Jump to content

2008.12.13 Middlesbrough B


pekkiry

Recommended Posts

Vi viser positiv innstilling stort sett, men evner ikke å skore mål på de sjansene vi får. Dette er det rett og slett for mye av for tiden, men jeg skal ikke rope etter forsterkninger. ;)

 

Vet ikke helt hva Wenger ser. Men for meg er det åpenbart at vi mangler en type som vinner midtbanen, og som kan gjøre alle våre offensive spillere enda bedre offensivt. En konge på midtbanen med andre ord!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Jeg håper Wenger innser at verken Diaby eller Denilson er slike vingtyper Arsenal trenger. Walcott er en, og jeg tror van Persie ville blitt en bra han også. Men jeg er så lei av å se Denilson på kanten, ingen fart, han utfordrer aldri en mot en og spiller nesten bare støttepasning bak til Sagna på backen.

 

Men mest av alt, vi mangler vilje og motivasjon. At Wenger bare klarer å motivere til toppkamper er en skandale. Vi spiller i Premier League, og det går ikke å bare gjøre en innsats mot lagene som ligger blandt de 3 beste.

 

Skal vurdere tipset til Magnus87......

Link to comment
Share on other sites

Som så ofte før denne sesongen så blir midtbanen vår for svak. Denilson og Song holder pr i dag ikke premier league nivå. Diaby gjør en kamp på det gjevne men er for ustabil. Fabregas er vår beste av midtbanefireren i dag men lider under omgivelsene.

 

Hadde Wenger styrket mitdbanen vår i sommer så hadde vi vært nærmere om ikke på toppen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg savner et trykk når det er få minutter igjen, 1-1 og vi er best. Den som så mest vinnerlysten ut i dag var faktisk Almunia. Han virker engasjert hele kampen, handlet raskt da tiden var knapp og han hadde en god redning. Jeg syntes også han gjorde et godt forsøk på å redde baklengsmålet.

 

At ikke dommeren lar klokka gå til minst 97 minutter før han blåser av, er en katastrofe. Husker dommeren blåste av alt for tidlig også mot Middlesbrough i fjor (hjemme). Veldig kjedelig at ikke drøyingen, skadene og byttene blir "straffet" ved å legge til korrekt tilleggstid. Dette resulterer bare i enda mer drøying og tull.

 

Herregud , Vi roter bort poeng på poeng mot DRITTLAG!

Ser ut til at vi greier det med glans denne gangen også.

Du har rett i at det er ett drittlag, men dem er ikke dårlige. Dem er bare et dritt lag og spille mot. Tar ofte poeng mot store lag.

 

Synd ikke Bendtner satt den inn. Vi kjøre veldig i slutten.

Haha , nei du , ser du United og Chelsea Rote vekk poeng mot disse lagene ? NEI!

Ikke uvanlig at man u sliter mot Middlesbrough. Dem er et hardkjempende lag so ALDRI er lett å spille lag, samme om du er man u, Chelsea, Liverpool eller Arsenal.

 

ManU har slitt veldig mot Boro, ja, men de har ofte vunnet marginalt i tillegg til at Boro har blitt bortdømt. Tenker f.eks. på 2x Ronaldo-dives som begge resulterte i straffe og ble avgjørende for kamputfallet.

Ja, men der har du jo poenget mitt. Boro er ikke noe dårlig lag. Men at vi har tap poeng i så mange kamper som vi har gjort i vitner ikke til at vi skal være med helt oppe i toppen. Men at vi mistet 4 plassen idag som noen prestrerte å skrive lengre her oppe eg jo tull. Vi har enda over halve sesongen igjen. Og mange poeng å kjempe for. Et lag som kommer på 4. plass i PL har muligheten til endel feilskjær iløp av en sesong. Ærlig talt, Tottenham har jo kommet på 4 plass i PL ;)

Men at vi må forbedre oss i siste halvdel av sesongen er det liten tvil om. Men 4. plassen er ikke rotet bort bare for vi spiller U borte mot et hardkjempende Boro!

