Jump to content

Ipod annbefalinger


arsenalerik

Recommended Posts

Jeg har tenkt til å kjøpe en Ipod nå, men lurer litt på hva jeg skal velge.

 

Har veldig lyst på Ipod Touch 16gb (men pris er ganske høy). Ipod Touch har jo masse spillfunksjoner, GPS, Internett, mail osv... Er jo også ganske stor i størrelsen så er jo ikke så fin i å evt. trene med. Men Ipod Touch har jo veldig god og stor skjerm til å se på film på :)

 

Ipod Classic har jo masse lagringsplass, men ikke så mye andre funksjoer og litt vanskelig å ha med seg. Er jo også fin å se på film på, men Ipod Touch kommer høyere opp i listen her. Noen andre meninger? :)

 

Så har vi jo den nye Ipod Nano til en ikke så høy pris og lettvin å ha med seg mange steder. Men den er det ikke store skjermer så litt upraksis hvis du skal se på film.

 

Jeg har tenkt å bruke den til en del filmavspilling og lurer derfor på om noen av dere har noen anbefalinger? :)

 

Tusen Takk for alle anbefalinger jeg får :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en iPod classic 160 GB, og bruker mesteparten av plassen til ekstern harddisk/filmer faktisk. Jeg legger over 4GB filmer over til den, for så å brenne de ut på PCen seinere. Det som er en stor ulempe med iPod er at du ikke kan spille av DVDR/xvid filmer på den, så du må først konvertere filmene over til det formatet.

Link to comment
Share on other sites

Har iPod Touch 1. gen. 8GB (2. gen. program varer). Den vil jeg anbefale på det sterkeste. God til å se film med, surfe på internett og ikke minst høre musikk.

 

Hvis du syntes det blir for dyrt å kjøpe helt ny. Er finn.no eit godt alternativ. Kjøpte min for bare 1000 kr.

Forskjellen på 1. gen og 2. gen. Er at 2.gen. har innebygd høytaler og den har en annen form.

 

Jeg kan love deg at du ikke kommer til å trege hvis du skaffer deg iPod Touch, det er helt konge. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en iPod classic 160 GB, og bruker mesteparten av plassen til ekstern harddisk/filmer faktisk. Jeg legger over 4GB filmer over til den, for så å brenne de ut på PCen seinere. Det som er en stor ulempe med iPod er at du ikke kan spille av DVDR/xvid filmer på den, så du må først konvertere filmene over til det formatet.

 

Ok :)

 

Har Touch 2gen. Ser en god del små filmer osv på den. Utrolig bra skjerm! Anbefales! :)

 

Bra! Hvor mye minne har du? :)

 

Har iPod Touch 1. gen. 8GB (2. gen. program varer). Den vil jeg anbefale på det sterkeste. God til å se film med, surfe på internett og ikke minst høre musikk.

 

Hvis du syntes det blir for dyrt å kjøpe helt ny. Er finn.no eit godt alternativ. Kjøpte min for bare 1000 kr.

Forskjellen på 1. gen og 2. gen. Er at 2.gen. har innebygd høytaler og den har en annen form.

 

Jeg kan love deg at du ikke kommer til å trege hvis du skaffer deg iPod Touch, det er helt konge. :)

 

Ok, tenker på å kjøpe en Ipod Touch 2gen 16gb, sånn at jeg har plass til litt flere filmer. Hvor mye kan du ha på din 8gb ca.? Filmer, musikk osv... :)

 

 

Tusen Takk for alle brae annbefalinger! :D

Link to comment
Share on other sites

Ok, tenker på å kjøpe en Ipod Touch 2gen 16gb, sånn at jeg har plass til litt flere filmer. Hvor mye kan du ha på din 8gb ca.? Filmer, musikk osv... :)

 

 

Tusen Takk for alle brae annbefalinger! :)

Ifl. Appel Store (Norge):

* 8 GB = 1750 sanger/10 timer med video.

* 16 GB = 3500 sanger/20 timer med video.

* 32 GB = 7000 sanger/40 timer med video

 

Er ikke så film glad, så ser ikke film på min så jeg trenger ikke mer en 8 GB til musikk og spill (Spill tar nesten ikke plass). Men klart det er bra med 16 GB hvis du skal ha mye film innpå den.

