Jump to content

Keeperhjørnet


Ben Elfen

Recommended Posts

Det hjelper ikke om vi hadde hatt Given, Cech, Almunia eller Jensen!

Klaga hadde dere gjort uansett. Mål hadde vi sluppet inn uansett, og enhver av disse hadde gjort en tabbe i ny og ne.

 

Manuel Almunia er bedre enn/ minst like god som:

 

Brad Fridel

Joe Hart

Paul Robinson

Jussi Jaaskelainen

Brian Jensen

Tim Howard

Mark Schwarzer

Boaz Myhill

Shay Given

Ben Foster (ikke bedre enn vdsar, men sånn som han begynner å feile er det jaggu ikke langt unna det heller)

David James

Thomas Sørensen

Craig Gordon

Carlo Cudicini (& Gomez)

Robert Green

Chris Kirkland

Wayne Hennessey

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Synd ikke flere vil angi hvor høyt de vurderer Almunia, for det hadde vært høyinterresant å få en måling på hvor i landet han ligger hos oss supporterene. Så langt er han i gjennomsnitt vurderert som den 8. beste keeperen i PL.

 

Flere?

 

Jeg må si meg enig i vurderingen til Korslundinho

 

Og så skal det vel sies at det hjelper fint lite hva vi som supportere mener om temaet. Wenger plukker ut laget, og han mener at Almunia er den beste keeperen vi har. At det finnes bedre keepere der ute enn Almunia, er det ingen tvil om. Om det finnes bedre keepere der ute som er tilgjengelige blir en helt annen sak. Så inntil vi kjøper en ny keeper, eller en av de andre keeperne vi har frariver Almunia plassen i laget, så får vi stille oss bak Almunia og støtte han.

 

Det er mange såkalte eksperter her inne. Men jeg har ennå tilgode å se en eneste komme opp med ett forslag om keepere som faktisk er tilgjengelige der ute (og nei, Fabianski teller ikke som ett forslag, da han overhodet ikke har vist noe som skulle tilsi at han er en bedre keeper), som er innenfor Wenger og Arsenal's prispolitikk. Det mases om Frey og Akinfeev osv. Vet dere med 100% sikkerhet at Wenger ikke har prøvd å kjøpe disse. Kan det være at de ikke er tilgjengelige? Kan det være at de er for dyre? Kan det være at det krever for høy lønn?

Link to comment
Share on other sites

Synd ikke flere vil angi hvor høyt de vurderer Almunia, for det hadde vært høyinterresant å få en måling på hvor i landet han ligger hos oss supporterene. Så langt er han i gjennomsnitt vurderert som den 8. beste keeperen i PL.

 

Flere?

Her kommer min vurdering:

 

Shay Given

Petr Cech

Pepe Reina

Edwin van der Sar

Mark Schwarzer

Brad Fridel

Lukasz Fabianski

Ben Foster

Jussi Jaaskelainen

David James

Craig Gordon

Robert Green

Chris Kirkland

Tim Howard

Boaz Myhill

Joe Hart

Manuel Almunia

Carlo Cudicini/Heurelo Gomez/what ever

Thomas Sørensen

Brian Jensen

Wayne Hennessey (vet ingen ting om han)

Paul Robinson

 

 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Her kommer min vurdering:

 

Shay Given

Petr Cech

Pepe Reina

Edwin van der Sar

Mark Schwarzer

Brad Fridel

Lukasz Fabianski

Ben Foster

Jussi Jaaskelainen

David James

Craig Gordon

Robert Green

Chris Kirkland

Tim Howard

Boaz Myhill

Joe Hart

Manuel Almunia

Carlo Cudicini/Heurelo Gomez/what ever

Thomas Sørensen

Brian Jensen

Wayne Hennessey (vet ingen ting om han)

Paul Robinson

 

 

 

BE

 

Jeg vet at du ser på deg selv som en som har god peiling på det med keepere, etter som du selv har vært keeper.

