Jump to content

Sylvinho


Tusmo

Recommended Posts

Nå når vi har jublet for at Henry endelig vant CL, vil jeg minne om en annen stor tidligere arsenalspiller som også var med på dette. Lille Silvinho som virker like sympatisk som Gilberto og Edu til sammen, var også med på denne bragden av Barca. Silvinho var i mine øyne verdens beste venstreback da han ble solgt, og jeg var dypt skuffet da han dro. Jeg ble imidlertid glad igjen da hans arvtager som var en local lad slo til, men Silvinho var noe for seg selv likevel. Jeg gleder meg faktisk minst like mye for Silvinhos medalje som for Henrys.

Link to comment
Share on other sites

Silvinho var faktisk en av de store favorittene mine da han spilte for oss, husker spesielt et mål mot Chelsea(før de ble Chelski), hvor han skjøt fra skrå vinkel litt utenfor hjørnet på 16-meteren og knallhardt i nærmeste kryss. Det kom likssom plutselig ut av ingenting.

Han hadde (har) en meget god venstrefot å skyte med, og var veldig rask, både med ballen i bene og uten ball.

 

Noen som vet hvorfor Silvinho (navnet) ble til Sylvinho?

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvorfor Silvinho (navnet) ble til Sylvinho?

 

Vet ikke jeg, så bare på VG at det sto med y...

 

Kallenavnet hans og det som står på drakten er Sylvinho. Navnet hans er Silvio Mendes Campos, også kalt Sylvinho. Aner ikke hvorfor han byttet navn....litt merkelig egentlig, men kan det ha noe med uttalelsen eller noe sånt å gjøre i spania?

Link to comment
Share on other sites

Silvinho ferdig i Barcelona

 

Jaja, sånn kan det gå. Var vel ingen bombe at han ikke ble satset på videre, han er tross alt 35 år. Håper i hvert fall han finner seg en klubb og får en verdig avslutning på karrieren.

Men han viste at han fortsatt dugde i cl-finalen, tror han signer for en brasiliansk toppklubb og går gradene til manager etterhvert :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...