Link to comment
Share on other sites

Ok, tenker på å kjøpe en Ipod Touch 2gen 16gb, sånn at jeg har plass til litt flere filmer. Hvor mye kan du ha på din 8gb ca.? Filmer, musikk osv... B)

 

 

Tusen Takk for alle brae annbefalinger! :D

Ifl. Appel Store (Norge):

* 8 GB = 1750 sanger/10 timer med video.

* 16 GB = 3500 sanger/20 timer med video.

* 32 GB = 7000 sanger/40 timer med video

 

Er ikke så film glad, så ser ikke film på min så jeg trenger ikke mer en 8 GB til musikk og spill (Spill tar nesten ikke plass). Men klart det er bra med 16 GB hvis du skal ha mye film innpå den.

 

Ok. Takk B)

Link to comment
Share on other sites

Gå for iPod Touch 16 GB!!

 

Jeg har en iPhone 3G 8 GB (og iPod Touch 8 GB :skryte::skryte:) , jeg har mye musikk og video og jeg skulle gjerne hatt 16 GB. Denne er også mye morsommere å ha med seg på hytteturer/feriturer fordi det er mange morsomme og ikke minst GRATISE spill, det har ingen av de andre iPodene (ihvertfal sist jeg sjekka).

 

Du skriver at den er dum å trene med, hvis du bruker iPod mye til det så kan du kjøpe denne:

http://store.apple.com/no/product/TU160ZM/...OQ&p=1&s=newest

Den er ganske dyr men er veldig smart. Jeg har ikke den jeg kjøpte heller iPod shuffle som jeg bruker til trening.

Når du trener så detter proppane ut av øra ganske ofte og det problemet kan du løse med:

http://store.apple.com/no/product/TU136ZM/...MA&s=topSellers

 

Og som de fleste har sagt så er iPod classic ganske klumpette og tung (Har denne også)

 

Hvis du går for iPod Touch så kan jeg anbefalle denne video konverterern:

http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod-touch/

 

Og det samme for iPod classic:

http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod-classic/

Link to comment
Share on other sites

Gå for iPod Touch 16 GB!!

 

Jeg har en iPhone 3G 8 GB (og iPod Touch 8 GB :skryte::skryte:) , jeg har mye musikk og video og jeg skulle gjerne hatt 16 GB. Denne er også mye morsommere å ha med seg på hytteturer/feriturer fordi det er mange morsomme og ikke minst GRATISE spill, det har ingen av de andre iPodene (ihvertfal sist jeg sjekka).

 

Du skriver at den er dum å trene med, hvis du bruker iPod mye til det så kan du kjøpe denne:

http://store.apple.com/no/product/TU160ZM/...OQ&p=1&s=newest

Den er ganske dyr men er veldig smart. Jeg har ikke den jeg kjøpte heller iPod shuffle som jeg bruker til trening.

Når du trener så detter proppane ut av øra ganske ofte og det problemet kan du løse med:

http://store.apple.com/no/product/TU136ZM/...MA&s=topSellers

 

Og som de fleste har sagt så er iPod classic ganske klumpette og tung (Har denne også)

 

Hvis du går for iPod Touch så kan jeg anbefalle denne video konverterern:

http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod-touch/

 

Og det samme for iPod classic:

http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod-classic/

 

Bra! Kommer ikke til å bruke den til for mye trening, men apple er stengt nå så får ikke sett linken. Men Tusen Takk for tips og Konverterere for Ipod Touch osv. :D

 

har ein ipod touch 32 GB, og det er muligens det luraste eg har kjøpt nokon gong. bruker den til musikk, film og internettsurfing for det meste. veldig bra skjerm, og bra batterikapasitet. glimrande å ha på flyet over til London :D

 

Bra! Kommer til å brukes mest med film på fly! B)

 

 

Jeg fikk en Ipod Nano 8GB til jul, og er kjempefornøyd med min.

 

Koster rundt 1000,- men det er verdt det! :)

 

Ok, kan du se film på den? :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor dere vil ha iPod, for da er dere fanget av djelveskapen iTunes. Det finnes mange bedre alternativer, som ikke heter Apple, som gir mye bedre pris, lydkvalitet, funksjonalitet og/eller batterinivå.

