Jump to content

Nå snur det


helgeaarsvoll

Recommended Posts

Ja, jeg mener faktisk at det hele kommer til å snu for vårt kjære Arsenal, nå. Ingen seriekamp på to uker, og da er vinteren over i England. Temperaturen blir mer slik vi vil ha den, spillere kommer tilbake fra skader og målene kommer med enklere motstand!

 

Min påstand er at vi etter de neste 6 seriekampene ligger som nr. 3 på tabellen:

 

Arsenal-Sunderland 2-0

Arsenal-Fulham 3-1

West Brom-Arsenal 1-2

Arsenal-Blackburn 4-1

Newcastle-Arsenal 0-1

Arsenal-Man City?????????

 

Aston Villa-Chelsea 0-1

Aston Villa-Stoke 3-1

Man City-Aston Villa 1-0

Aston Villa-Tottenham 1-0

Liverpool-Aston Villa 1-1

Man U-Aston Villa????????????

 

Aston Villa-Chelsea 0-1

Chelsea-Wigan 3-1

Portsmouth-Chelsea 1-1

Chelsea-Man City 1-1

Tottenham-Chelsea 2-2

Newcastle-Chelsea????????????

 

... og etter dette er vi også nære finaler i FA-cupen og mesterligaen.

 

Sesongen er ikke slutt, og vi har all grunn til å fortsatt tro på Wenger, laget og pokaler! Vi pleier å avslutte sesongen bra, og nå går vi et bra kampprogram i møte. Våre motstandere har værre ting de skal i gang med :huh:

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at AV har et tøft program fremover hvertfall. Forhåpentligvis fortsetter vi vår ubeseirede rekke og begynner å omgjøre uavgjorter til seire i kampene fremover. Får vi det på skinner så tror jeg vi fort gir både Chelsea og AV nok av problemer utover våren. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Dette ser ut som en Tottenham-tråd... Tror jeg skal holde meg langt unna denne, orker ikke få forhåpningene mine opp :huh:

 

Vi får ta en kamp av gangen, og håpe at vi unngår noen nye skader.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at noen fortsatt mener at vi er ustabile. Personlig er jeg helt uenig, vi har vært forbausende stabile i lang tid og har lært oss til å stå opp mot lag som spiller tøft. Jeg er veldig optimistisk med tanke på siste del av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg mener faktisk at det hele kommer til å snu for vårt kjære Arsenal, nå. Ingen seriekamp på to uker, og da er vinteren over i England. Temperaturen blir mer slik vi vil ha den, spillere kommer tilbake fra skader og målene kommer med enklere motstand!

 

Min påstand er at vi etter de neste 6 seriekampene ligger som nr. 3 på tabellen:

 

Arsenal-Sunderland 2-0

Arsenal-Fulham 3-1

West Brom-Arsenal 1-2

Arsenal-Blackburn 4-1

Newcastle-Arsenal 0-1

Arsenal-Man City?????????

 

Aston Villa-Chelsea 0-1

Aston Villa-Stoke 3-1

Man City-Aston Villa 1-0

Aston Villa-Tottenham 1-0

Liverpool-Aston Villa 1-1

Man U-Aston Villa????????????

 

Aston Villa-Chelsea 0-1

Chelsea-Wigan 3-1

Portsmouth-Chelsea 1-1

Chelsea-Man City 1-1

Tottenham-Chelsea 2-2

Newcastle-Chelsea????????????

 

... og etter dette er vi også nære finaler i FA-cupen og mesterligaen.

 

Sesongen er ikke slutt, og vi har all grunn til å fortsatt tro på Wenger, laget og pokaler! Vi pleier å avslutte sesongen bra, og nå går vi et bra kampprogram i møte. Våre motstandere har værre ting de skal i gang med ;)

Dessverre er ikke det der nok. Når Villa er ferdig med den 6-kampers perioden ligger de , ifølge dine spådommer 1-3poeng bak oss. Men da har de møtt både Pool, Chelsea og Manu, mens vi ikke har møtt noen av dem. Jeg er redd vi må være enda mer heldige med Villas resultater enn det du skriver... :huh:

 

Men en ting er sikkert: De neste 6 kampene våre må bli seier

Link to comment
Share on other sites

Er litt usikker ang. denne sesongen, men om vi beholder alle de beste spillerne og har skadefritt lag, kan vi stille dette laget neste sesong (jeg sikler når jeg ser kreativiteten fremover):

 

Almunia

 

Sagna Toure Djourou Clichy

 

 

 

Walcott Nasri Fabregas Rosicky Arshavin

 

 

 

vPersie

 

 

Resten av troppen kan være: Fabianski, Hoyte, Senderos, Gallas, Nordtveit, Gibbs, Traore, Ramsey, Song, Wilshere, Merida, Vela, Eduardo, Bendtner.

 

Dette hadde blitt en tropp på 25stk, og da kunne vi solgt unna Diaby, Eboue, Denilson, Adebayor.

 

Kanskje vi da kunne ha kjøpt en verdensklasse defensiv midtbanespiller, hatt en tropp på 26 stk og vunnet PL?

