeg synes at Barca må være favoritt. I hvert fall 60/40. Ikke overraskende er imidlertid forsvaret kanskje svakheten hos dem begge. Fremover er de begge festlige på alle måter. Men Arsenal mangler en Lionel Messi, den soleklare eneren som har det lille ekstra som kan avgjøre"

 

Alsaker vet ikke hva han snakker om. Klart at Barcelona er favoritter, men nå skal det jo også sies at vi har FABREGAS! Om Fabregas ikke er en soleklar ener som har det lille ekstra som kan avgjøre så vet ikke jeg. Det samme med Arshavin, vi vet alle hva han er kapabel til. ;)

Link to comment
Share on other sites

Blir veldig gøy. Et lag som kan spilles ut, men også kan spille oss ut. Uansett vil det bli en seier for fotballen.

 

Dette er en perfekt motstander for Diaby. Et lag som til tider er meget sløve i presset på midten og ofte lager rom mellom midtbane og de 4 bak. En Diaby i form med stor fart mot en flat firer er rett og slett vanvittig vanskelig å stoppe. En liten en-to med Cesc og vips..

 

Stuttgart kunne med litt hell vunnet ganske klart hjemme og utspillte faktisk Barca i lange perioder. Laget hang ikke sammen og det var masse rom mellom midtbane og en meget rufsete backlinje. En drøm for Arshavin, Nasri, Walcott, Diaby og Cesc. Så gjelder det bare å stoppe Messi, Zlatan, Henry og Iniesta...

 

ja, de kan faktisk spilles ut. mange synes fryktelig godt om alves, men bakover, har han vel vist at han mangler en del. arshavin kommer til å gjøre den oppskrytte backen svimmel. pique er heller ikke verdensklasse, og deres svakeste ledd, er valdes. joda, det er mulig at arsenal kan slå ut barca.

Link to comment
Share on other sites

Alsaker:

"- Jeg synes at Barca må være favoritt. I hvert fall 60/40. Ikke overraskende er imidlertid forsvaret kanskje svakheten hos dem begge. Fremover er de begge festlige på alle måter. Men Arsenal mangler en Lionel Messi, den soleklare eneren som har det lille ekstra som kan avgjøre"

 

"Det lille ekstra"

Argh! Hater det ordet, ALLE sier det! "Arsenal, dem mangler det lille ekstra"

Hva er det lille ekstra vi mangler ??

 

Men tøff kamp dette, håper vi tar dem på Emirates, men på Camp Nou blir det tøft.

Vedder på at flere Barca fans komemr til å henge opp plakater med: Come home Fabregas og slikt.

Dette kan jo ta overhånd fra konsentrasjonen til Cesc. Men håper han fokuserer bare på spillet og ikke Barca.

Link to comment
Share on other sites

"Det lille ekstra"

Argh! Hater det ordet, ALLE sier det! "Arsenal, dem mangler det lille ekstra"

Hva er det lille ekstra vi mangler ??

 

Men tøff kamp dette, håper vi tar dem på Emirates, men på Camp Nou blir det tøft.

Vedder på at flere Barca fans komemr til å henge opp plakater med: Come home Fabregas og slikt.

Dette kan jo ta overhånd fra konsentrasjonen til Cesc. Men håper han fokuserer bare på spillet og ikke Barca.

Det lille ekstra? Jo det skal jeg si deg:

Vi mangler en KEEPER I VERDENSKLASSE!

 

Hadde vi hatt en matchvinner bakerst hadde vi vært j... vanskelig å slå! Da snakker jeg en type som Peter Schmeichel. Knallgod, og som skremte motstanderen med sitt blotte nærvær. Jeg sier ikke at han teknisk var bedre enn Seaman, men han psyket ut motstanderen med sin væremåte i tillegg.

 

Vet ikke helt hvor denne typen finnes i dag, men han har i hvert fall ikke sitt virke på Emirates. Mannone om tre år? Tja... Usikker.

Link to comment
Share on other sites

Helt konge at vi får sjansen til å revansjere oss mot Barca! Jeg har stor tro på at vi kan ta de over to matcher. Så skjønner jeg ikke helt alle som mener at Bayern er lett motstand. Basert på en magefølelse foretrekker jeg å møte ett teknisk Barca fremfor ett fysisk hardtarbeidene tysk maskineri. Så må gjerne dere som følger disse ligaene tett irettesette meg på det.