Link to comment
Share on other sites

Nå må vi nok en gang slå et topplag for å kunne ha et ørlite håp om ligagull. Tenker da på Luckypool neste helg.

vi slår dem, men det hjelper ikke når vi taper de to neste mot villa og portsmouth

For en pessemisme da? Vi har slått Man U og Chelsea dette året, det viser hva som bur i dette laget. Kampen mot villa blir utrulig viktig. Og vi har vertfall ikke tapt den på forskudd!

Link to comment
Share on other sites

Ja vi har som sakt ikke en eneste mittbane spiller som kan spille ving og som har stor fart.

 

Vi har Wallcott som vi ikke vet hvor lenge han er ute med skade, men vi trenger flere slike spillere.

 

Nasri er ikke noe ving spiller han heller og ikke Thomas, merkelig kjøpe poletikk han Wenger har.

 

Henter bare ungutter og spillere som er vant til å spille der Cesc spiller blir for dumt.

 

Han må skjønne at de er umulig å omplasere sentrale mittbane spillere til ving spillere.

 

Som sakt klompr alt seg inn i mitten ofte, eller at vi skal ha backene til å liksom skal klare å finte ut forsvar spillere, legge inn bra innlegg.

 

For meg er klare ikke noe av beckene å slå bra nok innlegg, er en gåte for meg at de ikke blir bedre på det heller.

 

Derfor lurer jeg veldig på ossen treninger Wenger har på innlegg inn i boxsen, for vi har vært svake på slikt i flere år nå.

 

Ser mye fotball og jeg syns backer som Rafina på Schalke og Alaves på Barca er backer som er sykt goe få og komme fram på banen og finte ut spillere og harjær vilt motsatderene.

 

Er slike Backer av slik kaliber som goe backer, ikke bare spillere som er goe til å forsvare seg, de skal være like goe framover på banen også.

 

Noe jeg ikke syns arsenal sine er de er alt for utstabile framover og har ikke teknikk til å dra av spillere frover.

 

Bosingwa syns jeg også har vært en beste backen i PL i år veldig go offansiv på banen som bakover.

Sikkert på hadde vi hatt en onkelig go ving spiller hadde AD skort drøsse vis med mål på hode hadde han fått de rette innlegge.

 

Noe vi har vært helt ræva på i år, for de vi ikke har slike type spillere vi tydelig vis trenger.

Link to comment
Share on other sites

Ja vi har som sakt ikke en eneste mittbane spiller som kan spille ving og som har stor fart.

 

Vi har Wallcott som vi ikke vet hvor lenge han er ute med skade, men vi trenger flere slike spillere.

 

Nasri er ikke noe ving spiller han heller og ikke Thomas, merkelig kjøpe poletikk han Wenger har.

 

Henter bare ungutter og spillere som er vant til å spille der Cesc spiller blir for dumt.

 

Han må skjønne at de er umulig å omplasere sentrale mittbane spillere til ving spillere.

 

Som sakt klompr alt seg inn i mitten ofte, eller at vi skal ha backene til å liksom skal klare å finte ut forsvar spillere, legge inn bra innlegg.

 

For meg er klare ikke noe av beckene å slå bra nok innlegg, er en gåte for meg at de ikke blir bedre på det heller.

 

Derfor lurer jeg veldig på ossen treninger Wenger har på innlegg inn i boxsen, for vi har vært svake på slikt i flere år nå.

 

Ser mye fotball og jeg syns backer som Rafina på Schalke og Alaves på Barca er backer som er sykt goe få og komme fram på banen og finte ut spillere og harjær vilt motsatderene.

 

Er slike Backer av slik kaliber som goe backer, ikke bare spillere som er goe til å forsvare seg, de skal være like goe framover på banen også.

