Jump to content

2008.12.26 Aston Villa B


hermz

Aston Villa v Arsenal  

36 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hjelpe meg. Er det mulig å bli så deppa over å tape disse 2 poenga. UEFA cup neste år = Aldrig!!!!!

 

Vi ligger 3 poeng bak Villa, og det er ett tap og en seier til oss så er vi over. Makan til pessimister skal vi lete lenge etter. Ro ned, dette klarer vi med noen gode signeringer i januar.

 

 

Og til straffen; Jeg står på mitt, det er en veeldig billig straffe. Noen som har video slik at vi kan få det klart?

 

Gallas er først på ballen med drar ned spillere rett etter så den kan diskuteres.

 

Men dommeren har så press på seg der til å si det er staffe.

 

Uannsett har Gallas hatt mange slike idiotiske taber i år å det koster oss dyret.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply
Det som virkelig forundrer meg er headingene til Toure som gang på gang klarerer nesten upresset og styrer ballen den eneste plassen hvor det står en villa spiller,rett å slett irriterende!

 

Det har forundret meg i flere år, og enda mer har det forundret meg at ingen andre har vært forundret over det.

 

..og apropos straffe og urutinert. Gallas var vår beste spiller i dag og den største grunnen til at vi i det hele tatt får poeng.

Link to comment
Share on other sites

Bare flaks at vi ikke tapte denne kampen i første omgang. Når det alikevel ikke skjedde er det utrolig ræva å kaste bort en 2-0 ledelse på denne måten. Wenger kan umulig studere matcher i etterkant. Da burde han i hvertfall snart ha lært at defensive bytter mot slutten ikke er noe vi har hatt stor suksess med.

 

Merker at jeg begynner å bli ganske irritert på den mannen nå. Synes hans avgjørelser har preget denne sessongen. Tror neppe vi kommer blandt de fire beste, da vi rett og slett ikke er av de fire beste lagene i England for tiden. Da må det i så fall store forsterkninger til i Januar, og Wenger henter nok neppe inn noen som kan hjelpe oss på kort sikt.

Link to comment
Share on other sites

Det som virkelig forundrer meg er headingene til Toure som gang på gang klarerer nesten upresset og styrer ballen den eneste plassen hvor det står en villa spiller,rett å slett irriterende!

 

Det har forundret meg i flere år, og enda mer har det forundret meg at ingen andre har vært forundret over det.

 

..og apropos straffe og urutinert. Gallas var vår beste spiller i dag og den største grunnen til at vi i det hele tatt får poeng.

 

Er vel det at slike ting blir ennå mere synlig når vi taper poeng på det.

Jeg mener fortsatt at vi taper poeng pågrunn av en for svak midtbane og ikke forsvar,men begge kunne helt klart trengt seg en oppussing.

Synes faktisk sagna var vår beste idag!

Link to comment
Share on other sites

Kvalitets messig, så er det for øyeblikket vi som kjemper om ¨å klare 4. plassen, Villa er foreløpig en sterkere kandidat enn oss. Vi må hente flere kreative spillere.

Om man ser på tabellen trenger man ikke akkurat være rakettforsker og kandidat til doktorgrad i fysikk for å forstå at flere slike kamper ender med 6,7 eller 8. plass etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

Nå må enkelte her inne ta det litt med ro. Det er vi som "vinner" 1 poeng her, kampen sett under ett er vi veldig heldige som slipper unna med uavgjort, og vi skal være fornøyde med å ha klart 1 poeng på Villa Park. For Villa har vokst, de begynner å leke med de store gutta nå, men er enig med wenger når han sier at stallen er for tynn til at Villa skal klare seg som et topp4 lag ut sesongen. Det er spillt 19 kamper i ligaen, vi har prestert under forventning i år, men å begynne å snakke om UEFA cupen, det er bare trist. Vi har enda 19 kamper igjen, og bare 3 poeng å ta igjen. Med et par signeringer i Januar, så går dette skal dere se. Arsenal er ikke et lag for UEFA cupen, we stays in CL!

