Jump to content

Kåringer 2008


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Når jeg først er i gang kan jeg også si at jeg synes det er helt idiotisk at jeg ikke skal få lov til å diskutere Almunia fordi det er diskutert så mye om han, men det å diskutere hvilke billige spillere man kan kjøpe på FM når man er Leeds er helt greit?

 

Og angående min "seier" som årets kranglefant så ser jeg ikke humoren i det. Jeg mener jeg er en av relativt få som tør å si mine meninger og stå for dem. Det finnes alt for mange diltere uten egne meninger der ute fra før.

 

BE

Jeg mener ikke det skal være "ulovlig" å diskutere Almunia. Men synes likevel det var greit at vi avsluttet den diskusjonen vi hadde gående. For å være helt ærlig så er vi jo faktisk enige i det viktigste. At han er altfor dårlig for oss, og det er veldig få her inne på forumet som gjerne skulle sett en helt annen spiller i målet vårt.

 

Det vi har vært uenige om er jo det om Fabianski er klar eller ikke til å ta over for vår blonde spanjol. Der jeg(m/fler) mener han ikke er det, og du(m/fler) mener han er det. Wenger har valgt å stole på Manuel fremfor Lukasz, og jeg mener han har rett i det mens du mener det motsatte. Her kommer vi virkelig ikke lenger i diskusjonen for du står på ditt, og jeg står på mitt. Derfor mener jeg det var riktig å "avslutte" den diskusjonen. Å diskutere enkeltprestasjoner i kamp syns jeg likevel bør være lov å fortsette med, siden man har forskjellige meninger om forskjellige situasjoner og dette er jo tross alt et diskusjonsforum.

 

En annen ting jeg vil si er at jeg vanligvis er veldig enig med deg i mange diskusjoner du deltar i. Du er en av flere som er flinke med å få frem meninger og synspunkter her på forumet. Er feks veldig enig i at en del av de "titlene" som er med i kåringene for i fjor er litt "usmakelige" selv om de kanskje ikke er ment som noe mobbing. (Jeg stemte ikke...)

 

Som regel er dette forumet veldig kvalitetsfullt, siden vi har mange debattanter som er flinke til å diskutere saklig og klarer å få frem sine poeng. Selvfølgelig er det mange ting som kan bli bedre, men forumet er i en varig utvikling og som oftest til det positive.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Når jeg først er i gang kan jeg også si at jeg synes det er helt idiotisk at jeg ikke skal få lov til å diskutere Almunia fordi det er diskutert så mye om han, men det å diskutere hvilke billige spillere man kan kjøpe på FM når man er Leeds er helt greit?

 

BE

 

Kan du ikke skrive hva du vil om Almunia? Bortsett fra krenkende utsagn selvfølgelig, men der er du da innenfor høflige og akseptable rammer.

 

Iflg. moderator Kim så kan jeg ikke det. Se hans mening her. Moderator Evju skriver senere i samme tråd at han er helt enig i alt kim skriver eller noe sånt.

Når to moderatorerer mener at jeg ikke kan skrive "for mye" om Almunia så må jeg jo stoppe

 

BE

 

Det er ingen som har sagt at du ikke skal få lov til å kritisere Almunia. Som jeg har beskrevet tidligere, så er det den tendensiøse kritikken jeg vil til livs. Til tider så virker din kritikk av Almunia nesten som en personforfølgelse. I enkelte situasjoner går du alt for langt i din kritikk. I det siste har faktisk ikke kritikken din vært av det mest saklige slaget heller, og det har kommet mange unødvendige flåsete kommentarer rundt Almunia.

 

Så du må gjerne fortsette å diskutere Almunia, men du må også godta at vi moderatorer kommer inn og setter sluttstrek for diskusjoner også, f. eks slik jeg gjorde når jeg fikk tilbakemeldinger fra flere på forumet som mente at diskusjonen rundt Burnley kampen var kommet til ett metningspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser du bruker ordet tendensiøs. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner hva du mener med det.

 

Når du drar inn Burnley kamp situasjonen i denne tråden så blander du kortene. Jeg har aldri kritisert deg for å avslutte den diskusjonen, jeg har faktisk aldri sagt min mening om det. Grunnen er enkel at du er moderator og når du sier noe så forholder jeg meg til det. Noen ganger er dine avgjørelser greie, noen ganger er de helt idiotiske, men for å få et forum til å fungere så må man forholde seg til hva moderatorene sier og gjør. Derfor blir det så forbanna dumt at du skriver at du ikke ønsker saklig kritikk. Jeg har som du sikkert har merket ikke kritisert Almunia med så mye som en bisetning siden du skrev det. For at det var rettet mot meg er hevet over enhver tvil.