Link to comment
Share on other sites

Alsaker vet ikke hva han snakker om. Klart at Barcelona er favoritter, men nå skal det jo også sies at vi har FABREGAS! Om Fabregas ikke er en soleklar ener som har det lille ekstra som kan avgjøre så vet ikke jeg. Det samme med Arshavin, vi vet alle hva han er kapabel til. ;)

 

Verken Arshavin eller Fabregas er i nærheten av det teknisk brilliante nivået til Messi og kan dermed ikke dra av 4-5 mann, hoppe over 4 taklinger og deretter smelle ballen i vinkelen.

Men de fleste klubbene viser Messi ALT for mye respekt, sånn som for eksempel 1. målet hans mot Stuttgart i midtuka. Er en ting å gjøre og det er å takle han hardt(fair selvfølgelig, vil ikke ha stygge dueller) fordi skulderpress funker ikke av den grunn av at han har så enorm lavt balansepunkt at han bare smetter forbi.

Og Zlatan er oppskrytt, ser ikke for meg at han kommer til å lage noe uro i forsvaret vårt, Henry har jeg sett de siste 3-4 kampene og han har vært rimelig dårlig. Så eneste jeg bekymrer meg for er Messi's utrolige teknikk og løpene som kommer bakfra inn i boksen fra Iniesta, Tourè og pasningskvaliteten til Xavi.

Akk som jeg savner Flamini, husker han usynliggjorde Kakà da vi spilte mot Milan, det kunne han gjort med Messi/Xavi..

Link to comment
Share on other sites

Mye av nøkkelen ligger i å holde Xavi (hvis han blir spilleklar igjen) og Messi ute av kampene. Klarer vi det har vi kommet langt på vei.

 

Det blir to tøffe kamper, men jeg håper det blir to flotte kamper og at vi står igjen som vinner tilslutt. Det vil være veldig imponerende om vi slår ut Barca, som etter min mening er verdens beste klubblag i øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Verken Arshavin eller Fabregas er i nærheten av det teknisk brilliante nivået til Messi og kan dermed ikke dra av 4-5 mann, hoppe over 4 taklinger og deretter smelle ballen i vinkelen

 

Synes Fabregas gjorde det ganske brukbart mot Tottenham jeg da.

Link to comment
Share on other sites

Synes Fabregas gjorde det ganske brukbart mot Tottenham jeg da.

 

Det var ikke i nærheten av slik teknikk Messi viser når han gjør noe slikt. Han trår lett, hopper å spretter forbi spillere med lekre finter som om han nærmest danser med ballen mens Fabregas løper rett fram og dytter ballen forbi to-tre spillere og dunker den i mål. Men mener selvfølgelig ikke noe negativt mot Fabregas' prestasjon.

Link to comment
Share on other sites

Til dere som mener at Messi er så utrolig overlegen ferdighetsmessig sett i forhold til Fabregas og Arshavin. Kan godt være at han har større ekstremferdigheter. Men jeg tror samtidig at det er enklere å få en spiller som Messi ut av en fotballkamp enn Fabregas og Arshavin. Disse to er vant med fysikken i PL. Tror ikke det skal mange tøffe dueller til (hardt men rent) før Messi blir i dårlig humør. Og jeg har sett kamper med Barca der Messi er i dårlig humør, og da er ikke ferdighetene hans så mye å skryte av. Det er på en måte litt det samme som med Cristiano Ronaldo. Hvis du klarte å få han ut av spillestilen sin tidlig, så hadde han ikke mye å by på ute på banen bortsett fra filming og kjefting på dommer.

 

Ser for meg at Campbell og Vermaelen kan bli tungen på vektskålen i disse kampene. Det hjelper også at Clichy blir bedre og bedre for hver kamp. Dersom han har funnet tilbake til det nivået vi vet han har inne til disse kampene, så skal nok Messi få kjørt seg litt der også

Link to comment
Share on other sites

Til dere som mener at Messi er så utrolig overlegen ferdighetsmessig sett i forhold til Fabregas og Arshavin. Kan godt være at han har større ekstremferdigheter. Men jeg tror samtidig at det er enklere å få en spiller som Messi ut av en fotballkamp enn Fabregas og Arshavin. Disse to er vant med fysikken i PL. Tror ikke det skal mange tøffe dueller til (hardt men rent) før Messi blir i dårlig humør. Og jeg har sett kamper med Barca der Messi er i dårlig humør, og da er ikke ferdighetene hans så mye å skryte av. Det er på en måte litt det samme som med Cristiano Ronaldo. Hvis du klarte å få han ut av spillestilen sin tidlig, så hadde han ikke mye å by på ute på banen bortsett fra filming og kjefting på dommer.

