Jump to content

Marouane Chamakh


mmaelan

Recommended Posts

Lurer på hva klubben vår ser i Chamakh. Han er allerede 25 år, og i Wikipedia står det at hans beste sesong så langt var den siste hvor han skåret 13 mål på 34 spilte kamper. Året før hadde han 4 på 32 kamper. Året før det igjen fattige 5 skåringer. Og dette er selvsagt FRANSK liga... Og Bourdeax vil ha 15 millioner pund for han????

 

Ut fra disse "harde" fakta, gruer jeg meg nesten til han kommer...

 

Er det noen andre som forstår interessen for denne spilleren bedre enn meg? At den andre klubben som er interessert i ham er SUNDERLAND (with all do respect) sier vel sitt...

Ifølge alle jeg har snakket med er han en lagspiller som jobber knallhardt for laget, og det passer vell godt viss vi skal spille 4-3-3. En hardtarbeidene spiss på topp?

Han er Marokansk landslagsspiller ja, noe som betyr at han blir borte i Afrika mesterskapet. Tror ikke dette er mannen. Men det trodde jeg ikke om Vermaelen heller og han ser jo meget så bra ut ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 395
  • Created
  • Last Reply

Bordeaux driver jo å overpriser Chamahk som har kontrakt bare til neste sommer. Håpløst.

Sikkert en bra spiller, men jeg mener vi trenger mer cover på stopperplass eller på midtbanen.

 

Hvis Song blir skadet har vi ikke cover for han. Denilson, Diaby og Ramsey er ikke god nok i den defensive rollen. Blir Vermaelen og Gallas skadet sitter vi igjen med Silvestre, en skadeplaget Djourou og kanskje Senderos. Da ser jeg for meg en usikkert forsvar..

 

Chamahk...greit nok, men ikke han vi trenger nå. Da får vi heller prøve å hente han i januar (etter Afrikamesterskapet) hvis det blir nødvendig.

 

Troppen er skadeplaget og vi tåler ikke flere på sidelinjen noe som tydeligvis betyr at vi trenger mange spillere.

 

btw. Dannialdo....Henry er da vel fortsatt ganske så hurtig?? ;)

Han har kanskje ikke toppfarten som før, men treig har han aldri vært..

 

Så nesten alle Barca kampene i fjor Henry er veldig treig da, så han så og si aldri løpe fra en eneste spiller, han er langt over toppen og for gammel.

Var alle de goe med spilleren som serverte han mange av måla han skorte til og med Van Persie hadde parkert Henry i dag og han er ikke mye rask han heller ;)

 

Samme det husker bare Henry som 23-24 år da parkerte han alt av forsvar spillere, men siste året i Arsenal så alle at han var begynt å bli for treig.

 

 

Vi trenger Chamahk som erstater for AD, vi har ikke en spiss lenger som er rask nok som mitt spiss.

 

Dudu og Van persie har ikke farta men de er teknikk og smarte spillere men ikke raske nok ;)

 

Ok, greit du har din mening og i likhet med deg har jeg også sett mange av Barca's kamper i fjorårets sesong, men forbeholder meg å være uenig med deg angående at han er "veldig treig" og langt over toppen.. Vi må huske at det mange hurtige backer og forsvarere i Spania og kan ikke forvente at Henry skal sprinte fra samtlige MED ball lenger.

 

Og denne statistikken i Barca bekrefter vel at Henry fortsatt bidrar mye på banen:

 

07/08: 47 kamper, 19 mål, 11 assist

08/09: 42 kamper, 26 mål, 12 assist

 

Såklart ikke de enorme tallene han oppnådde i Arsenal, men det kan man da vitterlig ikke forvente heller etter en del skader og en lang karriere bak seg.

 

Ellers så er jeg forsåvidt enig i at vi mangler litt tempo på midtspissplass med Bendtner og Van Persie.

Nå har vi jo Eduardo og Vela som er hurtig og kan spille midtspiss, men mangler den fysiske kraften og hodestyrken.

