Jump to content

Vårt skadefrie lag -


helgeaarsvoll

Recommended Posts

Ja, det er jo bare å gjøre seg klar for en ny flott vår! Spillerne kommer tilbake fra skade og vi kan risikere å ha en skadefri tropp når vi nærmer oss finale i mesterliga og FA-cup.

 

Men hvilke 11 er de beste om en skulle tenke at alle var i form? Jeg tenker f.eks. med frykt og beven på om Arshavin må sitte på benken i liga-kampene frem mot sommeren...

 

Mitt lag:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Arshavin - Fabregas - Denilson - Nasri

Van Persie - Adebayor

 

Benk: Fab, Djourou, Song, Diaby, Rosicky, Walcott

Link to comment
Share on other sites

Ikke dumt valg det der, men hadde eg valgt ut i fra de spillerene, måtte det ha blitt noe sånt:

 

Almunia

Sagna - Toure - Djourou - Clichy

Arshavin - Fabregas - Diaby - Nasri

Van Persie - Walcott

 

Benk: Fabianski, Gallas, Song, Denilson, Rosicky, Adebayor

 

 

Det hadde kanskje blitt litt for offensivt på midten, men eg er enig i Nigel Winterburn om at Diaby og Cesc burde spilt sentralt sammen på midten..

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Walcott-Fabregas-Song-Nasri

van Persie-Arshavin

 

Og i bakhånd vil vi ha Fabianski, Djourou, Rosicky, Denilson, Adebayor, Bendtner, Eboue, Eduardo, Diaby, Ramsey og Vela! Aner jeg et aldri så lite luksusproblem om denne drømmen om at alle er skadefrie og i toppform samtidig? Må vel finne en måte å dele laget i to og la de spille annenhver kamp. :(

 

Fabianski

Eboue-Djourou-Silvestre-Gibbs

Diaby-Denilson-Rosicky

Eduardo-Bendtner-Adebayor

 

Enda finner jeg ikke plass til Vela. :)

Link to comment
Share on other sites

har aldri tenkt slik på det med tanke på det luksus problemet vi kan får vis en en gang skulle få alle spillerne skadefri og i bra form samtidigt. vi vil da ha walcott, fab, denilson, song, nasri, arshavin, rosicky og diaby som der vi har 5 topp klasse ofensive spillere , 1 defansiv og 2 litt mellomdeler. og få balansert den med den rette balansen vil være en stor nøtt. men trur nøkelen blir å blande unge med rutine i så stor grad som muligt.

 

I angrep vil vi ha et luksus problem med eduardo som en utroligt avslutter, adebayor som kan putte 25 mål på en ses. rvp som har ekstreme kvaliteter når han er i form. vela med et enormt potensiale og bendtner som eg og meiner har stort potensiale.

 

Men dette kommer nok aldrig til å bli virkelighet tror eg. kommer altid en ny skade på noen av spillerene.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Fabregas - Denilson - Nasri

van Persie - Adebayor

 

1. MA || Beste keeperen i stallen, gjør en god nok jobb.

 

3. BS || Supersolid back - Premier Leagues beste uten tvil. Enough said.

5. KT || Når samarbeidet med WG virker er han uten tvil en klasseforsvarer.

10. WG || Samme som over, klassespiller.

22. GC || Englands nest beste venstreback i år, var den beste ifjor. Taklingsterk, rask, bra med offensivt. Enorm arbeidskapasitet.

 

14. TW || Viste på lørdag hvilken spiller han egentlig er! Fantastisk kantspiller.

4. FF || Ikke så mye å si her, man vet hva man har i Fabregas - verdens beste playmaker.

15. ND || Må inn på laget grunnet hans defensive egenskaper. Må bli mer gjevnere i prestasjonene. Spennende.

8. SN || Har vist ved flere anledninger at han takler det engelske spillet bra, kreativ, skuddvillig.

 

11. VP || Årets spiller sesongen 08/09, scorer fantastiske mål, viktige mål. Super spiss - en av Englands beste.

25 EA || Beviste det ifjor: har han selvtillit og gode medspillere er han en goalgetter av rang. Digger han.

 

Her er B-laget:

 

Fabianski

Eboue - Djourou - Silvestre - Gibbs

Arshavin - Diaby - Song - Vela

Eduardo - Bendtner

 

Mulig noen er glemt, men uansett en meget sterk stall vi har!

Link to comment
Share on other sites

Almunia

 

Sagna Toure Djorou Clichy

 

Walcott Cesc Song Nasri

 

Arshavin VP

 

Du er tredje mann på rad som ikke finner plass til Adebayor. Interessant! Og at du velger Song fremfor Denilson er også spennende. Noen vil sågar ha Diaby inn som defensiv midtbanespiller. De henger seg på hva også gamle storheter som Stewart Robson og Nigel Winterburn mener.

 

I tillegg ser jeg at noen foretrekker Djourou fremfor Gallas. Regner med at det er typen Gallas som flere er gått lei, og ikke hva han faktisk bidrar med nå når han er i form?

Link to comment
Share on other sites

Urealistisk tråd! Vårt lag kan aldri bli skadefritt :P. Like sant som gravitasjonen trekker alt på jordas ned mot jordklodens sentrum, trekkes spillerne våre til skadebenken. Kun Newcastle har hatt like store skadeproblemer som oss de siste årene.

