Jump to content

Thomas Vermaelen


Sir Carpenter

Recommended Posts

Tror den boten svir :D

 

Det sier litt om hvor avdanka systemet rund regelverket er. Sorry at jeg reagerer på en såpass forutsigbar måte, men jeg fatter og begriper ikke hvorfor vi skal ha åpning for avgjørene mennesklige feil i 2010. Noen i maktposisjon er tydelgvis svært opptatt av å motarbeide ett hvert forslag om modernisering som kan føre til at muligheten for dette forsvinner. Les: bruk av video, nå senest måldømming.

 

Men en kan ikke annet enn å forholde seg til situasjonen slik den er. Det som er avgjørende nå er konsekvensen av den tilfeldige feilen dommeren begikk. Er det noen som med sikkerhet kan si hvor mange kamper dette røde kortet gir i karantene. En ting er regelverk og en annen ting er å lese det riktig. Hva er praksis og kom gjerne med eksempler?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 493
  • Created
  • Last Reply

Det sier litt om hvor avdanka systemet rund regelverket er. Sorry at jeg reagerer på en såpass forutsigbar måte, men jeg fatter og begriper ikke hvorfor vi skal ha åpning for avgjørene mennesklige feil i 2010. Noen i maktposisjon er tydelgvis svært opptatt av å motarbeide ett hvert forslag om modernisering som kan føre til at muligheten for dette forsvinner. Les: bruk av video, nå senest måldømming.

 

Men en kan ikke annet enn å forholde seg til situasjonen slik den er. Det som er avgjørende nå er konsekvensen av den tilfeldige feilen dommeren begikk. Er det noen som med sikkerhet kan si hvor mange kamper dette røde kortet gir i karantene. En ting er regelverk og en annen ting er å lese det riktig. Hva er praksis og kom gjerne med eksempler?

 

Iflg Red London så står det: According to FA rules, a straight red card for “denying an obvious goal-scoring opportunity” results in a single match ban. Only when a red card is for “violent and/or dangerous behaviour” is the player banned for three matches.

 

Og det er vel det samme som flere her over har hevdet.

Link to comment
Share on other sites

Iflg Red London så står det: According to FA rules, a straight red card for “denying an obvious goal-scoring opportunity” results in a single match ban. Only when a red card is for “violent and/or dangerous behaviour” is the player banned for three matches.

 

Og det er vel det samme som flere her over har hevdet.

 

Det var litt motstridende uttalelser her, men da stoler jeg på at det er riktig. Håper grepet Wenger gjorde med å plassere Song ved siden av Sol i dag var mtp. at dette er noe han akter å gjøre til TV eller Gallas er tilbake. Silvestre vil jeg helst ikke se på banen før ved en eventuell medaljesermoni. I mellomtiden får jeg bare be til høyere makter om at Sol holder seg fit for fight. Å få den bautaen tilbake i laget var ett mesterverk av en signering som er helt avgjørende for at vi er der vi er i dag. Han ser ut til å gjøre spillerene rundt seg trygge på seg selv, og jeg syntes faktisk det holder med en offensiv midstopper på banen om gangen.

Link to comment
Share on other sites

Håper FAs disiplinærutvalg velger å kun gi han en kamps karantene. Det å gi straffe på den "taklingen" var i det strengeste laget, men attpåtil direkte rødt kort... Håper for all del Wenger velger å spille med Song som midtstopper i de kampene Vermaelen er suspendert, for jeg er alt for ung til å dø av hjertesvikt allerede nå. Jeg klarer bare ikke å slå meg til ro med Silvestre i midtforsvaret, ei heller på venstrebacken.

 

Denilson virket en del tryggere enn han har vært den siste tiden, og jeg er sikker på at det målet gir han økt selvtillit, og da er han er spiller som kan bekle den defensive midtbanerollen mot lag som Birmingham og Wolves. Skulle han få tre kampers karantene ser jeg helst at Diaby bekler den defensive midtbanerollen mot Spurs hvis Denilson skulle gjøre seg bort.