 

Før jeg kommenterer dette noe mer vil jeg gjerne få en forklaring på hva tendensiøs kritikk egentlig er for noe

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser du bruker ordet tendensiøs. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner hva du mener med det.

 

Når du drar inn Burnley kamp situasjonen i denne tråden så blander du kortene. Jeg har aldri kritisert deg for å avslutte den diskusjonen, jeg har faktisk aldri sagt min mening om det. Grunnen er enkel at du er moderator og når du sier noe så forholder jeg meg til det. Noen ganger er dine avgjørelser greie, noen ganger er de helt idiotiske, men for å få et forum til å fungere så må man forholde seg til hva moderatorene sier og gjør. Derfor blir det så forbanna dumt at du skriver at du ikke ønsker saklig kritikk. Jeg har som du sikkert har merket ikke kritisert Almunia med så mye som en bisetning siden du skrev det. For at det var rettet mot meg er hevet over enhver tvil.

 

Før jeg kommenterer dette noe mer vil jeg gjerne få en forklaring på hva tendensiøs kritikk egentlig er for noe

 

BE

 

Tendensiøs kritikk, er kritikk som gjentar seg gang på gang på gang på gang på gang, uten at det kommer noe særlig ny matnyttig informasjon til kritikken. Der kritikeren ikke evner å gi ros til en spiller når spilleren gjør det bra. Istedet for å gi ros, så finner man gjerne noe småplukk å gi kritikk for, selv om det er fullstendig irrelevant for kampresultatet.

 

Og som nevnt i forrige innlegg, så har faktisk ikke kritikken din den siste tiden vært så mye saklig heller.

 

Kan godt hende du følte deg truffet når jeg foreslo en slik regel, men du er ikke den eneste som bedriver denne typen kritikk. Almunia er faktisk ikke den eneste spilleren vår som har blitt en hoggestabbe av dimensjoner.

 

Du skriver at du ikke har kommentert Almunia etter at jeg kom med mitt forslag. Det har du helt rett i, og det finner jeg ganske skremmende. Ikke at du ikke har kommentert Almunia, men at du faktisk nesten ikke har hatt ett eneste innlegg på forumet etter den tid. Er det slik at hvis du ikke får gjøre som du vil i Almuniadebatten, så skal du ikke være en aktiv debattant på forumet, eller er det slik å forstå at du i utgangspunktet bare er her inne for å diskutere Almunia?

Link to comment
Share on other sites

Så det du sier er altså at jeg etter å ha kritisert Almunia for for eksempel å være passiv i feltet i flere kamptråder må slutte selv om han fortsetter å være passiv i feltet i flere kamper fremover? Jeg trodde, håpet og mener at jeg bør ha rett til å kommentere hans mangler i feltarbeidet hver eneste gang han gjør en feil. Men det kan jeg da altså ikke fordi det blir litt for tendensiøst for deg?

Et annet eksempel er i almunia tråden eller keeperduell tråden. Dersom A kommer med en påstand om at almunia er god i feltet så argumenterer jeg saklig mot det, og dersom b kommer 3 dager etterpå og sier at almunia er god i feltet så kan jeg ikke motargumentere med samme argumentene som jeg har brukt på å svare a fordi det blir for tendensiøst for deg?

 

Dette er sprøyt Kim, og dersom du ikke skjønner det så mener jeg at du ikke er skikket til å være moderator.

 

Jeg ser for meg de nye reglene på forumet.

Det er ikke lov til å kommentere at en keeper står feilplassert på skudd mer enn 3 ganger pr. sesong. Det samme gjelder dersom en keeper er passiv i feltet. Maks 3 ganger, eller så blir det for tendensiøst.

Og skal du komme med kritikk så må den for all del ikk være saklig.

 

At du finner det skremmende at jeg nesten ikke har hatt ett eneste innlegg siden jeg ble "nektet" å kommentere keeperspillet er jo overraskende. Du vet at det jeg er mest aktiv på er nettopp keeperspillet, og jeg liker ikke sensuren som blir bedrevet her. Det gjør at jeg litt mister lysten til å være aktiv på forumet.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

He he, Ben + Ben = <_<

 

Ben + Ben blir vel strengt talt "Benner"

 

unitedfan...Not

Du klager på at disse tingene burde bli tatt opp før folk begynte å stemme etc.Akkurat det er jo opp til moderatorene å vurdere. Siden ingen av moderatorene stengte/modererte tråden til å begynne med og ingen har kommet med noen innspill nå om at dette ikke er greit så er det jo greit. Med andre ord er det helt greit å stemme på hvem som er årets fjortiss etc.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Dette er sprøyt Kim, og dersom du ikke skjønner det så mener jeg at du ikke er skikket til å være moderator.