 

Opp med humøret ;)

Link to comment
Share on other sites

Snakk om hødeløse høns!

 

2-2 på overtid og dermed poengtap. Kjent melodi for årets Arsenal-lag. Selv om vi til de grader blir overkjørt i første omgang, så er det forferdelig irriterende at vi ikke klarer å dra i land dette på stillingen 2-0. Vi hadde to svært gode muligheter til å sette et mål til. Straffen er klønete og utlikningen er tull og tøys. Et skikkelig møkkamål.

 

Skal man trekke ut noe positivt ut av kampen, så må det være:

 

Vi klarer å snu en forferdelig første omgang.

Vi unngår tap i en svært vanskelig bortekamp.

Aston Villa klarer ikke å dra mer i fra. Kun tre poeng opp. Det klarer vi!

 

Og sannsynligvis så ser Wenger behov for flere spillere.

 

Nå venter to hjemmekamper i ligaen mot Pompey og Bolton. På tide å gjøre Emirates til vår festning. Da er også Adebayor tilbake. Satser på at de nåværende spillerne holder seg skadefrie.

 

Til slutt: Seriegullet er det lenge siden vi mistet. Såpass realistisk skal man da være.

Link to comment
Share on other sites

Snakk om hødeløse høns!

 

2-2 på overtid og dermed poengtap. Kjent melodi for årets Arsenal-lag. Selv om vi til de grader blir overkjørt i første omgang, så er det forferdelig irriterende at vi ikke klarer å dra i land dette på stillingen 2-0. Vi hadde to svært gode muligheter til å sette et mål til. Straffen er klønete og utlikningen er tull og tøys. Et skikkelig møkkamål.

 

Skal man trekke ut noe positivt ut av kampen, så må det være:

 

Vi klarer å snu en forferdelig første omgang.

Vi unngår tap i en svært vanskelig bortekamp.

Aston Villa klarer ikke å dra mer i fra. Kun tre poeng opp. Det klarer vi!

 

Og sannsynligvis så ser Wenger behov for flere spillere.

 

Nå venter to hjemmekamper i ligaen mot Pompey og Bolton. På tide å gjøre Emirates til vår festning. Da er også Adebayor tilbake. Satser på at de nåværende spillerne holder seg skadefrie.

 

Til slutt: Seriegullet er det lenge siden vi mistet. Såpass realistisk skal man da være.

Synes kommentatoren sa at Adebayor hadde fått 3 kampers utestengelse???

Link to comment
Share on other sites

Synes Sagna var vår beste spiller idag.

 

Nei, igjen satt jeg å ventet på at motstanderen skulle komme tilbake. Vi har sett før at Arsenal blir skjelven når det kommer en 2-1 scoring eller 4-3 scoring. Og så kom det defensive byttet. Ikke at det var noe feil med det, men føltes som om jeg hadde sett det før. Og det skjedde igjen. Fra seier til uavgjort på overtid.

 

Heldigvis tror jeg vi kan trøste oss med at det kommer til å bli gjort endringer i januar. Wenger nok se at stallen per dags dato ikke holder et stabilt nivå i disse travle dager. Hvis Song i tillegg blir ute en stund kan dette bli skummelt. Hadde Wenger vært klok hadde han gjort som Real Madrid har gjort. Sikret seg viktige spillere før januar, slik at de kommer inn i stallen fra 1 januar. Da får de mer tid til å spille seg inn i laget, særlig nå som det er midt i sesongen. Arsenal har feks en F.A cup kamp tidlig i januar der de nye spillerne kunne får prøve seg før de blir kastet inn i PL. Hvem vet, kanskje dette skjer. Kjenner jeg Wenger rett så skjer det desverre ikke.

 

Portsmouth gikk heldigvis på et flaut 1-4 tap hjemme mot West Ham, dette var jo ikke dumt for vår del foran søndagens kamp.

