Jump to content

2008.12.26 Aston Villa B


hermz

Aston Villa v Arsenal  

36 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Huff, for en absurd omgang. Mistet 20 minutter pga en telefon jeg fikk, men jeg fikk med meg alle stolpetreffene og målet. At vi scorer på tampen her klarer knapt å glede meg, når vi spiller så utrolig dårlig.

 

Synd at Song ble skadet. Det gjør at det bør bli gjort endringer i pausen. Denilson - Ramsey er et midtbanepar som ikke eier en eneste defensiv gen. Her må vi dytte Eboue inn sentralt, og bruke Ramsey på vingen. I tillegg ville jeg likt å sett at Diaby tok venstrevingen, og at Nasri kunne vært spilleren som støttet Van Persie i bindeleddet mellom spiss og midtbane.

 

Almunia

Sagna - Gallas - Djourou - Silvestre

Ramsey - Eboue - Denilson - Diaby

Nasri

Van Persie

 

 

Vi er vanvittig heldige som leder her, men vi må selvsagt ta dette med oss ut i andre omgang, som kommer til å bli preget av Villa-press, men muligheter for Arsenal-kontringer.

 

Utrolig stort av Sagna når han avverger på streken. Dette er det jeg har etterlyst når man tenker på det med å ofre seg for drakta! Må også nevne at det var offside på Curtis Davies når han lobbet over Almunia, selv om det har svært lite å si.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

heldig, veldig heldig. så langt.

 

almunia er på bærtur og diaby roter mye. song har vært direkte klønete. 5 av hans 6 pasninger har truffet 5 meter eller mer unna det han har prøvd på. denilson og eboue jobber godt bakover. full skjerpings i 2. omg, og det kan faktisk bli 3 poeng i dag...

Link to comment
Share on other sites

heldig, veldig heldig. så langt.

 

almunia er på bærtur og diaby roter mye. song har vært direkte klønete. 5 av hans 6 pasninger har truffet 5 meter eller mer unna det han har prøvd på. denilson og eboue jobber godt bakover. full skjerpings i 2. omg, og det kan faktisk bli 3 poeng i dag...

Hva? Song har hatt to pasninger som jeg har sett som har vært direkte dårlig, ellers har han vært blant våre beste, etter min mening. Utrolig god ballvinner og sterk i kroppen.

Link to comment
Share on other sites

heldig, veldig heldig. så langt.

 

almunia er på bærtur og diaby roter mye. song har vært direkte klønete. 5 av hans 6 pasninger har truffet 5 meter eller mer unna det han har prøvd på. denilson og eboue jobber godt bakover. full skjerpings i 2. omg, og det kan faktisk bli 3 poeng i dag...

 

Enig med Almunia og Diaby, men Song har ikke hatt så fryktelig mange feilpasninger. Song er som vi alle ser ingen god pasningslegger, men det gjør det ikke så enkelt heller når så og si alle pasningsalternativer er markert, eller blokkert. Synes Song spilte bra til han ble byttet ut med Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Villa sliter med å få hull på byllen, og jeg tror faktisk den eneste måten de klarer å score på er ved et selvmål eller ved et skikkelig fillemål. Hvis vi vinner denne kampen med likt spill i andre omgang vil dette være et større ran enn en viss FA_cup finale vi så godt husker :P. Offensivt sitter ingenting og vi scorer på vårt eneste skdud på mål. Utfallet av denne kampen vil nok avgjørende den endelige plasseringen.

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 26 2008, 07:25 PM) 152635[/snapback]

Herregud av Diaby. Det var bare magisk..

 

van Persie treffer stolpen, vi har virkelig kjempet oss tilbake i kampen når det gjelder ballbesittelse og sjanser!

Og for et passningsspill av Arsenal før stolpetreffet til vP. Endelig spiller vi fotball igjen!

Link to comment
Share on other sites

...og hvor lett Agbonlahor detter. Er Gallas i det hele tatt i "mannen"?

 

Gallas er ikke i nærheten av ballen, kan godt hende hvis Agbonlahor hadde gjort alt han kunne, så hadde han klart å holde seg oppe.. men det er ikke mange som holder seg oppe i en sånn situasjon. Forøvrig så var det kontakt mellom Agbonlahor og Gallas, så klar straffe i mine øyne..

 

 

Hmm.. rart gult kort på van Persie der, gjorde jo ingenting som tilsvarte at han skulle få det?

 

Sagna er jo helt enorm i dag!

Link to comment
Share on other sites

... å wenger kan ikke tro det!

 

han bytter jo fan meg inn defansive spillere hver jævla gang arsenal sliter framover... kan ikke forvente å vinne noe med den defansive holdningen. wenger er enormt svak på å gjøre bytter som får betydning for kampens utfall!

 

bra match av sagna. wenger taper 2 poeng for laget sitt i dag!

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt et fortjent resultat, første omgangen var jo ren overkjøring av Villa, men vi scorte mot spillets gang og holdt ut til pause.

 

Etter pause var vi et helt annet lag, og scorte ikke lenge etter hvilen, og vi tok over spillet og hadde de største sjansene. Helt til Gallas lagde et straffespark, og Villa fortsatte å kjempe og kjempe.. selvfølgelig trist at utligningen kommer på overtid, men med et så svekket mannskap så må jo bare Wenger skjønne at det er tid for handling i januar..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...