 

Men da kan jeg trøste deg med at jeg nå har gitt beskjed til Internettansvarlig at jeg trekker meg fra oppgaven med å være moderator. Så nå står du fritt til å spre så mye eder og galle du bare makter. Både saklig og usaklig.

 

Å være moderator er en utakknemmelig oppgave, og som tar mer tid enn folk tror. Jeg har vært moderator siden dette forumt startet, og nå gidder jeg rett og slett ikke lenger. Så lenge det finnes debattanter som deg på dette forumet BE, så tar jeg heller til takke med å slippe denne oppgaven, og heller bruke tiden min på noe mer fornuftig.

 

Lykke til videre med Almunia kritikken

Link to comment
Share on other sites

Men da kan jeg trøste deg med at jeg nå har gitt beskjed til Internettansvarlig at jeg trekker meg fra oppgaven med å være moderator.

Å være moderator er en utakknemmelig oppgave, og som tar mer tid enn folk tror. Jeg har vært moderator siden dette forumt startet, og nå gidder jeg rett og slett ikke lenger.

 

Dette var en nedtur for forumet. Tviler ikke på at det er en utakknemlig jobb til tider å være moderator.

 

Syns det er negativt for forumets kvalitet at vi mister ildsjeler som deg Kim.

Vi er nok generelt for lite takknemlige for våre moderatorer som gjør en god jobb her inne.

 

Dette var synd.

Link to comment
Share on other sites

Men da kan jeg trøste deg med at jeg nå har gitt beskjed til Internettansvarlig at jeg trekker meg fra oppgaven med å være moderator.

Å være moderator er en utakknemmelig oppgave, og som tar mer tid enn folk tror. Jeg har vært moderator siden dette forumt startet, og nå gidder jeg rett og slett ikke lenger.

 

Dette var en nedtur for forumet. Tviler ikke på at det er en utakknemlig jobb til tider å være moderator.

 

Syns det er negativt for forumets kvalitet at vi mister ildsjeler som deg Kim.

Vi er nok generelt for lite takknemlige for våre moderatorer som gjør en god jobb her inne.

 

Dette var synd.

 

Takker for støtten Morten, men jeg har rett og slett nådd ett metningspunkt nå. Kommer fortsatt til å være på forumet som debattant, om ikke i så aktiv grad som jeg har vært til nå.

Link to comment
Share on other sites

Dette er sprøyt Kim, og dersom du ikke skjønner det så mener jeg at du ikke er skikket til å være moderator.

 

Men da kan jeg trøste deg med at jeg nå har gitt beskjed til Internettansvarlig at jeg trekker meg fra oppgaven med å være moderator. Så nå står du fritt til å spre så mye eder og galle du bare makter. Både saklig og usaklig.

 

Å være moderator er en utakknemmelig oppgave, og som tar mer tid enn folk tror. Jeg har vært moderator siden dette forumt startet, og nå gidder jeg rett og slett ikke lenger. Så lenge det finnes debattanter som deg på dette forumet BE, så tar jeg heller til takke med å slippe denne oppgaven, og heller bruke tiden min på noe mer fornuftig.

 

Lykke til videre med Almunia kritikken

 

Dette synes jeg var synd, Kim, men jeg kan forstå grunnen til at du gir deg.

 

Arsenal Norway drives kun på dugnadsarbeide,jeg tror det er en del som glemmer det innimellom. Nå betyr ikke det at frivillig arbeide skal være unntatt fra kritikk, men det er leit at dyktige folk, og gudene skal vite at vi trenger dem, ikke finner motivasjon, mening eller verdi i arbeidet de gjør for supporterklubben.

Link to comment
Share on other sites

Nå betyr ikke det at frivillig arbeide skal være unntatt fra kritikk

 

Nei, moderatorer og andre frivillige skal absolutt ikke være unntatt/fredet for kritikk. Og jeg har bestandig vært åpen for kritikk.

 

Men når enkelte mener at jeg er uskikket, bare fordi man ikke får sin vilje, så er det vel på tide å legge skoene på hylla <_<

Link to comment
Share on other sites

Nå betyr ikke det at frivillig arbeide skal være unntatt fra kritikk

 

Nei, moderatorer og andre frivillige skal absolutt ikke være unntatt/fredet for kritikk. Og jeg har bestandig vært åpen for kritikk.

