Jump to content

Felipe Melo


Utne

Recommended Posts

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Jeg blir sikkelig skuffa om vi gir bort Eboue i denne avtalen. Eboue er an av mine absolutte favorittspillere, gir alt, og har et sprudlende humør, som smitter over på resten av troppen. Jeg har sagt det før, men sier det igjen, mister vi Eboue, mister vi en viktig brikke, en av de viktigste. Det er Eboue som holder gruppen sammen sosialt med sitt utrolige humør og sin morsomme tilstedeværelse. Send heller Senderos + cash for Melo, da er jeg med! :)

Link to comment
Share on other sites

Trodde vi kunne glemme Melo i og med han nylig signerte ny kontrakt, men liker at det igjen kommer rykter!

Håper virkelig han kommer

Det hadde vært kjempeartig. Kanskje vi får slanket stallen for litt daukjøtt i tillegg

 

Ja det hadde kanskje vært greit med 1 eller 2 ut om vi får Melo, og Vermealen allerede på plass.

Men hvem? Tror det er greit å kvitte seg med minst 1 fra forsvaret og minst 1 fra midtbanen. Senderos går nok ut porten snart og det er helt ok. Kanskje forsvinner Silvestre/Kolo/Gallas også.. Når det gjelder hvem vi eventuelt skulle kvitte oss med fra midtbanen, leser jeg at Eboue blir nevnt hyppig. Jeg håper han blir. Han jobber alltid godt og har de fysiske forutsetningene til tusen, klarer han bare å bedre nøyaktighet/effektivitet i hva han foretar seg offensivt, blir han vanvittig god. Eller kanskje han klarer å danke ut Sagna og ta tilbake høyrebacken? Synes ikke han er så tfryktelig langt bak.

 

En annen "kandidat" er Diaby, en spiller jeg ikke skal legge skjul på frustrerer meg veldig til tider. I løpet av de tre og et halvt årene han har vært her har hatt vært MYE skada og svingt voldsomt i sine prestasjoner. Majoriteten av kampene han har spilt har han vært middels eller direkte svak. -MEN.. så plutselig kommer en kamp hvor vi ser alt som bor i Abou, og det er mye det! De lekreste detaljer og de råeste drivene kommer på bestilling og det er veldig morsomt å se på han. Men det skjer så altfor skjeldent... :) Lurer veldig på hva Wenger tenker angående Diaby. Skal han spille kant og kjempe med Nasri,Rosicky,Arshavin,(Traore?) og Walcott. Skal han spille sentralt? Om han skal spille fast ved siden av Cesc, mener jeg mye må endres i måten han spiller på.

 

Traore. Vil ikke overraske meg om han finner seg ny klubb. På venstrebacken har vi Clichy, og Gibbs som har gjort kjempesteg denne sesongen og vil nok være coveret/utfordrer til Gael. Med mindre Gibbs blir lånt ut. Kan heller ikke se for meg Traore få noe spilletid på venstre midtbane med Rosicky tilbake (håpe håpe hvertfall) og Arshavin&Nasri som alternativer.

 

 

Tror personlig det blir en eller flere av disse som kan forsvinne, om det skulle forsvinne noen. Men man veit aldri!

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Jeg blir sikkelig skuffa om vi gir bort Eboue i denne avtalen. Eboue er an av mine absolutte favorittspillere, gir alt, og har et sprudlende humør, som smitter over på resten av troppen. Jeg har sagt det før, men sier det igjen, mister vi Eboue, mister vi en viktig brikke, en av de viktigste. Det er Eboue som holder gruppen sammen sosialt med sitt utrolige humør og sin morsomme tilstedeværelse. Send heller Senderos + cash for Melo, da er jeg med! :)

 

 

