Jump to content

Forsiden


Fredriktc

Recommended Posts

Lyst til å komme med en tilbakemelding vedrørende hjemmesiden. Oppsettet slik som det er i dag synes jeg er rotete og vanskelig å navigere seg i. Det er veldig mye som tydeligvis skal med på forsiden noe som jeg synes går utover artiklene som skrives. Her må det finnes en bedre løsning som fremhever nyhetene. Web-TV er noe alle klikker seg inn på. Derfor mener jeg video-vinduet som finnes lenger ned på siden bør få plass øverst i sidebaren.

 

Når det gjelder fonter så har jeg ikke sansen for den/de som benyttes nå. Teksten i selve artikkelen er for grå og selve fonten er for utydelig. Det fører til at interessen for å lese faller.

 

For å oppsummere savner jeg et ryddigere og mer stilrent design der hovednyhetene får større "oppmerksomhet". Sakene som ligger spredd nedover siden er vanskelig å skille fra rekamen og grafikken rundt. Samt det å se på fonten som benyttes i sakene da denne er lite lesevennlig.

 

Jeg er enig med Haakon HK her. Den nye hjemmesiden til gunners.no er ikke spesielt bra. Jeg ønsker ikke å såre noens følelser, og jeg kjenner ikke til arbeidet som ligger bak, om det er et gitt verktøy som ligger i bunn, og er tydeligvis ikke veldig aktiv her siden den nå er et halvt år gammel og jeg ser den først nå. Jeg synes det er bra at mange er aktive i supporterklubben og faktisk gidder å gjøre noe, all honnør til dere.

 

Men jeg skal friste meg til å si noen ord om siden, ta det som konstruktiv kritikk: For det første, den er ikke responsiv. Ser at enkelte her nevner Arsenal.com og at den har mobilverson - det har den faktisk ikke, den er responsiv, det vil si at den fungerer like godt på alle flater. Gunners.no fungerer særs dårlig på min iPhone. Layoutmessig bærer siden stort preg av 2005-syndromet, da alt skulle være lite og mest mulig presses inn på fremsiden. Internettverden forandrer seg, og det man gjerne anser som gode sider i dag ser ikke slik ut lenger. Det blir så mye på fremsiden at alt drukner i alt, hva er viktigst, hva er nyhetene, hvor skal jeg se? Designmessig er den også ganske datert. Igjen, alt for mye presses inn, og fontvalget og størrelsen gjør at det ser ut som det er 100 forskjellige fonter uten at noen av de er forskjellige nok til å bli lagt merke til. Og den headeren er direkte stygg, hvorfor en tom stadion? Hvorfor ta fargene bort fra en så fargerik og fin klubb? Hva skjer med de ordene som er kastet på som en ordsky?

 

The Gunners Post, selv om jeg leser den alt for skjelden, er nydelig designet av noen som kan det, og er en ekstremt god ambassadør for oss norske Arsenalfans. Jeg synes nettsiden er det stikk motsatte.

 

Dersom supporterklubben har betalt noen (eksterne) for å designe og programmere siden, så er ikke det spesielt positivt.

 

Når jeg leser det jeg har skrevet høres det veldig kritisk ut, det er ikke det som er meningen. Jeg er faktisk fagmann på området så dette er ikke bare synsing. Ærlighet varer lengst, er det ikke sånn?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Det ser ikke ut til å påvirke aktiviteten på FB-gruppen.

 

Tja, dersom klarer å skaffe oss stjernespillere som Suarez, så vil jeg tro at blir større aktivitet her.

 

Så lite tror jeg det skal til....

 

Og, det er noen som heller foretrekker diskusjon.no enn gunners.no.

Link to comment
Share on other sites

Det tviler jeg ikke på, men nå var det neppe den funksjonen som brøt forumet helt ned.
Når moderatorene la linja slik man gjorde, så er det ikke overrasket (kanskje ikke for enkelte.....) at forumet falt sammen. Det var det flere som advarte mot..... Ser iallefall ikke ut, som om det er flere aktive brukere og flere diskusjoner (innlegg) her inne etter den tiden....

Det er jo artig å se at enkelte her inne modererer seg kraftig på facebook kontra dette forumet, kan det ha noe med at "anonymiteten" forsvinner......?


Link to comment
Share on other sites

Og igjen så klarer du å legge dette over på andre.. Kanskje på tide å se seg i speilet fremfor å skylde på moderatorene som tross alt følger et reglement vi er blitt pålagt å følge? Hva du eller jeg personlig måtte mene om reglementet og hvordan man bør moderere er helt uvesentlig all den tid det foreligger retningslinjer.

Om du er enig eller ikke i at fartsgrensen er 60 er knakende likegyldig, du og de som skal håndheve loven må forholde seg til det uansett.