 

Men når enkelte mener at jeg er uskikket, bare fordi man ikke får sin vilje, så er det vel på tide å legge skoene på hylla <_<

 

Nei det syns jeg absolutt ikke. Går ut fra at de som evt mener du er uskikket har noe fruktbart å komme med sjøl?

Men når det er sagt respekterer jeg og forstår din avgjørelse. Men satser på at internettansvarlig legger litt 'press' på deg for å få deg til å fortsette :D

Link to comment
Share on other sites

Nå betyr ikke det at frivillig arbeide skal være unntatt fra kritikk

 

Nei, moderatorer og andre frivillige skal absolutt ikke være unntatt/fredet for kritikk. Og jeg har bestandig vært åpen for kritikk.

 

Men når enkelte mener at jeg er uskikket, bare fordi man ikke får sin vilje, så er det vel på tide å legge skoene på hylla :)

 

Som sagt så skjønner jeg deg, Kim, jeg håper ikke du forsto det som at jeg mente du ikke var åpen for kritikk. Det var bare ment som en generell mening. :)

Link to comment
Share on other sites

Nå betyr ikke det at frivillig arbeide skal være unntatt fra kritikk

 

Nei, moderatorer og andre frivillige skal absolutt ikke være unntatt/fredet for kritikk. Og jeg har bestandig vært åpen for kritikk.

 

Men når enkelte mener at jeg er uskikket, bare fordi man ikke får sin vilje, så er det vel på tide å legge skoene på hylla :)

 

Som sagt så skjønner jeg deg, Kim, jeg håper ikke du forsto det som at jeg mente du ikke var åpen for kritikk. Det var bare ment som en generell mening. :)

 

Nei da, oppfattet det absolutt ikke som at det var myntet på meg :)

Link to comment
Share on other sites

Ben Elfen du har akkurat oppnådd enda en milepæl i din karriere her!

 

Syns at vi mister deg som moderator Kim, dog skjønner jeg deg enormt godt! Det er hardt å være administrator på dette og forumet generelt!

 

Håper vi får se deg som en diskuterende del av forumet! :)

Link to comment
Share on other sites

Dette er sprøyt Kim, og dersom du ikke skjønner det så mener jeg at du ikke er skikket til å være moderator.

 

Men da kan jeg trøste deg med at jeg nå har gitt beskjed til Internettansvarlig at jeg trekker meg fra oppgaven med å være moderator. Så nå står du fritt til å spre så mye eder og galle du bare makter. Både saklig og usaklig.

 

Å være moderator er en utakknemmelig oppgave, og som tar mer tid enn folk tror. Jeg har vært moderator siden dette forumt startet, og nå gidder jeg rett og slett ikke lenger. Så lenge det finnes debattanter som deg på dette forumet BE, så tar jeg heller til takke med å slippe denne oppgaven, og heller bruke tiden min på noe mer fornuftig.

 

Lykke til videre med Almunia kritikken

Kanskje er jeg dum, men hva er det som egentlig skjer?

Vi trenger deg som moderator og som bideragsyter.

Trist at du blir lei og du fortjener ikke kritikk for din jobb.

Men det er tydeligvis at det har vært tøft i forhold til Almuniadebatten.

Kanskje kunne du oversett den og slått ned på det du alltid har fokusert på en glitrende måte; usakligheter og trakassering. Oppfordrer deg Kim til å bli ved din lest, vi er vel nærmest alle svært fornøyd med din innsats.

Link to comment
Share on other sites

Dette er sprøyt Kim, og dersom du ikke skjønner det så mener jeg at du ikke er skikket til å være moderator.

 

Men da kan jeg trøste deg med at jeg nå har gitt beskjed til Internettansvarlig at jeg trekker meg fra oppgaven med å være moderator. Så nå står du fritt til å spre så mye eder og galle du bare makter. Både saklig og usaklig.

 

Å være moderator er en utakknemmelig oppgave, og som tar mer tid enn folk tror. Jeg har vært moderator siden dette forumt startet, og nå gidder jeg rett og slett ikke lenger. Så lenge det finnes debattanter som deg på dette forumet BE, så tar jeg heller til takke med å slippe denne oppgaven, og heller bruke tiden min på noe mer fornuftig.

 

Lykke til videre med Almunia kritikken

Kanskje er jeg dum, men hva er det som egentlig skjer?

Vi trenger deg som moderator og som bideragsyter.

Trist at du blir lei og du fortjener ikke kritikk for din jobb.

Men det er tydeligvis at det har vært tøft i forhold til Almuniadebatten.

