Jump to content

2009.04.04 Manchester City H


pekkiry

Slår vi City?  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Er vi på vei tilbake til storformen? Virker nesten slik. Kampen i dag inneholdt alt fra "god gammel klasse". En midtbane som består av ballspillere som samtidig er sterke, hurtige og meget sterke teknisk. Sidebacker som ler av motstander både offensivt og defensivt. Midtbacker som er komplette, spisser som scorer og vingspillere som går begge veier. Tilslutt en Almunia som i mine øyne er feilfri i dag. I tillegg får vi de klassiske markeringssviktene og alle de misbrukte sjansene. Wengers Arsenal er tilbake :D

 

Ære være Wenger for å kunne forutse dette. Vi mister formspillere før kampen, vi får tilbake klassespillere i alle lagdeler. Vi begynner å bli komplette, vi begynner å ligne på et vinnerlag. Jeg har en sykt god og kriblende følelse i kroppen. Jeg har -04 følelsen. Jeg har troen på at dette laget kan vinne mot enhver motstander hvis vi putter sjansene våre. Herregud, dette er i ferd med å bli det laget jeg håpet på.

 

Farget av min evidelige tro på Song setter jeg ham som MoM. Hvilken midtbanespiller i PL er per i dag mer komplett? Han vinner enormt med dueller, forutser hvor ballen havner etter andres dueller, distrubuerer like godt med begge ben, bidrar med raske igangsettinger, slipper ballen like hurtig bakover som fremover, teknisk fantastisk og en fysikk som jeg ikke kan huske å ha sett maken til hos en 20-åring. Han blir enorm hvis han kun tar et lite steg til. Han innehar kvaliteter som gjør meg stum av beundring.

 

 

Herlig med så stor optimisme :) Å kalle Song for en av de mest komplette spillerene i PL er kanskje å dra det litt langt ;) men du står bak det og det er godt å ha så stor positivitet! Han og Denilson har utvilsomt bedret prestasjonene sine, og det jævli deilig å se. Jeg må innrømme at jeg ikke er/har vært deres største fan, men fortsetter de å prestere som det her, er det glimrende. Jeg la spesielt godt merke til Denilson igår. Han hadde en av de kampene hvor han er overalt og bryter og takler til 20 i stil.

 

Og Almunia skal ha stor kreditt for at vi ikke har sluppet inn mål på Emirates i PL siden Keane the Cunt scoret for scouserne 21 desember. Han har hatt MANGE gode redninger!

 

De utskjellte begynner virkelig å vise seg fram!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Er vi på vei tilbake til storformen? Virker nesten slik. Kampen i dag inneholdt alt fra "god gammel klasse". En midtbane som består av ballspillere som samtidig er sterke, hurtige og meget sterke teknisk. Sidebacker som ler av motstander både offensivt og defensivt. Midtbacker som er komplette, spisser som scorer og vingspillere som går begge veier. Tilslutt en Almunia som i mine øyne er feilfri i dag. I tillegg får vi de klassiske markeringssviktene og alle de misbrukte sjansene. Wengers Arsenal er tilbake :)

 

Ære være Wenger for å kunne forutse dette. Vi mister formspillere før kampen, vi får tilbake klassespillere i alle lagdeler. Vi begynner å bli komplette, vi begynner å ligne på et vinnerlag. Jeg har en sykt god og kriblende følelse i kroppen. Jeg har -04 følelsen. Jeg har troen på at dette laget kan vinne mot enhver motstander hvis vi putter sjansene våre. Herregud, dette er i ferd med å bli det laget jeg håpet på.

 

Farget av min evidelige tro på Song setter jeg ham som MoM. Hvilken midtbanespiller i PL er per i dag mer komplett? Han vinner enormt med dueller, forutser hvor ballen havner etter andres dueller, distrubuerer like godt med begge ben, bidrar med raske igangsettinger, slipper ballen like hurtig bakover som fremover, teknisk fantastisk og en fysikk som jeg ikke kan huske å ha sett maken til hos en 20-åring. Han blir enorm hvis han kun tar et lite steg til. Han innehar kvaliteter som gjør meg stum av beundring.