 

Hvis jeg skulle plukket ut laget og alle var i form, synes jeg det hadde vært spennende med følgende lag:

 

Almunia

Sagna Toure Gallas Clichy

Walcott Rosicky Fabregas Arshavin

Van Persie

Dudu

 

Benk: Fabianski, DJ, Nasri, Ade, Diaby, Vela, Song, Eboue

 

Kanskje litt pinglete midtbane vil noen mene, men den midtbanen der løper ned og sentrer seg gjennom de fleste andre midtbaner. På benken måtte jeg prøve å få litt balanse av defensive og offensive spillere. Det kan jo hende at det laget ikke ville funket i praksis, men det er da lov til å håpe :P. At Mozart, Dudu, Walcott og van Persie skal være skadefrie er noe som derimot neppe er realistisk :P

Link to comment
Share on other sites

Å plassere Arshavin på B-laget bak Walcott mener jeg er helt feil. Nasri-Arshavin på hver sin ving, sier ikke mer!

 

Det får være din mening, selv mener jeg Arshavin må prestere litt mer før han tar plassen til en av mine favorittspillere, Theo Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna Toure Gallas Clichy

Arshavin Fabregas Denilson Rosicky

Eduardo RvP

 

Faktisk veldig usikker på visse posisjoner.

 

Venstreving:

1. Rosicky 2. Nasri 3. Vela

Vil si R7 fortjener venstreving når han er tilbake i formen. Men det spørs igjen på hvor god Nasri kommer til å bli innen det skjer.

 

Fab sin partner:

1. Denilson 2. Diaby 3. Song

Diaby som Fab makker dersom han er i toppform, ellers er Denilson per dags dato en mer sikker spiller.

Velger også Denilson pga hans mer defensive takter, dog har jeg også sett Diaby gjøre mye godt defensivt.

 

Høyreving

1. Arshavin 2. Walcott

Har blitt utrolig imponert av Arshavin de siste kampene, men vanskelig å bedømme hvem av disse spillere som fortjener høyreving. Er enda ikke helt overbevist at Walcott kan holde en høy standard over en lengre periode, så jeg velger derfor Arshavin.

 

 

Spissmakker til Rvp:

1. Eduardo 2. Adebayor 3. Bendtner

Har egentlig alltid sett på Ade som en altfor forutsigbar spiss. Trumfer derfor igjennom Eduardo i denne posisjonen, pga hans utrolige målteft.

Link to comment
Share on other sites

Manuel Almunia

 

Bacary Sagna - Kolo Toure - William Gallas - Gael Clichy

 

Cesc Fabregas - Alexandre Song - Tomas Rosicky

 

Theo Walcott - Robin van Persie - Samir Nasri

 

PS: Skader, suspensjoner og rotering vil føre til at Arshavin, Ade, Dudu, Vela, Manu, DJ og Denilson får mer enn nok sjanser, så det er ikke noe problem.

Link to comment
Share on other sites

Et toppet lag ser for meg slik ut:

 

Almunia

Sagna, Gallas, Djourou, Clichy

Walcott, Fabregas, Song, Nasri

Eduardo, Arshavin (van Persie i Roma).

 

Almunia - har sine opplagte mangler, men likevel (enn så lenge).

Sagna - solid spiller og er uten reell konkurranse.

Gallas - fordi han er tross alt fortsatt er bedre enn Toure.

Djourou - fordi han har bedre luftstyrke enn både Toure og Gallas.

Clichy - under tvil etter en meget suspekt sesong, her banker Gibbs på døra.

Walcott - gir fart og uforutsigbarhet.

Fabregas - pasningsmester type excellent.

Song - noen må balansere midtbanen og Denilson slurver alt for mye defensivt.

Nasri - bånn gass kombinert med teknikk, en boksåpner.

Eduardo - klubbens beste avslutter, parkerer enkelt Adebayor på det feltet.

Arshavin - klassespiller, her må selv van Persie spille andrefiolin.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

 

Sagna Toure Djorou Clichy

 

Walcott Cesc Song Nasri

 

Arshavin VP

 

Du er tredje mann på rad som ikke finner plass til Adebayor. Interessant! Og at du velger Song fremfor Denilson er også spennende. Noen vil sågar ha Diaby inn som defensiv midtbanespiller. De henger seg på hva også gamle storheter som Stewart Robson og Nigel Winterburn mener.

 

I tillegg ser jeg at noen foretrekker Djourou fremfor Gallas. Regner med at det er typen Gallas som flere er gått lei, og ikke hva han faktisk bidrar med nå når han er i form?

 

Adebayor har ikke vært i nærheten av hva han var forrige sesong dessverre.

Syns faktisk det var vanskelig å plukke ut både midt og angrep.

Arshavin er en klassespiller som jeg føler faktisk går utenpå både VP og Eduardo.

Å plukke mellom Dudu og VP var i fordel VP pga at på sitt beste så har kanskje

VP et større teknisk repertoar.

 

Spiller Toure som han gjorde sist sammen med Djorou så heller jeg mer til Toure enn Gallas.

 

Song er bedre defensivt etter min mening enn Denilson.

 

Walcott sin fart på høyresiden er gull verdt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

I disse "mørke" tider så tenkte jeg det ville vært artig med en liten bump.

 

Hvilket lag anser dere som vårt beste (vel formasjon o.l. selv) med samtlige spillere skadefrie og i form? Mitt lag tror jeg nesten ville vært dette:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Diaby - Wilshere

Walcott - Rosicky - Cazorla

Podolski

Walcott danker ut Gervinho og Rosicky danker såvidt ut Arshavin. Ditto det samme med Diaby over Arteta, men den siste der vet vi jo at aldri vil skje. :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...