Link to comment
Share on other sites

Mange som ikke vet om regelen, jeg var en av dem. Vermaelen får bare én kamp karantene. ESPN trodde også det var tre, men fikk etter hvert bekreftet at det bare var en. Det hadde vært tre kamper om det var en takling som var så stygg at den fikk direkte rødt, men denne fikk det fordi det var å ta fra motstanderen en klar målsjanse.

Link to comment
Share on other sites

Player Sent Off Under Law 12 (4) and (5) - Denying a goal or obvious goal scoring opportunity

will be suspended for 1 match, fined £20 and be subject to 2 penalty points

 

Hentet fra thefa.com

http://thefa.com/TheFA/Disciplinary/NewsAn.../CFANew0910.pdf

 

Javel. Forskjellig alt etter hvorfor en får rødt altså. Vel, det gjør problemet vesentlig mindre.

Link to comment
Share on other sites

Det var dagens godnyhet! Druknet jo sorgene over å miste Vermaelen i tre kamper til ingen nytte i går! Herlig at vi bare mister han i én kamp, la for all del Song spille midtstopper i den kampen!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal anker utvisningen: http://www.arsenal.com/news/news-archive/c...%28News+Feed%29

 

Betyr dette at kan skal til helgen, men i så fall må stå over minst 2 kamper dersom står og dermed blir forlenget?

 

Han kan iallfall ikke få straffen forlenget til to kamper mtp. at det er en "professional foul". Det er kun røde kort ved følge av violent conduct som kan føre til at straffen øker med en kamp ved anke.

 

Håper virkelig at F.A. velger å frikjenne Vermaelen.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 22 2010, 08:02 PM) 192542[/snapback]

Han kan iallfall ikke få straffen forlenget til to kamper mtp. at det er en "professional foul". Det er kun røde kort ved følge av violent conduct som kan føre til at straffen øker med en kamp ved anke.

 

Håper virkelig at F.A. velger å frikjenne Vermaelen.

 

Har ingen tro på at det blir omgjort.

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 22 2010, 08:02 PM) 192542[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Han kan iallfall ikke få straffen forlenget til to kamper mtp. at det er en "professional foul". Det er kun røde kort ved følge av violent conduct som kan føre til at straffen øker med en kamp ved anke.

 

Håper virkelig at F.A. velger å frikjenne Vermaelen.

Har ingen tro på at det blir omgjort.

 

Er lov å håpe uansett :)

 

Tror ikke det jeg heller, gjør de det har vi isåfall hatt vår del med flaks denne sesongen, selv om det bare gjelder en kamp.

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 22 2010, 08:02 PM) 192542[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Han kan iallfall ikke få straffen forlenget til to kamper mtp. at det er en "professional foul". Det er kun røde kort ved følge av violent conduct som kan føre til at straffen øker med en kamp ved anke.

 

Håper virkelig at F.A. velger å frikjenne Vermaelen.

Har ingen tro på at det blir omgjort.

 

Nei, ser heller ikke at dette blir omgjort. Eneste grunnen jeg ser for å anke kan være at TV får spille mot Birmingham borte, som er en vanskelig kamp! Kampen etter, hjemme mot Wolves er vel mer beleilig å stå over..

Link to comment
Share on other sites

Nei, ser heller ikke at dette blir omgjort. Eneste grunnen jeg ser for å anke kan være at TV får spille mot Birmingham borte, som er en vanskelig kamp! Kampen etter, hjemme mot Wolves er vel mer beleilig å stå over..

 

Nei, klagen skal behandles i dag, så han får ikke spille mot Birmingham med mindre klagen blir tatt til følge.

 

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 22 2010, 08:02 PM) 192542[/snapback]

Han kan iallfall ikke få straffen forlenget til to kamper mtp. at det er en "professional foul". Det er kun røde kort ved følge av violent conduct som kan føre til at straffen øker med en kamp ved anke.

 

Håper virkelig at F.A. velger å frikjenne Vermaelen.