Hvis du er uenig så får du jobbe aktivt for å forandre retningslinjene ved selv å engasjere deg i driften av nettsiden og forumet.

Link to comment
Share on other sites

Og igjen så klarer du å legge dette over på andre.. Kanskje på tide å se seg i speilet fremfor å skylde på moderatorene som tross alt følger et reglement vi er blitt pålagt å følge? Hva du eller jeg personlig måtte mene om reglementet og hvordan man bør moderere er helt uvesentlig all den tid det foreligger retningslinjer.

Om du er enig eller ikke i at fartsgrensen er 60 er knakende likegyldig, du og de som skal håndheve loven må forholde seg til det uansett.

Hvis du er uenig så får du jobbe aktivt for å forandre retningslinjene ved selv å engasjere deg i driften av nettsiden og forumet.

+1 :P

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal man som bruker av dette forumet bruke tid til "forslag til forbedringer" til moderator-teamet eller kontakte disse på andre måter, når disse tydeligvis ikke har noe påvirkningsgrunnlag/makt/mulighet til å endre noe likevel?
Lukter litt fraskrivelse av ansvar med et slikt svar.

Som moderator har man mulighet til å påvirke mer enn det du hevder, for man er da i en god posisjon til å få igjennom endringer om man virkelig vil og ønsker.

Nå lot moderator-teamet forumet leve sitt liv, selv om flere/mange (inkludert meg) mente det gikk langt over grensen og at dette skadet forumet. Er man moderator og er totalt uenig med måten forumets linje ble satt og skulle følges, så hadde det kanskje vært naturlig å fratre sin "stilling"... (man har jo ikke noe å si likevel....eller?) Hvem ønsker å ha en slik rolle, når man ser hvordan dette skader forumet, minsker sjansen for evt nye fans som kikker nysgjerrig innom i sine unge år...., og også "skader" rykte til supporterklubben som ironisk nok gir ut det ene klasse-magasinet etter det andre....

 

Mener man at forumet har hatt en positiv utvikling med mange nye brukere, økt deltakelse på trådene, og at forumet bare vokser og vokser; så er det bare å ta av hatten i respekt. Da tok man riktige valg.
Men; er det slik at ting faktisk har gått tilbake på flere områder, så burde man ta debatten på hvor man feilet. Værre er det ikke, om man ikke blir for følsom og personlig. Men; det er nok en fare, for man vil jo ikke miste ansikt.....
"Man høster det man sår"

Å sammenligne 60-sone og lovbrudd, kontra "tolkninger" av rettningslinjer på et forum blir søkt og billig. Sorry!

Som jeg skrev tidligere:
-Det er artig å se at enkelte modererer seg kraftig på facebook-siden kontra dette forumet, og det sier meg at det er lettere å spre eder og galle via nick enn med sitt ordentlige navn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg etterlyste en velfungerende quote-funksjon og vieira04 klarer å dra igang debatten om retningslinjer, atter en gang. Aktiviteten her før forumet var nede var god både i form av kvantitet og kvalitet. Når den funksjonen er fikset og sesongen sparkes i gang så vil nok forumet vende tilbake til gamle høyder, uavhengig om retningslinjene endres eller ikke. Videre så syns jeg moderator-teamet gjør en god jobb.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal man som bruker av dette forumet bruke tid til "forslag til forbedringer" til moderator-teamet eller kontakte disse på andre måter, når disse tydeligvis ikke har noe påvirkningsgrunnlag/makt/mulighet til å endre noe likevel?

Lukter litt fraskrivelse av ansvar med et slikt svar.

 

Som moderator har man mulighet til å påvirke mer enn det du hevder, for man er da i en god posisjon til å få igjennom endringer om man virkelig vil og ønsker.

 

Nå lot moderator-teamet forumet leve sitt liv, selv om flere/mange (inkludert meg) mente det gikk langt over grensen og at dette skadet forumet. Er man moderator og er totalt uenig med måten forumets linje ble satt og skulle følges, så hadde det kanskje vært naturlig å fratre sin "stilling"... (man har jo ikke noe å si likevel....eller?) Hvem ønsker å ha en slik rolle, når man ser hvordan dette skader forumet, minsker sjansen for evt nye fans som kikker nysgjerrig innom i sine unge år...., og også "skader" rykte til supporterklubben som ironisk nok gir ut det ene klasse-magasinet etter det andre....

 

Mener man at forumet har hatt en positiv utvikling med mange nye brukere, økt deltakelse på trådene, og at forumet bare vokser og vokser; så er det bare å ta av hatten i respekt. Da tok man riktige valg.

Men; er det slik at ting faktisk har gått tilbake på flere områder, så burde man ta debatten på hvor man feilet. Værre er det ikke, om man ikke blir for følsom og personlig. Men; det er nok en fare, for man vil jo ikke miste ansikt.....