 

Men denne rangeringen viser det totalt motsatte. Å plassere Fabianski så høyt opp på listen, med tanke på at han ennå ikke har vist en dritt som tilsier at han fortjener å være førstekeeper i Arsenal ser jeg faktisk på som meget komisk. Innimellom begynner jeg faktisk å lure på om du virkelig mener alt du sier, eller om du rett og slett er en ny Marco

Link to comment
Share on other sites

Det hadde kanskje vært enklere å se dette utenfra. Og det kan vi faktisk gjøre. Det finnes faktisk et lignende tilfelle. Barcelona er verdens beste lag, men likevel har de ikke en av verdens 50 beste keepere. Jeg er sikkert ikke den eneste som har undret meg over hvorfor de ikke bytter ut Valdes. Må vel være fordi han er lokal og at Barca så og si bare har medgang. HVis de får motgang, regner jeg med at man analyserer situasjonen nærmere og ser at han faktisk er det svakeste leddet. Slik er det i Arsenal også, bare at vi har hatt litt motgang de senere år, og vi har da sett at Almunia ikke er god nok.

Link to comment
Share on other sites

Synd ikke flere vil angi hvor høyt de vurderer Almunia, for det hadde vært høyinterresant å få en måling på hvor i landet han ligger hos oss supporterene. Så langt er han i gjennomsnitt vurderert som den 8. beste keeperen i PL.

 

Flere?

 

Jeg må si meg enig i vurderingen til Korslundinho

 

Og så skal det vel sies at det hjelper fint lite hva vi som supportere mener om temaet. Wenger plukker ut laget, og han mener at Almunia er den beste keeperen vi har. At det finnes bedre keepere der ute enn Almunia, er det ingen tvil om. Om det finnes bedre keepere der ute som er tilgjengelige blir en helt annen sak. Så inntil vi kjøper en ny keeper, eller en av de andre keeperne vi har frariver Almunia plassen i laget, så får vi stille oss bak Almunia og støtte han.

 

Det er mange såkalte eksperter her inne. Men jeg har ennå tilgode å se en eneste komme opp med ett forslag om keepere som faktisk er tilgjengelige der ute (og nei, Fabianski teller ikke som ett forslag, da han overhodet ikke har vist noe som skulle tilsi at han er en bedre keeper), som er innenfor Wenger og Arsenal's prispolitikk. Det mases om Frey og Akinfeev osv. Vet dere med 100% sikkerhet at Wenger ikke har prøvd å kjøpe disse. Kan det være at de ikke er tilgjengelige? Kan det være at de er for dyre? Kan det være at det krever for høy lønn?

Kim, jeg liker deg mer og mer etter at du sluttet som moderator!! :)

Helt enig!

Link to comment
Share on other sites

Her kommer min vurdering:

 

Shay Given

Petr Cech

Pepe Reina

Edwin van der Sar

Mark Schwarzer

Brad Fridel

Lukasz Fabianski

Ben Foster

Jussi Jaaskelainen

David James

Craig Gordon

Robert Green

Chris Kirkland

Tim Howard

Boaz Myhill

Joe Hart

Manuel Almunia

Carlo Cudicini/Heurelo Gomez/what ever

Thomas Sørensen

Brian Jensen

Wayne Hennessey (vet ingen ting om han)

Paul Robinson

 

 

 

BE

 

Jeg vet at du ser på deg selv som en som har god peiling på det med keepere, etter som du selv har vært keeper.

 

Men denne rangeringen viser det totalt motsatte. Å plassere Fabianski så høyt opp på listen, med tanke på at han ennå ikke har vist en dritt som tilsier at han fortjener å være førstekeeper i Arsenal ser jeg faktisk på som meget komisk. Innimellom begynner jeg faktisk å lure på om du virkelig mener alt du sier, eller om du rett og slett er en ny Marco

Fabianski:

Ung

fast på landslaget

clean sheet i 9 av 18 kamper (forrige sesong).

 

Hva har Almunia?