Ser flere tenker det slik mht Eboue. For min del så er ikke Eboue en god nok spiller til å spille på Arsenal(fast isåfall), og da spiller det liten rolle at personen er en morroklump utenfor banen. Desverre så ble Eboue et offer for frustrerte arsenal fans denne sesongen som hadde fått nok av han og lagets prestasjoner, feil som det var. Og mange sitter nok med en medlidenhet for han. Ja, han viste stor styrke med å reise seg igjen! Men her også bidro han ikke med det helt store etter min mening. Eboue må gjerne bli i klubben men hvis det blir på bekostning av en ny og lovende DM så sier jeg et klart nei. Det samme kan sies om Senderos. Han har vært en meget sosial person for arsenal og en viktig person for integrering av nye spillere mht til hans språk kunskaper bla. Han har også gitt arsenal mer på det sportslige enn det Eboue har gjort. Så for meg, at Fiorentina skal ønske Eboue + cash så er det en meget god handel skulle det skje!

Glad i Eboue, men ønsker meg mer kvalitet i arsenal.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 5 2009, 09:55 PM) 170774[/snapback]

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_5416187,00.html

 

Som sagt så har jeg ikke noen tro på at han kommer lengre, håper virkelig Wenger går for Cana.

Enig! Håper han går for Cana uansett jeg. Ut i fra det jeg har sett av begge så ønsker jeg meg mye heller Cana. Så en del Fiorentinakamper samt prøve-VM og det jeg så av Melo der så virket han solid,men litt stillestående. Cana er mer et rivjern som løper og sliter i 90 min og har den fandenivoldske innstillingen jeg savner i dagens stall.

Link to comment
Share on other sites

Melo er ikke den typen DM jeg synes vi trenger. Brasilianeren har en fin pasningsfot, men løper langt ifra nok. Det at han får mange kort kan like gjerne bety at han er en dårlig takler / dårlig til å styre seg enn at han er hardspillende. Savage har for eksempel aldri blitt utvist i PL, selv om han regnes som en av de mest hardspillende kjeltringene i PLs historie. Laget trenger en spiller som kan få med seg resten av laget og motivere det. I tilegg må han være god nok defensivt til at Fabregas / Nasri kan få en mer fri offensiv rolle. En pasningssterk partner til Fabregas vil være veldig bra å ha i kamper hvor spanjolen blir tatt ut, men det viktigste er at spilleren vi får inn kan dekke rommet mellom midtbanen og forsvaret. Der lå roten til mesterparten av målene vi slapp inn i fjor!

Link to comment
Share on other sites

Melo er ikke den typen DM jeg synes vi trenger. Brasilianeren har en fin pasningsfot, men løper langt ifra nok. Det at han får mange kort kan like gjerne bety at han er en dårlig takler / dårlig til å styre seg enn at han er hardspillende. Savage har for eksempel aldri blitt utvist i PL, selv om han regnes som en av de mest hardspillende kjeltringene i PLs historie. Laget trenger en spiller som kan få med seg resten av laget og motivere det. I tilegg må han være god nok defensivt til at Fabregas / Nasri kan få en mer fri offensiv rolle. En pasningssterk partner til Fabregas vil være veldig bra å ha i kamper hvor spanjolen blir tatt ut, men det viktigste er at spilleren vi får inn kan dekke rommet mellom midtbanen og forsvaret. Der lå roten til mesterparten av målene vi slapp inn i fjor!

Man trenger ikke løpe like mye for å være en god DM. Verken Petit, Vieira eller Gilberto var duracell kaniner slik som Flamini. Ja det kan hende vi slapp inn noen mål fordi vi manglet en som dekket rommet mellom forsvar og midtbane men det var minst like mange mål som ble sluppet inn av ruskete forsvarsspill, individuelle feil, og mangel på rutine.

Jeg tror du savner Flamin litt for mye. Cesc sin makker trenger ikke nødvendigvis være identisk med flamini i spillestilen for at det skal fungere.

