Jump to content

Champions League Kvalik - Trekning


Oh-To-Be-A-Gooner

Recommended Posts

City slo Celtic 2-1 i dag, og City tapte 3-2 mot Rangers på onsdag..

Enkel matte tilsier at dette blir enkelt for oss som slo Rangers 3-0 ;)

Neida, men vi bør være store favoritter.. Regner med at guttene er topp skjerpet :)

som treneren vår sier, fotball er ikke matte :P

Men vi bør vell bli regnet som favoritter, men det blir nok tøft, den tøffeste kvalifiseringen på lenge ivertfall!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Er det en ting som er sikkert er det at ingen ting er sikkert! Storheter som Barcelona og Man Utd har ikke klart å sable ned skottene hjemme. Rett på meg om jeg tar feil men jeg tror ikke Celtic har tapt i CL på hjemmebane.

 

Celtic har siden 2001/02 sesongen vunnet 17 kamper på hjemmebane, spilt 6 uavgjort og tapt 4 kamper. Så de er ikke akkurat uslåelig på hjemmebane. Er faktisk bare 10 dager siden de tapte mot Dinamo Moscow hjemme i forrige kvalifiseringsrundet. (De andre lagene som har slått de på hjemme er Barca *2 og Ajax)

 

I kvalifiseringsrundene til Champions Leauge er de faktisk like god hjemme som borte med 4 seire 1 uavgjort og 2 tap.

 

Dette bør vi klare og dette klarer vi :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ikke rart topp 4 er imot! Tottenes eneste sjanse til å nå Europa, skrekkscenarioet er jo at de klarer å komme i topp 7 og slår oss i en slik kvallikk, 4. Plassen er jo det laget som har vært 4. best gjennom hele sesongen, om det må bli kvallik la det bli mellom 4-5 plass i steden fordi 6 og 7 plass har intet der å gjøre

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke at dette forslaget kan gå gjennom ... Leste et sted at Fulham, som endte på 7.plass forrige sesong, var like nære nedrykk som de var 4.plassen (som var oss). Latterlig at de da skal få muligheten til å delta i Champions League. Det heter tross alt Champions League.

 

Det laget som kommer på 4.plass etter 38 kamper har vært bedre enn de lagene som kommer på 5.-6.-7.plass. Latterlig forslag.

Link to comment
Share on other sites

Med fare for å kaste stein i glasshus her....

 

Turneringen heter Champions league, og egentlig burde da vært BARE serievinnerne som deltok. I mine øyne er det feil at 2, 3 og 4 plass får spille Champions League. De burde spilt en annen europa cup som var for almost Champions :)

 

Dette hadde da blitt en "nr 2" serie også kunne man hatt dagens Europa league som "nr 3" serie. Men de høye herrer vil nok melke pengene for alt det er verdt....

 

Når det er sagt så er det latterlig at det skal være en kvalifisering for å delta i CL på den måten som FA foreslår nå. De beste lagene burde deltatt der, og har du blitt nr 4 i løpet av en sesong så er du det 4.beste laget. Punktum ferdig finale...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja nei, da går vi en lang uke i møte før trekningen av kvartfinalene. Trekkes semifinalene samtidig?

 

Jeg ser at Arsene ikke gråter seg i søvn om vi trekker engelsk motstand, og i den sammenheng vil jeg nevne at jeg for noen dager siden drømte at det ble united. La oss håpe at jeg allerede i kveld blir "proven wrong".

Link to comment
Share on other sites

Herved ønsker jeg at vi trekker Inter i kvartfinalen.

 

Helt uenig. Hvorfor trekke et lag som knapt har tillatt Chelsea å skape sjanser over 2 kamper? Det målet

Chelsea fikk på San Siro var et tabbemål. De er et type lag vi tradisjonelt slettes ikke trives mot.

 

Min ønskerekkefølge :

 

Olympiakos/Bordeaux, CSKA

 

Bayern

 

Lyon

 

Inter

 

United

 

Barca

Link to comment
Share on other sites

Olympiakos/Bordeaux og CSKA ser vel utvilsomt ut som den beste motstand vi kan trekke til kvartfinalen. Selv om ingen kamper i CL er enkle, ser jeg på disse klubben som grei motstand som jeg tror Arsenal vil ha få problemer med å slå ut over to kamper. Bortekampen mot alle 3 kan vel ansees som vanskelig, men tror vi kan gi dem alle en real lekse i fotball hjemme på Emirates.

 

Rangerer motstand omtrent som Bergkamp88 har gjort, og ser på United og Barca som de tøffeste motstanderene vi kan trekke.

 

Det skal uansett sies at et Arsenal lag i form kan matche og utspille hvilken som helst motstander på en god dag!

 

Håper på en av de "enkleste" motstanderene, men du verden hvor deilig det hadde vært å slå ut United, Barca eller Inter allerede i kvartfinalen.

Da ville i alle fall troen på at CL tittelen kan tas til London vokse:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...