Link to comment
Share on other sites

Synes kommentatoren sa at Adebayor hadde fått 3 kampers utestengelse???

 

Hææææ? Har egentlig ikke hørt noe. Har tatt det for gitt at det er snakk om en kamp. Men med helvetes FA så vet man jo slettes ikke. Noen som har noe fakta?

 

2 gule = rødt = 1 kamp. Det er vanligvis et faktum.

Link to comment
Share on other sites

Det som virkelig forundrer meg er headingene til Toure som gang på gang klarerer nesten upresset og styrer ballen den eneste plassen hvor det står en villa spiller,rett å slett irriterende!

 

Det har forundret meg i flere år, og enda mer har det forundret meg at ingen andre har vært forundret over det.

 

..og apropos straffe og urutinert. Gallas var vår beste spiller i dag og den største grunnen til at vi i det hele tatt får poeng.

 

Kanskje en grunn til at Toure stadig er å finne på benken? Skulle jo egentlig ha startet der i dag også.

 

Almunia og Toure er fullstendig på bærtur, men Sagna, Gallas og en haug flaks gjør at kampen ikke er over med det samme. Denilson og Diaby får for scoringer. At det ble 2-2 er irriterende, men langt på vei forutsigbart. Straffen er 50/50. Noen dømmer andre ikke.

 

Almunia ja! Undrer på om han inngår i fremtidsplanene.

Link to comment
Share on other sites

Nå må enkelte her inne ta det litt med ro. Det er vi som "vinner" 1 poeng her, kampen sett under ett er vi veldig heldige som slipper unna med uavgjort, og vi skal være fornøyde med å ha klart 1 poeng på Villa Park. For Villa har vokst, de begynner å leke med de store gutta nå, men er enig med wenger når han sier at stallen er for tynn til at Villa skal klare seg som et topp4 lag ut sesongen. Det er spillt 19 kamper i ligaen, vi har prestert under forventning i år, men å begynne å snakke om UEFA cupen, det er bare trist. Vi har enda 19 kamper igjen, og bare 3 poeng å ta igjen. Med et par signeringer i Januar, så går dette skal dere se. Arsenal er ikke et lag for UEFA cupen, we stays in CL!

 

Opp med humøret :)

 

Er du fornøyd med å ha "vunnet" 1 poeng i dag :blink: B) :o ;)

 

Hvis det er noen sin stall som er for tynn til å kjempe i toppen er det Wenger sin.

Vi må score minimum to mål i hver kamp for å få med oss tre poeng, da vi har ei åpen låvedør i midtforsvaret og en keeper av god tippeliga-standard mellom stengene.

Ryktene om at Wenger kommer til å hente sterke navn i Januar tipper jeg er svært overdrevet. Han kommer sikkert ikke til å handle annet en stallfyll og forhåpninger for fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Igjen viser vi hva vi faktisk behøver mest av alt nå, nemlig rutine. Handler ikke Wenger i Januar er jeg redd vi må kjempe om fjerdeplassen til siste spark på ballen. Det vi viser i dag er ikke verdig gullmedalje i Premier League, og det langt ifra. Vi er svært heldige som ikke kommer under med både 3-0 og 4-0.

 

Og at Wenger nesten alltid bytter innpå defensive spillere mot offensive spillere når vi leder mot slutten av kamper erger jeg meg grenseløst over. Det beste forsvar er angrep, og dette sa ingen andre enn Dennis Bergkamp. Og hvor i all verden er midtbanen på 2-2 målet til Knight. Det værste er at vi ikke markerer ligaens desidert høyeste spiller. Hvordan skal det være mulig å ikke legge merke til han?

 

Jeg er bare skuffet, men jeg innser også at vi var heldige som fikk med oss ett poeng her. Men iblandt har også vi marginene på vår side, og når vi endelig har de der, så synes jeg at vi skal bruke den også.

Link to comment
Share on other sites

Vi, Arsenals tilhengere, fortjente ikke den smellen i trynet på overtid. Har vi ikke gjennomgått nok i det siste? Dette er virkelig ei trist jul. Det gjør så ufattelig vondt.

