Jump to content

2009.02.08 Tottenham B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

55 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

TOTTENHAM

ARSENAL

 

White Hart Lane

Søndag; kl. 14:30

Canal + Sport 1

 

Begge lags sesong så langt:

 

Hjemmelaget Tottenham har til de grader skuffet i årets sesong, de befinner seg helt nede på en elendig 14. plass på tabellen og de har måtte byttet manager. Harry Redknapp-effekten startet bra, Spurs ranet til seg et poeng på Emirates mot Arsenal og så ble Liverpool slått 2-1 på White Hart Lane. Men etter hvert ble effekten borte og Tottenham er inne i en svak periode, sist kamp ble det tap 2-3 for Bolton.

 

Arsenal på sin side, har også skuffet i årets sesong, the Gunners ligger på 5.plass, fem poeng bak Aston Villa på 4. Det betyr at det mer eller mindre må bli seier over Tottenham søndag. Men det har vært lyspunkter også, blant annet har det blitt seier 2-1 over både Manchester United og Chelsea. Kan Arsenal klatre på tabellen?

 

Litt statestikk:

 

36 Gule kort 42

4 Røde kort 2

26 Mål 38

31 Mål innslupne 25

 

T: 6-6-12

A: 12-7-5

 

 

Startoppstillinger

 

Hjemme:

 

Tottenham gjorde på siste dag av transfervinduet en siste signering, Robbie Keane ble hentet tilbake fra Liverpool. Fra før har Totteham sikret seg både Pascal Chimbonda og Jermaine Defoe. Keane går rett inn på laget og blir også kaptein. I kampen på søndag må Spurs klare seg uten Defoe, O'Hara, Leadly King, Alan Hutton og kanskje keeper Gomes. Det betyr at dette er et ideelt Spurs-lag:

 

Cudicini

Chimbonda - Corluka - Woodgate - Ekotto

Jenas - Palacios

Lennon - Modric - Bale

Keane ©

 

Borte:

 

Arsenal sikret seg Andrei Arshavin i siste liten i januar-vinduet, russeren sier selv han ikke er helt fit og blir testet på fredag/lørdag. Ellers har det sett verre ut for Arsenal, Fabregas, Rosicky, Walcott og Silvestre er ikke kampklar. Eduardo da Silva er ikke skadet lenger, men det er tvilsomt at han er på benken søndag. Antatt lag:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas © - Clichy

Eboue - Song - Denilson - Nasri

van Persie - Adebayor

 

Kilder: Arsenal.com, Premierleague.com, Physioroom.com, Tottenhamsvenner.no

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 317
  • Created
  • Last Reply

Håper på dette laget:

 

Manuel Almunia

 

Bacary Sagna - William Gallas - Johann Djourou - Gael Clichy

 

Emmanuel Ebouè - Alexandre Song - Denilson - Samir Nasri

 

Emmanuel Adebayor - Robin Van Persie

 

Håper også at Arsjavin får komme innpå ved ca. 10 minutter gjenstående tid.

 

Forøvrig tror jeg på en jevn kamp, men revansje skal det bli så jeg spår at det blir 3-1 til Arsenal med scoringer av Adebayor x2 og Van Persie x1

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til søndag, alltid moro med NLD med nerver og stor stemning.

Tror det blir lite mål denne gangen. 1-1 er mitt tips. Van Persie scorer før Keane putter for scum.

 

følgende lag fra start:

 

Almunia

 

Sagna Djorou Gallas Clichy

 

Eboue Denilson Nasri Vela

 

Van P Ade

 

 

Benk: Fabianski, Toure, Arshavin, Bendtner, Eduardo, Song, Wilshere

 

(skulle gjerne sett Eboue ut av laget, men får nok vente noen uker)

Link to comment
Share on other sites

Dette må vi vinne. Er som alltid rimelig sikker på seier mot spurvene, men redselen for tap har også slått meg. Dette kommer til å bli utrolig morro ihvertfall. Hele neste uke blir en parademarsj hvis vi tar denne kampen. Er fortsatt opptimist og tror vi vinner 1-4 med dette laget:

 

--------------Almunia------------

-Sagna - Gallas - Toure - Clichy-

Eboue - Denilson - Diaby - Nasri

------------R.V.P - Ade-----------

 

Håper på en kjempemorsom kamp, gjerne spennende, noe vi ofte opplever i "Nord-London-Derbys". Lykke til alle Gooners! Dette blir ukas definitive høydepunkt :)!

Link to comment
Share on other sites

Det var da svært til laber aktivitet i North London derby-tråden!

 

Folk er utslitt vettu. To tøffe dager har gjort sitt! :) Kommer sterkere tilbake.

 

Hehe, sant så sant.. Har nesten ingen flere ord igjen! To beintøffe dager på Gunners Forum, men vi fikk det vi ville ha:D

 

Selvom tottenham har fått kean tilbake så tror jeg vi drar i land dette "VELDIG" enkelt, 2-0 seier, No stress!

