Jump to content

Karim Benzema


Kris-A

Recommended Posts

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Spennende med Benzema som har en del ekstreme spisskvaliteter.

Derimot litt mer spent på den mentale biten. Virker ikke som den mest sympatiske fyren og kan skape uro i spillergruppa.

Men jeg har egentlig vanskelig for å se Wenger i det hele tatt betale over £20 mill. for noen spiller så jeg tviler litt på dette.

Da må det ihvertfall bekreftes at Bendtner forsvinner først noe jeg ikke er sikker på Wenger ønsker.

Men Wenger tar nok en samtale med Bendtner og sier han ikke kan garanteres førstelagsplass. Deretter leverer nok dansken avskjedssøknad.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Med tanke på denne uttalelsen, er jeg 99% sikker på at Benzema ikke kommer til Arsenal. Dette virker å være et taktisk utsagn fra Wenger. Nå vil pressen ha fokus på Benzema den nærmeste tiden, mens Wenger kan konsentrere seg om å hente en annen spiller uten medias oppmerksomhet.

Link to comment
Share on other sites

En ting er hvertfall sikkert. Jeg gidder ikke å sitte i gledesrus før han eventuelt poserer for Arsenal.com med en Arsenal drakt og nummer 9 bakpå ryggen.

 

Det er vel mest sannsynligvis slik Kim sier at Wenger lurer media til å fokusere på Benzema mens han i skjul jobber med andre spillere.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 25 2011, 10:21 AM) 225458[/snapback]

En ting er hvertfall sikkert. Jeg gidder ikke å sitte i gledesrus før han eventuelt poserer for Arsenal.com med en Arsenal drakt og nummer 9 bakpå ryggen.

 

Det er vel mest sannsynligvis slik Kim sier at Wenger lurer media til å fokusere på Benzema mens han i skjul jobber med andre spillere.

Da jobber han i hvert fall med andre spillere ;) Føler dette er bedre enn at det er helt tyst fra den kanten i hvert fall.

Link to comment
Share on other sites

Real vil sikkert prøve å hente Agüero og da selger de Benzema som da ikke kommer til å få spille noe som helst neste år. Vet ikke hva de gjør med AD som har vært go der og med Gonzalo Higuain til bake etter å ha opprert vekk sin skade , vis Real kjøper Agüero også har Real da mange goe spisser å Benzema da blir solgt bort fra Real, ser jo da Real har solgt mange goe utrolige spillere som Robben, Sneijder, Van der Vaart, Huntelaar og Drenthe som ikke har spilt noe for Real i år. Real selger mye bra spillere som ikke lykkes helt i spania, eller for meg virker Real veldig kresne på spillere som må prestere høyt vær eneste år.

 

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/span...?artid=10094346

 

José Mourinho liker også Adel Taarabt i QPR i noen rykter.

Link to comment
Share on other sites

Hver gang Wenger er "interessert" i noen og går ut med det i media, betyr det som oftest at spilleren ikke kommer til oss. Men jeg sier jo ja takk til Benzema, burde jo være mulig å få han billigere enn de 300 millionene det er snakk om, spør du meg har han falt i markedsverdi etter at han kom til Real, har jo ikke spilt mye, og ikke fått vist seg fra sine beste sider. Men vi får se hva som skjer, men tviler på at han kommer nettop pga Wengers uttalelser ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det er tull å kaste bort så mange millioner på en spiss. Vil det ikke heller være bedre å bruke 20 millioner på to solide forsvarsspillere? Om vi henter Benzema for 20 mill, så skjer det jo ikke at forsvaret forsterkes med ytterligere 20-30 mill. Er redd Wenger ikke kommer til å forsterke forsvaret vårt noe særlig. Det er jo der problemet ligger, ikke fremover på banen.

 

To nye stoppere, keeper og en ny venstreback.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det er tull å kaste bort så mange millioner på en spiss. Vil det ikke heller være bedre å bruke 20 millioner på to solide forsvarsspillere? Om vi henter Benzema for 20 mill, så skjer det jo ikke at forsvaret forsterkes med ytterligere 20-30 mill. Er redd Wenger ikke kommer til å forsterke forsvaret vårt noe særlig. Det er jo der problemet ligger, ikke fremover på banen.

 

To nye stoppere, keeper og en ny venstreback.