 

Denilson viser også fysikk og utholdenhet som er sjelden å se hos så unge spillere. I dag frigjør han og Song Fabregas for alt defensivt arbeid og er samtidig en meget god ballspiller. Han har Pires` fotballhode når det gjelder plassering i banen. Han har tatt store steg i riktig retning når det gjelder det taktiske og jeg håper han snart får Pires` fotballhode også når det gjelder det siste lille. Gutten har et potensiale som er helt enormt.

 

Eboue kommer inn og overtar der Walcott har herjet. Har sistnevnte tilbragt utallige timer foran skjermen for å pugge bevegelser og timing under skadeperioden? Han har kommet tilbake som en bedre fotballspiller og det gleder meg enormt. Jeg hadde nesten gitt ham opp grunnet de taktiske manglene, men av alle ting tror jeg skadene kom beleilig for ham; han fikk muligheten til å vokse som spiller taktisk og fysisk uten krav om å prestere. Det har han virkelig benyttet seg av. Gutten er i ferd med å bli stor.

Eboue bidrar enormt den korte tiden han spiller både fremover og bakover. Vi er heldige som har en slik spiller i klubben. Han virker som en gutt som aksepterer å spille 2. fiolin uten at det går utover hans prestasjoner når han entrer banen. En spiller med hjerte i klubben. Vi trenger slike.

 

Jeg har håp, jeg ser muligheter og jeg har allerede skaffet meg flybillett både til London og Roma i mai..

 

 

 

Villarreal

Wigan

Villarreal

Chelsea (FA-Cup)

Liverpool

 

Er de fem neste, jeg gleder meg!

 

Deilig at man endelig kan sitte med noenlunde puls når laget er i aksjon, vi blir bedre og bedre og har kanskje timet formen perfekt!

 

5. mai kan det bli semifinale i Champions League mot selveste Manchester United på Emirates, fly, hotell og kampbillett er i boks og jeg føler meg for første gang denne sesongen noenlunde sikker på at vi kan oppnå store ting allerede denne våren!

 

 

Hvordan har du fått ordnet billetter til den allerede nå?

 

Se PM

 

 

 

 

 

 

Tenk at du og jeg sitter her og hyller de samme spillerene, hvem skulle ha trodd det for noen mnd siden :D Kanskje vi rett og slett skal gå på kamp sammen?

 

 

 

Den nevne semifinale er jo en god mulighet ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

denilson har en treffprosent på sine pasninger som ligger under 50%. det er ikke spesielt bra!

 

Hvor har du sett dette? I følge andre statistikker (OPTA) ligger han øverst i PL med 87% i snitt

 

Korrigerer meg selv: Han er nest øverst på listen; Mikel har 89% treff og troner øverst

 

Dette vil jeg gjerne vite også, er nok bare et tall han har kommet opp med for å hetse gutten..

Link to comment
Share on other sites

noen som vet om hvor jeg kan få sett mål, eventuelt høydepunkter fra kampen?

Fikk ikke sett den, og hørs ut som om city ble overkjøørt!

 

www.101greatgoals.com

 

Jeg fikk ikke sett kampen, men fulgte med på vgnett via mobilen. Der virket det som om Arsenal eide kampen og kunne godt ha scoret flere. Etter å ha sett høydepunktene på linken over, kunne det se ut som om Arsenal hadde 3 sjanser, og scoret på to, mens city hadde minst det dobbelte antall sjanser...

Da kan jeg berolige deg med at det intrykket du har fått er helt feil. Vi produserte flere gode målsjanser. City var farlig frempå ved et par anledninger.

 

Utrolig artig kamp! Herlig å se at vi har god kontroll på en middelmådighet som City.

