Jump to content

2008.12.26 Aston Villa B


hermz

Aston Villa v Arsenal  

36 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Når jeg såg lagoppstillingene i går så tenkte jeg, hvordan ville laget ha sett ut om jeg skulle ha plukket ut et lag fra de to startoppstillingene?

Er ikke ofte jeg havner med flere Villa spillere i startoppstillingen enn Arsenal spillere, vi kan si at skader er grunnen, men likevel så er det en tankevekker vil jeg si....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

Jeg er ganske lettet over at det gikk slik som det gjorde i dag. Vi blir i førsteomgang rundspilt, og det er egentlig veldig mye marginer vi har med oss når vi ser den ene ballen etter den andre smeller i eget metall. Redning på streken hadde vi og. Vi kommer mer og mer med i kampen, og andre omgang er i perioder meget god fra vår side. Vi hadde egentlig full kontroll og er nærmere det tredje målet og å sette spikern i kista, enn hva Villa var å få sin redusering, og det gjorde det ekstra surt da vi fikk straffa imot. Jeg vil ikke klage på den avgjørelsen, jeg mener den var helt korrekt faktisk. Det jeg vil klage på er Gallas' handling i straffesituasjonen. Rett og slett en unødvendig inngripen som kostet oss initiativet i kampen og tre poeng i kampen om fjerdeplassen.

 

Defensive dødballer har vært et problem i flere sesonger nå, og kveldens kamp var bare en ny bekreftelse på at vi er dårlig rustet på defensive dødballer. Det er fullstendig rot og kaos ved hver dødballsituasjon, og jeg synes det er utrolig at man fortsatt skal måtte sitte med klump i halsen hver gang motstanderen har frispark eller corner. Spillere taper dueller og Almunia holder seg altfor ofte på strek. Har må det gjøres noe.

 

Alt i alt synes jeg det er veldig surt å gi slipp på seiren på overtid, men nå som skuffelsen over å slippe inn det andre målet har begynt å legge seg, føler jeg at vi skal være fornøyde, alt i alt. Vi unngikk tap, det var det viktigste. Frem til maimåned bør vi kunne ta igjen tre poeng på Aston Villa. De har en tynn stall, og sjansene for at de skal holde hele løpet ut tror jeg ikke er så altfor store.

 

 

Jeg er helt enig med deg i dine vurderinger og opplevelser av kampen. Sitter også igjen med en opplevelse av at vi må være fornøyde med resultatet alt i alt. Og, Villa er ingen umulighet med tanke på 4. plassen. Og med så mange skader vi har for øyeblikket skal vi være overlykkelige over resultatene vi har hatt mot Chelsea, Man U, Liverpool og nå Aston Villa. Nå kommer Portsmouth, Bolton, Hull... Everton. Jeg mener vi bør ha muligheter for å knipe innpå Villa og kanskje også noen av de andre topp3? :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Ja etter å ha blitt til tider rundspilt etter 45 min var det utrolig at vi ledet 1-0.

Sagna og Gallas spesielt var imponerende.

 

En nydelig kombinasjonmellom Eboue og et imponerende forarbeid av Diaby 2-0.

En kan snu litt på flisa og sagt at hadde ikke Van Persie brent den 100% sjansen så hadde vi vunnet kampen.

Jeg var forbanna når Villa utlignet,men stikker en fingeren i jorda var det et helt greit resultat.

Ryktene om at Wenger har uttalt at han ikke skal kjøpe spillere...den gjør meg en smule bekymra.

De 2 gigantene idag var Sagna og Diaby.

Link to comment
Share on other sites

Igår bestod forsvaret vårt av:

 

Almunia (31 år)

Silvestre (31 år)

Gallas (31 år)

Toure (27 år)

Sagna (25 år)

 

Også går Wenger likevel ut etter kampen og sier "We're still young...this wouldn't happen a year from now" bla bla...Pølsevev!

 

Midtbanen og angrepet vårt var derimot veldig ungt. Men de gjorde mer eller mindre jobben sin. Skåret 2 mål på 2 forsøk.

 

Uansett, er det egentlig noen unnskyldning at Arsenal er unge? Vel, hvis laget er for ungt og Wenger vil bli tatt på alvor når han sier at Arsenal skal kjempe om gull, er det vel for pokker hans ansvar å hente inn tilstrekkelig rutine? Å sette sammen et for ungt og uerfarent lag er vel ikke noen bedre feiltagelse enn andre typer feil som en manager foretar seg?