Link to comment
Share on other sites

Står i flere aviser i dag at Wenger vil prøve å hente han før overgangs viduet stenger.... han er en spiller som skorer mål på bestilling og det er akkurat en slik spiller vi trenger nå... Etter Henry ble treig har vi ikke hatt en spiss som har de kvaletteten som Chamakh har.... pluss han er utrolig rask og skorer mange mål på hode ;) løp og kjøp wenger ;)

Når stenger vinduet? Er det ved midnatt til tirsdag 1.september?

Link to comment
Share on other sites

Står i flere aviser i dag at Wenger vil prøve å hente han før overgangs viduet stenger.... han er en spiller som skorer mål på bestilling og det er akkurat en slik spiller vi trenger nå... Etter Henry ble treig har vi ikke hatt en spiss som har de kvaletteten som Chamakh har.... pluss han er utrolig rask og skorer mange mål på hode ;) løp og kjøp wenger ;)

Når stenger vinduet? Er det ved midnatt til tirsdag 1.september?

 

Tror det var tirsdag 1. september klokka 16:30 eller 17:30.

 

Forøvrig må jeg si meg uenig med Dannialdo som mener at van Persie hadde løpt fra Henry. Henry har kanskje ikke det rykket og toppfarten han hadde før, men han er jaggu veldig rask fortsatt! Hadde han fortsatt vært i klubben hadde han vært den raskeste spissen i klubben (med unntak av Theo), og samtidig så er ikke 26 mål og 12 assists på 42 kamper dårlig for en spiller som faktisk spiller i en ganske uvant posisjon og som er 32 år!

Link to comment
Share on other sites

Hadde han fortsatt vært i klubben hadde han vært den raskeste spissen i klubben (med unntak av Theo)

 

Sikker på det? Er ikke Jay Simpson ganske rask da? Og Vela?

 

Simpson er ikke raskere enn det Henry er, men han er forholdsvis rask. Vela er vel omtrent som Eduardo så han er ikke så utrolig rask nei! :P

Link to comment
Share on other sites

Når stenger vinduet? Er det ved midnatt til tirsdag 1.september?

Tror det var tirsdag 1. september klokka 16:30 eller 17:30.

 

Forøvrig må jeg si meg uenig med Dannialdo som mener at van Persie hadde løpt fra Henry. Henry har kanskje ikke det rykket og toppfarten han hadde før, men han er jaggu veldig rask fortsatt! Hadde han fortsatt vært i klubben hadde han vært den raskeste spissen i klubben (med unntak av Theo), og samtidig så er ikke 26 mål og 12 assists på 42 kamper dårlig for en spiller som faktisk spiller i en ganske uvant posisjon og som er 32 år!

 

Transfervinduet stenger tirsdag 1. september kl. 18.00 :P

Link to comment
Share on other sites

Ser man på Grafite som ble toppskorer i tyskland har han hatt en veldig merkelig kariere han skorte nesten ikke mål fra 2001 til 2007.... 8 forskjelige klubber har han spilt for de åra og en lanskamp for brasil da skorte han i 2005.... etter han kom til Wolfsburg har han bøtta inn mål på bestilling enda mannen er blitt rundt 30 år nå. Ha skorte liten mål før han nærma seg 30 åra.... han var i japan skorte ikke et mål for den klubben han spilte for da... tenker litt på Chamakh da han er enda ung å han skorer flere å flere mål for vært år han blir eldre he he... tror nok han ville blitt en stor skorer i Arsenal drakta vis Wenger klarer å hente han ;) eller Edin Dzeko hadde vært en drømm å sett i Arsenal drakta noe som aldri vil skje, men man har lov å ha drømmer :P

