Jump to content

Edin Dzeko


pacman

Recommended Posts

Ro ned pengegaloppen et par hakk her. Det er ikke mange klubber som har uante midler lenger til å kjøpe spillere, og prisen på fotballspillere har gått kraftig ned de siste 6-8 månedene. Av de store klubbene er det nok kun ManU, RealM, Barcelona og Chelsea som har penger til å gå inn i en stor budkrig.

 

Arsenal er ingen småklubb å komme til, og han vil garantert bli en stjerne i klubben. Hva har han egentlig å vise til? Bosnisk landslagsspiller? Jaha? Årets spiller i Tyskland? Jaha?

 

Ingen av delene er spesielt imponerende, og 150 mill er fullt realistisk for denne spilleren.

Link to comment
Share on other sites

Er det noe som tyder på at prisen på spillere har gått ned de siste 6-8 månedene? I transfervinduet i sommer ble det handlet for summer man nesten trodde var umulige. Du fikk vel med deg overgangene til Ronaldo, Kaka, Benzema, Ibrahimovic osv? Er det overganger som har funnet sted siden i sommer der prisene har vært lavere? Etter at det vinduet stengte 1.sept har det jo ikke vært lov til å handle spillere! I tillegg er mye av pessimismen fra finanskrisen snudd til optimisme, og det nærmer seg noe som kan likne på høykonjunktur igjen. Nei det er nok få ting som tyder på at markedsprisen på attraktive fotballspillere har sunket.

 

I tillegg til de fire nevnte lag bør også AC Milan og Man City nevnes. De har begge midler i massevis til å by oss ut av kampen om Dzekos signatur. Vi må nok brått ut med 20 mill pund får å få Dzeko ja.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vel Dzeko vært ganske klar i sin tale om at han vil til Milan da det er hans store favoritt guttunge årene. Uansett tror jeg dette bare blir ønsketenkning.. Samme trodde jeg om Arshavin men har heller følelsen av at det ikke kommer noen inn.

Link to comment
Share on other sites

Vi får håpe Huntelaar har fått sving på sakene etter helga og at Milan ikke er ute etter å styrke frontrekken. Uansett må jeg innrømme jeg ikke har særlig tro på et kjøp av Dzeko sitt format. Tror heller på et ungt talent (bombe), eller et uskrevet og billig blad fra en mindre liga. Jeg håper jeg blir overrasket!!

Link to comment
Share on other sites

Må vel alle huske på at man city og man utd har flest spisser av alle klubber sammen med Chelsea har de veldig sterk spiller stall og de trenger ikke Dzeko.

 

Man Utd Berbatov, Ronny, Owen og så har nok Macheda garanter krevd å få mere spille tid for å skrive under en ny 4 års kontrakt.

 

Man Utd vil ganske så klart ødlegge muligheten til Macheda å utvikle talente sitt med å hente Dzeko.

 

Må alle huske på at Mame Birm Diouf er nå i trening med 1 lage til Man Utd også en spiller de må la få litt spille tid etter vært.

 

City har AD, Teves. Santa Cruz, Robinho, Petrov, Wright-Phillips og Bellemy som spisser og offansive spillere tror ingen av de sitter lenge på benken før de vil vekk.

 

Nei ingen av de klubbene kan kjøpe en Dzeko uten av de ødlegger for noen av de andre angrep spilleren de har alt.

Link to comment
Share on other sites

Må vel alle huske på at man city og man utd har flest spisser av alle klubber sammen med Chelsea har de veldig sterk spiller stall og de trenger ikke Dzeko.

 

Man Utd Berbatov, Ronny, Owen og så har nok Macheda garanter krevd å få mere spille tid for å skrive under en ny 4 års kontrakt.

 

Man Utd vil ganske så klart ødlegge muligheten til Macheda å utvikle talente sitt med å hente Dzeko.

 

Må alle huske på at Mame Birm Diouf er nå i trening med 1 lage til Man Utd også en spiller de må la få litt spille tid etter vært.

 

City har AD, Teves. Santa Cruz, Robinho, Petrov, Wright-Phillips og Bellemy som spisser og offansive spillere tror ingen av de sitter lenge på benken før de vil vekk.

 

Nei ingen av de klubbene kan kjøpe en Dzeko uten av de ødlegger for noen av de andre angrep spilleren de har alt.

What? City har mange spisser, men verken Chelsea eller Manu har det. Manu har to spisser som er gode nok for å være på Manu. Chelsea er litt bedre med 3, men det er absolutt den lagdelen de lagene er mest sårbare...

Link to comment
Share on other sites

What? City har mange spisser, men verken Chelsea eller Manu har det. Manu har to spisser som er gode nok for å være på Manu. Chelsea er litt bedre med 3, men det er absolutt den lagdelen de lagene er mest sårbare...

Det at City har mange spisser hindrer de nok ikke i å kjøpe flere :)

Jeg tror alle de nevnte lagene kan være interessert i Dzeko. Man Utd har meldt sin interesse og det er sant som du sier at bare to av de er gode nok. Ferguson er ikke typen til å la prestasjoner utebli for at Diouf og Macheda skal utvikle seg

Link to comment
Share on other sites

Det at City har mange spisser hindrer de nok ikke i å kjøpe flere :P

Jeg tror alle de nevnte lagene kan være interessert i Dzeko. Man Utd har meldt sin interesse og det er sant som du sier at bare to av de er gode nok. Ferguson er ikke typen til å la prestasjoner utebli for at Diouf og Macheda skal utvikle seg

 

Nei men da må Ferguson gi slipp på Macheda det er jeg ganske så overbevist på han er go nok til å få mere spille tid på Man Utd og et Dzeko kjøp vi ødlgge den muligheten for at han skal klare å utvikle seg videre.