Gammel, (men likevel ikke erfaring)

Ikke i nærheten av landslagsplass (hverken for Spania eller England)

Ikke imponerende statistikker.

 

Ja, jeg vet Fabianski dreit seg ut i semifinalen i FA cupen. Og ja, jeg vet han var på bærtur i flere kamper. Men akkurat det mener jeg at Almunia er også, og det er nokså godt gjort når almunia kun spiller på det sikre og ikke tar sjanser.

 

Jeg har uttallige ganger tidligere skrevet om at jeg foretrekker keepere som prøver og feiler framfor keepere som ikke prøver (og i Almunias tilfelle likevel feiler). Jeg har også mange ganger sagt at det eneste Fabianski mangler er trygghet. Det er noe han vil få dersom han vet at han får tillit. Jeg skrev før januarvinduet åpnet (i år) at fabianski burde få en del kamper på rad slik at vi kan se om vi trenger en ny keeper eller ikke. Jeg er hellig overbevist om at Fabianski er en kommende superkeeper. Hvorfor? Jo fordi han allerede har bevist at han er drit tøff i feltet, og han har allerede hatt redninger i sin karriere Almunia ikke er i nærheten av. Han har faktisk alt jeg ønsker å se i en toppkeeper, det eneste som mangler er stabilitet, noe jeg tror han får når han får flere kamper på rad.

 

til Korslund: I tiden med Lukic, Seaman og Lehmann i mål så var det ikke slik at keeperene fikk gjennomgå uansett. de fikk gjennomgå når de dreit seg ut og det samme er tilfellet med Almunia. Du kan jo selv konkludere med hvorfor Almunia får gjennomgå mer.

 

BE

 

Edit: norgesrekord i skrivefeil

Link to comment
Share on other sites

Valdes var en av tre nominerte til årets keeper på UEFA Club Footballer of the Year 2009, så at han ikke en gang er blandt de 50 stemmer nok neppe. Valdes var en sterkt medvirkende årsak til Barcas suksess sist sesong.

Vi vet begge at spillere som er på lag som gjør det godt, plutselig er verdens beste spillere. Se på Tom Høgli, for eksempel. Han hadde aldri vært innafor landslagsdøren om det ikke hadde vært for TIls sesong i fjor. Og Valdes er bare nok et slikt eksempel. Han spiller på et lag som er best, og da gjøres han til en av de gode...

Hvis VAldes er så god som du sier, burde han ikke da vært med i noen spanske vm/em tropper???

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg sier er at han nok er blandt verdens 50 beste. Forøvrig er det ikke jeg som har nominert Valdes til noe som helst, men jeg har sett en og annen kamp på tv og han går i alle fall Almunia en høy gang. Han er minst like god på strek og langt, langt bedre i feltet.

Link to comment
Share on other sites

For å stille deg ett spørsmål John Inge:

 

Du ber om at folk skal rangere hvor god de mener Almunia er. Jeg skjønner hvor du vil med dette. Derfor ber jeg deg komme med ett konkret forslag på en keeper som er bedre enn Almunia, som er tilgjengelig på markedet innenfor de rammene som er satt av Arsenals transferpolitikk (Håper for guds skyld du er såpass oppegående at du innser at Fabianski ikke er ett forslag verdt å nevne)

Link to comment
Share on other sites

For å stille deg ett spørsmål John Inge:

 

Du ber om at folk skal rangere hvor god de mener Almunia er. Jeg skjønner hvor du vil med dette. Derfor ber jeg deg komme med ett konkret forslag på en keeper som er bedre enn Almunia, som er tilgjengelig på markedet innenfor de rammene som er satt av Arsenals transferpolitikk (Håper for guds skyld du er såpass oppegående at du innser at Fabianski ikke er ett forslag verdt å nevne)

 

Brad Fridel

Jussi Jaaskelainen

Tim Howard

Mark Schwarzer

Shay Given (var tilgjenglig for en slikk og ingenting, er det ikke lenger)

David James

Robert Green

 

Dette er fra premeier league. Jeg mener hver enkelt av disse er bedre enn Almunia, og 3-4 av dem vesentlig bedre. Alle hadde vært mulig å kjøpe i løpet av året. Spesielt Shay Given til City i januar var en komplett skandale i mine øyne (Likeså Huntelaar i sommer forresten, men det er en annen sak).