Link to comment
Share on other sites

Ser man på Grafite som ble toppskorer i tyskland har han hatt en veldig merkelig kariere han skorte nesten ikke mål fra 2001 til 2007.... 8 forskjelige klubber har han spilt for de åra og en lanskamp for brasil da skorte han i 2005.... etter han kom til Wolfsburg har han bøtta inn mål på bestilling enda mannen er blitt rundt 30 år nå. Ha skorte liten mål før han nærma seg 30 åra.... han var i japan skorte ikke et mål for den klubben han spilte for da... tenker litt på Chamakh da han er enda ung å han skorer flere å flere mål for vært år han blir eldre he he... tror nok han ville blitt en stor skorer i Arsenal drakta vis Wenger klarer å hente han ;) eller Edin Dzeko hadde vært en drømm å sett i Arsenal drakta noe som aldri vil skje, men man har lov å ha drømmer :P

 

Stemmer det Dannialdo, selv om man ikke scorer så mye i en klubb eller en annen serie så kan en spiller plutselig score på bestilling andre steder. F.eks. Adebayor var ikke akkurat en målscorer av rang i Frankrike, ei heller Torres i Spania (han scorte jo en del mål, men ikke i forhold til England hvor han eksploderte). Tror Chamakh kunne eksplodert i Arsenal trøya og formasjonen vi bruker nå, og jeg håper han er Arsenal spiller innen vinduet stenger!

 

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Arsen...icle138827.html

 

Man får jo håpe det stemmer, men har jo ikke akkurat kommet så mange rykter i løpet av de siste ukene..

Link to comment
Share on other sites

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Arsen...icle138827.html

 

I følge Daily mirror vil Wenger prøve seg på Chamakh og Vieira i siste minutt. Det blir spennende å sjekke nyhetene i morgen tidlig, men jeg ser for meg at jeg kan bli skuffet.

 

Ikke forvent noen innkjøp,da blir du heller ikke skuffa.

Blir overasket hvis det blir handlet inn noen (Chamakh).

Link to comment
Share on other sites

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Arsen...icle138827.html

 

I følge Daily mirror vil Wenger prøve seg på Chamakh og Vieira i siste minutt. Det blir spennende å sjekke nyhetene i morgen tidlig, men jeg ser for meg at jeg kan bli skuffet.

 

Ikke forvent noen innkjøp,da blir du heller ikke skuffa.

Blir overasket hvis det blir handlet inn noen (Chamakh).

 

Som mmaelan sier, så er det ingen vits i å forvente noe.

 

Men det hadde vært helt sinnsykt dersom det står å lese på arsenal.com i morgen at vi har signert Vieira og Chamakh

Link to comment
Share on other sites

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Arsen...icle138827.html

 

I følge Daily mirror vil Wenger prøve seg på Chamakh og Vieira i siste minutt. Det blir spennende å sjekke nyhetene i morgen tidlig, men jeg ser for meg at jeg kan bli skuffet.

 

Ikke forvent noen innkjøp,da blir du heller ikke skuffa.

Blir overasket hvis det blir handlet inn noen (Chamakh).

 

Som mmaelan sier, så er det ingen vits i å forvente noe.

 

Men det hadde vært helt sinnsykt dersom det står å lese på arsenal.com i morgen at vi har signert Vieira og Chamakh

Ja tiden begynner å renne ut. Og Wenger er jo ikke kjent får å handle helt i slutten av sommerovergangsvinduet. Men tar imot nye spillere med takk. Helst ny keeper.

Link to comment
Share on other sites

Ja tiden begynner å renne ut. Og Wenger er jo ikke kjent får å handle helt i slutten av sommerovergangsvinduet. Men tar imot nye spillere med takk. Helst ny keeper.

 

Dette medfører ikke helt riktighet, med tanke på at byttehandlene Cole/Gallas og Reyes/Baptista, samt kjøpet av Diarra skjedde i siste liten. Dette var faktisk to år på rad

Link to comment
Share on other sites

Ja tiden begynner å renne ut. Og Wenger er jo ikke kjent får å handle helt i slutten av sommerovergangsvinduet. Men tar imot nye spillere med takk. Helst ny keeper.