 

What? City har mange spisser, men verken Chelsea eller Manu har det. Manu har to spisser som er gode nok for å være på Manu. Chelsea er litt bedre med 3, men det er absolutt den lagdelen de lagene er mest sårbare...

 

Så du mener Macheda ikke er go nok for å få mere spille tid på man utd? da har du ikke mye mye greie på hva et bra talent er :blink:

 

Macheda ville tilbake til Italia men Alex har klart å overtale han til å skrive under 4 nye år.

 

Så klart han har krevd å få mere spille tid for å bli 4 nye år i Man utd.

 

Berbatov og Rooney du sikter til?

 

Alle som har litt greie på fotball vet at et Dzeko 23 år, kjøp vil ødlegge for Machedas mulighet for å spille mye mere for Man Utd.

 

Diouf kan bare begyne å lete etter nye klubb vis Dzeko bli henta inn ;)

Uannsett er det Arsenal som i dag ikke har en rein spiss trenger

Link to comment
Share on other sites

Nei men da må Ferguson gi slipp på Macheda det er jeg ganske så overbevist på han er go nok til å få mere spille tid på Man Utd og et Dzeko kjøp vi ødlgge den muligheten for at han skal klare å utvikle seg videre.

Så du mener Macheda ikke er go nok for å få mere spille tid på man utd? da har du ikke mye mye greie på hva et bra talent er :blink:

 

Macheda ville tilbake til Italia men Alex har klart å overtale han til å skrive under 4 nye år.

 

Så klart han har krevd å få mere spille tid for å bli 4 nye år i Man utd.

 

Berbatov og Rooney du sikter til?

 

Alle som har litt greie på fotball vet at et Dzeko 23 år, kjøp vil ødlegge for Machedas mulighet for å spille mye mere for Man Utd.

 

Diouf kan bare begyne å lete etter nye klubb vis Dzeko bli henta inn :P

Uannsett er det Arsenal som i dag ikke har en rein spiss trenger

Jeg har ikke sett så veldig mye til Macheda, men har fått med meg 4-5 kamper, og han har ikke imponert med nevneverdig. Det er tydelig å se at han har talent ja, men føler han ble veldig hauset opp i forbindelse med sine to scoringer på tampen av sesongen i fjor, hvorav et var et skudd som traff macheda og gikk inn. I United har man ikke den samme kulturen for å gi 17-18 åringer fast plass i start 11'ern som det vi har i Arsenal. Selvfølgelig vil sjansene til spill minimeres hvis de henter Dzeko, men macheda kunne nok ikke forventet all verdens av førstelagsfotball de neste 4 årene uansett, uavhengig av om Dzeko kommer eller ikke. Jeg syns forøvrig du skal være forsiktig med formuleringene dine. Setninger som: "da har du ikke mye mye greie på hva et bra talent er" faller ikke i smak. Utifra dine tidligere innlegg kan det stilles spørsmålstegn bak dine fotball kunnskaper også, uten at jeg erklærer meg selv som smartere enn deg på noen som helst måte.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger en spiller av owens kaliber. GRATIS VAR HAN også...

Nå må du tenke på at han spilte mot et særdeles svakt forsvar. Det er ingen tvil om at Wolfsburg vant bundesliga i fjor mest pga en meget god spiss, osamt en utroooolig god spiss!

Jeg vil ha Dzeko med en gang januarvinduet åpner. Ok, om han ikke vil til England, så ok, men havner han i ManU da blir det vanskelig å tilgi Wenger. I den situasjonen Arsenal er i nå (med svært få gode spisser, svært liten luftstyrke, lenge siden sist trofé, ligger bak i serien osv) mener jeg at Arsenal må, om det skulle være nødvendig, ta en sjanse og heller gi litt mer penger for Dzeko!

 

Jeg husker da Brann vant serien i 2007. Året etter skulle de i CL-kvalikk mot Marseille, men i stedet for å spare de 15-20 mill de måtte ha gitt for en-to spillere som kanskje kunne gitt de CL-spill (og tre ganger mer penger), så valgte de å la vær. Det skar seg, men de var ikke langt unna å vinne. Med den/de spillerne de kunne ha kjøpt - hvem vet?

 

Noen ganger må man ta en liten risk. Satse.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det dukket opp noe om dette på live-bloggen til Arsebloggeren i går også så jeg, da jeg leste gjennom i dag tidlig.

 

Hvis flere har sett det er det jo sannsynlig at det er sant. Men så kan jo Palmer ha stjelt det derfra også.

 

Hvis det faktisk var sant så hadde det nok vært en toppsak både hos sky og andre medier. Tror nok ryktene allerede hadde florert massivt hos flere mer seriøse nettsider enn et par blogger :)

Link to comment
Share on other sites

Guardian meldte jo for noen dager siden at Wolfsburg er interessert i Senderos........

vel det er jo lov å håpe på en handel.

 

Konspirasjon eller....Wenger ikke på treningsfeltet, Dzeko observert på Emirates og Wolfsburg ønsker Senderos. :( :)

 

http://www.imscouting.com/global-news-arti...-Senderos/5222/

 

Tenker på dette ryktet? Dog gjennom en annen kilde men samme sak :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...