 

Forlengelse til to kamper kan skje dersom FA mener klagen er "'frivolous" dvs at de mener klagen er uberettiget. Dette er fordi man ikke skal misbruke klageinstansen for å kunne bruke spilleren i en kamp før klagen er behandlet. Men dette er ikke aktuelt nå siden klagen skal behandles allerede i dag.

Link to comment
Share on other sites

I dag skulle anken bli behandlet.

Den er blitt behandlet nå og offentliggjort ser jeg. Han må stå over en kamp.

 

"At a Regulatory Commission hearing today, a claim for wrongful dismissal from Arsenal defender Thomas Vermaelen was dismissed.

"Vermaelen was shown a red card for denying an obvious goalscoring opportunity during Arsenal’s match against West Ham United on Saturday 20 March.

"He will now serve a one match suspension with immediate effect."

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/v...al-is-dismissed

Link to comment
Share on other sites

Den er blitt behandlet nå og offentliggjort ser jeg. Han må stå over en kamp.

 

"At a Regulatory Commission hearing today, a claim for wrongful dismissal from Arsenal defender Thomas Vermaelen was dismissed.

"Vermaelen was shown a red card for denying an obvious goalscoring opportunity during Arsenal’s match against West Ham United on Saturday 20 March.

"He will now serve a one match suspension with immediate effect."

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/v...al-is-dismissed

 

 

Jaja. Godt fornøyd med det. Han slapp iallefall 3kamper. Deesuten så får vi han uthvilt tilbake :P Håper bare vi klarer å vinne uten han:P

Link to comment
Share on other sites

Birmingham er ikke i god form, men spisses deres Jerome er derimot het for tiden. 4 mål og 1 assist på de siste 3 kampene lyder den imponerende statistikken. Sånn sett kunne det nok vært fint om vi hadde hatt Vermalen. VI får stole på at Song gjør en like god jobb som sist. Forøvrig er det helt greit for meg at klubben klager på utvisningen. Jeg mener vi hadde hatt mer å vinne ved å ha Vermaelen tilbake mot Birmingham enn å risikere at han også måtte stå over mot Wolves.

 

Birmingham har kun holdt nullen én gang de siste 10 PL kampene. Vi får håpe for vår del at Birmingham sliter seg ut mot Blackburn i morgen. Vår gode bortestatistikk blir forhåpentlgvis forbedret etter neste runden....

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at Birmingham kampen er 4 dager før Barca kampen, noe som gjør at Sol må spares på Lørdag.. Wenger sa også på pressekonferansen etter West-Ham seieren at Sol ville få fri neste helg, det vil si at Silvestre må inn

 

et midtforsvar bestående av Silvestre og Song? skeptisk..

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at Birmingham kampen er 4 dager før Barca kampen, noe som gjør at Sol må spares på Lørdag.. Wenger sa også på pressekonferansen etter West-Ham seieren at Sol ville få fri neste helg, det vil si at Silvestre må inn

 

et midtforsvar bestående av Silvestre og Song? skeptisk..

 

For meg er serien det aller viktigste, jeg ser heller at vi bruker Sol mot Birmingham så får han hvile mot Barca hvis nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at Birmingham kampen er 4 dager før Barca kampen, noe som gjør at Sol må spares på Lørdag.. Wenger sa også på pressekonferansen etter West-Ham seieren at Sol ville få fri neste helg, det vil si at Silvestre må inn

 

et midtforsvar bestående av Silvestre og Song? skeptisk..

 

Tror nok Campbell spiller mot Birmingham. Wenger uttalte at Sol ville trenge en god ferie denne uka, men det var nok for å være klar til møtene med Birmingham og Barca. Tipper det blir Song og Campbell som stoppere mot Birmingham, og hvis Campbell evt ikke er i stand til å spille mot Barca så blir det Song og Vermaelen i den kampen.

Link to comment
Share on other sites

Birmingham er ikke i god form, men spisses deres Jerome er derimot het for tiden. 4 mål og 1 assist på de siste 3 kampene lyder den imponerende statistikken.

 

Fordelen er jo at spisser på "slike" lag ikke holder en slik imponerende statistikk over særlig lang tid. Altså - måltørke prompte! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...