Jump to content

Thomas Vermaelen


Sir Carpenter

Recommended Posts

  • Replies 493
  • Created
  • Last Reply

Er bare forvirrende. Det er ikke bare å slå seg til ro med Fermalen. I en Match of the Day-episode sa kommentatoren Vermalen, mens mot Olympiakos var det Fermalen igjen. Nesten at Thomas må ut på Arsenal.com å uttale navnet sitt i slowmotion til oss.

 

"Thomass Vfhermalen". Slik liker jeg å tro at det uttales. Håper jeg har rett, for en United-kompis av meg står absolutt på sitt ved Vermalen.

Link to comment
Share on other sites

Da kan dere bare kutte ut diskusjonen og høre ham selv uttale det på Arsenal.com. Dere husker vel kanskje en videosnutt som var gratis for alle, hvor han reklamerer for sitt første intervju for arsenal.com?

 

Vel her er den.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/t...move-to-arsenal

 

 

"Fermalen" er nok relativt korrekt...

Link to comment
Share on other sites

Ein stor takk til alle som har gjort sitt for å oppklare denne monumentale problemstillinga.

Pål Lydersen vart i engelske media konsekvent omtalt som "Laidersen", utan at nokon tok særleg notis av det, ei heller han sjølv. Men det irriterte meg grenselaust....

Eg har alltid lurt på noko når det gjeld Graham Rix. Skal det være trykk på i'en?

Link to comment
Share on other sites

Så langt virker Vermaelen på meg å være den perfekte stopper selv om han ikke er så altfor høy. Han har rimelig bra fart, sterk i kroppen, en fandenivolds innstilling(minner meg litt om Keown her) knallbra skuddfot og pasningsfot, bra luftstyrke. En skikkelig kriger! Er mange stoppere som misunner ham hans pasnings og skuddfot. Plasseringsskuddet mot Wigan er et mål som også RvP og Henry ville vært stolt av.

 

I tillegg virker han down-to-earth, noe som er viktig for en spiller som har strålt såpass som han har. Han er fortsatt en ganske ung spiller, og jeg håper han fortsetter å imponere. Da vil vi kunne få utrolig mange gode øyeblikk og minner med TV5 bak i forsvaret vårt!

Link to comment
Share on other sites

nydelig mål av Thomas idag! Er virkelig glad for at vi har fått denne spilleren, fantastisk kjøp. Når det kommer til uttale skal jeg fortelle dere hvordan det er.

 

Bokstaven V i Nederland(og i Vlanderen) uttales som en F.

AE er veldig vanlig i flamske navn, og uttales akkurat som på norsk som en æ. Æ er jo A+E. Dermed blir riktig uttale:

 

Fermælen. Så lett er det.

Link to comment
Share on other sites

nydelig mål av Thomas idag! Er virkelig glad for at vi har fått denne spilleren, fantastisk kjøp. Når det kommer til uttale skal jeg fortelle dere hvordan det er.

 

Bokstaven V i Nederland(og i Vlanderen) uttales som en F.

AE er veldig vanlig i flamske navn, og uttales akkurat som på norsk som en æ. Æ er jo A+E. Dermed blir riktig uttale:

 

Fermælen. Så lett er det.

Så du mener han uttaler sitt eget navn feil?

http://www.arsenal.com/news/news-archive/t...move-to-arsenal

Link to comment
Share on other sites

Beklageligvis ...

 

Takk skal du ha! Lite som irriterer meg mer enn feil uttale av navn på spillere! (Derfor er kanskje Roar Stokke den mest forhatte fyren i mitt hus.)

 

Hehe :P Vel hvis man leter så finner man svaret i intervjuer - de uttaler som regel navnene sine i slike presentasjonsvideoer ;)

 

Men støttes angående Stokke. Han kan irritere på seg en asfaltbit i vinterdvale.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig hvordan Vermaelen har blitt en slik offensiv styrke for oss. Dødballer er en ting, men det at han kommer fremover som i dag og har slike avslutninger gjør at det blir enda vanskeligere for motstanderen å forsvare seg.

 

Kunne kanskje vært lurt å gitt han muligheten med å ta frispark innimellom også? Frispark i skumle posisjoner hvor han kunne byttet på litt med RVP tror jeg ikke hadde gjort noe. :P

Link to comment
Share on other sites

Utrolig hvordan Vermaelen har blitt en slik offensiv styrke for oss. Dødballer er en ting, men det at han kommer fremover som i dag og har slike avslutninger gjør at det blir enda vanskeligere for motstanderen å forsvare seg.

 

Kunne kanskje vært lurt å gitt han muligheten med å ta frispark innimellom også? Frispark i skumle posisjoner hvor han kunne byttet på litt med RVP tror jeg ikke hadde gjort noe. :P

 

RVP burde ikke få lov og ta frispark lenger spør du meg, på tide og gi det ansvaret til noen andre..

 

vermaelen er årets kjøp i PL, ferdig med det!!

Link to comment
Share on other sites

Så du mener han uttaler sitt eget navn feil?

http://www.arsenal.com/news/news-archive/t...move-to-arsenal

 

Det er jo akkurat det han sier? Hva mener du at han sier? Kan si meg enig at ae kanskje ikke er en direkte æ-lyd med heller en blanding mellom æ og a. Uansett så er han 100% sikkert flamsk, han har ikke et tysk eller fransk navn, og er født i Kapellen i Antwerpen som er Flamsk.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk for Vermaelen at han ble utnevnt til kaptein, tror han er en ledertype som Adams var. Syntes hans bidrag har vært fantastisk for arsenal. Han har gått inn og gjort alt riktig. Han har levert varene og lang over dette. Og det er utrolig å tenke på at han vil være en klassestopper i 8 år til. Det som også skal nevnes som er fantastisk med han, er at vi har manglet hardhausen i laget. Så man har sett i kamper at spillerne taper dueller mulig grunnet det ikke er harde nok dueller på trening. Og når Van Persie må spille mot Vermaelen vil dette utvikle begge spillerne mye.

 

Det var fantastisk å se på jublingen hans etter scoringen mot blackburn, det oste at han var misfornøyd med å ha sluppet inn et mål. Og han viser en såkalt determitation som er fantastisk. Og det virker som om laget blir dratt med med hans innstilling og at fler har begynt å tråkke til i duellene. Føler at salget av Toure var helt på sin plass. Og at Arsenal vil være tjent med dette i en lang lang tid fremover. Eneste engstelse jeg har er at Gallas er 32 år gammel og at Gallas står perfekt med Vermaelen, men håper og tror at Wenger igjen kan finne frem gullhanskene sine. Gratulere med å bli landslagets kaptein vermaelen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...