 

Kikker vi utenlands skal det vel ikke være veldig problematisk å plusse på noen til. Enhver keeper som ikke spiller fast for Chelsea, Liverpool, United, City, Spurs, Inter, Milan, Juventus, Real, Barcelona og Bayern er utvilsomt kjøpbar om Arsenal hadde gått inn for det. Mulighetene er mange, faktisk.

 

 

Når det gjelder Fabianski så er jeg ikke så overbevist som elfen. Mulig det går an å komme i mål der også, men utdannelsen blir for kostbar i poeng etter min smak. Da må han i tilfelle utdannes et annet sted på lån.

Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke å rangere alle keeperne da jeg ikke ser de nok. Topp 4 mener jeg er 1 Given, 2 Reina, 3 Cech/van der Saar. Mellom 6-7 til 10 vil jeg plassere Almunia.

 

Han har forbedret seg, men er etter min smak altfor middels på de fleste områder. Jeg synes han er dyktig 1 mot 1, er forsåvidt en ok skuddstopper og gjør ingen "Myhre-feil", men den klare svakheten hans er passiviteten. Mener Wenger burde erstattet Lehmann med en som er tilsvarende aktiv. Dette selvfølgelig fordi vi er et veldig spillende lag med mange tekniske,små spillere, og oppsøker ikke akkurat direkte duellene for å si det mildt. Ideelt sett skulle vi selvfølgelig hatt en verdensklassekeeper, men i mine øyne IHVERTFALL en som er dyktig og aktiv i feltet.

Link to comment
Share on other sites

For å stille deg ett spørsmål John Inge:

 

Du ber om at folk skal rangere hvor god de mener Almunia er. Jeg skjønner hvor du vil med dette. Derfor ber jeg deg komme med ett konkret forslag på en keeper som er bedre enn Almunia, som er tilgjengelig på markedet innenfor de rammene som er satt av Arsenals transferpolitikk (Håper for guds skyld du er såpass oppegående at du innser at Fabianski ikke er ett forslag verdt å nevne)

 

Brad Fridel

Jussi Jaaskelainen

Tim Howard

Mark Schwarzer

Shay Given (var tilgjenglig for en slikk og ingenting, er det ikke lenger)

David James

Robert Green

 

Dette er fra premeier league. Jeg mener hver enkelt av disse er bedre enn Almunia, og 3-4 av dem vesentlig bedre. Alle hadde vært mulig å kjøpe i løpet av året. Spesielt Shay Given til City i januar var en komplett skandale i mine øyne (Likeså Huntelaar i sommer forresten, men det er en annen sak).

 

Kikker vi utenlands skal det vel ikke være veldig problematisk å plusse på noen til. Enhver keeper som ikke spiller fast for Chelsea, Liverpool, United, City, Spurs, Inter, Milan, Juventus, Real, Barcelona og Bayern er utvilsomt kjøpbar om Arsenal hadde gått inn for det. Mulighetene er mange, faktisk.

 

 

Når det gjelder Fabianski så er jeg ikke så overbevist som elfen. Mulig det går an å komme i mål der også, men utdannelsen blir for kostbar i poeng etter min smak. Da må han i tilfelle utdannes et annet sted på lån.

 

Så du mener at Arsenal vil få aksept fra spillernes klubb hvis de legger inn ett Arsenalbud på en av disse keeperne?