 

Noe jeg ikke syns arsenal sine er de er alt for utstabile framover og har ikke teknikk til å dra av spillere frover.

 

Bosingwa syns jeg også har vært en beste backen i PL i år veldig go offansiv på banen som bakover.

Sikkert på hadde vi hatt en onkelig go ving spiller hadde AD skort drøsse vis med mål på hode hadde han fått de rette innlegge.

 

Noe vi har vært helt ræva på i år, for de vi ikke har slike type spillere vi tydelig vis trenger.

Clichy og Sagna er vertfall med fram over, og har et enormt driv. Innleggene er det så som så med, men Sagna viste mange bra innlegg ifjor. Clichy sliter på den biten, for tiden sliter han også def.

 

Men kunne ikke sagt meg mer ening om det du sier om "vingene" våre. Der er bare sentrale spillere som får i oppdrag og være litt utpå kanten der. Under glanstiden til Wenger, (håper og trur det kommer en ny), hadde vi bla. Pires og Ljungberg på kantene, dette var breddeholdere og spillere som var vant med å være på siden, dra av en spiller og komme inn i boksen fra siden. Slike spillere har vi ikke i dagens stall, med unntak av Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke noe stort Boro lag, det skal være sikkert. Idag skaper de omtrent ingenting, men tar to poeng fra oss.

 

Denilson og Song bommer på omtrent hver eneste passing i siste fasen. Enten går innlegget i førsteforsvarer eller så spilles ballen vekk når noen skal spilles fri. Håpløst.

 

Jeg tror uansett det er nok kvalitet i dette Arsenal laget til å bli mellom fjerde til syvende plass.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke noe stort Boro lag, det skal være sikkert. Idag skaper de omtrent ingenting, men tar to poeng fra oss.

 

Denilson og Song bommer på omtrent hver eneste passing i siste fasen. Enten går innlegget i førsteforsvarer eller så spilles ballen vekk når noen skal spilles fri. Håpløst.

 

Jeg tror uansett det er nok kvalitet i dette Arsenal laget til å bli mellom fjerde til syvende plass.

Arsenal skal ikke være fornøyd med 4.plasser, og enda mindre med 5,6 og 7.plasser. Laget må kvitte seg med 3-4 spillere, og få inn like mange nye. Fabregas gjør best i å bytte klubb, for hans egen del vertfall. Han ligger på et mye høyere nivå enn de andre, og han kommer til å bli deprimert om han fortsetter i Arsenal. Alternativet er å få inn kvalitetsspillere i Arsenal, men dette vil ikke Wenger. Wenger synes det er smartere å ta vare på en Bendtner som viser gang etter gang at han er Championshipnivå, en Denilson som ikke har noe særlige kvalitetsspiller osv osv. Dette er meget frustrerende!!!!

Link to comment
Share on other sites

Vi har igjen...for lite tempo,for lite løp og vi mangler en skikkelig el 2 vinger. Jeg syns dette er svakt..

Ellers syns jeg vi taper alt for mange dueller.

Song er vel en av få som vinner dueller på midtbanen. Fabregas har vel en finger med alt vi skaper.

Clichy er i en downperiode.

Stort pluss til Djorou/Gallas som bidrar med det positive idag.

Link to comment
Share on other sites

Men eg trur allikevel at me kjem til å havne blandt dei 4 beste. Trur heller ikkje det er løsningen å selge spelarar. Me treng dei me har om ikkje det skulle komme gode bud på spelarar som lett kan erstattast med billigare.

Men ein ting som er sikkert er at må handle inn alternativer. Blir svært overraska om ikkje Wenger har sett det samme.

 

Store navn er ofte dårligare enn prisen ein må betale. Men det som skjer oppe i hovudet på resten hvis dei handler inn spelarar med eit navn kan ikkje betalast med pengar. Kjøp nokre navn!

