Jump to content

Sur Alex kunne vært manager i Arsenal.


Tusmo

Recommended Posts

Tidligere Skottland-, Aberdeen- og Manuremålvakt, Jim Leighton, avslører at Sur Alex Ferguson ble tilbudt jobben som arsenalmanager tilbake i 1986. Sur Alex, som skulle ha George Graham som assistent, hadde så og si bestemt seg for å ta jobben, men på grunn av at Arsenal ikke hadde tid til å vente til etter VM, der Sur Alex var trener for det skotske landslaget, falt saken i fisk og Graham ble i stedet presentert som ny manager. November samme år tok han over Manure.

 

Mon tro hvordan historien hadde utartet seg dersom Arsenal hadde vært litt mer tålmodige?

 

http://www.manchestereveningnews.co.uk/spo...unner__leighton

Link to comment
Share on other sites

Selv om han har hatt imponerende suksess med Manchester United så betyr det på ingen måte at han ville hatt suksess som Arsenaltrener.

 

Husker jeg ikke feil så var det en periode han nesten ble sparket som manager for United. Forskjellen mellom suksess og fiasko kan være hårfin til tider.

Link to comment
Share on other sites

Selv om han har hatt imponerende suksess med Manchester United så betyr det på ingen måte at han ville hatt suksess som Arsenaltrener.

 

Husker jeg ikke feil så var det en periode han nesten ble sparket som manager for United. Forskjellen mellom suksess og fiasko kan være hårfin til tider.

Og noen ganger er det avhengig av hvor man befinner seg. Vi husker jo alle Vicente del Bosque som fikk sparken i Real for manglende suksess, selv om han hadde suksess. Hadde Fergie blitt rener for Real i 1986 hadde han nok fått sparken

Link to comment
Share on other sites

Hadde Sir Alex Ferguson blitt manager i Arsenal, kan man aldri vite hva som ville skjedd. Det eneste som er sikkert, er at da ville ikke United vært der de er i dag.

 

Men utifra artikkelen er det ingen tvil om at Arsenal kunne trengt Ferguson den gangen. Leighton beskriver at det første Ferguson gjorde når han kom til United, var å fjerne drikkekulturen i klubben. Noe Graham ikke maktet/ønsket å gjøre i Arsenal. Ferguson bygde også opp junioravdelingen i United, etter at denne hadde blitt kjørt på trynet av Ron Atkinson. Man kan si mye om Ferguson, men man kan ikke ta fra han hans evne til å hente Gode spillere til en rimelig penge. Dette kom selvfølgelig mye bedre frem tidlig i karrieren, enn nå, men han har fortsatt evnen til å dra kanine opp av hatten. I tillegg til dette, er han ekstremt taktisk klok.

 

Men samtidig vant jo Graham flere trofeer i starten med Arsenal enn Ferguson gjorde med United. Nå skal det også sies at Arsenal vel hadde ett bedre lag på den tiden enn United. Men uansett ble ikke Ferguson manager for Arsenal, og hva som kunne blitt, får vi aldri vite

Link to comment
Share on other sites

Dette er gammelt nytt faktisk. Har vært kjent i all den tid. Samme sak med Bobby Robson også.

 

Hva hvis om og men blir bare spekulasjoner, men det er ingen selvfølge at vi har gått glipp av noe som helst. Kanskje tvert imot. Hele saken er egentlig uinterressant.

 

Vi kjøpte nesten Michel Platini også da han var i sine beste år, tenk hvis om og så videre. Det tankespillet er langt mer interresant. Tenk hva han kunne gjort med Arsenalmidtbanen den gangen!!! Sir Alex my ass.

Link to comment
Share on other sites

Dette er gammelt nytt faktisk. Har vært kjent i all den tid. Samme sak med Bobby Robson også.

 

Jeg ble supporter i 85, og føler jeg er brukbart godt kjent med historien til Arsenal, men dette var faktisk helt nytt for meg.

Link to comment
Share on other sites

Husker ikkje hvor og når, men dette visste jeg faktisk. Om enn ikke så detaljert. Var jo rykter den gangen også. Var vel i spekulasjonsnyhetene dengang da tenker jeg? Eller er det andre som har nevnt det? Terry Neil forteller ofte mye rart på ATV on-line. Husker ikke, men hørt det et eller annet sted en eller annen gang har jeg.

Link to comment
Share on other sites

Husker ikkje hvor og når, men dette visste jeg faktisk. Om enn ikke så detaljert. Var jo rykter den gangen også. Var vel i spekulasjonsnyhetene dengang da tenker jeg? Eller er det andre som har nevnt det? Terry Neil forteller ofte mye rart på ATV on-line. Husker ikke, men hørt det et eller annet sted en eller annen gang har jeg.

 

Jeg forstår. Har vel egentlig ikke så mye å si hvordan det ble kjent, etter som det aldri ble noe av :P Om det er positivt eller negativt for vår del, får vi vel aldri vite. Men det er iallefall ingen tvil om at Ferguson har noen kvaliteter som jeg savner hos Wenger

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...