Jump to content

2008.12.26 Aston Villa B


hermz

Aston Villa v Arsenal  

36 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Aston Villa v Arsenal

Premier League, Villa Park, 26.12.08 kl. 18:15

 

Vi går inn i det tunge juleprogrammet med blanende følelser. Fabregas er skadet og vi ligger i øyeblikket 8 poeng bak ligaleder, Liverpool. En seier her kan bli gull verdt. Men Aston Villa er alltid vanskelig og hanskes med. Sist gang lagende møttes vant Villa 2-0 etter scoringer av Agbonlahor og Gael Clichy med et uheldig selvmål i det 69. min. Arsenal har et en ujevn sesong med flere uhyggelige episoder. Aston Villa på sin side ligger på 4.plass og har CL-spill i sikte. Som sagt, denne kampen er viktig av flere grunner. Pass opp for Laursen, Friedel, Young, Barry og Agbonlahor.

 

TV Kanaler/Streams:

Canal+Sport 1

Canal+Sport 2

Myp2p.eu

 

Dommer:

 

 

Skader:

Thomas Rosicky

Theo Walcott

Cesc Fabregas

Kolo Toure

Nicklas Bendtner

Emmanuel Adebayor (Suspendert)

 

Mulig lag:

Almunia

Sagna - Gallas - Djourou - Clichy

Eboue - Denilson - Song - Nasri

Vela - van Persie

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

Dette vil bli sesongens viktigste kamp. Med tanke på fjerde plassen vil denne kampen bli helt avgjørende. Med seier tar vi tilbake fjerdeplassen på målforskjell, med tap ser vi Villa rykke ifra med en seks poengs luke, et gap jeg frykter vi vil få store problemer med å tette. Men det blir vanskelig, Villa er i god form og avgjør mange tette kamper i sitt favør.

 

Jeg frykter at vi vil se et tamt Arsenallag, spesielt fremover på banen. Uten Walcott, Rosicky, Bendtner Adebayor og Fabregas vil spesielt Robin få et tungt avsvar for at det offensive skal fungere. Det blir ikke lett for Wenger å sette opp en startellver her, jeg tror han sender ut noe slikt:

 

Almunia

Sagna - Djourou - Gallas - Clichy

Eboue - Denilson - Song - Diaby - Nasri

Robin

 

Liker ikke å si det, men dette tror jeg ikke holder. Men vi har i det siste hatt et brukbart tak på Villa i Birmingham, la oss bare håpe det ikke endrer seg nå, det er nå det virkelig gjelder.

Link to comment
Share on other sites

Med Song og Denilson sentralt er vi i utgangspunktet sjanseløse mot Villa. Etter Wengers inntreden er det den definitivt svakeste kombinasjonen vi har opplevd på de plassene. Ikke skaper de sjanser, ikke har de fart eller driv, ikke har de posisjoneringsevner. Ok, Denilson har potensial til å bli en god midtbanespiller, men ikke hvis han må utvikle seg i tospann med Song.

Den unge kameruneren var forøvrig brukbar mot Pool. Undertegnede håper derfor på et lite julemirakel i form av en ultraforbedret Song.

 

I fjor hadde vi følgende spillere å velge mellom på midten:

 

Hleb/Eboue/Walcott - Flamini/Gilberto - Fabregas/Denilson - Rosicky/Eduardo/Diaby

(Gjennomsnittsalder: 24,3)

 

De neste ukene har vi disse:

 

Eboue/Wilshere - Song/Randall - Denilson/Ramsey - Nasri/Diaby

(Gjennomsnittsalder: 20)

 

Mrk: Har tatt i betraktning at flere av spillerne bekler ulike roller ved behov.

 

Hvis ikke dette er bekymringsverdig så vet ikke jeg. Nå får virkelig Wenger igjen for sin naive tro på enkelte spillere.

 

Rosicky og Fabregas, våre to mest kreative OG rutinerte midtbanespillere er begge ute så lenge at vi likesågodt kan avskrive dem frem til neste sesong. Samtidig er vår desidert mest gjennombruddshissige på midten, nemlig Walcott, på sidelinjen til februar.

 

Diaby, Song og Eboue har ikke bevist noe som helst som tilsier at de kan spille regelmessig på vår midtbane. Denilson gjør en sterk innsats, men er allikevel det svakeste leddet dersom han spiller sammen med Rosicky, Cesc og Walcott, som i utgangspunktet er bankers.