Link to comment
Share on other sites

Til alle negative og pessemistiske "suportere" innpå her. Ta og les artikkelen ved navnet. "Tru, håp og kjærlighet." I Gunners post nr. 002. Denne sesongen. Bilde av Gallas på utsiden. De bør dere få humøret opp, samt øynene, til dere som vil ut å handle bøttevis med verdensstjerner.

Link to comment
Share on other sites

Kjempe redning av Almunia. Men nå må Wenger gjøre noe. Vi sliter!

 

 

Almunia varter opp med en god redning. Hyggelig å se!

 

Ellers har vi spilt dårligere i 2. omgang enn i 1. Jeg kunne gjerne tenke meg å se Ramsey utpå etter hvert.

 

Høydepunkter HER

 

Angående kjemperedningen. Se på hele situasjonen. Det starter med ett gjennomspill som Almunia burde ha snappet, etterfulgt av et skudd i keeperhjørenet. Almunia står feil plassert og det skulle virkelig bare mangle at han reddet den. Å kalle det en bra redning er en stor overdrivelse. Dette var forresten hans eneste redning denne kampen.

I dag plukket han ned 2 innlegg, det ene uungåelig, det andre som følge av godt keeperspill, han er likevel på ingen måte friskmeldt i feltet. I corner to og corner tre mot oss er han på bærtur på begge. Den ene ender med at Adebayor nesten scorer selvmål, den andre ender med at Adebayor stusser videre inn i feltet. I det 32 minutt så kommer det et helt ufarlig innlegg mot Almunia. Av en eller annen merkelig grunn lar han ballen passere ut til innkast. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor han gjorde slikt. Målet i mot er det mange keepere som hadde reddet, men det er ingen keepertabbe, og det er nok heller ingen som forventer at Almunia skal redde slike. Given derimot tipper jeg hadde hatt en god sjanse til å ta headingen.

 

Clichy trenger hvile. Han har skjebnesvangre tabber på rekke og rad. Gi gutten tre kampers pusterom. Djourou og Gallas fungerte utmerket. Sagna tapte alt av dueller i starten av kampen.

 

På midten spilte Song godt, Fabregas likeså. Denilson på det jevne og Diaby slik som han stort sett alltid spiller, ganske så dårlig.

 

van Persie var ganske anonym i dag, selv om han hadde de fleste avslutningene våre. Adebayor spilte meget godt, og hadde i tillegg til målet to meget gode pasninger som fort kunne ha blitt målgivende. Ett til Diaby og ett til Van Persie. Bendtner kom inn og gjorde en god innsats.

 

Forøvrig er jeg enig med Parlour som i en annen tråd skriver at det som er mest skremmende med denne kampen er at vi faktisk spilte ganske bra i forhold til tidlgere kamper denne sesongen. Det er muligens slik at vi ikke er bedre?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i mange år sagt til mine Lpoolvenner at det som gjør at de ikke vinner serien, er at de har altfor mange middelmådige spillere. Nå må jeg erkjenne at det er Arsenal som er i den situasjonen. Vi har en del spillere som kanskje kan være backup spillere, men noe førstevalg bør de ikke være. Hele midtbanen i dag, minus Fabregas, er ikke gode nok. Bendtner... ja, hva skal man si - altfor svakt det han har vist, og det henger nok sammen med at han ikke er bedre. Nei, jeg vil at vi kvitter oss med 2 sentrale midtbanespillere + Bendtner, og kjøper inn 1 ny DM, og to vinger. I tillegg kan det være smart å vurdere å hente Traore tilbake, for det ser ut som at Clichy trenger hvile...

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder kjempe redningen til Almunia er jeg 100% enig med ben elfen. Almunia står galt plassert og må på grunn av dette gjøre en god redning. Hadde han stått der han skulle hadde dette vært ren rutine.

 

Clichy er nok engang del ansvarlig for baklengsmålet og har kommet ned på jorden etter fjorårets gode sesong.