 

Bare for å sett ting i perspektiv om hva som virkelig er ei trist jul....

Første juledag døde moren min, det er gjør dette til ei trist jul, mens 1 eller 2 tapte poeng derimot er surt, men det gjør ingen trist jul. Da har man veldig lav terskel mener jeg.

 

 

 

 

Det er jo bare å innse det, vi har ikke et godt nok lag totalt sett. Vi gjør gode enkelt kamper, men det gjorde Southampton også. Nå er vi et mye bedre lag enn Southampton, men poenget mitt er at vi vinner ingenting med å bare spille bra av og til. Så lenge vi selger unna våre rutinerte spillere på "billig" salg, og kun fyller på med uferdige talenter, som kommer vi aldri helt opp til toppen igjen. Og det bare å se det i øynene at vinner vi ikke noe, så forsvinner stjernene våre også til slutt, for jeg tror nesten alle spiller vel for å vinne noe, og når trofeene uteblir og ambisjonene ikke er større enn at vi bare satser på ungdom og kanskje vinner vi noe om 15 år, vel da blir det vel tøft å klare å holde på de beste spillerne våre.

 

Må bare nevne at Wenger har klart det kunststykke å rive et superlag i småbiter, vi har gått gjennom seriespillet uten å tape en eneste kamp, vi har vunnet the Double ved flere anledninger. Tenk på de spillerne som har spilt for oss, og tenk på hvem og hva som spiller for oss i dag, det er nesten til å grine av.

Har også lest at noen gjerne ser oss spille the Arsenal way uten å vinne noe, men vi har jo ikke spilt sånn på mange år nå, og spiller vi the Arsenal way så vinner vi titler som perler på ei snor.

Og gjør ikke Wenger noen seriøse utskiftninger nå i januar, så vil jeg være fristet til å anklage han for tjenesteforsømmelse, med de konsekvenser det måtte føre med seg.

Noen vil hevde han er den mestvinnende manageren vi har hatt, ja det stemmer nok, men det begynner å bli lenge siden. Og man skal ta med i betraktningen at han faktisk har klart å ødelegge et vinnerlag. Han har solgt de rette spillerne til rett tid, men han har ikke vært i nærheten med å erstatte noen av de.

Wenger burde kanskje matchet Diaby sammen med Fabregas sentralt, ikke bare sporadisk. Denilson har egentlig i mine øyner ikke vist tegn på han er typen vi trenger og han har fått mye spilletid og tillit. La Diaby få den plassen resten av sesongen. Joda mange vil hevde han har vært dårligere enn Denilson, og det stemmer til en viss grad, men våre gode venn Diaby har vært ute med skade i lengre perioder, og har etter min mening aldri fått en reell sjanse til å spille seg varm igjen sentralt, hans Arsenal karriere har vel stort sett vært utenfor posisjonen hans.

 

Djourou og Toure skulle vært satt som faste makkere resten av sesongen, og skulle de ikke fungere, så har han en hel sommer på å finne erstatter for en av de to eller begge. Kunne gjerne satstet en halv eller hele sesongen med Senderos også, så fikk han skikkelig vist seg frem om han holder mål eller ei. Gallas regner jeg som tapt og er usikker på om jeg vil beholde han uansett. Han har kvaliteter, men det er så mye annet som følger med også.

Link to comment
Share on other sites

Nå må enkelte her inne ta det litt med ro. Det er vi som "vinner" 1 poeng her, kampen sett under ett er vi veldig heldige som slipper unna med uavgjort, og vi skal være fornøyde med å ha klart 1 poeng på Villa Park. For Villa har vokst, de begynner å leke med de store gutta nå, men er enig med wenger når han sier at stallen er for tynn til at Villa skal klare seg som et topp4 lag ut sesongen.