Randall, Ramsey og Wilshere er alle talentfulle spillere, men langt i fra ferdige produkter, og langt i fra gode nok til å spille fast på midtbanen for et lag med ambisjoner om å vinne CL.

Da sitter vi igjen med Nasri, som jeg mener er den eneste som i utgangspunktet er god nok for plass i førsteelleveren av våre tilgjengelige.

 

Dette overgangsvinduet blir derfor ekstremt viktig, det viktigste jeg har vært med på som supporter. Mislykkes Wenger der kan fremtiden til klubben være i stor fare. Ingen CL, tomme seter og tap av stjernespillere kan bli et faktum.

 

Fram med lommeboka Wenger.

 

Laget jeg håper på mot Villa:

 

Almunia

 

Sagna-Gallas-Djorou-Clichy

 

Nasri-Denilson-Song-Vela

 

Diaby

 

Van Persie

 

Laget Wenger sender ut:

 

Almunia

 

Sagna-Gallas-Djorou-Clichy

 

Eboue-Denilson-Song-Nasri

 

Bendtner

 

Van Persie

 

Edit: Glemte at Bendtner ikke er tilgjengelig

Link to comment
Share on other sites

Nasri- Denilson-Song- Diaby

 

Jeg tror faktisk at denne midtbanen er sterkere:

 

McColdrick- Selley- Hillier- Carter

 

Det sier en heeeeeeeeeeeeel masse...

 

Dette tror du ikke på selv engang. Og hvis du gjør det lider du av hukommelsestap og alvorlig forvirring :(

Stilte forøvrig overnevnte midtbanespillere sammen noen gang?

Link to comment
Share on other sites

Nasri- Denilson-Song- Diaby

 

Jeg tror faktisk at denne midtbanen er sterkere:

 

McColdrick- Selley- Hillier- Carter

 

Det sier en heeeeeeeeeeeeel masse...

Artig å se at du skrev dette innlegget. Satt å tenkte på det samme her igår, men kom aldri så langt.

 

Poenget mitt skulle derimot være det motsatte av ditt. Når man ser tilbake på midtbanen i slutten av Graham perioden så fremstår Song og Denilson som Maradonna'er.

 

Selley hadde vel ett visst potensiale. Relativt teknisk god etc. Han fikk vel en alvorlig skade som bremset karrieren betraktelig hvis jeg ikke husker helt feil.

 

McGoldrick og Hillier var fryktelige spillere, erketypisk Graham. Tar man med Jensen, Linighan og Morrow også så har vi lite å klage på idag :(

Link to comment
Share on other sites

Nasri- Denilson-Song- Diaby

 

Jeg tror faktisk at denne midtbanen er sterkere:

 

McColdrick- Selley- Hillier- Carter

 

Det sier en heeeeeeeeeeeeel masse...

 

Det sier meg at du er en ung gutt som ikke vet hva sistnevnte spillere hadde av egenskaper, eller så sier det meg at du er frustrert over skadesituasjonen i Arsenal :P

Link to comment
Share on other sites

Nasri- Denilson-Song- Diaby

 

Jeg tror faktisk at denne midtbanen er sterkere:

 

McColdrick- Selley- Hillier- Carter

 

Det sier en heeeeeeeeeeeeel masse...

 

Dette tror du ikke på selv engang. Og hvis du gjør det lider du av hukommelsestap og alvorlig forvirring :P

Stilte forøvrig overnevnte midtbanespillere sammen noen gang?

 

Håper aldri disse fire har satt sine ben på en engelsk fotballbane- samtidig...

 

McColdrick var vel bra i Crystal Palace,men en katatrofe hos oss.

Hillier hadde et flott mål mot Liverpool på Highbury og fikk faktisk en del kamper.

Selley var vel bare skadet

Jimmy Carter scoret vel to mål mot Southampton på Highbury i en 4-3 seier? Mest kjent for at han var ex Liverpool.

 

John Jensen kom vel til Arsenal når vi var på mange måter i samme situasjon som idag, vi trengte en kommandør på midtbanen med internasjonalt snitt som scoret mål. Han var alt annet.