Jeg sitter igjen med noen tanker i hodet om formasjon etter kampen. Det stod jo oppført som en 4-3-3 formasjon som falt tilbake til 4-5-1 i forsvar. Denne formasjonen har vi jo spilt godt med ved flere anledninger og nå som vi har to store sterke spisser i Adebayor og Bendtner er kanskje dette en formasjon vi bør bruke mer? I dag fungerte den jo etter læreboka med to relativt defensive hoggestabber i DenilSong, et bindeledd opp til spissen og to superraske kantspillere som jeg syns tidvis jobbet godt hjemover. Vil dette opplegget fungere like bra mot bedre motstand? Den fungerte godt mot United i høst. Den fungerte meget bra da Wenger introduserte oss for den i CL i 05/06 sesongen. Er dette vår nye formasjon? Vil gjerne høre hva dere mener.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke sett kampen, men fulgte med på vgnett via mobilen. Der virket det som om Arsenal eide kampen og kunne godt ha scoret flere. Etter å ha sett høydepunktene på linken over, kunne det se ut som om Arsenal hadde 3 sjanser, og scoret på to, mens city hadde minst det dobbelte antall sjanser...

 

Arsenal Team Statistics Manchester City

2 Goals 0

1 1st Half Goals 0

9 Shots on Target 4

9 Shots off Target 5

4 Blocked Shots 1

7 Corners 2

11 Fouls 10

5 Offsides 0

1 Yellow Cards 3

0 Red Cards 0

83.9 Passing Success 76.5

30 Tackles 28

93.3 Tackles Success 64.3

58.1 Possession 41.9

59.4 Territorial Advantage 40.6

 

Var 2 skudd på mål fra City som var farlige, mens de 2 andre var ufarlige. Vi hadde derimot ingen slike skudd vil jeg tørre å påstå. En klar seier der utenom en liten glipp, så truet City oss aldri.

Link to comment
Share on other sites

noen som vet om hvor jeg kan få sett mål, eventuelt høydepunkter fra kampen?

Fikk ikke sett den, og hørs ut som om city ble overkjøørt!

 

www.101greatgoals.com

 

Jeg fikk ikke sett kampen, men fulgte med på vgnett via mobilen. Der virket det som om Arsenal eide kampen og kunne godt ha scoret flere. Etter å ha sett høydepunktene på linken over, kunne det se ut som om Arsenal hadde 3 sjanser, og scoret på to, mens city hadde minst det dobbelte antall sjanser...

Da kan jeg berolige deg med at det intrykket du har fått er helt feil. Vi produserte flere gode målsjanser. City var farlig frempå ved et par anledninger.

 

Utrolig artig kamp! Herlig å se at vi har god kontroll på en middelmådighet som City.

Jeg sitter igjen med noen tanker i hodet om formasjon etter kampen. Det stod jo oppført som en 4-3-3 formasjon som falt tilbake til 4-5-1 i forsvar. Denne formasjonen har vi jo spilt godt med ved flere anledninger og nå som vi har to store sterke spisser i Adebayor og Bendtner er kanskje dette en formasjon vi bør bruke mer? I dag fungerte den jo etter læreboka med to relativt defensive hoggestabber i DenilSong, et bindeledd opp til spissen og to superraske kantspillere som jeg syns tidvis jobbet godt hjemover. Vil dette opplegget fungere like bra mot bedre motstand? Den fungerte godt mot United i høst. Den fungerte meget bra da Wenger introduserte oss for den i CL i 05/06 sesongen. Er dette vår nye formasjon? Vil gjerne høre hva dere mener.

 

 

Denne formasjonen var jo særdeles vellykket. Mot bedre motstand så vil jeg tro den fungerer neste enda bedre, siden vårt beste forsvar er ett godt angrep. Vi trenger å presse de gode lagene tilbake på banen. Samtidig har vi 2 spillere som kan kontrollere en midtbane defensivt, men samtidig kan det å distribuere baller når anledningen byr seg.

 

Samtidig er det jo særdeles bra at Fabregas kan konsentrere seg om det offensive i 95% av tida. Dette tror jeg vil resultere i at han vil komme tilbake til storformen fra forrige sesong.