Kanskje kunne du oversett den og slått ned på det du alltid har fokusert på en glitrende måte; usakligheter og trakassering. Oppfordrer deg Kim til å bli ved din lest, vi er vel nærmest alle svært fornøyd med din innsats.

 

Takker for støtten ben lakris, men jeg har rett og slett nådd ett metningspunkt. Å bli regnet som uskikket til å være moderator, var det som til slutt fikk begeret til å flyte over for min del.

Link to comment
Share on other sites

Tendensiøs kritikk, er kritikk som gjentar seg gang på gang på gang på gang på gang, uten at det kommer noe særlig ny matnyttig informasjon til kritikken. Der kritikeren ikke evner å gi ros til en spiller når spilleren gjør det bra. Istedet for å gi ros, så finner man gjerne noe småplukk å gi kritikk for, selv om det er fullstendig irrelevant for kampresultatet.

 

For å pirke litt; den første setningen (om gjentagelse uten særlig matnyttig informasjon) dekker ikke hva som menes med tendensiøs. At noe er tendensiøst stemmer vel heller bedre overens med det du skriver i den påfølgende setningen. For det å være tendensiøs innebærer vel at man bedriver selektiv kritikk i den forstand at man behandler spillere forskjellig, soper noe under teppet i en situasjon (feks når en spiller gjør en feil), og gjør maksimalt ut av det samme i en annen situasjon (når en annen spiller gjør den samme feilen)? Som jeg har skrevet i en annen tråd er denne type argumentasjon, der man forsøker å få terrenget til å stemme med kartet istedenfor det omvendte - som jo burde være tilfelle - en ytterst dårlig diskusjonsteknikk. Og det er liten tvil om at enkelte her på forumet har bedrevet slik argumentasjon.

 

For øvrig synes jeg det er synd at du gir deg som moderator Kim, selv om jeg har stor forståelse for din beslutning. Jeg synes du har styrt ting på en fornuftig måte, selv om jeg kanskje synes du noen ganger stopper diskusjoner vel tidlig. Vi må ikke glemme at det er høyst frivillig om man vil lese eller delta på en tråd, og dersom noen vil bedrive en ørkesløs diskusjon, så synes jeg de skal få lov til det forutsatt at de klarer å holde seg til saken, og styrer klar av personfokus. Noen tråder kan det dog være riktig å stoppe likevel, fordi diskusjonen flyter for langt bort fra det som er trådens tema. Og selv om jeg noen ganger er uenig, har jeg ikke noe problem med å respektere og leve med de veslutninger som moderatorene gjør.

Link to comment
Share on other sites

Ben Elfen du har akkurat oppnådd enda en milepæl i din karriere her!

 

 

Du må gjerne utdype hva du mener med dette og hvorfor du skriver enda en milepæl.

 

BE

 

Det kan jeg godt!

 

Du har satt igang en Almunia debatt på dette forumet som ikke bare har skapt bråk innad i tråden, men den dukker opp uansett hvilken tråd vi diskuterer forumets kvalitet i. Det vil jeg kalle en milepæl, når du drar en diskusjon så langt at den er til stedet i enhver debatt om skadelige tråder.

 

Men ønsker ikke å krangle med deg, den forrige posten min var vell litt for aggresiv. Du er et bra medlem Ben Elfen, men i blandt går det litt over kanten. Menmen....

Link to comment
Share on other sites

Dette er sprøyt Kim, og dersom du ikke skjønner det så mener jeg at du ikke er skikket til å være moderator.

 

Men da kan jeg trøste deg med at jeg nå har gitt beskjed til Internettansvarlig at jeg trekker meg fra oppgaven med å være moderator. Så nå står du fritt til å spre så mye eder og galle du bare makter. Både saklig og usaklig.

 

Å være moderator er en utakknemmelig oppgave, og som tar mer tid enn folk tror. Jeg har vært moderator siden dette forumt startet, og nå gidder jeg rett og slett ikke lenger. Så lenge det finnes debattanter som deg på dette forumet BE, så tar jeg heller til takke med å slippe denne oppgaven, og heller bruke tiden min på noe mer fornuftig.

 

Lykke til videre med Almunia kritikken

 

Har ikke oppdaget dette før nå, og ble ekstremt deppa av å lese dette, Kim. :) Forstår deg godt at du blir lei, er nok mye styr, og lite positive tilbakemeldinger. Men sant skal sies, du har gjort en fremdragende jobb på dette forumet, og at vi blir å savne deg det er det ikke mye tvil om. Tror ikke det er mange her på forumet som kunne gjort en så god jobb som du, og forsåvidt resten av moderatorene her.

 

Du er, og blir savnet som moderator.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...