 

Dette medfører ikke helt riktighet, med tanke på at byttehandlene Cole/Gallas og Reyes/Baptista, samt kjøpet av Diarra skjedde i siste liten. Dette var faktisk to år på rad

 

 

Denilson kom vel også helt på slutten om jeg ikke husker helt feil...

Link to comment
Share on other sites

Uannsett må Wenger handle inn en jærnmann på mitten og en mitt spiss som har fart.

 

Wenger og styre i Arsenal gikk ut å sa tilig i år skal vi hadle inn og vi skal sattse på liga gulle i år ....

 

Men det skjer ikke en dritt samme greia vært år de henter 1-2 juniorer og en spiller litt over 20 år.

 

Tror reset om 2-3-4 plassen i år blir tøffere en på mange år...

 

Chelsea tar garatert 1 plassen i år, de virker utrolig sterke i år.

 

Tottenham og City har forsterka seg kraftig og de har like bra spillerstaller som Arsenal i år vis ikke bedre.

Link to comment
Share on other sites

Ja tiden begynner å renne ut. Og Wenger er jo ikke kjent får å handle helt i slutten av sommerovergangsvinduet. Men tar imot nye spillere med takk. Helst ny keeper.

 

Dette medfører ikke helt riktighet, med tanke på at byttehandlene Cole/Gallas og Reyes/Baptista, samt kjøpet av Diarra skjedde i siste liten. Dette var faktisk to år på rad

 

 

Denilson kom vel også helt på slutten om jeg ikke husker helt feil...

I tillegg kom jo også arshavin i siste liten sist vinter

Link to comment
Share on other sites

Ja tiden begynner å renne ut. Og Wenger er jo ikke kjent får å handle helt i slutten av sommerovergangsvinduet. Men tar imot nye spillere med takk. Helst ny keeper.

 

Dette medfører ikke helt riktighet, med tanke på at byttehandlene Cole/Gallas og Reyes/Baptista, samt kjøpet av Diarra skjedde i siste liten. Dette var faktisk to år på rad

 

 

Denilson kom vel også helt på slutten om jeg ikke husker helt feil...

Silvestre ifjor :)

Link to comment
Share on other sites

På vinteren henter han ofte inn spillere ganske seint, også ganske dyre. Men ser at eg har tatt litt feil med at han ikke henter sent på sommaren. Hadde bare inntrykk av at han som oftest gjorde seg ferdig med kjøpene litt tidligere slik at dem kunne være med til østerike og spille seg inn i troppe før sesongen startet. Uten om Gallas er det vel ingen av dem som har kommet som en direkte forsterkning til A-laget. At Gallas sin overgang kom så seit/eller at den kom i det hele tatt, mener jeg er fordi vi egentlig ikke ville slippe Cole, og vertfall ikke uten å få en skikkelig god pris for han.

Link to comment
Share on other sites

Er det 24:00 eller i morgen 18:00 overgansvinduet stenger? I kveld høres mest riktig ut, men har hørt begge deler. Overask meg, Wenger!

 

 

Er vel 18.00 i morgen i England, og 24.00 i dag i resten av Europa. Var vel et eller annet med at Engelske banker er stengt i dag som gjør at de fikk frist til i morgen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Leste dette selv, og det overrasker meg at Wenger prater så åpentlyst om overganger, har nesten bare opplecd han ha gjort det i Arsjavin saken. Altså da spillere på vei inn. Men kan virke som han har rett angående at Chamakh, ifølge wikipedia har han jo nå scora 3 på 5 kamper så ser ut til å ha blitt mer målfarlig, veit ikke hva jeg vil. Vi har liksom Bendtner,Van Persie, Eduardo som kan spille midtspiss. Men Det Chamakh har er mer fart samtidig som hodestyrke og teknikk, da en litt mer adebayor etter hva jeg kan skjønne, å så det er sagt ikke en adebayor av person men av ferdighetssammenligning

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...