Link to comment
Share on other sites

Dette må vi vinne. Er som alltid rimelig sikker på seier mot spurvene, men redselen for tap har også slått meg. Dette kommer til å bli utrolig morro ihvertfall. Hele neste uke blir en parademarsj hvis vi tar denne kampen. Er fortsatt opptimist og tror vi vinner 1-4 med dette laget:

 

--------------Almunia------------

-Sagna - Gallas - Toure - Clichy-

Eboue - Denilson - Diaby - Nasri

------------R.V.P - Ade-----------

 

Håper på en kjempemorsom kamp, gjerne spennende, noe vi ofte opplever i "Nord-London-Derbys". Lykke til alle Gooners! Dette blir ukas definitive høydepunkt :)!

 

Diaby er utilgjengelig.

 

--------------Almunia------------

-Sagna - Gallas - Toure - Clichy

--Eboue - Song - Nasri - Vela

------------R.V.P - Ade-----------

 

Med Bendtner og Arshavin som jokere i denne kampen, vinner vi 3 - 1, Ade, Vela og Bendtner

Link to comment
Share on other sites

jeg frykter denne kampen... Spurs er ikke i toppform de heller, men tror de kommer til å kjempe noe j.... i derbyet, og Robbie Keane kommer sikkert til å score!

 

Bør starte i en 4-5-1 formasjon med Vela og Eboue på kantene, Denilson, Ramsey og Nasri (hengende spiss) på midten. Van Persie er bankers på topp!

Link to comment
Share on other sites

Dette blir nok årtusenets første ligatap mot scum. To lag i elendig form, der Tottenham vet hvordan de skal heve seg mot oss. Alt annet enn tap vil være en positiv overaskelse, selv om alt annet enn seier vil være en katastrofe for oss...

Link to comment
Share on other sites

dette blir en vanskelig kamp, og jeg tror tottene vil kjempe noe j.... for å bevise i dette Nord-London-derbyet at de ikke er så rævva som tabellsituasjonen tilsier. At Keane er tilbake er definitivt ikke noe pluss for oss....

 

Tror vi bør spille en femmer på midtbanen inkludert Van Persie som hjelp for Ade på topp.

Link to comment
Share on other sites

Det var da svært til laber aktivitet i North London derby-tråden!

 

Folk er utslitt vettu. To tøffe dager har gjort sitt! :P Kommer sterkere tilbake.

 

Hehe, sant så sant.. Har nesten ingen flere ord igjen! To beintøffe dager på Gunners Forum, men vi fikk det vi ville ha:D

 

Selvom tottenham har fått kean tilbake så tror jeg vi drar i land dette "VELDIG" enkelt, 2-0 seier, No stress!

Er lenge siden vi har hatt noen enkle kamper mot tottene, og tviler på at vi får det enkelt på søndag. Vi er langt ifra i storform og dem har keane på topp som jeg frykter at får en drømmeretur. Blir spennende å se hvilke lag vi stiller med. Er ganske sikker på at vi får se NR.23 på benken, og kanskje blir satt inn i slutten av kampen.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir garantert tøft. Spurs hever seg alltid mot oss, og det må vi også

gjøre. Vi kommer sikkert til å ha mye ballbesittelse, utfordringen blir tempo,

slå pasninger direkte gjennom leddene, for her vil det blir rom. Spurs går ut i hundre, og scorer først.

Det syns jeg de har gjort altfor ofte de siste årene!?

 

Bentley er heldigvis suspendert, men Keane er tilbake og kommer til å gi alt.

Clichy må virkelig skjerpe seg, ellers vil han få problemer med Lennon. Med

Jenas og Palacios som ankre på midten, må vi virkelig trøkke til i duellene. Og Denilson, slutt med filmingen!

Regner med det blir dette laget;

 

------------Almunia--------------

-Sagna--Toure--Gallas--Clichy-

-Eboue--Song--Denilson--Nasri-

-----Adebayor--Van Persie------

 

Forsvaret er bankers. Toure og Gallas har spilt bra i de siste kampene, men de har heller ikke hatt mange

trusler. Men regner med det blir Toure med rutine i steden for Djourou.

Jeg kunne tenkt meg Vela på kant mot Chimbonda, tror han kunne herjet litt med han. Men Wenger vil

nok ikke bruke Nasri sentralt, så da starter nok Carlos på benken. Videre så har Adebayor en fantastisk

statistikk mot Spurs, så vi får satse på at han utvider den. Van Persie er selvskreven.

 

3-1 til The Gunners! :P

Link to comment
Share on other sites

Dette blir garantert tøft. Spurs hever seg alltid mot oss, og det må vi også

gjøre. Vi kommer sikkert til å ha mye ballbesittelse, utfordringen blir tempo,

slå pasninger direkte gjennom leddene, for her vil det blir rom. Spurs går ut i hundre, og scorer først.

Det syns jeg de har gjort altfor ofte de siste årene!?

 

Bentley er heldigvis suspendert, men Keane er tilbake og kommer til å gi alt.