Link to comment
Share on other sites

For å stille deg ett spørsmål John Inge:

 

Du ber om at folk skal rangere hvor god de mener Almunia er. Jeg skjønner hvor du vil med dette. Derfor ber jeg deg komme med ett konkret forslag på en keeper som er bedre enn Almunia, som er tilgjengelig på markedet innenfor de rammene som er satt av Arsenals transferpolitikk (Håper for guds skyld du er såpass oppegående at du innser at Fabianski ikke er ett forslag verdt å nevne)

 

1. Hvordan vet man om en keeper er tilgjenglig før klubben spør?

2. Kan du konkretisere rammene som er satt av Arsenals transferpolitikk? Hvor er dine kilder?

3. Alle som er uenige med mht. fabianski er altså ikke oppegående? Har du veldig høye tanker om deg selv Kim? Gjelder det på andre områder også at man helst bør være enige med deg for å være oppegående?

Link to comment
Share on other sites

 

til Korslund: I tiden med Lukic, Seaman og Lehmann i mål så var det ikke slik at keeperene fikk gjennomgå uansett. de fikk gjennomgå når de dreit seg ut og det samme er tilfellet med Almunia. Du kan jo selv konkludere med hvorfor Almunia får gjennomgå mer

 

 

Det har vel heller noe med å gjøre med forumaktiviteten. Jo flere brukere - jo flere eksperter - jo flere synspunkter. Noen logiske, andre absurde og urealistiske. Lehmann fikk jaggu gjennomgå til tider han også, selv om det var ufortjent. Hvor stor forumaktiviteten var med Seaman og Lukic, vet jeg ikke siden jeg registrerte meg her i 2005, men jeg er villig til å tippe hva som helst på at den ikke er like stor som i dag.

 

Almunia får hver eneste situasjon nøye vurdert av flere hundre "keepertrenere" her inne, og mesteparten av dem har ikke en gang hørt om fallteknikk.

Link to comment
Share on other sites

Det er mange såkalte eksperter her inne.

 

Ser du skriver dette titt og ofte i samtaler om Almunia. Det er vel ikke mulig at det er du som er en "såkalt ekspert?"

 

Tror egentlig alle her inne "såkalte ekspterter" jeg <_<

 

Det tror faktisk jeg også! Dessverre ser det ut til at Kim tror han er hevet langt over det!

Link to comment
Share on other sites

Som alltid når det gjelder diskusjonene rundt Almunia ender det med personlige angrep og sjikane. Kan dere ikke prøve å diskutere sak og ikke person.

 

Selv syns jeg det meste er sagt mange ganger om vår spanske venn, men jeg liker likevel å lese de forskjellige personers oppfatning etter hver kamp. Derfor irriterer jeg meg over at det ender med krangel om hvem som vet best osv. Diskuter og vær uenige, det er helt greit. Innse at ingen av oss har helt rett uansett hva vi måtte mene.

Link to comment
Share on other sites

De er kjøpbare innenfor Arsenals ressurser, ja. Hvis vi hadde ønsket det. Kjære vene, du tror vel seriøst ikke noe annet?

 

Dersom disse er kjøpbare dersom klubben ønsker det, må det vel være Wenger og klubben som mener at Almunia er god nok da, etter som det ikke hentes inn noen ny keeper

 

Det tror faktisk jeg også! Dessverre ser det ut til at Kim tror han er hevet langt over det!

 

Neida, jeg er nok ikke hevet langt over det. Jeg har garantert mine stunder der jeg ter meg som en såkalt ekspert.

 

Poenget med det jeg skrev, er at det er mange her inne som er kjapt ute med å kritisere Almunia uansett hva han foretar seg, men det er få som faktisk kommer med konkrete forslag som er gjennomførbare, og som faktisk vil gjøre at vi blir styrket på keeperplassen.

 

Ser det er mange her inne som mener at det bare er å hive inn Fabianski, og at han skal være den som retter alle problemene våre. Jeg og Sir John er langt fra enige om Almunia, men når det gjelder det med Fabianski, så er jeg 100% enig med han. "Utdanningen" av Fabianski vil rett og slett kunne koste oss alt for mange poeng.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...