 

Nasri- Song- Denilson- Diaby blir spennde mot Villa. Hadde jeg derimot hatt på meg "plata" jakken hadde jeg gått for en European night og lagt meg slik:

 

Almunia

Sagna- Gallas-Djorou- Clichy

------------Song---------------

----Nasri---------Denilson----

RVP-----------------Diaby----

-----------Adebayor------------

 

Ade soner vel ikke direkte?

Link to comment
Share on other sites

Nasri- Denilson-Song- Diaby

 

Jeg tror faktisk at denne midtbanen er sterkere:

 

McColdrick- Selley- Hillier- Carter

 

Det sier en heeeeeeeeeeeeel masse...

 

Herregud...og Gus Ceasar var klassestopper kontra Gallas/Djorou????

Dette viser igjen lavmålet som for tiden herjer på forumet.

Ingen av de 4 nevnte var i nærheten av Naasri/Denilson når det gjelder teknikk.

Link to comment
Share on other sites

Nasri- Denilson-Song- Diaby

 

Jeg tror faktisk at denne midtbanen er sterkere:

 

McColdrick- Selley- Hillier- Carter

 

Det sier en heeeeeeeeeeeeel masse...

 

 

 

Selley er vel fortsatt aktiv, så kanskje vi kunne fått en låneavtale :P

Link to comment
Share on other sites

Her er en artikkel hvor det eksperimenteres i en 3-2-3-2 formasjon. Med 2 vingbacker. Kunne vært noe å prøve?

Syntes det så spennende ut, men tviler på at Wenger kommer til å gjøre dette...

 

Manuel

Kolo-Djourou-Gallas

Sagna Clichy

Denilson-Song-Diaby

Ade-RvP

 

Likevel tror jeg denne formasjonen kunne passet vår spillemåte, nå som vi har Cesc ute...

Link to comment
Share on other sites

Her er en artikkel hvor det eksperimenteres i en 3-2-3-2 formasjon. Med 2 vingbacker. Kunne vært noe å prøve?

Syntes det så spennende ut, men tviler på at Wenger kommer til å gjøre dette...

 

Manuel

Kolo-Djourou-Gallas

Sagna Clichy

Denilson-Song-Diaby

Ade-RvP

 

Likevel tror jeg denne formasjonen kunne passet vår spillemåte, nå som vi har Cesc ute...

spennende taktikk, men ville kan skje byttet sagna eller Denilson/ diaby med Eboue ettersom sagna kanskje ikke r offfensiv nok for en slik formasjon. Og hvis vi skulle bruke sagna må vi ha litt mer kantspill på høyre enn det denilson står for :) tror allikevel laget blir seende slik ut:

 

Almunia

 

Sagna - Djourou - Gallas - Clichy

 

Ebouè - Denilson - Song - Nasri

 

Diaby

 

Van Persie

 

I og for seg et greit nok lag det før januar, men 2 måneder med dette som beste starteoppstilling blir etterhvert litt for svakt. Tror allikevel at laget skal klare å karre seg til en seier mot Villa. Van Persie blir nok matchvinner. Viktig at han har begynt å score sånne mål som mot Liverpool og Chelsea igjen. Kan bli matchavgjørende uten at vi dominerer kamper ;)

 

Mitt tips: 0-2 Scoringer av Van Persie og Gallas ;)

Link to comment
Share on other sites

Sikker på at denne går på C+ sport 2?

 

"Kl. 18.10 på CANAL+ Sport 1/HD" - I følge canalplus (nederst)

Jeg så på listen til høyre. Der står det begge kanalene. Siden det ikke går andre PL kamper på det tidspunktet sender de sikkert samme kamp både med engelsk og norsk kommentator. Uansett, den vil gå på TV. Og det er jo det viktigste. :)

Link to comment
Share on other sites

Dette tror jeg blir en ekstremt vanskelig kamp, nå som Aston Villa begynner å etablere seg som et topplag. Om dette slås negativt eller positivt ut for Arsenals del er vanskelig å si, for mot "topplag" denne sesongen, har vi jo tatt 7 poeng av 9 mulige. Og Aston Villa på Villa Park blir nok helt sikkert å gå for 3 poeng, og kjøre offensivt, noe som passer Arsenal utmerket. Det eneste som bekymrer meg før denne kampen er midtbanen, for å slå Villa må vi ha et kopakt og god midtbane. Stiller vi med denne midtbanen 5ern (som er meget sannsynlig): Eboue-Diaby-Song-Denilson-Nasri med Song som anker, så føler jeg vi har en fair sjans, men da må samtlige ta grep og spille tett opp mot sitt beste. Da sikter jeg spesielt til Diaby, som nok kommer til å henge litt bak Van Persie på topp. Diaby er voldsomt ujevn i prestasjonene hans, det er viktig for Arsenal at han finner tilbake til den formen han hadde mot Man Utd.

