Jump to content

Høyt elsket, dypt savnet


kebabslasken

Recommended Posts

Nå som sesongen nærmer seg med stormskritt, og aldri i mitt liv som Arsenal supporter har jeg vært så negativ og pesimistisk som nå. I og med at Wenger selger rubbel og bit om dagen, stiller jeg spørsmålet hvem savner vi mest? Viera, Gilberto, Pires, Kolo, Cole, Henry m.m. Og hvorfor?

 

Hjertet mitt har banka for Arsenal siden 1988, og som supporter har man alltid sin favoritt. Det kan være, instillingen, ferdigheter, utseende, sleipheten what ever som gjør at nettopp denne spilleren rører ved ditt hjerte. Men i de siste årene må jeg med ett klump i halsen si at det er vondt å se oss miste god gutta gang på gang. Hvorfor vil de "beste" spillerene vekk fra Arsenal, er det bare penger??

 

Min største sorg, og skuffelse var salget av:

 

ALEXANDER HLEB

Jeg synes salget av Henry, Vieira, Gilberto, Ljungberg, Parlour og Pires var i og for seg greit. De var på hell og jeg tror de hadde gjort sitt i Arsenal trøya. Men da de solgte Hleb, var det for meg ett virkelig slag under beltet! Jeg har diskutert med en skort av Arsenalsupportere som mener at han ikke var viktig for laget.

 

Jeg mener du ikke skjønner deg på fotball når man kan si noe sånt. Bare å se hvordan det har gått etter at han dro. Det Hleb gjorde bedre enn noen annen er næmlig følgende: Arsenal er ett respektert og fryktet fotballag (var i allefall) og når man møter lag som legger seg bakpå og raske spillere som Henry, Rosicky m.m. ikke får plass å boltre seg på. Og jeg vil jo si at så og si 90% av alle lag legger seg bakpå når de møter Arsenal. Trenger man en spiller som kan lage ubalanse i motstanderlaget, selv når de ligger kompakte. Og det var dette Hleb gjorde bedre enn noen annen. Han drar med seg ballen innover, trekker på seg to mann spiller til Cesc som igjen spiller til RVP og scoring. Leste en statistikk hvor Hleb var spilleren i Premier League med flest assist til assisten. Ja jeg kan være enig at han burde skyte mer, og kanskje være litt direkte/effektiv.

 

Men uansett, i mine øyne var han en entertainer og en spiller Arsenal savner stort og burde hatt! Og ikke nok med det, det første som imponerte meg etter at han stod opp fra de døde der en periode. Var hvor bra han faktisk var deffensiv, var det noen som la merke til hvor mange ballgjennvinninger han hadde året vi kom til finalen i Champ. League. mot Real, Villareal m.m. Legg merke til det, helt sinnsykt faktisk.

 

Men men, nå viser det seg at han er ett rasshøl og slenger dritt om Arsenal... Men som spiller er han en av mine absolutt store favoritter...

 

Kanskje Arshavin kan ta over...??!! :P

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med deg i at Hleb var en stor spiller, jeg har alltid likt ham og har sett på ham som en av de store spillerene i Arsenal.

 

Når det er sagt, syns jeg du overdriver en smule. Du snakker som om alt raste i sammen for oss når han forsvant. Da spør jeg: Hva var forskjellen annet enn at vi mistet et fantom på vingen?

 

Spillere som Henry, Vieira, Cole, Pires med flere var med og vant triumfer. Hleb bidro til fjerde og tredje plasser. Sesongen etter hans departure, dvs. sist sesong, endte med en fjerde plass. Skal dog nevnes at han var med og vant CL sølv.

 

Jeg konkluderer med at Henry og Vieira var spillere som var svært viktige. Jeg vil si at at Hleb på langt vei er erstattet av Nasri, Walcott, eller Arshavin som du nevner. Alle disse er store spillere.

