Jump to content

2008.12.06 Wigan Athletic H


pekkiry

Hvem vinner?  

38 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsenal v Wigan

Barclays Premier League, Emirates Stadium

Saturday, December 06, 2008, 16:00

 

En ny PL helg er på vei. Forrige helg var fantastisk, og alle andre ord man kan komme på. Skadesituasjonen er ikke alt for ille nå. Dermed skal vi komme ut på lørdag med hevet hode. Her forventes det innsats og vinnerlyst fra spillerne selv om Wigan ikke er Chelsea eller ManU.

 

TV Kanaler/Streams

 

Dommer

Kommer

 

Spillere som er skadet/suspendert

Skadet:

Theo Walcott

Eduardo Da Silva

Thomas Rosicky

William Gallas

Emmanuel Eboue (usikker)

Abou Diaby (usikker)

Trykk her for mer info om skadene

 

Form utvikling

 

Tabellposisjon Arsenal

4. Arsenal 15 27 - 19 26

 

Tabellposisjon Aston Villa

11. Wigan Athletic 15 18 - 19 19

 

Siste fem møter

09/03-08 Wigan-Arsenal 0-0

24/11-07 Arsenal-Wigan 2-0

11/02-07 Arsenal-Wigan 2-1

13/12-06 Wigan-Arsenal 0-1

07/05-06 Arsenal-Wigan 4-2

 

Fra 2006 til nå

Totalt Arsenal seire: 5

Totalt uavgjort: 1

Totalt Wigan seire: 0

 

 

Arsenal-Wigan: 3 0 0

Wigan-Arsenal: 0 1 2

 

Hjemmelagets siste fem

30/11-08 Chelsea-Arsenal 1-2

22/11-08 Manchester City-Arsenal 3-0

15/11-08 Arsenal-Aston Villa 0-2

08/11-08 Arsenal-Manchester United 2-1

01/11-08 Stoke-Arsenal 2-1

 

Bortelagets siste fem

29/11-08 Wigan-West Bromwich Albion 2-1

24/11-08 Wigan-Everton 1-0

15/11-08 Newcastle United-Wigan 2-2

08/11-08 Wigan-Stoke 0-0

01/11-08 Portsmouth-Wigan 1-2

 

For øvrige statistikker

 

Litt om motstanderen

Grunnlagt: 1932, Nickname : The Latics, Stadion : JJB Stadium, Kapasitet : 25135, Trener : Steve Bruce, Klubbens hjemmeside:

trykk her!

 

 

sagna-jamie-mcdonald.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Dette blir kampen som vi skal bevise for oss selv, og andre, at vi er tilbake på vinnersporet. Nå har vi vist at vi kan slå de største, og nå må vi vise at vi også er de "middels-lagene" overlegne.

 

Etter å ha slått Man. u. så gikk vi hen og tapte 2-0 hjemme mot Aston Villa, og deretter 3-0 borte mot Man. C.

 

Jeg er så naiv, at jeg tror ett tap mot Wigan er noe som vil koste oss 4. plassen i ligaen. Hvis vi taper igjen her, så kommer det til å bli mange flere tap utover i sesongen. Hvis 2. halvdel blir like dårlig som den første, så står vi med maks 76 poeng. Med andre ord, så kommer vi til å sloss om 4. plassen, men den er langt ifra sikker...

 

Jeg håper at vi kan bygge videre på momentet vi har etter kampen mot Chelsea, og at vi nå går inn i en lang seiersrekke - Det trenger både vi, spillere og manager. Men bakdelen er at da blir det hvertfall dårlig med kjøp i januar... noe jeg mener vi virkelig trenger.

Link to comment
Share on other sites

Håper guttene har lært etter tap mot Villa og City uten å engang score mål!

 

Dette er en kamp som skal vinnes om vi vil ta 4. plassen. Viktig å bygge videre på at vi er videre i CL og at vi slo Chelskij sist.

Håper vi stiller med samme lag som mot Chelskij, siden det virket å være en slags vinneroppskrift(om da Nasri hjelper Clichy bedre defensivt).

 

Sagna strålte jo med en litt mer defensiv Denilson foran seg, og Clichy hadde en knallgod 2. omgang der Nasri fant ut at det var på tide å hjelpe sin landsmann.

Djourou var også god, og tror grunnen til at han reiste seg var at han hadde en rutinert Gallas ved siden av seg(uten kapteinsbind!)

 

Håper dette blir laget:

Almunia

Sagna-Gallas-Djourou-Clichy

Denilson-Song-Cesc-Nasri

Ade-RvP

 

I tillegg håper jeg Bendtner kommer innpå og viser en like stor innsats som mot Chelskij hvor han var et uromoment for stopperne deres da han kom innpå.