 

For eksempel:

Cowon iAudio D2 DAB

Creative Zen

Sandisk Sansa Clip (utrolig bra lydkvalitet)

Cowon iAudio 7

Sandisk Sansa View

Sandisk Sansa Fuze

 

Apple er i mine øyne vanvittig oppskrytt, og det finnes alternativer som er bedre uansett hva man legger vekt på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor dere vil ha iPod, for da er dere fanget av djelveskapen iTunes. Det finnes mange bedre alternativer, som ikke heter Apple, som gir mye bedre pris, lydkvalitet, funksjonalitet og/eller batterinivå.

 

For eksempel:

Cowon iAudio D2 DAB

Creative Zen

Sandisk Sansa Clip (utrolig bra lydkvalitet)

Cowon iAudio 7

 

Apple er i mine øyne vanvittig oppskrytt, og det finnes alternativer som er bedre uansett hva man legger vekt på.

 

Er så enig så enig!

 

Her selv kjøpt meg en Samsung T10 fikk den endel billigere enn de selger den på Multicom. Og den fungerer utmerket, har lagt merke til en ting ved Apple produktene og da spesielt Ipod/Iphone sine ørepropper er ubrukelig. Lydisolasjonen er jo helt begredelig, sitter du i et klasserom med grei lydstyrke på ipoden din så er det jo sånn at halvparten av klassen hører musikken din! Det er en stor bakdel med Apple produktene, noe som gjorde at jeg ikke kjøpte Ipod/Iphone. Så folkens, se etter andre alternativer. Første eksempelet til Evju ser jo rett og slett fantastisk ut! Stor og fin skjerm, og garantert lydkvalitet på likt nivå som Ipod, for den er oppskrytt!

 

Mitt råd er å kjøpe noe annet enn Iphone, enten sparer du penger eller får økt kvalitet! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor dere vil ha iPod, for da er dere fanget av djelveskapen iTunes. Det finnes mange bedre alternativer, som ikke heter Apple, som gir mye bedre pris, lydkvalitet, funksjonalitet og/eller batterinivå.

 

For eksempel:

Cowon iAudio D2 DAB

Creative Zen

Sandisk Sansa Clip (utrolig bra lydkvalitet)

Cowon iAudio 7

Sandisk Sansa View

Sandisk Sansa Fuze

 

Apple er i mine øyne vanvittig oppskrytt, og det finnes alternativer som er bedre uansett hva man legger vekt på.

Greit at Apple kanskje har ganske oppskrytte produkter, men produktene deres er da av absolutt høy kvalitet. Og hva er det som er så fælt med iTunes? Det fungerer helt greit hos meg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker faktisk iTunes uten at jeg bruker det for å overføre musikk til iPod eller iPhone. Det er bare min generelle favoritt blant feks Winamp, WMP og de andre programmene. Så ser ikke hvorfor det skal stå på det?

Link to comment
Share on other sites

Det som er bra med iTunes er att alt er så ryddig, fint og enkelt og bruke. Det er ihvertfall min mening.

 

Det kan henne at noen av de som bruker bruker andre programer er vandt til de, og når de da skal bruke iTunes så syntes de det er vansklig og uvant, det meste er jo vanskelig å venne seg til i starten. Gi det en sjanse og prøv det 1-3 uker og da kanskje dere syntes det ikke er så dumt.

 

Og de som syntes iPod/iPhone er teit så syntes jeg at Apple har klart og lage et genialt system som også her er lett og bruke, syntes iPodene er mye finere å se på de enn de andre mp3-avspillere.

 

Nå må det sies at jeg også er appel-fanboy. iMac og OSX <3

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke skjønne hvorfor Apple vil gjøre seg så vondt at de påtvinger brukerene sine til å bruke iTunes. Det er det mest horrible og dårlige jeg noen sinne har vært borte i av lignende programmer. Dette er en meget negativ del av dette med iPod'er og lignende fra Apple.

 

Allikevel må jeg si at jeg er meget fornøyd med min egen iPod Touch 32 GB. Utrolig god skjerm, som funker godt i både mørke og solskinn. I tillegg er touchscreenen en veldig stilig og hendig detalj. I tillegg er den god å se film på. 32 GB er kanskje noe i overkant til vanlig bruk, så jeg ville nok gått for 16 GB om jeg skulle kjøpt om igjen.

 

Jeg må legge til at jeg har forelsket meg i 6-kronersspillet Helicopter! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...