 

Tipper laget blir seende slik ut:

 

Almunia

Sagna-Djourou-Gallas-Clichy

Eboue-Song-Denilson-Nasri

Diaby

Van Persie

 

Et sterkt lag om man presterer på sitt beste, tipper det blir full innsats, og med en god kamp av forsvaret og av Almunia, kan dette bli 3 poeng. Tipper 0-1 etter scoring av van Persie

 

Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Det er nå det gjelder! Tre poeng her ville vært perfekt. Men det kan bli vanskelig. Jeg er spent på hvordan laget vil se ut. Det er klart at vi mangler fryktelig mye kreativitet når Fab er ute. Dermed håpert jeg faktisk at vå får se Wilshere fra start. Hva tenker dere om det?

 

------------- Almunia ---------------

Sagna - Gallas - Djourou - Clichy

-------------- Song -----------------

Eboue ----------------------- Nasri

--------- Wilshere - Diaby--------

--------------- RvP-----------------

 

4-1-2-2-1! :)

Link to comment
Share on other sites

Det er nå det gjelder! Tre poeng her ville vært perfekt. Men det kan bli vanskelig. Jeg er spent på hvordan laget vil se ut. Det er klart at vi mangler fryktelig mye kreativitet når Fab er ute. Dermed håpert jeg faktisk at vå får se Wilshere fra start. Hva tenker dere om det?

 

------------- Almunia ---------------

Sagna - Gallas - Djourou - Clichy

-------------- Song -----------------

Eboue ----------------------- Nasri

--------- Wilshere - Diaby--------

--------------- RvP-----------------

 

4-1-2-2-1! ;)

For det første synes jeg ikke Denilson er så ille som Fabregas' erstatter. Og for det andre, hvis vi skal bruke en ung spiller vil jeg si Ramsey kommer foran han i køen til en så viktig kamp. Men hadde absolutt vært morsomt å se hvordan Wilshere ville taklet det å bli kastet rett inn i Fabregas-rollen i en PL-kamp ;)

Link to comment
Share on other sites

Typisk meg, glemte selvfølgelig Ramsey. Jeg synes det er på tide å la Ramsey eller nevnte Wilshere prøve seg i en kamp fra start når det virkelig gjelder. Denilson er ingen dårlig teknikker, men det virker som at Denilson begynner å bli litt sliten. Derfor vil jeg la noen andre få sjansen. Kanskje glir dem rett inn i Fab rollen og tar vår kapteins plass? Hvem vet?!;)

Link to comment
Share on other sites

Syns Ramsey skal få sjansen til å prøve seg. Han har mange av de riktige kvalitetene. Men hvis han ikke starter en kamp så blir det sikkert flere innhopp på Ramsey. Og da får han muligheten til å vise hva han kan.. ;)

 

Denilson er vel den som kan få mye av ansvaret til nye spillere kommer, hvis de kommer ??

Men det viktige er å ikke legge for mye press på Denilson, han er ung og tro at han skal ta over Cesc rolle er vel litt tøft. Men hvem vet kanskje han vokser med ansvaret? ;)

Link to comment
Share on other sites

Sjansen vår ligger i å score først. Villa har såvidt jeg har kunnet finne ut av kun snudd 3 kamper i år. Alle har riktignok endt med seier, men resten har endt med tap. Ingen har endt uavgjort.

Det jeg har sett av dem, dvs 5-6 kamper, har vist at de er et godt kontringslag. De er ikke gode til å føre kamper, og har ofte blitt utspilt av kompakte lag som venter dem ut. Jamf Newcastle på SJP.

Sist vi møtte dem var vi dårlige, men kampen var nok langt jevnere enn hva de fleste av oss oppfattet. Jeg så den på en Liverpoolpub i Sveits!! og de fleste der mente vi var det beste laget. Jeg oppfattet det ikke slik den kvelden..

