Jump to content

Young Guns


jtk1000

Recommended Posts

Charlie Patino er et av våre største talenter følge The Guardian. De skriver:

Those who watch Patino regularly are in no doubt: he is a generational talent with every chance of going the distance. His potential was signposted when, aged 11, he moved from Luton to Arsenal but associates speak of a preternaturally mature individual who looks perfectly equipped to handle any rise to stardom. A willowy central midfielder with a diamond of a left foot, he has consistently dominated games at age-group level both domestically and for England. Inevitable comparisons to Jack Wilshere have arisen but some believe Patino, who can dictate from deep or play further forwards, more resembles Phil Foden in style. Mikel Arteta is a fan and Patino trained with the first team as recently as September. A quick step up to under-23 level by the end of the season is anticipated.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vil si at vi har ekstremt mange gode talenter. I førstelaget er samtlige talenter minus Saliba og Martinelli fra klubbens eget akademi. Majoriteten av de yngre talentene i fra U23 og nedover er også "hjemmelaget". :)

Håpet er at vi har et par talenter som slår gjennom hvert 2-3 år i gjennomsnitt. Da lykkes man veldig godt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
On 10/7/2020 at 7:44 PM, Stefanb said:

Vil si at vi har ekstremt mange gode talenter. I førstelaget er samtlige talenter minus Saliba og Martinelli fra klubbens eget akademi. Majoriteten av de yngre talentene i fra U23 og nedover er også "hjemmelaget". :)

Håpet er at vi har et par talenter som slår gjennom hvert 2-3 år i gjennomsnitt. Da lykkes man veldig godt.

Saliba spilte ikke en obligatorisk kamp for oss. Nå gikk han til Nice og spilte kamp 2 dager senere. Lørdag spilte han sin andre kamp og ble han kåret til beste spiller hos Nice. 

Merkelig at vi ikke kunne prøve han i EL eller ligacupen ? Har sett forklaringen om at Arteta mente han ikke var klar , men det var tidligere i høst. Helt elendig kan  jo ikke guttungen være.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Gunners68 said:

Saliba spilte ikke en obligatorisk kamp for oss. Nå gikk han til Nice og spilte kamp 2 dager senere. Lørdag spilte han sin andre kamp og ble han kåret til beste spiller hos Nice. 

Merkelig at vi ikke kunne prøve han i EL eller ligacupen ? Har sett forklaringen om at Arteta mente han ikke var klar , men det var tidligere i høst. Helt elendig kan  jo ikke guttungen være.

Jeg så han spille noe i en treningskamp mot MK Dons (tror jeg). Han klarte seg helt fint og etter det så har vel ingen sett han for oss på A-lags nivå.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Gunners68 said:

Saliba spilte ikke en obligatorisk kamp for oss. Nå gikk han til Nice og spilte kamp 2 dager senere. Lørdag spilte han sin andre kamp og ble han kåret til beste spiller hos Nice. 

Merkelig at vi ikke kunne prøve han i EL eller ligacupen ? Har sett forklaringen om at Arteta mente han ikke var klar , men det var tidligere i høst. Helt elendig kan  jo ikke guttungen være.

I følge Ornstein har Arteta og klubben stor tro på ham, men pr dags dato har vi tross alt minimum Holding og Luiz foran ham i køen på høyre stopperplass. Mustafi har heller ikke vært forferdelig under Arteta, så mulig 3 spillere foran seg i 'hans' posisjon.

Link to comment
Share on other sites

Vi har en del som kan bekle stopper plassene nå. Med unntak av Gabriel så har de fleste av de vært svært variable i sine prestasjoner. Sokratis , Mustafi , Luiz , Chambers og Holding. Siste tilskuddet på den plassen , Mari , har også gjort det bra. Basert på nåværende form og tidligere prestasjoner så mener jeg Holding , Mari og Gabriel er de som er best. 