 

Denilson kan ikke spille ving, og kan heller ikke være Fabregas sin makker, så han må ut desverre.

 

Diaby er en av få spillere som kan gjøre noe uventet og avgjøre kamper. Er desverre ikke i form etter skade.

 

Fabregas gjør det han kan men lider under dårlige arbeidsforhold.

 

Midtforsvaret: Her virker det som vi endelig har funnet ett par som fungerer.

 

Song helt ok sammen med Van Persie og Sagna og Adebayor.

 

Alt i alt en ok kamp med ett resultat som kanskje ikke blir så avgjørende da Liverpool og Man U ser ut til å spille uavgjort.

Link to comment
Share on other sites

Ellers vil jeg si at Gallas må ta på seg skylden for målet i dag. Når det kommer en ball inn i brysthøyde, skal du ikke tackle med føttene, men stupe mot ballen med hodet. Det valget Gallas tok der, kostet oss 2 til poeng, og da hjelper det lite at Gallas ellers gjorde det ok

Link to comment
Share on other sites

Sånn, nå har jeg trent ut all sinne og frustrasjon. Tror nok flere her på forumet hadde hatt godt av det. Nå skal de som ikke fikk sett kamp få et reflektert og objektivt innlegg uten frustrasjon og tull.

 

Sammendrag av kampen:

Stillingen ble 1 - 1, noe som i seg selv ikke er noen stor krise, da Boro er en av årets vanskeligste bortekamper. Det er bare så frustrerende å se på hvordan kampen utviklet seg. Da kampen startet, viste spillerne våre en stor glød. Diaby og Ade løp mer enn jeg har sett dem gjøre i år og alle trøkka til i duellene. Det var tydelig at dette var en kamp laget hadde lyst til å vinne. Fantastisk tenkte jeg. Kanskje vi også får sett mye god bevegelse håpet jeg på. Det var faktisk tilfelle i den første halvtimen. Mye vilje og offensive bevegelser som så klart førte til sjanser. Til slutt scoret vi etter corner. Likevel stoppet vi ikke der. Vi skapte bra med sjanser, men klarte ikke å score. Boro virket helt tannløse og jeg hadde troen på at dette kunne fort bli en 3/4/5-0 seier. Så fikk Boro et mål ut av ingenting. Med målet kom selvtilliten og arbeidsinnsatsen tilbake, og detskapte en del halvsjanser. De hadde presset, men skapte ikke noen skikkelig målsjanser. Det må dog nevnes at de ble snytt for en straffe etter at Clichy felte en spiller som hadde stor fart inn boksen (hvorfor kan ikke vingene våre se hvor effektivt når man setter fart inn mot boksen?). Andre omgang blir et stort antiklimaks preget av skader og dårlig bevegelse. Nærmest kommer faktisk Boro etter at Downing stormer ned venstreside og får avsluttet hardt på Almunia som redder. Bendtner kommer inn og får avslutte fra kanten av 5-meteren. Hvorfor han ikke prøver å dunke ballen i nettaket eller i motsatt hjørne er for meg ubegripelig. Boro drøyer store deler av omgangen, dommeren legger utrolig nok bare til 3 minutter til tross for fler ebytter, drøyinger og skader. Det ender med poengdeling i en kamp vi burde fått med oss alle 3 poengene. Boro-spøkelset lever videre :(

 

Sjanser

Før Boro scoret målet sitt (som vanligvis ikke vil vært en halvsjanse en gang pga vanskelighetsgraden på headingen), kunne vi og burde vi ledet med 2 mål. På corneren var det bare uflaks at keeperen stod nøyaktig der skuddet kom, for skuddet kom ikke midt på mål! Diaby hadde en alene mot keeper situasjon burde han derimot lagt i motsatt hjørne istedenfor å dunke til, noe han forøvrig gjør hver gang istedenfor å se hvor det lønner seg å skyte. Diaby var også innblandet i en annen situasjon jeg likte dårlig. Først snapper han opp ballen og setter fart framover (hvorfor kan han ikke gjøre dette oftere), før han sender av et håpløst skudd. Til høyre for han var Ade ledet og hadde åpen vei mot keeperen. Fy!