Link to comment
Share on other sites

Ryktene om at Wenger har uttalt at han ikke skal kjøpe spillere...den gjør meg en smule bekymra.

 

Leste dette et sted jeg også, hvis Wenger ikke kjøper et par spillere nå så vil jeg påstå at han er på grensen til å være dum, enn å ha sine prinsipper. Hvis Song er ute i en måned nå også, samtidig som Djourou kanskje er ute litt så sliter vi jo voldsomt med tanke på CL, FA og PL. Bare tenk hvis vi får en skade på et par andre spillere. Blant annet så er jo Nasri en stor tvil om han klarer å holde seg skadefri. van Persie og Eboue har blant annet vist at de kan være litt skadeforfulgt, samtidig som Denilson begynner å bli sliten.

 

Nei, kjøper ikke Wenger et par spillere i januar så er det sånn at jeg nesten mister troen på at vi spiller i Champions League neste år.. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat sett høydepunktene nå, og må si at det i førsteomgangen så virkelig ut som om vi ble overkjørt. Og hvor mange ganger har ikke vi opplevd akkurat det som Villa opplevde i førsteomgangen? Deilig å få en scoring fullstendig mot spillets gang. Også når vi i tillegg går opp i 2-0 burde egentlig kampen være avgjort. Ufattelig synd at vi lar Villa komme tilbake i kampen å ta poeng, hadde vært fantastisk deilig med tre poeng der i går.

 

Men, men, vi får satse på storseier mot Tonys Pompey :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Haha.. satt på newsnow og så gjennom nyheter da jeg så "Villa and Arsenal ratings" fra The Sun.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle2072297.ece

 

Sjekk dette, blant annet Almunia sin vurdering og Sagna sin. Lurer i det hele tatt på om det finnes noen seriøse journalister i The Sun?

Link to comment
Share on other sites

Haha.. satt på newsnow og så gjennom nyheter da jeg så "Villa and Arsenal ratings" fra The Sun.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle2072297.ece

 

Sjekk dette, blant annet Almunia sin vurdering og Sagna sin. Lurer i det hele tatt på om det finnes noen seriøse journalister i The Sun?

[/quote

 

Amunia burde ikke fått 8, men han hadde et par bra redninger, men virka også veldig usikker.

Sagna derimot synes jeg spilte ganske bra og fortjente 7. Han reddet oss ogsa

å mesterlig med et brassesask klareringen på streken. så det i reprise og det er nesten litt sykt at han får det til;P

Link to comment
Share on other sites

Haha.. satt på newsnow og så gjennom nyheter da jeg så "Villa and Arsenal ratings" fra The Sun.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle2072297.ece

 

Sjekk dette, blant annet Almunia sin vurdering og Sagna sin. Lurer i det hele tatt på om det finnes noen seriøse journalister i The Sun?

[/quote

 

Amunia burde ikke fått 8, men han hadde et par bra redninger, men virka også veldig usikker.

Sagna derimot synes jeg spilte ganske bra og fortjente 7. Han reddet oss ogsa

å mesterlig med et brassesask klareringen på streken. så det i reprise og det er nesten litt sykt at han får det til;P

 

Poenget var vel at Almunia som jeg syntes var en av de dårligste på banen, presterte å få en høyere karakter enn Sagna som var soleklart best i går, og i mine øyne spilte opp til en 10'er :)

Link to comment
Share on other sites

Haha.. satt på newsnow og så gjennom nyheter da jeg så "Villa and Arsenal ratings" fra The Sun.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle2072297.ece

 

Sjekk dette, blant annet Almunia sin vurdering og Sagna sin. Lurer i det hele tatt på om det finnes noen seriøse journalister i The Sun?

[/quote

 

Amunia burde ikke fått 8, men han hadde et par bra redninger, men virka også veldig usikker.

Sagna derimot synes jeg spilte ganske bra og fortjente 7. Han reddet oss ogsa

å mesterlig med et brassesask klareringen på streken. så det i reprise og det er nesten litt sykt at han får det til;P

 

Poenget var vel at Almunia som jeg syntes var en av de dårligste på banen, presterte å få en høyere karakter enn Sagna som var soleklart best i går, og i mine øyne spilte opp til en 10'er :P

 

da misforstod jeg litt;P

Men iallefall på Skysports fikk Sagna en tier :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...