 

Vil også gjerne se Ramsey eller evt Vela få noen minutter på slutten om vi leder klart.

 

Edit: og så er visst Gallas ute. Toure er visst klar, men han er nok altfor rusten. Da blir det vel Djourou-Silvestre i midten bak.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper at vi endelig kommer inn i en periode der vi vinner flere kamper på rad. Liverpool og Chelsea ser ut til å ha vært den perioden, og det er på tide at vi også kommer inn i den. Selv om vi nødvendigvis ikke vinner ligaen, er det viktig for selvtilliten i laget at vi er ikke så langt bak førsteplassen. Dessuten er det vanskeligere å få spillere til klubben hvis det ser ut som at vi er ferd med å bli fraløpt av de 3 andre store.

 

Vi så mot Chelsea at mye av problemene våre denne sesongen ligger i det mentale .Selvtilliten og viljen har ikke vært på det nivået vi ønsker det skal være. Alt annet enn seier mot Wigan er en stor skuffelse. Etter helgens kamp har vi 3 vanskelige ligakamper: Borte mot Boro, hjemme mot Liverpool og borte mot Villa. Går vi ut med 7 poeng eller mere i løpet av disse 3 kampene skal vi være fornøyde. For at vi skal klare det er det viktig at vi fortsetter der vi slapp mot Chelsea.

 

EDIT: http://goonertalk.com/2008/12/04/eduardo-c...or-wigan-clash/

Gallas skadet, Toure og Eboue tilbake. Dudu kan kanskje være på benken :-|

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

Fabianski

Sagna - Gallas/Silvestre - Djorou - Glichy

Eboue - Fabregas - Song - Nasri

Van Persie - Simpson

 

Benk: Adebayor,Denilson,Ramsey,Bendter,Vela

 

Vil bruke Fabianski som keeper sånn at han kan bevise at han er en bedre keeper en det han var på Burnley kampen.Djorou har jo vært ganske

god i forsvaret og jeg vil at Simpson skal få prøve seg i en Premiur League kamp.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

Fabianski

Sagna - Gallas/Silvestre - Djorou - Glichy

Eboue - Fabregas - Song - Nasri

Van Persie - Simpson

 

Benk: Adebayor,Denilson,Ramsey,Bendter,Vela

 

Vil bruke Fabianski som keeper sånn at han kan bevise at han er en bedre keeper en det han var på Burnley kampen.Djorou har jo vært ganske

god i forsvaret og jeg vil at Simpson skal få prøve seg i en Premiur League kamp.

 

Gallas er ute, så det blir enten Toure/Djourou, eller Song/Djourou og Fabregas - Denilson på midten.

 

Samtidig som jeg tviler veldig sterkt på at Simpson får en debut fra start, blir nok Adebayor fra start sammen med van Persie, hvis ikke håper jeg at Vela får prøvd seg fra start.

Link to comment
Share on other sites

Syntes det er hyggelig at Eboue er på vei tilbake. Om han er klar for Wigan håper jeg han starter.

 

Håper på:

 

Almunia

Sagna - Djourou - Toure - Clichy

Eboue - Denilson - Fabregas - Nasri

RvP - Adebayor

 

Noen som forresten vet om Zaki er tilbake fra skade?

Link to comment
Share on other sites

Syntes det er hyggelig at Eboue er på vei tilbake. Om han er klar for Wigan håper jeg han starter.

 

Håper på:

 

Almunia

Sagna - Djourou - Toure - Clichy

Eboue - Denilson - Fabregas - Nasri

RvP - Adebayor

 

Dette er noe av det sterkeste laget vi kan stille på papiret, uansett om alle hadde vært tilgjengelige. Vi har blitt varme i trøya nå og har to seire mot to av de fire store. hjemme på Emirates i desember skal dette bli seier mot de svakere lagene. Blir det ikke det blir også jeg bekymret.

Link to comment
Share on other sites

Syntes det er hyggelig at Eboue er på vei tilbake. Om han er klar for Wigan håper jeg han starter.

 

Håper på:

 

Almunia

Sagna - Djourou - Toure - Clichy

Eboue - Denilson - Fabregas - Nasri

RvP - Adebayor

 

Dette er noe av det sterkeste laget vi kan stille på papiret, uansett om alle hadde vært tilgjengelige. Vi har blitt varme i trøya nå og har to seire mot to av de fire store. hjemme på Emirates i desember skal dette bli seier mot de svakere lagene. Blir det ikke det blir også jeg bekymret.

 

Jeg tror Wenger starter med Song og at Denilson enten starter på benken eller på høyre midtbane. Jeg tror også at Silvestre velges før Toure til denne kampen.