 

van Persie hadde 3 muligheter til å score, men alle var vanskelige. Den første hadde han dårlig tid, var presset og måtte avsluttes på halvspretten med uvant fot. Ikke lett det. Situasjonen der van Persie bommer på ballen kommer av at ballen kommer bak han. Det er dog ikke lett for Ade å skru ballen rundt forsvarsspilleren og perfekt til van Persie når forsvarsspilleren er ganske tett opptil Ade. Den siste målsjansen til van Persie kommer etter han har tatt et fint løp og får avsluttet fra spiss vinkel. Han er presset og keeper kommer ut. van Persie avslutter fort like utenfor nok en gang. Jeg reiste meg ikke engang opp da han ble spilt gjennom, for det er utrolig sjelden at man scorer fra den vinkelen når man er presset. Likevel bra av nederlenderen å prøve på noe som få andre på laget gjør.

 

Målet til Boro

Clichy får nok en gang skylden for en baklengs. Tull! Song, Diaby og Gallas er mer skyld i målet. De to førstnevnte gior han ingen pasningsmulighet og følger heller ikke med når ballen får en uventet ballbane. Gallas burde nok vært først på ballen. Likevel er ikke dette er mål jeg vil legge skyld på noen, for det er et nydelig mål man ikke kan gjøre så mye med. Som jeg nevnte tidligere vil en slik klarering Clichy gjorde gå lang fram, til innkast eller til utspark 99/100 tilfeller. At Ali i tilegg klarer å få innlegget på målet hører også til sjeldenhetene. Men slik er det marginene våre i år. Vi er ikke som Man U mot Blackburn der vi scorer i det siste angrepet i kamp etter at middels skuddforsøk endrer retning og fører til mål.

 

Hva er galt?

Denilson og Diaby funker ikke som vinger - i alle fall IKKE SAMTIDIG! For det første stiller jeg spørsmålstegn ved hva har skjedd med Denilson. Han var strålende i mye bedre i starten av sesongen, bl.a. annet finne løp mot Newcastle. Grunnen til at han spilte bra var ikke fordi backen til Newcastle var dårlig. Denilson kompanserte for manglende fart og driblefedigheter ved å bevege seg godt. Nå er den eneste bevegelsen vi ser at han vender og sende søttepasning til backen sin. Han setter aldri fart når han har rom foran seg og tar aldri intiativ til løp. Ikke utforder han mann heller. Når han i tilegg han noen håpløse feilpasninger, kan jeg skjønne til en viss grad frustrasjonen til mange her på forumet. Det hjelper ikke at han jobber godt, når han gjør så lite positivt framover på banen. Likevel er det tull å slakte brasilianeren. Han er fortsatt ung og spiller i en uvant posisjon som overhode ikke kler han. Hvorfor ikke Wilshere eller noen av de andre kreative spillerne ikke får spille, skjønner jeg lite av !

 

Selv om Diaby gjorde en del tull som jeg tidligere nevnte, var han i alle fall litt livlig i første omgang. I andre omgang var det derimot tilbake til gamle synder der han levere fra seg ballen for seint, stopper angrep eller dribler seg mye bort. Det hjelper lite at han viser en herlig vending i det ene øyeblikk som drar av hele midtbaneleddet, når han er så treig med å sette fart framover / avlevere ballen at motstanderen kommer i balanse igjen. Det er fælt å sammenligne vingspillet vårt i år med våre tidligere lag under Wenger.