 

Ser for meg at Campbell og Vermaelen kan bli tungen på vektskålen i disse kampene. Det hjelper også at Clichy blir bedre og bedre for hver kamp. Dersom han har funnet tilbake til det nivået vi vet han har inne til disse kampene, så skal nok Messi få kjørt seg litt der også

 

Enig med deg Kim. Håper bare spanjolene ikke syter seg for mye etter duellene! Vi vet vel alle hvor gode spanjolene er til å "filme".

Når det gjelder Barcelona så vil jeg si de er svekket. Tror jeg har fryktet Barca mer om de ikke hadde solgt unna Ronaldinho og Eto`o.

Link to comment
Share on other sites

Til dere som mener at Messi er så utrolig overlegen ferdighetsmessig sett i forhold til Fabregas og Arshavin. Kan godt være at han har større ekstremferdigheter. Men jeg tror samtidig at det er enklere å få en spiller som Messi ut av en fotballkamp enn Fabregas og Arshavin. Disse to er vant med fysikken i PL. Tror ikke det skal mange tøffe dueller til (hardt men rent) før Messi blir i dårlig humør. Og jeg har sett kamper med Barca der Messi er i dårlig humør, og da er ikke ferdighetene hans så mye å skryte av. Det er på en måte litt det samme som med Cristiano Ronaldo. Hvis du klarte å få han ut av spillestilen sin tidlig, så hadde han ikke mye å by på ute på banen bortsett fra filming og kjefting på dommer.

 

Ser for meg at Campbell og Vermaelen kan bli tungen på vektskålen i disse kampene. Det hjelper også at Clichy blir bedre og bedre for hver kamp. Dersom han har funnet tilbake til det nivået vi vet han har inne til disse kampene, så skal nok Messi få kjørt seg litt der også

 

At Messi har større ekstremferdigheter som du sier er akkurat hvorfor det er vanskeligere å få han ut av en fotballkamp.. Barca vant vel ganske greit mot United i sist CL finale, uten at de greide å få han i dårlig humør.. Fab og Arshavin ble vel holdt til de grader i sjakk av samme laget.. Vi snakker om verdens beste fotballspiller i kanonform.. Mener du er fullstendig ute å sykler med uttalelsene dine

Link to comment
Share on other sites

Verken Arshavin eller Fabregas er i nærheten av det teknisk brilliante nivået til Messi og kan dermed ikke dra av 4-5 mann, hoppe over 4 taklinger og deretter smelle ballen i vinkelen.

Men de fleste klubbene viser Messi ALT for mye respekt, sånn som for eksempel 1. målet hans mot Stuttgart i midtuka. Er en ting å gjøre og det er å takle han hardt(fair selvfølgelig, vil ikke ha stygge dueller) fordi skulderpress funker ikke av den grunn av at han har så enorm lavt balansepunkt at han bare smetter forbi.

Og Zlatan er oppskrytt, ser ikke for meg at han kommer til å lage noe uro i forsvaret vårt, Henry har jeg sett de siste 3-4 kampene og han har vært rimelig dårlig. Så eneste jeg bekymrer meg for er Messi's utrolige teknikk og løpene som kommer bakfra inn i boksen fra Iniesta, Tourè og pasningskvaliteten til Xavi.

Akk som jeg savner Flamini, husker han usynliggjorde Kakà da vi spilte mot Milan, det kunne han gjort med Messi/Xavi..

 

Trodde Xavi var ute for nesten hele sesongen, eller var han mindre skadet enn først antatt?

Messi er god, men Messi uten ball er ikke bedre enn noen annen spiller. Våger vi å holde ballen samtidig som vi nesten fotfølger Messi så vinner vi dette.

Link to comment
Share on other sites

Trodde Xavi var ute for nesten hele sesongen, eller var han mindre skadet enn først antatt?

Messi er god, men Messi uten ball er ikke bedre enn noen annen spiller. Våger vi å holde ballen samtidig som vi nesten fotfølger Messi så vinner vi dette.