 

Er du fornøyd med å ha "vunnet" 1 poeng i dag :blink: :ph34r: :o :wacko:

 

 

Vel - her er det lov til å være realist. Før kampen ville jeg ikke være misfornøyd med ett poeng. Sett ut fra sjanser og spill er jeg VELDIG fornøyd med å få med ett poeng. Men når vi leder 2-0 og har grei kontroll er det selvsagt utilgivelig å kaste bort de tre poengene vi hadde i lomma.

 

Det er utrolig å se det forsvarsspillet Arsenal viser fram etter 1-2 (som forøvrig for meg så ut som en grei straffe - selv etter å ha sett reprise..) er horribelt. Gang etter gang kommer det hodeløse klareringer rett til Villa-spillere. Og det hjelper ikke akkurat at midtbanen er ute av stand til å vinne en eneste annenball - det være seg på egen eller motstanderens halvdel!

 

Men jeg er fortsatt optimist på topp fire - noe som vel er mest realistisk per i dag. Med en eller to forsterkninger på midtbanen tar vi Villa til slutt selv om de leder med tre poeng nå. Tre poeng på en halv sesong er ingenting!

Link to comment
Share on other sites

Bare for å sett ting i perspektiv om hva som virkelig er ei trist jul....

Første juledag døde moren min, det er gjør dette til ei trist jul, mens 1 eller 2 tapte poeng derimot er surt, men det gjør ingen trist jul. Da har man veldig lav terskel mener jeg.

 

Kondolerer. Litt perspektiv kunne ofte vært god medisin her på forumet, både i den ene og andre retningen.

Link to comment
Share on other sites

Vi, Arsenals tilhengere, fortjente ikke den smellen i trynet på overtid. Har vi ikke gjennomgått nok i det siste? Dette er virkelig ei trist jul. Det gjør så ufattelig vondt.

 

Bare for å sett ting i perspektiv om hva som virkelig er ei trist jul....

Første juledag døde moren min, det er gjør dette til ei trist jul, mens 1 eller 2 tapte poeng derimot er surt, men det gjør ingen trist jul. Da har man veldig lav terskel mener jeg.

 

 

 

 

Det er jo bare å innse det, vi har ikke et godt nok lag totalt sett. Vi gjør gode enkelt kamper, men det gjorde Southampton også. Nå er vi et mye bedre lag enn Southampton, men poenget mitt er at vi vinner ingenting med å bare spille bra av og til. Så lenge vi selger unna våre rutinerte spillere på "billig" salg, og kun fyller på med uferdige talenter, som kommer vi aldri helt opp til toppen igjen. Og det bare å se det i øynene at vinner vi ikke noe, så forsvinner stjernene våre også til slutt, for jeg tror nesten alle spiller vel for å vinne noe, og når trofeene uteblir og ambisjonene ikke er større enn at vi bare satser på ungdom og kanskje vinner vi noe om 15 år, vel da blir det vel tøft å klare å holde på de beste spillerne våre.

 

Må bare nevne at Wenger har klart det kunststykke å rive et superlag i småbiter, vi har gått gjennom seriespillet uten å tape en eneste kamp, vi har vunnet the Double ved flere anledninger. Tenk på de spillerne som har spilt for oss, og tenk på hvem og hva som spiller for oss i dag, det er nesten til å grine av.

Har også lest at noen gjerne ser oss spille the Arsenal way uten å vinne noe, men vi har jo ikke spilt sånn på mange år nå, og spiller vi the Arsenal way så vinner vi titler som perler på ei snor.

Og gjør ikke Wenger noen seriøse utskiftninger nå i januar, så vil jeg være fristet til å anklage han for tjenesteforsømmelse, med de konsekvenser det måtte føre med seg.

Noen vil hevde han er den mestvinnende manageren vi har hatt, ja det stemmer nok, men det begynner å bli lenge siden. Og man skal ta med i betraktningen at han faktisk har klart å ødelegge et vinnerlag. Han har solgt de rette spillerne til rett tid, men han har ikke vært i nærheten med å erstatte noen av de.