 

Jeg vet at Hleb ikke kan vinne noe alene, så om han hadde spilt på 03/04 laget med kvalitetene han hadde mens han var her, kunne det ha endt med mer en 49 kamper, umulig å si, men jeg kommer heller ikke av det faktum om at vi hverken tapte eller vant resultatmessig eller at han stakk. Vi tapte voldsomt etter Vieiras bortgang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med deg i at Hleb var en stor spiller, jeg har alltid likt ham og har sett på ham som en av de store spillerene i Arsenal.

 

Når det er sagt, syns jeg du overdriver en smule. Du snakker som om alt raste i sammen for oss når han forsvant. Da spør jeg: Hva var forskjellen annet enn at vi mistet et fantom på vingen?

 

Spillere som Henry, Vieira, Cole, Pires med flere var med og vant triumfer. Hleb bidro til fjerde og tredje plasser. Sesongen etter hans departure, dvs. sist sesong, endte med en fjerde plass. Skal dog nevnes at han var med og vant CL sølv.

 

Jeg konkluderer med at Henry og Vieira var spillere som var svært viktige. Jeg vil si at at Hleb på langt vei er erstattet av Nasri, Walcott, eller Arshavin som du nevner. Alle disse er store spillere.

 

Jeg vet at Hleb ikke kan vinne noe alene, så om han hadde spilt på 03/04 laget med kvalitetene han hadde mens han var her, kunne det ha endt med mer en 49 kamper, umulig å si, men jeg kommer heller ikke av det faktum om at vi hverken tapte eller vant resultatmessig eller at han stakk. Vi tapte voldsomt etter Vieiras bortgang.

Hehe... Ikke uenig med deg i det hele tatt! Jeg skjønner godt at salget av Vieira tydeligvis var ett større savn for klubben. Har vel ikke vunnet mye etter det, dette er mer mitt personlige savn. Jeg digga den spilleren sinnsykt, og vi må ikke glemme at den sesongen endte vi på 4.plass 4 poeng bak. Med litt mer rutine og litt mer flyt hadde vi vunnet. Tenk deg sesongen etterpå, da endte vi også på 4.plass men hvor mye var det, 20 poeng bak. I teorien utgjorde satt på spissen salget av Flamini og Hleb 20 poeng, det er litt!!

 

Men du veit hvordan det er, når man først sår sin elsk over en spiller.. Fokuserer man utelukkende på det positive og glemmer det negative. :(

 

Så for å svare på spørsmålet ditt, etter min mening førte salget av Hleb til at vi ikke lenger er med i gullkampen. Hverken i Premier eller Champions League.

 

Hverken Nasri eller Walcott er pr. dags dato i nærheten spør du meg. Hverken som spillere eller entertainere (men for all del, de er ekstremt gode) Arshavin er på høyde og muligens bedre... Vi får se :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si at Kolo Abid Toure er en jeg kommer til å savne utrolig mye. Kanskje ikke alltid hans sportslige effekt på laget, men personen, spillestilen, engasjementet og de vanvittig susende taklingene! Han var virkelig en spiller som ga alt, alltid og det var en fryd å se han spille på sitt beste. Det er jo alltid morsomt å se en stopper ta igjen spisser som Berbatov, Mido og andre mindre sjarmerende spillere i lett jogg. Kolo i full spurt etter en spiss er en fryd for mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si at Kolo Abid Toure er en jeg kommer til å savne utrolig mye. Kanskje ikke alltid hans sportslige effekt på laget, men personen, spillestilen, engasjementet og de vanvittig susende taklingene! Han var virkelig en spiller som ga alt, alltid og det var en fryd å se han spille på sitt beste. Det er jo alltid morsomt å se en stopper ta igjen spisser som Berbatov, Mido og andre mindre sjarmerende spillere i lett jogg. Kolo i full spurt etter en spiss er en fryd for mine øyne.

Enig!

 

Skjønner ikke de som mener Gallas er bedre, aldri verden! Hangeland + Kolo hadde vært sinnsykt rett og slett! MEn nå blir det vel hverken Hange eller Kolo...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...