Jump to content

Kalou flørter med Arsenal


Luke

Recommended Posts

Jeg er overbevist om at Kalou hadde vært et Arsenalmateriale. Men trenger vi han? Føler jo nesten at vi allerede har et aldri så lite luksusproblem om vi en dag står med alle spillerne våre skadefrie(hvor ofte har det skjedd da?).

 

Det at han spiller i Chelsea er heller ikke en fordel.

Link to comment
Share on other sites

Likeså er det ikke så veldig sunt med misfornøyde spillere. Hvordan skal vi få spilletid på alle våre offensive spillere om vi forsterker med ytterligere en? Jeg ser den om en annen offensiv spiller går motsatt vei, men å ha Fabregas, Nasri, Diaby, Rosicky, Arshavin, Walcott, Vela, van Persie, Denilson, Walcott, Adebayor, Eduardo og Bendtner fordelt på de fem offensive posisjonene. I tillegg til disse har vi fremadstormende spillere i Wilshere, Ramsey, Simpson, Randall, Merida med mange fler som straks er på det stadiet der førstelagsfotball er førsteprioritert. Utlån for de siste er selvsagt en mulighet.

 

At han kunne ha tatt plassen til flere av disse er jeg egentlig enig i, men Wenger viser alltid en viss tillitt til disse spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå føler jeg ikke at vi trenger Kalou. Men når sesongen er ferdig får vi vite nærmere om Adebayor har tenkt til å bli litt bedre, Bendtner har tenkt til å slå igjennom eller om Rosicky noen gang vil komme tilbake. Hvis en av disse, for eksempel Adebayor, fortsetter uten å overbevise vil jeg ikke se bort ifra at Kalou hadde vært en god erstatning. Men det er så klart en ulempe at han er fra Afrika med tanke på AM som igjen rammer oss neste sesong.

 

Vet noen forresten hvor lenge han har igjen av kontraktene sin i Chelsea?

Link to comment
Share on other sites

Samme sak fra Skysports: http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_4975727,00.html

 

Han hadde utvilsomt styrket laget vårt.

 

Nå har vi fått inn Arshavin og snart er forhåpentligvis både Walcott og Rosicky klare igjen. Ergo har vi ikke bruk for Kalou.

 

Det ville på sikt bli en annen sak. Jeg kan være enig i at vi ikke trenger å kjøpe ham, men det er ikke tvil om at han hadde gått rett inn i laget i dag. Jeg tror også han kunne ha blitt værende der. Ganske avhengig av hva som skjer videre med de andre spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Likeså er det ikke så veldig sunt med misfornøyde spillere. Hvordan skal vi få spilletid på alle våre offensive spillere om vi forsterker med ytterligere en? Jeg ser den om en annen offensiv spiller går motsatt vei, men å ha Fabregas, Nasri, Diaby, Rosicky, Arshavin, Walcott, Vela, van Persie, Denilson, Walcott, Adebayor, Eduardo og Bendtner fordelt på de fem offensive posisjonene. I tillegg til disse har vi fremadstormende spillere i Wilshere, Ramsey, Simpson, Randall, Merida med mange fler som straks er på det stadiet der førstelagsfotball er førsteprioritert. Utlån for de siste er selvsagt en mulighet.

 

At han kunne ha tatt plassen til flere av disse er jeg egentlig enig i, men Wenger viser alltid en viss tillitt til disse spillerne.

Så spør jeg deg Lars, hvor ofte er alle disse skadefrie samtidig? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ja du sier noe der... Men når vi får Fabregas og Rosicky tilbake så er plutselig hele gjengen skadefrie, selvsagt med tanke på at de ikke skal kløne det til og skade seg på nytt. Uansett så er det sjeldent en spiller holder seg skadefri en hel sesong i Arsenal.

 

Siden han skal tenkte over situasjonen ved sesongslutt, så er det kanskje et hint på at dette er hans siste sesong under kontrakt? Noen som vet når den utløper?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hvis man ser gjennom arsebloggerens litt fantasifull språk, så er jeg helt enig med han i essens :D

 

Morning all, if I had the choice here are the top three things I would do with Chelsea striker Salomon Kalou.

I would make him play the hind quarters of a pantomime donkey in a post-apocolyptic rom-com featuring Jennifer Aniston as the woman who fell for the front part of the donkey until the front part of the donkey died from radiation poisoning but in the end she realises that true love can be found with the other part and they live happily ever after ... until Kalou grows an enormous beak which devours her as they sleep.

He could become my official food taster especially in countries where I have many enemies such as Belgium, the Congo, El Salvador and Ireland.

I would convince him that I was a master sculptor, capable of producing works finer than Michaelangelo's David or the great big clay head that blinder made of Lionel Richie in the video for 'Hello' and have him pose in a very awkward manner ... then take 15 years to complete the sculpture at which point his body would be frozen in that ghastly position and people would think he was some kind of monster or highly crippled war veteran.

 

One of the things I wouldn't do with Salomon Kalou is sign him for Arsenal, but then this is just more proof, if it were needed, that Arsene Wenger and I are very different.

 

http://www.oleole.com/blogs/arseblog

Link to comment
Share on other sites

Enig med Sir John! Skal vi først ha inn en middels god angriper som spiller Afrikamesterskapet, så vil jeg heller ha Kalou enn Chamach. Det er egentlig av den enkle grunn at Kalou har Premier League-erfaring og et stort potensiale. Chamach vet jeg absolutt ingenting om!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...