Wenger burde kanskje matchet Diaby sammen med Fabregas sentralt, ikke bare sporadisk. Denilson har egentlig i mine øyner ikke vist tegn på han er typen vi trenger og han har fått mye spilletid og tillit. La Diaby få den plassen resten av sesongen. Joda mange vil hevde han har vært dårligere enn Denilson, og det stemmer til en viss grad, men våre gode venn Diaby har vært ute med skade i lengre perioder, og har etter min mening aldri fått en reell sjanse til å spille seg varm igjen sentralt, hans Arsenal karriere har vel stort sett vært utenfor posisjonen hans.

 

Djourou og Toure skulle vært satt som faste makkere resten av sesongen, og skulle de ikke fungere, så har han en hel sommer på å finne erstatter for en av de to eller begge. Kunne gjerne satstet en halv eller hele sesongen med Senderos også, så fikk han skikkelig vist seg frem om han holder mål eller ei. Gallas regner jeg som tapt og er usikker på om jeg vil beholde han uansett. Han har kvaliteter, men det er så mye annet som følger med også.

 

Kondolerer. Forferdelig trist å høre joppe.

Når det er sagt så skrev jeg dette rett etter kampslutt i frustrasjon, og ja, det er selvfølgelig ting her i livet som betyr mye mer enn fotball. Men fotballmessig så er det en trist jul, sålangt.

 

Kanskje flere her inne, inkludert meg, burde holde fingrene unna tastaturet rett etter slike kamper...

 

En fortsatt god jul ønskes til samtlige goonere!

Link to comment
Share on other sites

Vi, Arsenals tilhengere, fortjente ikke den smellen i trynet på overtid. Har vi ikke gjennomgått nok i det siste? Dette er virkelig ei trist jul. Det gjør så ufattelig vondt.

 

Bare for å sett ting i perspektiv om hva som virkelig er ei trist jul....

Første juledag døde moren min, det er gjør dette til ei trist jul, mens 1 eller 2 tapte poeng derimot er surt, men det gjør ingen trist jul. Da har man veldig lav terskel mener jeg.

 

 

Amen, og kondolerer Joppe.

Link to comment
Share on other sites

Nå må enkelte her inne ta det litt med ro. Det er vi som "vinner" 1 poeng her, kampen sett under ett er vi veldig heldige som slipper unna med uavgjort, og vi skal være fornøyde med å ha klart 1 poeng på Villa Park. For Villa har vokst, de begynner å leke med de store gutta nå, men er enig med wenger når han sier at stallen er for tynn til at Villa skal klare seg som et topp4 lag ut sesongen. Det er spillt 19 kamper i ligaen, vi har prestert under forventning i år, men å begynne å snakke om UEFA cupen, det er bare trist. Vi har enda 19 kamper igjen, og bare 3 poeng å ta igjen. Med et par signeringer i Januar, så går dette skal dere se. Arsenal er ikke et lag for UEFA cupen, we stays in CL!

 

Opp med humøret :o

 

Er du fornøyd med å ha "vunnet" 1 poeng i dag :blink: :ph34r: :o :wacko:

 

Hvis det er noen sin stall som er for tynn til å kjempe i toppen er det Wenger sin.

Vi må score minimum to mål i hver kamp for å få med oss tre poeng, da vi har ei åpen låvedør i midtforsvaret og en keeper av god tippeliga-standard mellom stengene.

Ryktene om at Wenger kommer til å hente sterke navn i Januar tipper jeg er svært overdrevet. Han kommer sikkert ikke til å handle annet en stallfyll og forhåpninger for fremtiden.

 

Med det laget vi har tilgjengelig nå, og hvordan Aston Villa har prestert i det siste så ja.