 

Personlig mener jeg at Silvestre har vært vår beste stopper så langt i år, og i en kamp som dette trenger vi hans "no nonsense approach".

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

Lehmann

Sagna - Campbell - Toure - Clichy

Rosicky - Vieira - Fabregas - Pires

Bergkamp - Henry

 

*sukk*

Link to comment
Share on other sites

Denne (og resten) må vi selvsagt vinne. Håper Cesc har gjort noe med mentaliten til spillerne og gitt klare instrukser på at man faktisk må spille fotball selv om det bare er wigan. Tipper 3-0 til Arsenal. Mål av Clichy, Cesc og RvP.

 

Satser på dette laget:

 

Almunia

Sagna-Djourou-Kolo/sylvester-Clichy

Eboue-Song/Jack/Kolo-Cesc-Nasri

Ade-RvP

 

Denilson og Song har vært forferdelige de siste kampene og forventer at de varmer benken mot Wigan (selv om jeg absolutt ikke tror det vil skje). Jeg ønsker heller Eboue på wingen en D og S, blir muligens noe framdrift da. Jeg satte Song/Jack/Kolo på midten med Cesc. Spiller sylvester sammen med Djourou ville jeg prøvd Kolo på midten.

Link to comment
Share on other sites

Denne (og resten) må vi selvsagt vinne. Håper Cesc har gjort noe med mentaliten til spillerne og gitt klare instrukser på at man faktisk må spille fotball selv om det bare er wigan. Tipper 3-0 til Arsenal. Mål av Clichy, Cesc og RvP.

 

Satser på dette laget:

 

Almunia

Sagna-Djourou-Kolo/sylvester-Clichy

Eboue-Song/Jack/Kolo-Cesc-Nasri

Ade-RvP

 

Denilson og Song har vært forferdelige de siste kampene og forventer at de varmer benken mot Wigan (selv om jeg absolutt ikke tror det vil skje). Jeg ønsker heller Eboue på wingen en D og S, blir muligens noe framdrift da. Jeg satte Song/Jack/Kolo på midten med Cesc. Spiller sylvester sammen med Djourou ville jeg prøvd Kolo på midten.

 

Song var vel ikke forferdelig mot Chelsea....!

Link to comment
Share on other sites

Denne (og resten) må vi selvsagt vinne. Håper Cesc har gjort noe med mentaliten til spillerne og gitt klare instrukser på at man faktisk må spille fotball selv om det bare er wigan. Tipper 3-0 til Arsenal. Mål av Clichy, Cesc og RvP.

 

Satser på dette laget:

 

Almunia

Sagna-Djourou-Kolo/sylvester-Clichy

Eboue-Song/Jack/Kolo-Cesc-Nasri

Ade-RvP

 

Denilson og Song har vært forferdelige de siste kampene og forventer at de varmer benken mot Wigan (selv om jeg absolutt ikke tror det vil skje). Jeg ønsker heller Eboue på wingen en D og S, blir muligens noe framdrift da. Jeg satte Song/Jack/Kolo på midten med Cesc. Spiller sylvester sammen med Djourou ville jeg prøvd Kolo på midten.

 

Song var vel ikke forferdelig mot Chelsea....!

 

...ikke Denilson heller..... :)

Link to comment
Share on other sites

Det bruker å være i slike kamper vi bruker å slite. Defansive lag er ikke arsenals spesialitet, men jeg håper dem klarer å sette noen av sjansene sine :)

 

Regner med at disse starter.

 

Almunia

Sagna - Djourou - Silvestre - Clichy

Denilson - Fabregas - Song - Nasri

vPersie - Adebayor

 

Så godt som samme oppstilling fra Chelsea, men kun Gallas ute. Håper Eboue sitter på benken og erstatter Denilson i 2 omgang.

Link to comment
Share on other sites

Lykken til Arsenal snudde da vi møtte Chelsea, nå er black November over og "Bright December" er kommet.

Vi ser et par nye spillere til klubben i januar og vi vinner serien:)

Dette laget starter i morgen:

Almunia

Sagna - Djourou - Silvestre/Toure - Clichy

Nasri - Fabregas - Song/Denilson - Vela

vPersie - Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Lykken til Arsenal snudde da vi møtte Chelsea, nå er black November over og "Bright December" er kommet.

Vi ser et par nye spillere til klubben i januar og vi vinner serien:)

Dette laget starter i morgen:

Almunia

Sagna - Djourou - Silvestre/Toure - Clichy

Nasri - Fabregas - Song/Denilson - Vela

vPersie - Adebayor

 

CL også?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...