Villa har forøvrig ikke vunnet mot noen av de andre store og jeg tror vi har gode sjanser hvis vi klarer å være like aggressive som de siste 30 mot `pool. Nøkkelen til suksess vil være hos Gallas og Sagna som må ta ut Young og Agb. Kan Clichy unngå de litt for mange og fatale tabbene i dag tror jeg vi har en god sjanse til å vinne. Song og Denilson håper jeg kan overraske. Hvis Song fortsetter den store ryddejobben han har gjort mot Chelsea, `boro og Liverpool håper jeg vi kan se Denilson på tunge løp inn i boksen. Han imponerte i preseason og de første kampene i August og jeg håper at litt mer frihet fremover kan hjelpe ham til å komme i gode avslutningsposisjoner igjen.

 

Håper på følgende lag:

 

Almunia

Sagna Gallas Djourou Clichy

Eboue Denilson Song Nasri

Diaby

van Persie

Link to comment
Share on other sites

Sjansen vår ligger i å score først. Villa har såvidt jeg har kunnet finne ut av kun snudd 3 kamper i år. Alle har riktignok endt med seier, men resten har endt med tap. Ingen har endt uavgjort.

Det jeg har sett av dem, dvs 5-6 kamper, har vist at de er et godt kontringslag. De er ikke gode til å føre kamper, og har ofte blitt utspilt av kompakte lag som venter dem ut. Jamf Newcastle på SJP.

Sist vi møtte dem var vi dårlige, men kampen var nok langt jevnere enn hva de fleste av oss oppfattet. Jeg så den på en Liverpoolpub i Sveits!! og de fleste der mente vi var det beste laget. Jeg oppfattet det ikke slik den kvelden..

Villa har forøvrig ikke vunnet mot noen av de andre store og jeg tror vi har gode sjanser hvis vi klarer å være like aggressive som de siste 30 mot `pool. Nøkkelen til suksess vil være hos Gallas og Sagna som må ta ut Young og Agb. Kan Clichy unngå de litt for mange og fatale tabbene i dag tror jeg vi har en god sjanse til å vinne. Song og Denilson håper jeg kan overraske. Hvis Song fortsetter den store ryddejobben han har gjort mot Chelsea, `boro og Liverpool håper jeg vi kan se Denilson på tunge løp inn i boksen. Han imponerte i preseason og de første kampene i August og jeg håper at litt mer frihet fremover kan hjelpe ham til å komme i gode avslutningsposisjoner igjen.

 

Håper på følgende lag:

 

Almunia

Sagna Gallas Djourou Clichy

Eboue Denilson Song Nasri

Diaby

van Persie

 

 

Du var i Sveits og såg Arsenal-Villa. Jeg var på Emirates og såg et Arsenallag som ble totalt utspilt. Vi var svært heldige som unngikk et større tap. Vi tapte slaget på midtbanen og hadde lite kreativt å by på fremover. I forsvar var det åpne rom for Villas hurtige spillere.

 

Hvordan Wenger har tenkt å hamle opp med Villa er for meg et stort, stort spørsmål. Villa har en manager som er i stand til å hamle opp med hvem som helst. Wenger satset med 5 spillere på midtbanen mot Villa for å vinne krigen. Martin O`Neill svar var å gjøre det samme. Forskjellen på Villas midtbane den dagen var at de sterkere og raskere. Vi tapte ballen hele tiden, og ble overløpt!

 

Og for meg er det ufattelig vanskelig å forstå hva Wenger har tenkt å gjøre med det. Å gå hodeløst ut med offensivt spill gjør oss ultrasårbare for kontringer. Jeg er enig med deg i at Villa er svært farlige der. Samtidig er jeg heller ikke komfortabel med å vente dem ut. Villa er sterke nok til å vinne mot oss på en dødball. De trenger ikke så mye mer.

 

Jeg tror vi må satse 4-4-2 og gå for et åpent toppoppgjør. Vi må forsøke å skore uten å være naive. Jeg er bekymret for at det ikke er nok, men ser ikke alternativer. For mye eller for lite ender iallefall ikke med noe. Ikke mot Villa! ;)

 

Jeg er faktisk helt enig med lagoppstillingen din! Men er redd for at Diaby faller igjennom. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...