"Man høster det man sår"

 

Å sammenligne 60-sone og lovbrudd, kontra "tolkninger" av rettningslinjer på et forum blir søkt og billig. Sorry!

 

Som jeg skrev tidligere:

-Det er artig å se at enkelte modererer seg kraftig på facebook-siden kontra dette forumet, og det sier meg at det er lettere å spre eder og galle via nick enn med sitt ordentlige navn.

 

 

 

Vieira04:

 

Man høster som man sår... Hvis man høster det man sår så blir det 1 til 1 og lite ut av det. Litt slik som denne diskusjonen. Det er Arsenal Norway som lager retningslinjene og vi moderatorer som prøver å følge dem. At enkelte er uenig vil skje uansett hvilken måte man håndhever reglementet på. Du føler deg forulempet og støtt av språket her inne, andre gjør det ikke. Vi prøver å være så runde som mulig for at forumet ikke skal bli for strømlinjeformet og at det ikke skal bli for mye å moderere. Jeg kunne for eksempel gitt deg og flere andre uttallige warninger for å kritisere moderators jobb offentlig i forumet, men velger selvfølgelig ikke å gjøre det da jeg ønsker at det skal være en åpen debatt så lenge den er saklig. Slik modererer vi også når det gjelder resten av retningslinjene; vi tar det som er grovt overtramp og lar resten gå da det stort sett er en streng egenjustis her inne og folk tar tak i det som er direkte overtramp selv før vi rekker det.

 

Jeg tror ikke så mange er redd for å miste ansikt her, det er ingen personlig gevinst eller prestisje i å være moderator. Jeg kunne godt ha trukket meg for lenge siden og hadde det kommet klager eller ønsker fra flere om at jeg skulle skiftes ut så hadde jeg levd godt med det. Jobben innbærer stort sett å lese mange innlegg for deretter sende masse PM hit og dit de gangene det blåser litt. Hvis du ser på det som en mulighet til å forandre verden og folks måte å tenke på så vil jeg påstå at det er litt naivt. Mine muligheter er ytterst begrensede.

Vi ønske alle at det skal være et forum som fungerer og hadde det vært en enkel løsning så hadde vel den vært tatt i bruk for lenge siden. Du oversimplifiserer dette og igjen så er det alle andres feil. Jeg må innrømme at jeg lar meg provosere en smule av dine enkle løsninger og manglende evne til å se at andre har forskjellige meninger eller at andre kanskje har tenkt de samme tankene som deg for lenge siden. Hva som skjer og hva som blir drøftet av oss i teamet i forbindelse med innsendt forslag kommer ikke alltid ut. Men, å sende inn et forslag er ikke ensbetydende med at det blir vedtatt. Hvis det mangler støtte så blir det forkastet, så enkelt er det.

 

Når det gjelder min mulighet til å påvirke forumet så er den nesten ubegrenset. Jeg kan strengt tatt fjerne alt jeg ikke liker og dermed skape et forum helt etter mitt hode. Men, det er ikke slik det fungerer. Jeg hadde blitt kastet ut etter få timer hvis jeg hadde latt meg rive med. Jeg har fått et mandat og må forholde meg til det. Du syns min sammenligning med fartoverskridelser var søkt og billig, det er helt greit. Jeg syns din forenklede versjon av hva som er feil med forumet er like billig og anser meg som ferdig med denne diskusjonen

Link to comment
Share on other sites

Man kan av og til få gjort mye med sunn fornuft og med en dose "forumskikk", så alt behøver ikke "kompliseres".
Et enkelte spørsmål kan man stille i sin forenklede verden: Har forumet hatt en nedgang eller ikke de siste årene, når det gjelder antall brukere, aktivitet, og innlegg? Nå ser det ut som om "quotes" funksjonen får all skyld, men hva med helheten de siste 1.5-året?

Så; OM det viser seg at trenden går nedover, så burde man vel spørre seg selv i sin kompliserte verden; hvorfor?
Slik er det vel med alt........ Man vil jo gjerne finne en årsak, om man ønsker at trenden skal snus. Og nei; jeg sier ikke at jeg har svaret, men det er jo påfallende at flere gav klar beskjed om hvordan forumet utviklet seg i en god periode. Det var en negativ trend der strikken ble tøyet gang på gang på ulike områder, og hvor det hele tiden ble aksept for som du sier: ønske om å være så "runde" som mulig. For meg går ikke mye av det som ble tillatt som "rundhet".....
Vi vil aldri få svar på om forumet hadde blitt mer "levelig", om man hadde prøvd å holde en linje der sunn fornuft, argumentasjon, og "normal" forumskikk hadde vært noe å jobbe for.