 

Over til noe annet. Det er ikke lett å bli klok på denne saken.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_5416187,00.html

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det er veldig greit hvordan Melo har uttalt seg til media. Han sier at han er fornøyd i Italia etc, og begynner ikke som mange andre spillere å si at de ønsker seg bort, ønsker seg til den og den klubben etc.

 

Han virker å være veldig avslappet til dette, og ønsker ikke å si noe som kan gjøre at han kommer på kant med fansen hvis han fortsetter i Italia om en overgang går i vasken.

 

Ser det går nye rykter i dag; http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...S&ATTR=Football

 

Vi får nok bare avvente og se hva som skjer, men ettersom det kommer fra Fiorentina ledelsen selv så er det nok noe i dette, men om det går i orden sånn uten videre vet man jo aldri. Veldig trist hvis vi mister Eboue, men skjønner det også litt hvis han ønsker å prøve noe nytt. Han har vært hos oss lenge nå, og har mistet høyreback plassen. I tillegg begynner vi å få mange alternativer på høyrekant, så at han nå kanskje ser for seg en fast plass i en annen klubb er forståelig, selv om jeg syns det er veldig trist hvis han forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

Melo er ikke den typen DM jeg synes vi trenger. Brasilianeren har en fin pasningsfot, men løper langt ifra nok. Det at han får mange kort kan like gjerne bety at han er en dårlig takler / dårlig til å styre seg enn at han er hardspillende. Savage har for eksempel aldri blitt utvist i PL, selv om han regnes som en av de mest hardspillende kjeltringene i PLs historie. Laget trenger en spiller som kan få med seg resten av laget og motivere det. I tilegg må han være god nok defensivt til at Fabregas / Nasri kan få en mer fri offensiv rolle. En pasningssterk partner til Fabregas vil være veldig bra å ha i kamper hvor spanjolen blir tatt ut, men det viktigste er at spilleren vi får inn kan dekke rommet mellom midtbanen og forsvaret. Der lå roten til mesterparten av målene vi slapp inn i fjor!

 

Men som ein liten kommentar til Savage, har har fått over 90 gule kort som er rekord i premiership, og han fekk 2 gule mot M'boro i 2006. Men tek absolutt poenget ditt. Vi treng ein type som Keane/Vieira/Savage som er hardspelande og og skaper frykt. Dette er noko som verken Denilson eller Song har, utan at eg skal døme dei nokon veg for det.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Når det gjaldt Felipe Melo kan man bare si at Wenger tok en reiktig avgjørelse. Han har vært utrolig svak i serie A i år, og i dag har han nok en gang vært elendig.

 

ja, det var ikke bare melo som var svak i går, men det er jaggu sjelden en ser spillere på det nivået prestere så elendig som det melo klarte. mulig at han ville fungert bedre for arsenal, men det han har prestert siden han gikk fra fiorentina, er ingen profesjonell kontrakt verdig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

er det noen som vet om Wenger så Melo i kampen mellom Fulham og Juventus?

 

Har ingen kilder som sier det, men vil tro at han så den kampen. Både Melo og Hangeland er jo i "kikkerten" til Wenger. Med tanke på at kontrakten til Campbell, Silvestre og Gallas går ut til sommer, så må vel Wenger begynn å se etter en ny stopper.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen kilder som sier det, men vil tro at han så den kampen. Både Melo og Hangeland er jo i "kikkerten" til Wenger. Med tanke på at kontrakten til Campbell, Silvestre og Gallas går ut til sommer, så må vel Wenger begynn å se etter en ny stopper.

 

Mener du at Hangeland bør være i kikkerten til wenger?? Håper begge disse spillerne holder seg laaaangt unna Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Melo og Hangeland har ikke vært halvparten så gode i år som de var i fjor, viser at det kanskje bare var et blaff, Hangeland er uansett for treig til å spille for klubben vår, kommer til å falle gjennom på samme måte som Senderos ofte gjorde og Silvestre gjør

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...