Jump to content

Thomas Vermaelen


Sir Carpenter

Recommended Posts

  • Replies 493
  • Created
  • Last Reply

For meg er serien det aller viktigste, jeg ser heller at vi bruker Sol mot Birmingham så får han hvile mot Barca hvis nødvendig.

 

100% enig her! Jeg driter egentlig i Barcelona, det kan hende det blir morsomme og spennende kamper, men om de oppgjørene settes foran ligaen, da blir jeg sur.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ingen tvil om at TV har vært en fantastisk signering for oss, at han har gjort en rekke gode kamper denne sesongen. I hans alder av 24 år satser jeg på at han har sine beste år foran seg, for til tider er posisjoneringen hans under enhver kritikk.

 

Jeg synes han har virket litt heit i toppen etter det røde kortet, og min kritikk går i hovedsak på at han altfor ofte raser ut av forsvarsfireren og etterlater seg rom som motstanderne kan utnytte.

 

Jeg har nevnt dette problemet i begge Barcatrådene, men er litt redd det provoserer mine medsupportere å komme med kritikk av vår kjeledegge.

 

Her finner dere en meget god artikkel som belyser problemet. Diskusjonen under bloggen er også interessant og velformulert.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at TV har vært en fantastisk signering for oss, at han har gjort en rekke gode kamper denne sesongen. I hans alder av 24 år satser jeg på at han har sine beste år foran seg, for til tider er posisjoneringen hans under enhver kritikk.

 

Jeg synes han har virket litt heit i toppen etter det røde kortet, og min kritikk går i hovedsak på at han altfor ofte raser ut av forsvarsfireren og etterlater seg rom som motstanderne kan utnytte.

 

Jeg har nevnt dette problemet i begge Barcatrådene, men er litt redd det provoserer mine medsupportere å komme med kritikk av vår kjeledegge.

 

Her finner dere en meget god artikkel som belyser problemet. Diskusjonen under bloggen er også interessant og velformulert.

 

Det har da vært veldig lett å se dette. Jeg har ikke vært et sekund i tvil om at Gallas (når frisk) er vår beste stopper. Jeg har ofte tvilt på hans intelligens, men aldri på hans fotballintelligens :P

 

Jeg er veldig fornøyd med TV, men han har fortsatt mye å lære. Det fine er at han er klar over det selv. Jeg har lest at han er fornøyd av å kunne lære, først av Gallas, deretter Sol. Det lover veldig godt for framtiden.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at TV har vært en fantastisk signering for oss, at han har gjort en rekke gode kamper denne sesongen. I hans alder av 24 år satser jeg på at han har sine beste år foran seg, for til tider er posisjoneringen hans under enhver kritikk.

 

Jeg synes han har virket litt heit i toppen etter det røde kortet, og min kritikk går i hovedsak på at han altfor ofte raser ut av forsvarsfireren og etterlater seg rom som motstanderne kan utnytte.

 

Jeg har nevnt dette problemet i begge Barcatrådene, men er litt redd det provoserer mine medsupportere å komme med kritikk av vår kjeledegge.

 

Her finner dere en meget god artikkel som belyser problemet. Diskusjonen under bloggen er også interessant og velformulert.

 

Tror også det har endel med at han har spilt med forskjellige partnere baki der i det siste.

Det er ikke tvil om at et samspilt midtstopperpar har bedre kontroll på bla annet posisjoneringen.

Thomas har etterlatt seg rom baki der og det har virket veldig amatørmessig.

Kan det være kommunikasjonsproblemer eller at Thomas er litt heit i toppen?

 

Når det er sagt så syns jeg faktisk Campbell-Vermaelan partnerskapet er det som har virket mest

solid defensivt. Mye pga at Sol ligger tilbake. Gallas og Vermaelan har en tendens til å være for offensiv til tider. Men dette er allikevel noe av det beste midtstoppertrioen vi har hatt på lang tid.

Synd ikke Sol er et par år yngre :P

Link to comment
Share on other sites

Tror også det har endel med at han har spilt med forskjellige partnere baki der i det siste.

Kan det være kommunikasjonsproblemer eller at Thomas er litt heit i toppen?

 

Når det er sagt så syns jeg faktisk Campbell-Vermaelan partnerskapet er det som har virket mest

solid defensivt.

 

Helt klart at forskjellige partnere kan gi usikkerhet. Er også helt enig i at Campbell-Vermaelen har virket vel så trygge som Gallas-Vermealen.

 

Det er i grunnen sjokkerende at Sol kan komme inn å gjøre den fantastiske jobben han har gjort, og det gir oss noe å tenke på: Hvor god er egentlig Gallas?

 

Jeg tror tiden er inne for Gallas å reise videre. Jeg ønsker meg en stor og dominerende midtstopper i overgangsvinduet, og at denne nye sammen med TV, JD og Sol blir våre midtstoppere neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen har vist seg å være et storkjøp av Wenger. Han har vært den spilleren i forsvarest som jeg har vært tryggest på. Nå er han ute i tre uker, og tiden vil vise hvor stort savnet av han vil være.

http://www.dagbladet.no/2010/04/15/sport/f...aelen/11296227/

 

Nå som det kun er 3 kamper igjen vil det nok ikke gjøre store utslag, siden han mest sannsynlig kan kun rekke siste kampen vår...men er helt enig at han har vært vår beste bak der i år :)

Link to comment
Share on other sites

Akkurat som i fjor har vi en stopperkrise. Hvis Djourou ikke er i stand til å spille nå snart så har vi kun Silvestre og Campbell igjen som stoppere mest sannsynligvis for resten av sesongen.

 

Gallas er ute resten av sesongen, Vermaelen er kanskje tilbake mot Blackburn/Fulham men mest sannsynlig så blir han vel spart uansett. Song trenger vi egentlig mest på midtbanen, men han er uansett ikke tilbake før etter Wigan kampen og Djourou har såvidt kommet tilbake i trening etter å ha vært ute siden august, så har ikke akkurat så stor tro på at han kommer tilbake i kjempe god form når han er matchfit.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Vermaelen er den ultimate "no-nonsense" spilleren i PL. Han går ut, bretter opp ermene, og trår til, uten å spille stygt, uten å henge seg opp i bagateller som hvem han spiller med eller mot. Det eneste han er fokusert på er å få jobben gjort. Naturligvis har han sine svakheter som spiller - som alle andre - men med en slik innstilling mener jeg han er et av de beste kjøpene Wenger noen gang har gjort.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...