 

Husk det er ikke bare Messi som vinner for Barca.

Barcelona har et knallsterkt lag, både off og def.

Om vi tar ut Messi blir det selvfølgelig mye lette for oss, men jeg tror at vi skal slite med å vinne mot Bara, tilogmed uten Messi.

Link to comment
Share on other sites

At Messi har større ekstremferdigheter som du sier er akkurat hvorfor det er vanskeligere å få han ut av en fotballkamp.. Barca vant vel ganske greit mot United i sist CL finale, uten at de greide å få han i dårlig humør.. Fab og Arshavin ble vel holdt til de grader i sjakk av samme laget.. Vi snakker om verdens beste fotballspiller i kanonform.. Mener du er fullstendig ute å sykler med uttalelsene dine

 

Du må gjerne mene jeg er ute å sykler med uttalelsene mine. Poenget med det jeg skrev, er at Fabregas ikke er en type humørspiller på samme måte som Messi. Fabreags tåler å bli taklet hardt og få noen smeller, uten at dette går utover spillet hans. Dersom forsvaret og midtbanen trør til skikkelig i duellene, og gir Messi et par kakk her og der, så er det ikke mer som skal til for at Messi surner. Dette har jeg sett flere ganger i Primera Division.

 

Forskjellen på United som møtte Barca i finalen og United som møtte Arsenal og holdt Fabregas i sjakk, er Darren Fletcher. I mine øyne er Fletcher en viktigere spiller enn Rooney. Rett og slett fordi han er ekspert på å ødelegge for motstanderen. Jeg er overbevist om at finalen ifjor hadde blitt en helt annen kamp. Og jeg tror Messi ville fått mye mindre rom å boltre seg i.

Link to comment
Share on other sites

Du må gjerne mene jeg er ute å sykler med uttalelsene mine. Poenget med det jeg skrev, er at Fabregas ikke er en type humørspiller på samme måte som Messi. Fabreags tåler å bli taklet hardt og få noen smeller, uten at dette går utover spillet hans. Dersom forsvaret og midtbanen trør til skikkelig i duellene, og gir Messi et par kakk her og der, så er det ikke mer som skal til for at Messi surner. Dette har jeg sett flere ganger i Primera Division.

 

Forskjellen på United som møtte Barca i finalen og United som møtte Arsenal og holdt Fabregas i sjakk, er Darren Fletcher. I mine øyne er Fletcher en viktigere spiller enn Rooney. Rett og slett fordi han er ekspert på å ødelegge for motstanderen. Jeg er overbevist om at finalen ifjor hadde blitt en helt annen kamp. Og jeg tror Messi ville fått mye mindre rom å boltre seg i.

Støtter deg i denne påstanden, Kim. Man U er veldig kyniske i storkampene, der Fletcher er erkebiskopen. Han stopper utrolig mange overganger og klarer å ta ut spillere av kampen. I storkampene er han alltid strålende, noe de fleste Man U supportere etter hvert også har skjønt. Wenger påpekte etter en av kampen mot Man U denne sesongen at Fletcher fikk lov til å gjøre alt for mye ulovlig uten å bli straffet, noe som er helt korrekt. De fleste overganger og halvsjanser blir bremset ned, og rytmen i angrepet blir ødelagt - ofte på ulovlig vis. SAF raste på Wenger fordi dommere nå har blitt mer obs på dette, knaskje i likhet med at vi har blitt nsytt for mange straffer etter Eduardo-episoden.

 

Poenget mitt er uansett at Messi kan bli nøytralisert. Jeg husker i starten av CL-finalen i fjor. Da overkjørte faktisk Man U Barca på midten ved at de kom fort og hardt opp i kroppen på spillerne. Det er oppskriften vi må bruke. Dog må vi huske at det ikke er tillat med like stygt og kynisk spill i CL som i PL. Barca er ikke umulige å slå over to kamper, men vi må klare å tette igjen rommene og ikke slippe inn så mange tullemål som vi har gjort denne sesongen. Jeg er helt sikker på at vi kommer til å få mange sjanser mot dem. Måtte spillerne våre klare å utnytte det. Og sist, men ikke minst: Måtte Gallas bli klar til det andre møtet slik at vi slipper Silvestre mot Zlatan, Henry og Messi *grøss*.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...