Spørsmålet er bare om de likevel kunne ha begynt å matche Saliba lett i høst  . Han kunne ikke spille for oss , men gikk rett inn i laget til Nice og gjør det tydeligvis bra. Det at han nå spiller fra start i kampene til Nice gjør jo at gutten får kamp trening som er viktig. Ser selvfølgelig det pointet.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Gunners68 said:

Vi har en del som kan bekle stopper plassene nå. Med unntak av Gabriel så har de fleste av de vært svært variable i sine prestasjoner. Sokratis , Mustafi , Luiz , Chambers og Holding. Siste tilskuddet på den plassen , Mari , har også gjort det bra. Basert på nåværende form og tidligere prestasjoner så mener jeg Holding , Mari og Gabriel er de som er best. 

Spørsmålet er bare om de likevel kunne ha begynt å matche Saliba lett i høst  . Han kunne ikke spille for oss , men gikk rett inn i laget til Nice og gjør det tydeligvis bra. Det at han nå spiller fra start i kampene til Nice gjør jo at gutten får kamp trening som er viktig. Ser selvfølgelig det pointet.

Ja er litt rart men nivået på flestepartene av klubbene i Frankrike er ikke all verden og nivået til de fleste klubbene er som et gruppespill i Europaligaen. Ujevnt og svakt temposmessig. Trur Saliba er sendt til Nice for kamptrening så er han fullt med i pre season til sommeren og vil kjempe om plass ved siden av Gabriel. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har fortsatt et håp om at Balogun blir hos oss. 

Hans konkurrenter er Auba, 32 år. Lacazette 30 år og Nketiah, som ikke har imponert på en god stund. 

Det er vel få storklubber hvor han vil ha større muligheter til å få mer spilletid enn hos oss de neste årene. 

Jeg håper han blir og at vi får en hel horde med egne unggutter på a-laget. Han burde se til Saka og ESR og la seg inspirere av dem. 

Link to comment
Share on other sites

On 1/21/2021 at 12:49 PM, Tapapa said:

Jeg har fortsatt et håp om at Balogun blir hos oss. 

Hans konkurrenter er Auba, 32 år. Lacazette 30 år og Nketiah, som ikke har imponert på en god stund. 

Det er vel få storklubber hvor han vil ha større muligheter til å få mer spilletid enn hos oss de neste årene. 

Jeg håper han blir og at vi får en hel horde med egne unggutter på a-laget. Han burde se til Saka og ESR og la seg inspirere av dem. 

U23 spiller mot Brighton og leder 4 - 0 rett før slutt. Balogun har scoret 2 mål.

5 - 0 til Arsenal. 3 mål av Balogun.

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
11 minutes ago, Verminator5 said:

Vi får håpe han tar sats inn i videre Arsenal-karriere 🤪

Enig. Jeg forventer at vi Luiz blir sluppet i sommer og at Saliba skal konkurrere om startplass med Holding, Chambers, Gabriel, Mari og Mavropanos. Denne Omar Rekik vet jeg fint lite om.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Tapapa said:

Enig. Jeg forventer at vi Luiz blir sluppet i sommer og at Saliba skal konkurrere om startplass med Holding, Chambers, Gabriel, Mari og Mavropanos. Denne Omar Rekik vet jeg fint lite om.

Har Chambers og Mavropanos det som skal til for å bli fremtidige midtstoppere i Arsenal ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper Arteta setter krav til en høyere standard på de spillerne vi signerer nå fremover. Skal han klare å løfte Arsenal inn blant de beste så trenger vi bedre spillere. Håper tiden er over hvor vi signerer middelmådigheter. Det har vært en opprydning i stallen i januar vinduet som etter mitt syn har vært svært etterlengtet. 

Chambers har spilt 62 kamper for Arsenal siden 2014. Har vært på flere utlån . Greit nok at han gjorde det bra i Fulham. Nå er det Arsenal det gjelder. Skader har også ødelagt mye for Chambers. Hvis han er så god at han kan bekle en midtstopper plass hos oss så er det rart ingen andre lag forsøkte å signere ham i januar.

Har troen på Arteta og hans prosjekt. Han må få bygge et eget lag. I det laget håper jeg Arteta har lagt listen så pass høyt at Chambers ikke er en midtstopper. Ei heller Mavropanos.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Har Chambers og Mavropanos det som skal til for å bli fremtidige midtstoppere i Arsenal ?

