Jump to content

golden goals utøverquiz


ted_uh

Recommended Posts

på tv2.no/goldengoal kan man laste ned ein artig utøverquiz. tenkte denne tråden kunne brukast til å hjelpe kvarandre med hint, IKKJE svar.

kunne sjølv tenkt meg hint til svaret på nr 27, nr 199 og nr 287.

Link to comment
Share on other sites

Artig quiz!

Gikk raskt igjennom og endte opp med 119 poeng :D

Er så mange man har sett før og man "har på tunga".. Skikkelig irriterende..

 

En annen greie er at jeg har store problemer med å stave etternavnet til en viss østerrisk hoppkomet ;)

Link to comment
Share on other sites

takk for hint, har klart han no. manglar fortsatt nr 27, men det er berre å spørre om hint til andre.

 

 

Tidligere engelsk bokser, nå kjendis. Fulgte til dels i Cassius Clays fotspor.

 

Har klart å komme meg til 1172 poeng nå, mangler fortsatt 120 stykker. Dette er tidkrevende :D

 

Nummer 19 og 30 irriterer meg skikkelig...

Link to comment
Share on other sites

Der tok jeg de begge ja! Nummer 19 visste jeg godt hvem var, men klarte bare ikke navnet hans. Nummer 30 tenkte jeg i helt andre baner...

 

Av de 52 første mangler jeg nå 3, 25 og 44...

 

kunne sjølv tenkt meg hint til svaret på nr 27, nr 199 og nr 287.

 

287 har jeg ikke selv, men det ser unektelig ut som han har vunnet Stanley Cup for Detroit Red Wings.

 

Edit: Der tok jeg den :D

Link to comment
Share on other sites

Har sålangt klart litt over 30! Jeg klarer syklistene, men ellers svært lite å skryte av, foreløpig hvertfall :P

 

Men 199 tok jeg! Hint: tjaa, amerikansk basketballspiller!

 

Her er link

 

Har du da noen tips til syklisten på bilde 48? Klare ikke finne ut av han.

 

Var ganske sikker på at nr78 var Ruud van Nistelrooy. Men den gang ei :) Noen som har noen stalltips til det bildet?

Link to comment
Share on other sites

Hint, 48: Ses av mange som den største gjennom tidene. Sønnen også kjent proffsyklist som tok OL-bronse i Aten.

 

PS: Dette har tatt av! Nå oppe i 962 poeng og har 161 utøvere igjen...

 

EDIT: Haha! Så den nå! Ruud van Horseface :) (Har ikke klart den selv, nei)

Link to comment
Share on other sites

Har sålangt klart litt over 30! Jeg klarer syklistene, men ellers svært lite å skryte av, foreløpig hvertfall :P

 

Men 199 tok jeg! Hint: tjaa, amerikansk basketballspiller!

 

Her er link

 

Har du da noen tips til syklisten på bilde 48? Klare ikke finne ut av han.

 

Var ganske sikker på at nr78 var Ruud van Nistelrooy. Men den gang ei :) Noen som har noen stalltips til det bildet?

 

Nr 48: En av de store. Har en sønn som også var aktiv syklist.

 

Ruud van Nistelrooy er det beste tipset jeg har fått på nr 78 så langt :P

 

Edit: Daniel var for rask. Er nå oppe i 1741 poeng, 39 utøvere igjen. Sliter med nr 3 og nr 44...

Link to comment
Share on other sites

Men nr.3 er en stor skøyte-legende!

 

D'oh, takk. Lurte på hvor han skulle være :) Ufattelig mange skøyteløpere med her...

Link to comment
Share on other sites

Edit: Daniel var for rask. Er nå oppe i 1741 poeng, 39 utøvere igjen. Sliter med nr 3 og nr 44...

 

44 har same etternamn som noko vi på vestlandet kjøper kvar gong vi tek ferge! :)

 

Aha! Nydelig hint :P

Link to comment
Share on other sites

Edit: Daniel var for rask. Er nå oppe i 1741 poeng, 39 utøvere igjen. Sliter med nr 3 og nr 44...

 

44 har same etternamn som noko vi på vestlandet kjøper kvar gong vi tek ferge! ;)

Ostehorn og milkshake?

Link to comment
Share on other sites

Edit: Daniel var for rask. Er nå oppe i 1741 poeng, 39 utøvere igjen. Sliter med nr 3 og nr 44...

 

44 har same etternamn som noko vi på vestlandet kjøper kvar gong vi tek ferge! :D

Ostehorn og milkshake?

Er det også det som har den som er mulig å kjøpe i endel kantiner og kafer hver torsdag? Også kaldt raspeball?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...