 

I fjor var jeg langt ifra like nervøs når vi ikke ledet. Da kunne vi faktisk ligge under med ett mål og jeg fortsatt kunne ha troen på 3 poeng selv om det bare var 20 minutter igjen av kampen. I dag derimot, var jeg faktisk nervøs fra det 60. minutt! Vi klarer ikke å sette like godt press på motstanderen lenger. Det går for treigt framover og vi blir bare spillende mot en vegg av forsvarere som ikke har store problemer med å forsvare seg mot lite kreativt angrepsspill.

 

Clichy, Sagna og Fabregas har heller ikke vært på det nivået de var i fjor - likevel er de blant våre beste i år. Huff, det sier en del om hvor svakt spillet vårt til tider har vært i år. Enten man klager på Almunias, Eboues, Diabys, Bendtners eller Denilsons begrensninger, er det det kollektive som er det største problemet. Spillerne gjør det vanskelig for hverandre. Bevegelsene er for dårlige, slik at vi mister ballen. Det fører til at vi får sjanser imot istedenfor å komme til sjanse selv. Real Madrid har vist at hjelper lite å ha mange stjerner hvis man ikke er samspilte. Hellas vant EM med et elendig lag takket hovedsaklig godt kollektiv spill (kynnisme, taktisk og flaks hadde dog også innvirkning). Vi har satt mot Man U og Chelsea at vi kan hvis vi vil. Holdningene til spillerne må bli bedre, slik at vi beveger oss bedre og jobber for hverandre. Alt ligger i hodene på spillerne våre!

 

Flere snakker om at mange av spillerne må ut av klubben. Det som må ut av klubben er spillestilen. Jeg snakker så klart om den possession-orienterte spillestilen som overhode ikke har fungert sammenlignet med i fjor. Hleb og Flamini har dratt, mens Rosicky er lenge ute. Da fungerer det ikke å bruke samme spillestil når man har spillere som ikke passer til den stilen!!! Jeg har tidligere lagd en egen tråd om å bytte om spillestilen, så jeg de som ønsker å lese mer om det, får heller lese den. Det går alt for tregt mellom leddene og vi skaper alt for få sjanser. I tilegg synes jeg har spillere kan jobbe mer ute på banen. Er man sliten, byttes man ut. Ingen vits i å ha en sliten spiller som labber rundt og ikke fører til mye positivt. Vi har ikke så mange mål i år der det har gått fort fra spillere til spiller med herlig kombinasjon og bevegelser. Det er fælt å se at f.eks. Villa har spilt bedre fotball enn oss i år. Greit nok om vi ikke vinner pokaler, men når vi hverken jobber helhjertet gjennom hele kampen eller spiller nydelig fotball med masse sjanser, er det fælt å være Arsenal-supporter.

 

CHEER UP

+ I motsetning til kampene mot Fulham, Stoke og Porto fikk vi i alle fall en dle sjanser og hadde fint spill til tider. Er en forbedring der! Spillerne viste også starten av kampen en forbedret innstilling ved at de trøkket til i duellene og bevegde seg mye. Sammenlignet med kampene mot Fulham og Stoke som er "lettere" lag å møte på bortebane, er det stor forskjell!

 

+ Det var mye å glede seg over defensivt. Gallas og Djourou var meget gode sammen og fortsetter sitt gode samarbeid. Jeg tror Toure vil slite med å komme inn på laget igjen! Djourou er i vår beste forsvarer for tiden og bør ha fast plass. Hans hurtighet, sikre pasningsspill og fysikk har hjulpet oss mye i de kampene han har spilt.

 

+ Videre hadde Almunia noe som lignet på en matchvinnende redning. Han har tidligere slitt med skudd som har kommer hardt i keeperhjørnet, men dette tok han. I tilegg virket han veldig gira på å vinne. Mer av dette!

 

+ Ade gjorde en av sine bedre kamper i år. Beveger seg mer enn før og jobber bakover.

 

+ Liverpool fikk uavgjort mot Stoke, mens Man U fikk uavgjort borte mot Spurs. Det er tettere enn noensinne i ligaen!