Chambers var vel vår beste stopper til han ble skadet sist. Mavropanos imponerte meg noe så voldsomt i hans debutkamp mot United (tror det var hans første kamp for oss). Problemet til begge av disse guttene er at de har vært veldig uheldige med skader.

Nå har Mavropanos slitt med skader i Tyskland også, og har derfor ikke fått vist seg fram på beste måte. Men, les vedlagte link som sier noe om toppnivået til gutten. 

https://www.footballcritic.com/news/on-loan-arsenal-ace-mavropanos-posts-incredible-defensive-numbers-for-stuttgart/2931

Link to comment
Share on other sites

Du skulle ha vært agent og solgt spillere du . Tapapa 🙂 Det at Chambers var vår beste stopper til han ble skadet sier mest om nivået på de andre vi hadde. Chambers gjorde det bra for Fulham og returnerte til oss. Ingen har forsøkt å kjøpe ham. Det må være flere grunner til det. Han har vært uheldig med skader og det samme forstår jeg på deg at Mavropanos også har vært. Men , jeg holder fortsatt på at jeg vil ha klasse spillere inn nå. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners68 said:

🙂  Men , jeg holder fortsatt på at jeg vil ha klasse spillere inn nå. 

Det å etterlyse "klassespillere" er noe jeg har gjort i maaange år, denne gangen er unntaket når det gjelder midtstopperplassen. 

Jeg er enig i at Mavropanos og Chambers bør være "gonnere" (ikke goonere) når vi kommer til en ny sesong, men jeg er mer usikker på behovet for å handle en ny midtstopper. 

Som jeg tror jeg har skrevet relativt nylig så mener jeg at en midtstopperstall bestående av Holding, Gabriel, Mari og Saliba bør holde når jeg samtidig vil ha med Luiz en sesong til (dog ikke som et førstevalg). 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Det kan godt tenkes at Luiz forsvinner til sommeren, men jeg håper han får ett år til som mentor, backup og syvende far i garderoben. Luiz gjør noen tabber, men han har også en svært viktig lederrolle i klubben. Saka har selv sagt hvor viktig Luiz har vært for hans utvikling, spesielt da førstnevnte spilte venstreback. 

Når det gjelder Chambers og Mavropanos er jeg mer usikker. At vi trenger bredde er det liten tvil om, gitt tøffe kampprogram og omfattende skadeproblemer. Mange her inne (meg selv inkludert) ville sende Holding på første tog til Newcastle for seks måneder siden. I år har han vært vår mest stabile stopper. Spilletid, Artetas veiledning, og en forbedret defensiv struktur kan også løfte Chambers og Mavropanos. Jeg tør derfor ikke konkludere at nevnte herremenn ikke lenger er gode nok til å forbli Arsenalspillere. Enten vi liker å vedkjenne dette eller ei, har vi et av ligaens beste forsvar. Det har vi fått til uten såkalte "klassespillere". 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Verminator5 said:

Det kan godt tenkes at Luiz forsvinner til sommeren, men jeg håper han får ett år til som mentor, backup og syvende far i garderoben. 

Ryktene om Luiz ute på verdensveven spriker veldig, men i anledning det du skriver så vil jeg gå inn på ett av ryktene. Dette ryktet sier at Arteta vurderer å tilby Luiz en ett års forlengning av kontrakten, men samtidig så vil dette føre Luiz inn i en litt annen rolle i laget. Denne rollen vil føre til at han må forvente mindre spilletid samtidig som Arteta ønsker å bruke han som en del av "the backroom staff" (del av trenerteamet) for den defensive delen av laget. Rett og slett en spillende trener, der trenerjobben blir den mest fremtredende delen slik jeg tolker ryktene. Eller som du så utmerket omtaler det "mentor, backup og syvende far i garderoben".

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
53 minutes ago, Tapapa said:

https://rookie-award.com/

 

Mange her likte aldri han, men har da gjort det ganske greit på utlån? Klarer han å holde seg rimelig skadefri I framtiden, så kan han bli en bauta for oss i framtiden. 

Glemte å si at innlegget handler om Mavropanos! 

Kult. Han fikk min stemme

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...