Kall mine synspunkter billig i denne (følsomme) diskusjonen om moderator-stillingen påvirkningsmuligheter på et forum, det lever jeg fint med. Dine tanker om at jeg tror at man kan forandre verden og folks måte å tenke pga mine meninger i denne diskusjonen blir skivebom, og ingenting annet.

Jeg anser meg som ferdig med denne debatten, for jeg ser jo hvor følsomt "kritikk" og et ønske om god "forumskikk" kan gjøre utslag her inne. Da snakker jeg ikke om deg RP7, men hvordan enkelte kan opptre i samlet flokk som sultne hyener. -Ikke bokstavelig talt, for de som evt vil reagere på metaforen.
Det har vært mange saker jeg har tatt opp her inne i mine år, og jeg husker hvordan jeg ble slaktet for å lufte tanken om å debatere med sitt navn istedenfor nick. Da ble det bråk, og koret hang seg på. Det er jo da litt artig å se; at noen av disse diskuterer på facebook-siden, men har da en helt annen moderering i sitt språk og væremåte enn på dette forumet. Tilfeldig?




Link to comment
Share on other sites

Man kan av og til få gjort mye med sunn fornuft og med en dose "forumskikk", så alt behøver ikke "kompliseres".

Et enkelte spørsmål kan man stille i sin forenklede verden: Har forumet hatt en nedgang eller ikke de siste årene, når det gjelder antall brukere, aktivitet, og innlegg? Nå ser det ut som om "quotes" funksjonen får all skyld, men hva med helheten de siste 1.5-året?

 

Så; OM det viser seg at trenden går nedover, så burde man vel spørre seg selv i sin kompliserte verden; hvorfor?

Slik er det vel med alt........ Man vil jo gjerne finne en årsak, om man ønsker at trenden skal snus. Og nei; jeg sier ikke at jeg har svaret, men det er jo påfallende at flere gav klar beskjed om hvordan forumet utviklet seg i en god periode. Det var en negativ trend der strikken ble tøyet gang på gang på ulike områder, og hvor det hele tiden ble aksept for som du sier: ønske om å være så "runde" som mulig. For meg går ikke mye av det som ble tillatt som "rundhet".....

Vi vil aldri få svar på om forumet hadde blitt mer "levelig", om man hadde prøvd å holde en linje der sunn fornuft, argumentasjon, og "normal" forumskikk hadde vært noe å jobbe for.

 

Kall mine synspunkter billig i denne (følsomme) diskusjonen om moderator-stillingen påvirkningsmuligheter på et forum, det lever jeg fint med. Dine tanker om at jeg tror at man kan forandre verden og folks måte å tenke pga mine meninger i denne diskusjonen blir skivebom, og ingenting annet.

 

Jeg anser meg som ferdig med denne debatten, for jeg ser jo hvor følsomt "kritikk" og et ønske om god "forumskikk" kan gjøre utslag her inne. Da snakker jeg ikke om deg RP7, men hvordan enkelte kan opptre i samlet flokk som sultne hyener. -Ikke bokstavelig talt, for de som evt vil reagere på metaforen.

Det har vært mange saker jeg har tatt opp her inne i mine år, og jeg husker hvordan jeg ble slaktet for å lufte tanken om å debatere med sitt navn istedenfor nick. Da ble det bråk, og koret hang seg på. Det er jo da litt artig å se; at noen av disse diskuterer på facebook-siden, men har da en helt annen moderering i sitt språk og væremåte enn på dette forumet. Tilfeldig?

 

 

 

 

 

 

Helt enig med deg, vet at The Legend også var inne på det at man bør kunne vise sitt ekte navn for å vise at man virkelig står bak det en sier istedenfor å slenge dritt over nettet skjult bak ett nick. Desverre minnet du meg på hva jeg gav opp i går.... :( Nesten så det blir en tur på butikken for meg nå.

Edit: Problemet mitt med å skrive inn navnet mitt her var dog at randoms la meg til på Facebook.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens skriblerier angående "Sirkus Silly Season" er basert på fakta (uten at jeg har sjekket at alt er 100% korrekt). Uansett, det er rett og slett slik det er, Oskar Falkenberg. Ei (tilsynelatende) planløs suppe, der ingenting er value for money (bortsett fra kanskje å sette overgangsrekord i England for en pestbefengt ballsjonglør).

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hadde vi vært helt skadefrie så ville ikke det vært meg imot å spille to kamper på lørdag.

 

Stiller dette laget mot Everton:

 

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Ramsey

Walcott - Özil - Podolski

Giroud

 

Og dette laget mot Swansea:

Fabianski

Bellerin - Sagna - Vermaelen - Monreal

Diaby - Wilshere

Chamberlain - Cazorla - Rosicky

Sanogo

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...