Link to comment
Share on other sites

Deilig start på uken :)

Gleder meg til framøve nå. Vi har ikke spilt topp fotball i det siste, men vi har ikke tapt på 10 kamper. Pluss at vi har fått en ny spiller som kan hjelpe oss og komme til flere muligheter og mål. At AV har eg vanskeligt program ser vi lett. Men Chelsea blir nok ikke gode å ta igjen. Har mer trua på at vi tar igjen Liverpool, dem har hatt for mye "flaks", med dommere og sene mål osv. Nå er Gerrard ute og da trur eg det fort snur. Dem som vinner ligaen i år er nok desverre Man U. og det uten kamp trur eg, (det er jeg villig til å satse hus og hjem for). Dem slepper ikke inn mål og har en fantastisk bred og stall.

Men en topp 3 plassering trur jeg vi kan få.

Link to comment
Share on other sites

5 seier og 6 uavgjort på de siste 11 får ikke meg til og hoppe i taket, men det er en forbedring..

 

synes vi ser sterkere ut defensivt, men offensivt er vi helt på tulltur, og lingner ikke på arsenal en gang..

 

heldigvis får vi snart noen spillere tilbake fra skade, tror det kommer til og hjelpe mye..

 

om det holder til 4 plassen er jeg veldig usikker på, men vi har uansett CL og FA cup og spille for..

 

håper vi finner tilbake den offensive goformen no veldig snart, ellers er jeg redd det hele ender bittert

Link to comment
Share on other sites

Positivt innlegg og håper det går i oppfyllelse.

Selv sliter jeg med hvem i allverden som skal score alle disse målene i de neste kampene.

Slår de Chelsea resultatene til skal vi ha flaks.

At de avgir poeng mot Portsmouth tror jeg ikke ei at de vinner borte mot Villa.

Mye avhenger faktisk om vi kan få den offensive biten

på plass.

 

Framover nå håper jeg Wenger vraker Toure og setter inn Djorou.

Det vil gi oss mer trygghet bakover.

Så krysser jeg armer og bein på at Dudu og Arshavin

virkelig kan gi oss det løftet vi så sårt trenger nå.

Da er definitivt en 4 plass innen rekkevidde;-)

Link to comment
Share on other sites

3-4-1-2 formasjon hvis vi for eksempel må fram for å score.

 

 

 

Keeper:

 

Manuel Almunia

 

Forsvar:

 

Bacary Sagna

 

Kolo Touré

 

Gael Clichy

Midtbane:

 

Theo Walcott

 

Samir Nasri

 

Cesc Fabregas

 

Tomas Rosicky

 

Offensiv midtbane:

 

Andrey Arshavin

 

Spiss:

 

Robin van Persie

 

Eduardo da Silva

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt sikker på at det løsning snart. Jeg synes vi viste mange lovende takter offensivt mot Spurs før utvisning. Vi satt faktisk fart framover. Det er lenge siden sist. Videre har vi nå endelig begynt å holde nullen. Litt flaks dog, men det er ikke flaks at vi har sluppet inn så få mål bakover siden City-kampen.

 

Det har vært det offensive som har vært problemet. Nå har Arshavin kommet til klubben (husk at han trenger litt tid selv om han er en stjernespiller), og det skal ikke mye til for å skape mer enn det vi har gjort de siste 11. Dudu har kommet tilbake og vi gi oss noe som vi har manglet lenge: En spiller som er flink til å bevege seg riktig i boksen! Ade har ikke bidratt med så mye godspill i det siste, så det er ingen krise at han ble skadet.

 

Vi får bare håpe at vi ikke slår lange baller på Bendtner, for det har aldri funket, og vil aldri heller funke. Vinne dueller i boksen ved frispark er han god til, stusse ballen videre er ikke blant hans sterke siden.

 

Villa har et vanskelig kampprogram nå, og jeg er helt sikker på at selvtilliten får en stor trøkk når de helt sikker går på noen poengtap. Forøvrig fryktelig leit å se hvor svake Chelsea er i forhold til det nivet de burde være på, mens Liverpool bare såvidt halter videre. Jeg unner ikke Man U nok et seriemesterskap. Problemet er bare at lagene unner ikke klarer å være stabile nok.

 

Det blir spennende å se hvordan stallen vår takler det harde kampprogrammet framover. Vi har FA-cup- og Chamions League-kamper som er utrolig viktige. Jeg håper og tror Fab, Rosicky og Walcott vil komme tilbake i laget og hjelpe til at sesongen blir godkjent til slutt. Vi kan fortsatt vinne CL og FA-cupen. Dette går nok bra til slutt uansett. Dersom vi ender opp trofeløse og uten CL-plass, vil spillere som ikke ha hjerte i klubben gå. De som blær for drakta blir igjen, og vi vil reise oss stort og garantert vinne noe sesongen etter. Bare se på f.eks. Juventus etter skandalen dems.

Link to comment
Share on other sites

Cardiff- Arsenal 0-0

Everton- Arsenal 1-1

Arsenal- West Ham 0-0

Spurs- Arsenal 0-0

 

Eneste lyspunktet jeg kan se er at det er lenge til neste kamp.

hvor ofte sparker ikke et lag undenifra pl lag i cupen??

Eneste dårlige resultatet jeg ser her er 0-0 mot west ham, 1-1 borte mot everton er bra, og 0-0 borte mot tottenham er et bra resultat..

problemet nå er at så mange her er i krisemodus, at det eneste bra nok for Arsenal er å vinne de resterende kampene, det er jo tull..

Jeg er overbevist om at arsenal blir 4 eller bedre i år :)

 

Herlig initiativ Helge, positivitet er det som trengs her!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...