 

Spennende formasjon er det, og jeg håper Wenger bruker denne mer. Eneste jeg kunne tenkt meg å endre på er å gi Arshavin en enda friere rolle så han kan vandre enda litt til. Han var litt "låst" ute på venstre side, og ble litt mer anonym. Men kan jo være at han faktisk bare hadde en litt dårligere dag enn tidligere.

Link to comment
Share on other sites

likte også formasjonen fra i går med tre sentrale, det funket bra! men en ting jeg har tenkt på, hva skjer med nasri når han er tilbake? begynner å få et luksusproblem nå B)

å tro at vi skal gå gjennom resten av sesongen uten noen skader er nesten som å tro på nissen, men hvis det skulle skje et mirakel så har vi et luksus problem ja!

Link to comment
Share on other sites

likte også formasjonen fra i går med tre sentrale, det funket bra! men en ting jeg har tenkt på, hva skjer med nasri når han er tilbake? begynner å få et luksusproblem nå ;)

å tro at vi skal gå gjennom resten av sesongen uten noen skader er nesten som å tro på nissen, men hvis det skulle skje et mirakel så har vi et luksus problem ja!

 

Med tanke på at Arshavin ikke får spilt CL så er det jo fint at vi kan bytte på med å hvile Nasri og Walcott, slik at de kan være best mulig rustet i CL kampene. B)

Link to comment
Share on other sites

likte også formasjonen fra i går med tre sentrale, det funket bra! men en ting jeg har tenkt på, hva skjer med nasri når han er tilbake? begynner å få et luksusproblem nå :D

å tro at vi skal gå gjennom resten av sesongen uten noen skader er nesten som å tro på nissen, men hvis det skulle skje et mirakel så har vi et luksus problem ja!

 

Med tanke på at Arshavin ikke får spilt CL så er det jo fint at vi kan bytte på med å hvile Nasri og Walcott, slik at de kan være best mulig rustet i CL kampene. B)

Det er et fint ord man bruker om slike typer situasjoner. Et ord vi ikke er så vant med når vi snakker om laget vårt her på forumet, BREDDE ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette var definitivt en flott kamp å se på Emirates.

Emirates er en utrolig flott bane og gressmatten så nesten ut

som kunstgress. Utrolig flott grasmatte.

 

En annen ting som imponerte er hvor høyt oppe en sitter. satt på Grønt på M feltet rad 121. Det var en utrolig god oversikt en hadde.

Ellers er det verdt å nevne at den gode pølsen fra Highbury er på Emirates også;-) Og ikke minst supportersjappen...

 

Stemningen var utrolig bra. Var litt skeptisk siden jeg hadde hørt at Emirates ikke matchet Highbury på stemning.

Vel i denne kampen var det meget bra stemning blant fansen.

Herlig.

 

Var meget spent på hvordan Cesc,Ade og Walcott ville vise seg fram i denne kampen.

Cesc oste kreativitet og fikk gjøre som han ville takket være Song som eide midtbanen. Song var sjef med stor S.

Adebayor syns jeg fortsatt jobber for lite,men for en effektivitet foran mål. Absolutt godkjent.

Walcott...han var kampens spennende spiller for meg. Alt som gikk gjennom Walcott ble det farligheter av...og for en fart. Walcott imponerte meg. Det var hurtighet kombinert med en utrolig bra teknikk.

 

Ellers var Almunia tryggheten selv. Han har virkelig blitt en god keeper denne sesongen.

 

Ellers imponerte Toure også. Vant uhyre mange hodedueller og er blitt gode gamle Toure igjen.

Da han kom bak målet til oss i pausen og ville ha liv på tribunen var morsomt. Toure er uten tvil en publikumsfavoritt.

 

Denne kampen eide vi fra start til mål. Er lenge siden jeg har sett et så komplett Arsenal lag. Dette var teamwork fra ende til annen.

Dette Arsenallaget har virkelig tatt steget de siste månedene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...