Vi har problemer i det offensive spillet også og jeg tror Benzema er ideell, men som du sier så er han ikke løsningen på det defensive. Uansett så er problemene klubben har på banen alt for komplekse til at man kan løse dem kun ved å kjøpe spillere. Det må terpes forsvarsspill til det kjedsommelige denne sommeren, og ikke bare backfireren, men hele laget må øve på defensiv samhandling

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at Benzema kommer til oss:

 

1. For dyr, Wenger betaler neppe over 300 mill for en spiss.

2. Han drar til en klubb hvor trofeer er førsteprioritering.

3. Kommer til å kreve for høy lønn.

4. Real Madrid kvitter seg med Adebayor sannsynligvis og beholder Benzema.

5. Vi har mer behov for spillere bak enn de foran.

Link to comment
Share on other sites

Benzema-rykte er absolutt interessant. Har derimot vanskelig for å se at Wenger strekker sjekkheftet over £20 mill. og Real krever vel sikkert enda mer enn det.

Signalene fra Benzema selv og agenten er vel at han vil bli i Real, men spørs hva som kan skje hvis Real pumper ut flere euro på eventuelle nye spillere og han havner i bakleksa.

 

26 mål og 9 assist på 48 kamper for Real denne sesongen er ikke akkurat dårlig. :P

 

Er også enig i at det må brukes x antall millioner pund på en midtstopper eller to.

Wenger må innse at spillerne fort koster £20 mill.++ så lenge de er etablerte engelske spillere eller fra øverste hylle i Europa.

Man må oftest betale mye for å få toppspillere nå til dags..

 

Viktig at vi får cash'a inn en del penger på de som forlater Arsenal i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Benzema ville vært en drømmesignering, en notorisk målscorer. Han kan score med både hode og beina, og kan funke som oppspillspunkt. Hadde vært perfekt. Tviler som flere andre på at Wenger bruker så mye penger på en spiller.

Link to comment
Share on other sites

zzzzzz...Benzema....zzzzzz......25 goals.......zzzzzz......Become champions....zzzzz....

 

Ville økt tittelsjansene betraktelig og dratt inn millioner i draktsalg (temmelig sikker på at han ville dratt inn et siffer i nærheten av den overgangssummen han ville kommet for), men neida. Vi skal da absolutt ikke hente spillere som allerede snakkes om å være i verdensklasse. Da skal vi heller bruke 3-4 sesonger på å forme et ungt talent til verdensklasse før vi må gi slipp på han pga. manglende ambisjoner.

 

Temmelig sikker på at hvis Wenger hadde vist vilje til å bringe inn et par skikkelige klassespillere at Nasri og Cesc ville blitt. Kommer derimot spillere som Alvarez og Amalfitano så er jeg stygt redd for at de gir opp dette "prosjektet" til Wenger. Også kjent som "Wenger vs. the world".

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 25 2011, 08:20 PM) 225520[/snapback]

Temmelig sikker på at hvis Wenger hadde vist vilje til å bringe inn et par skikkelige klassespillere at Nasri og Cesc ville blitt. Kommer derimot spillere som Alvarez og Amalfitano så er jeg stygt redd for at de gir opp dette "prosjektet" til Wenger. Også kjent som "Wenger vs. the world".

Det kommer klassespillere i sommer. Det må gjøre det. Klarer nesten ikke å forestille meg at det ikke gjør det. Da må i såfall verden ha blitt gal! :P

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 25 2011, 08:20 PM) 225520[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Temmelig sikker på at hvis Wenger hadde vist vilje til å bringe inn et par skikkelige klassespillere at Nasri og Cesc ville blitt. Kommer derimot spillere som Alvarez og Amalfitano så er jeg stygt redd for at de gir opp dette "prosjektet" til Wenger. Også kjent som "Wenger vs. the world".

 

Det kommer klassespillere i sommer. Det må gjøre det. Klarer nesten ikke å forestille meg at det ikke gjør det. Da må i såfall verden ha blitt gal! :P

 

Verden ha blitt gal? Neida. I hodet til Wenger ville det vært den virkelige verdenen B)

 

Men, får håpe som du sier at det kommer et par klassespillere. Har bare veldig liten tro på det dessverre.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 25 2011, 08:39 PM) 225528[/snapback]

Verden ha blitt gal? Neida. I hodet til Wenger ville det vært den virkelige verdenen B)

 

Men, får håpe som du sier at det kommer et par klassespillere. Har bare veldig liten tro på det dessverre.

Da er det mulig det er meg det er i ferd med å rable for. All mulig logikk i meg sier at det må investeres eller gjøres fundamentale endringer for å få bukt med ukulturen som er iferd med å spre seg i laget :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...