Jump to content

Din første fotballdrakt


Fredriktc

Recommended Posts

Faktisk usikker, men for og banne i kirken her, tror jeg at det var en manu drakt når jeg var 5 år :X :)

Må faktisk hive meg på den. Min gamle mor var i London da jeg var fem (i '76) og kom hjem med ei Chelsea-drakt ;) Den falt naturligvis ikke i smak, selv om Chelsea også var et lag med sjel på den tiden.

Link to comment
Share on other sites

Faktisk usikker, men for og banne i kirken her, tror jeg at det var en manu drakt når jeg var 5 år :X :lol:

Må faktisk hive meg på den. Min gamle mor var i London da jeg var fem (i '76) og kom hjem med ei Chelsea-drakt ;) Den falt naturligvis ikke i smak, selv om Chelsea også var et lag med sjel på den tiden.

 

Det står respekt av dere som er goonere, men som desverre har blitt påprakket "urene" effekter.

 

Jeg kommer fra en heller fattig innvandrerfamilie og har aldri fått en drakt. Kjøpte min første selv i voksen alder. Som barn, tror jeg var syv år, så maste jeg på pappa om at jeg ville ha en Arsenalbag. Jeg var allerede da en fundamentalistisk Arsenalfan. Mamma og pappa sjekket med sportsbutikkene i Sarpsborg og fant ingen der så de dro til Fredrikstad for å se etter en Arsenalbag der. De fant ingen der heller, så de hadde desverre en logisk kortslutning og kjøpte en Leedsbag i stedet! Akkurat som det erstatter en Arsenalbag!

 

Jeg nektet selvfølgelig å bruke en slik "uren" bag og valgte selvføgelig en obspose til treningstøyet. Dette varte til mamma en dag kjeftet på meg og tvang meg til å bruke bagen til gymtøyet, de hadde jo tross alt brukt en del av sine begrensede ressurser på den dritten. Jeg husker jeg gråt når jeg ble tvunget til å bruke den ufyselige Leedsbagen og jeg hadde lyst til å dø av skam når gutta så meg på skolen med den gule, ekle bagen.

 

Mamma så hvor trist jeg ble av å bruke bagen at hun aldri ba meg om å bruke den igjen. Jeg gjemte den fæle bagen i rommet og etter en stund så benyttet jeg anledningen til å kaste dritten i søpla.

 

jeg har ingen barn selv, men min bror som også er en Arsenalfundamentalist har to døtre som får Arsenaldrakter av meg til jul og til bursdagene sine. Det skal jeg fortsette med til de blir myndige (den yngste er bare ett år). Det er viktig å indoktrinere de små slik at de ikke tar katastrofale valg i framtiden og f.eks blir Manu eller Tottenhamsupportere.

Link to comment
Share on other sites

Første drakta jeg fikk var vel en Manu drakt :lol: med Cantona på, 95/96 sesongen hvis jeg husker riktig.

 

Var vel halvveis Manu fan i tidlig alder grunnet at stefaren min og broren min er Manu fans, men fant fort lyset når jeg ble litt eldre ;)

Link to comment
Share on other sites

Min første drakt var Arsenals hjemmedrakt 1996/98 sesongene. Arvet den etter broren min i sin tid, så jeg er usikker på når jeg fikk den. Muligens i 6-7 års alderen. Flott drakt, som jeg faktisk har i skapet enda (passer meg selvsagt ikke nå lenger, dog). :lol:

Link to comment
Share on other sites

Første Arsenaldrakt fikk jeg ei hobbysyerske i nabolaget til å lage til meg i 1972. Rød med hvite ermer. Like etter lagde jeg selv en gul/blå bortedrakt. Begge med nr. 8 på ryggen, Alan Ball.

 

Imponerande. Det må vere 2 klenodium. Regner med at du har tatt godt vare på begge 2?

Om så, hadde det vore kult om du kunne ta bilde av dei og legge ut her.

 

Mi første drakt var ei raud JVC-drakt kjøpt på Norway Cup for endel av bursdagspengane mine det året.

Er ikkje 100% sikker, men trur det her må ha vore i 1995.

Den er faktisk i bruk endå, imponerande med tanke på at eg har est ut ein del på desse 12 åra.

Link to comment
Share on other sites

Første Arsenaldrakt fikk jeg ei hobbysyerske i nabolaget til å lage til meg i 1972. Rød med hvite ermer. Like etter lagde jeg selv en gul/blå bortedrakt. Begge med nr. 8 på ryggen, Alan Ball.

 

Imponerande. Det må vere 2 klenodium. Regner med at du har tatt godt vare på begge 2?

Om så, hadde det vore kult om du kunne ta bilde av dei og legge ut her.

 

Mi første drakt var ei raud JVC-drakt kjøpt på Norway Cup for endel av bursdagspengane mine det året.

Er ikkje 100% sikker, men trur det her må ha vore i 1995.

Den er faktisk i bruk endå, imponerande med tanke på at eg har est ut ein del på desse 12 åra.

 

Om de fortsatt finnes er de i tilfelle hjemme hos mine foreldre. Var desverre ikke så klartenkende under flyttesjauen, og det er en mannsalder siden nå. Dårlige odds er jeg redd.

Link to comment
Share on other sites

Bare for og nevne det har jeg også en Chelsea og Liverpool drakt... ;)

Fikk Liverpool drakten i bursdags gave når jeg var 10 eller 11.

Chelsea drakten kjøpe jeg sjøl i Tromsø når jeg var 10 eller 11 år.

Har lyst til å kaste Chelsea og Liverpool drakten men får ikke lovt.

Nå skal jeg prøve å selge Liverpool drakten min til en venn.

Og Chelsea drakten skal jeg kaste opp på loftet , samme med Man U drakten.

Får ikke lovt å kaste de....

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Den første drakten jeg fikk var en gammel Rangers drakt, jeg fikk av en familie når jeg og familien var på ferie på Shetland..

 

Etter det har det godt i nydlige Arsenal drakter, den første med Henry på ryggen..

Men jeg har har et Manu skjerf som jeg kjøpte for mange år siden >:(

for søskenbarna mine liker Manu..

Men når jeg ble litt eldre så ble jeg fornuftig og MAnuskjerfet havna langt innpå loftet :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Tror det var en liverpool drakt jeg fikk fra broren min. Etter det fikk jeg en gammel man utd drakt fra pappa. Så enda en liverpool drakt fra broren min. Egentlig litt utrolig at jeg er arsenal fan :D ;) Men har en annen bror som heier på arsenal så det er vel derfor. ;)

PS: Etter det har jeg bare hatt arsenal drakter. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...