Link to comment
Share on other sites

Nå må enkelte her inne ta det litt med ro. Det er vi som "vinner" 1 poeng her, kampen sett under ett er vi veldig heldige som slipper unna med uavgjort, og vi skal være fornøyde med å ha klart 1 poeng på Villa Park. For Villa har vokst, de begynner å leke med de store gutta nå, men er enig med wenger når han sier at stallen er for tynn til at Villa skal klare seg som et topp4 lag ut sesongen. Det er spillt 19 kamper i ligaen, vi har prestert under forventning i år, men å begynne å snakke om UEFA cupen, det er bare trist. Vi har enda 19 kamper igjen, og bare 3 poeng å ta igjen. Med et par signeringer i Januar, så går dette skal dere se. Arsenal er ikke et lag for UEFA cupen, we stays in CL!

 

Opp med humøret :o

 

Er du fornøyd med å ha "vunnet" 1 poeng i dag :blink: :ph34r: :o :wacko:

 

Hvis det er noen sin stall som er for tynn til å kjempe i toppen er det Wenger sin.

Vi må score minimum to mål i hver kamp for å få med oss tre poeng, da vi har ei åpen låvedør i midtforsvaret og en keeper av god tippeliga-standard mellom stengene.

Ryktene om at Wenger kommer til å hente sterke navn i Januar tipper jeg er svært overdrevet. Han kommer sikkert ikke til å handle annet en stallfyll og forhåpninger for fremtiden.

 

Med det laget vi har tilgjengelig nå, og hvordan Aston Villa har prestert i det siste så ja.

Er enig der Hedly i at vi er heldige og må nesten være fornøyde med 1. poeng.. bynte nesten å tro at noen høyere makter hadde bestemt at denne kampen skulle vi vinne etter 3 stolpeskudd fra Villa, og vi skorte på første sjangsen vår..

men jeg er ikke fornøyd med at vi igjen klarer å rote bort noe som ser ut som en sikker seier, og at vi igjen slipper inn mål på overtid.. må også si at det er hårreisende av Gallas å takle Agbonlahor i den situasjonen, han burde snart bli satt ut av laget..

men jeg er overbevist om at vi tar 4. plassen, eller høyere, for Villa holder ikke ut en hel sesong. Men da må vi handle i Januar, og det tror jeg Wenger gjør å..

En skikkelig klassemidtstopper og en playmaker på midten står på ønskelista!

 

kom igjen gunnere, vi må fortsat ha troa! "In Wenger we trust"

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ganske lettet over at det gikk slik som det gjorde i dag. Vi blir i førsteomgang rundspilt, og det er egentlig veldig mye marginer vi har med oss når vi ser den ene ballen etter den andre smeller i eget metall. Redning på streken hadde vi og. Vi kommer mer og mer med i kampen, og andre omgang er i perioder meget god fra vår side. Vi hadde egentlig full kontroll og er nærmere det tredje målet og å sette spikern i kista, enn hva Villa var å få sin redusering, og det gjorde det ekstra surt da vi fikk straffa imot. Jeg vil ikke klage på den avgjørelsen, jeg mener den var helt korrekt faktisk. Det jeg vil klage på er Gallas' handling i straffesituasjonen. Rett og slett en unødvendig inngripen som kostet oss initiativet i kampen og tre poeng i kampen om fjerdeplassen.

 

Defensive dødballer har vært et problem i flere sesonger nå, og kveldens kamp var bare en ny bekreftelse på at vi er dårlig rustet på defensive dødballer. Det er fullstendig rot og kaos ved hver dødballsituasjon, og jeg synes det er utrolig at man fortsatt skal måtte sitte med klump i halsen hver gang motstanderen har frispark eller corner. Spillere taper dueller og Almunia holder seg altfor ofte på strek. Har må det gjøres noe.

 

Alt i alt synes jeg det er veldig surt å gi slipp på seiren på overtid, men nå som skuffelsen over å slippe inn det andre målet har begynt å legge seg, føler jeg at vi skal være fornøyde, alt i alt. Vi unngikk tap, det var det viktigste. Frem til maimåned bør vi kunne ta igjen tre poeng på Aston Villa. De har en tynn stall, og sjansene for at de skal holde hele løpet ut tror jeg ikke er så altfor store.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...