Jump to content

2009.04.11 Wigan Athletic B


zaldor

Recommended Posts

Vel. Jeg hadde alltid troen på at vi kunne komme tilbake og snu kampen, men 1-4 var virkelig ikke resultatet jeg hadde sett for meg. Det er ikke flaks som gjør at vi vinner, og det er heller ikke det at vi har "det lille ekstra" som skal til. Vi spilte rett og slett bare bra mot slutten av kampen. Jeg savner å se et slikt kjør tidligere i kampene. Jeg vet ikke hva det er som gjør at det ikke går. Jeg oppfatter det ikke som at det var Wigan som var slitne.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 216
  • Created
  • Last Reply

Jeg fikk ikke sett de første 30 minuttene, men føler likevel at jeg har fått med meg nok til å kunne vurdere kampen på en god måte. Vi scorte 4 mål og skal være godt fornøyd med det, for vi skapte strengt talt ikke mange nok sjanser til at det endelige resultatet gir et godt bilde på kampen. Defensivt var vi utrygge og store deler av kampen var det slapt framover.

 

Først må det sies at denne kampen kunne blitt veldig annerledes. Situasjonen med Gibbs har i mine øyne to utfall: Enten rødt kort eller frispark til Gibbs. Jeg så at en hånd og jeg usikker på hvem som traff den. I tilegg holdt spissen veldig på Gibbs i det han løp forbi han. Spørsmålet er om han holdt nok til at det kan kvalifiseres som frispark. Uansett vil ikke Silvestre rekke tilbake, noe som betyr at det i alle fall fargen ikke skal være gul om situasjonen ikke går Gibbs vei.

 

Noe måtte gjøres etter den fæle førsteomgangen (jeg fikk kun sett de siste 20, men det før det var vistnok ikke noe å skryte av det heller). Jeg fryktet Wenger som "alltid" skulle vente lenge med byttene. Heldigvis tok det ikke så lang tid før han byttet, og det var en våre svakeste spillere den dagen som heldigvis ble byttet ut. Etter det ble kampen noe helt annet. Arshavin var glimrende etter hvert som han fikk løp rundt seg. Fabregas hevet seg også mye i andre. Song hadde som vanlig et par stunder med slurvete pasninger, men ellers var han også mye bedre i andre.

 

+ Vi scorer mange mål, holder presset kampen gjennom og jobber godt på slutten. Etter en svak førsteomgang, slår vi hardt tilbake og vinner andreomgang hele 4 - 0! Det viser at laget har vinnerinnstinkt, og er sterkt mentalt som Wenger alltid er glad å påpeke. 18 strake uten tap i ligaen :)

+ Endelig er vi effektive. Mer av dette takk!

+ Toure har vært god over en periode nå. Fint å se hans gode gamle raid framover. Sagna synes jeg også har vært bedre i en periode. At i alle fall 2 av spillerne i de bakre rekkene er i god form er veldig viktig når vi skal inn i et veldig vanskelig kampprogram.

+ I dag viser vi at vi har mange målscorere i laget. Selv om Silvestre er til tider farlig foran eget mål, er han flink til å være involvert i mål i motstanderens 16-meter også.

 

I dag var det dog en del som var urovekkende hendelser som får meg til å grue meg litt fram mot onsdagen kamp:

- Noe vi MÅ passe oss for er frispark utenfor 16-meteren. Vi hadde vel 3/4 stykker i dag, noe som er alt for mye. Det var bl.a. et slikt frispark som var med å ta ligagullet fra oss i fjor på OT, og vi var heldige som ikke slapp inn et slikt i dag. Mange av disse frisparkene synes jeg var billige, men spillerne skal likevel skjønne at man ikke skal være for het i toppen rundt sin egen 16-meter. Det går ann å gå opp i kroppen på motspiller og presse han uten å takle han.

- Mot Villareal er vi uten Arshavin. Da er det viktig at Nasri spiller bra, for uten Arshavin i dag hadde nok ikke vunnet. Russeren var fabelaktig i andre. Ikke bare er han involvert i 3 av 4 mål, han har også mange fine flikker og setter fart i spillet vårt. Han er en av de få direkte spillerne på laget. Vi får håpe at Nasri lærer seg noe av denne direkte stilen og at han er uthvilt og full av energi til onsdagen!