Clichy må virkelig skjerpe seg, ellers vil han få problemer med Lennon. Med

Jenas og Palacios som ankre på midten, må vi virkelig trøkke til i duellene. Og Denilson, slutt med filmingen!

Regner med det blir dette laget;

 

------------Almunia--------------

-Sagna--Toure--Gallas--Clichy-

-Eboue--Song--Denilson--Nasri-

-----Adebayor--Van Persie------

 

Forsvaret er bankers. Toure og Gallas har spilt bra i de siste kampene, men de har heller ikke hatt mange

trusler. Men regner med det blir Toure med rutine i steden for Djourou.

Jeg kunne tenkt meg Vela på kant mot Chimbonda, tror han kunne herjet litt med han. Men Wenger vil

nok ikke bruke Nasri sentralt, så da starter nok Carlos på benken. Videre så har Adebayor en fantastisk

statistikk mot Spurs, så vi får satse på at han utvider den. Van Persie er selvskreven.

 

3-1 til The Gunners! :P

 

Jeg tror også at laget blir seende sånn ut, dessverre må jeg si, den midtbanen er altfor svak bortsett fra Nasri. Wenger er helt nødt til å hente en defensiv midtbane til sommeren som kan spille ved siden av Fabregas. Men, det må jo sies at når vi får tilbake endel spillere bedrer dette seg betraktelig, men pr nå er den midtbanen altfor svak! Fabregas, Rosicky, Walcott, Arshavin, Nasri og Yaya Toure ser imidlertid ganske pent ut....

Link to comment
Share on other sites

Håper på dettte laget:

Almunia

Sagna-Gallas-Djorou-Clichy

Eboue-Song-Nasri-Arshavin

Van Persie-Bendtner

 

 

 

Tipper dette blir en ganske tøft men tror vi vinner 3-0 med 1 mål av Bendtner og to mål av

Van Persie. Håper så inderlig at Arshavin starter selv om han kan være litt ut av form. Vil ha

Nasri sentralt med Song tror det blir ganske bra. Eboue imponerte i West Ham kampen syntes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Dette må vi vinne. Er som alltid rimelig sikker på seier mot spurvene, men redselen for tap har også slått meg. Dette kommer til å bli utrolig morro ihvertfall. Hele neste uke blir en parademarsj hvis vi tar denne kampen. Er fortsatt opptimist og tror vi vinner 1-4 med dette laget:

 

--------------Almunia------------

-Sagna - Gallas - Toure - Clichy-

Eboue - Denilson - Diaby - Nasri

------------R.V.P - Ade-----------

 

Håper på en kjempemorsom kamp, gjerne spennende, noe vi ofte opplever i "Nord-London-Derbys". Lykke til alle Gooners! Dette blir ukas definitive høydepunkt :P!

 

Diaby er utilgjengelig.

 

--------------Almunia------------

-Sagna - Gallas - Toure - Clichy

--Eboue - Song - Nasri - Vela

------------R.V.P - Ade-----------

 

Med Bendtner og Arshavin som jokere i denne kampen, vinner vi 3 - 1, Ade, Vela og Bendtner

Skrev det veldig raskt, nærmere for raskt. Selvsagt Song inn for Diaby :)

Link to comment
Share on other sites

Dream team:

 

Almunia

Sagna - Gallas - Djourou - Clichy

Eboue - Song - Denilson - Nasri

Arshavin

van Persie

 

Dessverre tror jeg på det laget jeg selv satt opp i førsteposten.

 

Tipper 1-0 til hjemmelaget etter scoring av Cunt Cuntesen.

Veldig skeptisk til at Arshavin får spille fra start. Vil heller se Ade i tospann med RvP på topp. Ade var den som kom til mulighetene som vi hadde mot West Ham. Og han har en bra statestikk mot tottenham. Arshavin får komme inn i midten av andre og leke seg med noen sletene tottenhamspillere.

Link to comment
Share on other sites

Eduardo har fått beskjed fra Wenger om at han kanskje blir med som benkvarmer til WHL. Må være litt av ett mareritt etter å ha vært ute av fotballen i ett år, å bli kastet innpå verdens styggeste stadion...

 

Haha genialt. Men det hadde vært artig om Dudu kom inn i andre omgangen og puttet et mål mot drittlaget :P

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 5 2009, 08:11 PM) 158580[/snapback]

Eduardo har fått beskjed fra Wenger om at han kanskje blir med som benkvarmer til WHL. Må være litt av ett mareritt etter å ha vært ute av fotballen i ett år, å bli kastet innpå verdens styggeste stadion...

 

Haha genialt. Men det hadde vært artig om Dudu kom inn i andre omgangen og puttet et mål mot drittlaget :P

Ja, hadde vært artig, men skal ikke glemme at hvis han ikke scorer mot Spurs på søndag, så har han en gyllen mulighet dagen derpå, for da er det nemlig duket for et nytt Londonoppgjør: Tottenham reservene vs Arsenal reservene :) 2 seire på 2 dager mot det møkkalaget hadde gjort godt ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...