 

+ Vi er over Villa hvis vi vinner hengekampen vår, så det er bare tull å snakke om 5. plasser og verre. Vi er inne i en downperiode, det har enda ikke Villa vært i.

 

Proud to be a Gooner!

 

EDIT: Svar til Ben Elfen

Vi har ikke noen kamp tilgode vis a vis Aston Villa. Vet ikke hvor du har fått det fra Magnus87. Så det er ikke tull å snakke om 5. plasser eller verre

Almunias ene redning var ingen matchvinnende redning. Les mitt innlegg ovenfor.

 

BE

Jeg så på tabellen til VG. Hvis jeg tar feil, trekker jeg i så fall tilbake om påstanden om en ekstra kamp. Likevel er jeg ikke i tvil om at vi havner foran Villa. Young, som er akkurat den vingtypen vi mangler iklubben, er i umenneskelig form om dagen. Ade og Fab var også i det umulige hjørnet i perioder i fjor, men det var ikke over hele sesongen.

 

Almunia er har vært svak på lignende situasjoner tidligere. Så det er forbedring på det området, noe som er det jeg er ute etter. At han gjør det vanskelig for seg selv er en annen ting. Wenger kommer til å bruke Almunia framover i mål, så da er det bare å godta det og se positivt på det hver gang Almunia forbedrer seg. Jeg skrev ikke at det var en matchvinnende redning, kun at det var noe som lignet på en matchvinnende redning ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Almunias ene redning var ingen matchvinnende redning. Les mitt innlegg ovenfor.

 

BE

 

Må egentlig bare le av deg og den uendelige kampanjen mot Almunia. Almunias ene redning var kanskje ikke matchvinnende, men han sørget for at vi fikk det ene poenget med oss hjem til London. Det er bare å innse det først som sist, Almunia er den beste keeperen vi har. Blir du aldri lei av bare lete etter noe å kunne kritisere?

 

Bare så det er sagt, så har jeg sett Given, van der Sar, Buffon, Gordon, Seaman og Niemi med flere sluppet inn mål som det Almunia avverget.

 

-JR-

Link to comment
Share on other sites

 

Almunias ene redning var ingen matchvinnende redning. Les mitt innlegg ovenfor.

 

BE

 

Må egentlig bare le av deg og den uendelige kampanjen mot Almunia. Almunias ene redning var kanskje ikke matchvinnende, men han sørget for at vi fikk det ene poenget med oss hjem til London. Det er bare å innse det først som sist, Almunia er den beste keeperen vi har. Blir du aldri lei av bare lete etter noe å kunne kritisere?

 

Bare så det er sagt, så har jeg sett Given, van der Sar, Buffon, Gordon, Seaman og Niemi med flere sluppet inn mål som det Almunia avverget.

 

-JR-

Joppe: Jeg så du prøvde å "angripe" meg i forrige kamptråd også. Hvilken hensikt har det for deg å gå etter meg?

Når det gjelder Almunia så kommer jeg med saklige argumenter angående hans keeperspill. Ditt svar er rettet mot meg og det er ingen motargumenter i det hele tatt. Hvorfor kan ikke du forklare for meg hvorfor ALmunia er så fantastisk?

 

Jeg ser frem til ditt svar, og vær vennlig å ikke angrip person i fremtiden, argumenter for sak i stedet.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Nå har ikke jeg noe ønske om å bli en del av den evig varende Almunia debatten. Men, de som mener at dette var en kjempe redning av Almunia må nok desverre se denne situasjonen om igjen. Redningen isolert sett er selvfølgelig god, men den kommer utelukkende fordi Almunia ikke har kontroll på sitt nærmeste hjørne. Hadde han hatt riktig plassering i situasjonen hadde han blitt truffet av skuddet.

 

Dette var jo noe av det vår gamle helt Seaman var blandt verdens best på, plassering. Han hadde veldig få spektakulære redninger i forhold til en Peter Schmeichel i Man U.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...