- Gibbs, Silvestre og Fabianski hadde alle farlige blundere somn kunne ført til mål. Farlig pasninger og kommunkiasjonsfeil er ikke noe vi tåler mot Villareal. Dems mål er mer verdt enn våre, så vi må for all del prøve å unngå baklengs! På drøye 2 uker skal vi møte Villareal i CL, Chelsea i Fa-cupen og Liverpool i PL. Nå er i tidspunktet å være nervøse og miste fokus. Kvoten med tull bør egentlig være full. Lite er mer ergelig enn å tape viktige kamper som følge av skikkelig tabber bakover på banen - gjerne i kamper man egentlig er best.

 

Til slutt må jeg bare si at jeg er frustrert over Bendtner og Ade. De er begge glimrende når de kommer inn som innbyttere, men har levert mye svakt når de har startet kamper. Greit nok, Bendtner fungerer ikke som targetman og vil nok heller aldri gjøre det. Men jeg kan ikke skjønne hvorfor det virker som de er så mye mer motiverte og energifulle i noen kamper enn andre.

 

Akkurat nå ligger Villareal under med 2 mål mot Malaga :)

EDIT: Kamp slutt. Villareal tapte 0 - 2 på hjemmebane. Senna skadet!

Link to comment
Share on other sites

En mindre imponerende førsteomgang ble etterfulgt av en langt langt bedre andreomgang. Rett og slett utrolig hvordan vi klarer å snu kampen. Gode inputs i pausen og gode bytter sørget for at Arsenal gjorde en meget solid sluttspurt.

 

Ble mektig forbanna når Mido av alle satte inn 1-0. Han av alle. Heldigvis gikk ting bedre etter hvilen. Arshavin, Adebayor og Song gjør mye bra. Toure også. Arhavin og Fabregas må garantert ligge høyt på assistoversikten. Noe rufsete i de bakre rekkene.

 

Betryggende at flere kan score målene. Forandring fryder! Mål nummer tre var vakkert hele veien. For et forarbeid og avslutning. Song fortjener også skryt for sitt.

 

PS! Satser på uavgjort mellom Aston Villa og Everton! :)

Link to comment
Share on other sites

Etter gårsdagens 2.omgang viser bare Arsenal at for øyeblikket er de best i england. For Wigan borte er alltid en tøff kamp for alle lag. Snu 1-0 til 1-4 på 30 min. det viser styrke. Greit at Liverpool vant 4-0 hjemme mot Blackburn, men de fleste sier vel seg enig at Wigan borte er tøffere enn Blackburn hjemme.

Link to comment
Share on other sites

rett og slett en brukbar 2.omg ;-)

 

Var nok bra du var litt krass mot Song i første omgang. Han tok igjen ;)

 

song viser seg frem oftere og oftere på en positiv måte. det jeg er svært kritisk til, er å bruke både song og denilson. song har tidvis fungert svært godt sammen med cesc. denilson har ikke på noen måte fungert like godt. så langt synes jeg at song synes å være den av de to, som er nærmest å kunne kalles arsenalmateriale. selvsagt håper jeg at også denilson skal prestere godt, men det er nok mye som tyder på at det vil bli glimtvis i noen få kamper. ok+ på sitt beste, men rett og slett i veien på sitt svakeste. støttepasninger er denilsons fremste kvalitet... desverre

Link to comment
Share on other sites

Utrolig viktig att Aston Villa og Everton spilte uavgjort i dag..

Herlig att vi er 8 poeng foran Villa og ikke 6 som vi hadde vært vis de hadde vunnet i dag...

6 kamper igjen, 3 kamper der det SKAL være 9 poeng

vinner vi de 3 trenger vi bare vi bare 1 poeng mot de 3 over oss for sikre 4. plassen : D

 

***Dette er da regnet med at Aston Villa vinner alle sine siste kamper som er meget mulig, men de er også i en dårlig stim***

Link to comment
Share on other sites

Jeg så kampen i dag, og så nøye på situasjonen med Gibbs. Jeg var helt sikker på at han skulle hatt rødt kort. men så så jeg den situasjonen igjen og igjen, og det er faktisk Valencia som gjør første forseelse når han tar hånden på skuldren til Gibbs og drar han bakover. Og siden det er slik at det er første forseelse dommeren skal dømme på, skulle det faktisk vært frispark til Arsenal...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...