Jump to content

2008.10.18 Everton H


hermz

Recommended Posts

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Er du kun jeg som synest at Silvestre var god i dag ? Han rullet nå alt å alle i alle hode dueller, nesten. Kameratene mine synest også han var ganske god. Ok gjenomført synest jeg, heller Silvestre en Gallas.

 

- Første målet er det vell ganske masse som kan bli bedre. Song kunne ha vert på Pienar. Denilson burde ha fylt målscorer'n . Silvestre kunne ha vert på målscorer'n . Almunia kan prøve å redde i staden for å skli ut i en spagat.

 

- Likevell, vill jeg ta meg frihet til å si at vi var best i første omgang. Noen gode sjanser vi burde ha brukt bedre. Litt rotete i forsvar men vi klarte oss greit.

 

-Andre omgang er det ikke noe å si på, gode offansivt, bedre deffansivt. Walcott med innhopp var suksess og Diaby gjor ingen feil. Gøy å se Diaby på banen igjen. Selvom det hadde vert gøy å se Vela litt oftere.

 

-Litt morsomt å se Kolo springe rundt med hånden på slep :D So lenge det ikke er alvorleg vel å merke.

 

- Banens verste var jo enkelt å greitt dommer'n. Feil dømming begge veier. Spesielt da Ade får lov til å riv ned han fyren forran seg å storme mot mål. Van Persie skulle hatt straffe rett etterpå. Men alle. Elledet skulle vert avblåst for frispark mot Ade, det vet alle.Ellers forstår jeg ingenting av avgjørelsen der han gir gult kort til Clichy og han idioten på det hitt laget. Denilson ordner opp pent. Så kommer han og griser takler Denilson. Clichy gir han enn liten skjennepreke, og da skal han plutseleg drepe Clichy. Kan ikke vere vell bevart.

 

- Clichy og Nasri var klart Arsenals beste idag, +++ til Walcott

Men det er min mening :D

Link to comment
Share on other sites

Er du kun jeg som synest at Silvestre var god i dag ? Han rullet nå alt å alle i alle hode dueller, nesten. Kameratene mine synest også han var ganske god. Ok gjenomført synest jeg, heller Silvestre en Gallas.

 

 

Silvestre beviser at er bare et vrakgods fra united på målet til Osman, den burde han hatt, virket ganske rusten gjennom hele kampen også! Både Gallas, Djourou og Song (til dels big Phil om han kommer tilbake) burde være foran han i køen som midtstopper, nuff said!!

 

mål i hd kvalitet, noen?

 

Målene i x264 aka mkv.

 

Q: Why x264 istead of XviD?

A: Better quality at even lower bitrates!

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, Denilson er synderen. Vil trekke tilbake at jeg la skylden på Silvestre i innlegget over. Jeg så ikke målet i reprise i ettertid, og det var han kommentatorer og media pekte på, så jeg tenkte de hadde rett (som vanlig, right?).

 

I din god spillerbørs over foreslår at du vurderer å endre Silvestre sin karakter, regner med at den også er basert på at du mener Silvestre var "skyldig" i målet.

 

Personlig syntes jeg Silvestre var en positiv faktor i dag. På hugget, samarbeidsvillig og en som tydeligvis gjør mye riktig.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett målet i reprise uttallige ganger så konkluderer jeg med følgende:

1. Spiller som skal klandres er Song. Han markerer feil spiller og lager et stort åpent rom for motstandern. Når han har mulighet til å løpe tilbake så småjogger han. Dette er ikke godt nok.

2. Spiller som kan klandres er Denilson. Det er hans ansvar å stoppe målscoreren, ikke silvestre som selvfølgelig skal i sikring slik han gjorde.

3. som kan klandres er Almunia. Han står helt feil. Det er jo helt innlysende at han skal dekke det nærmeste hjørnet i denne situasjonen. Han plasserer seg selv slik at han ikke ser utgangen av skuddet og lar nok en gang ballen gå i mål i keeperhjørnet. I reprisen kan dere se at han går feil vei når målgivende pasningen blir slått. Jeg kan ikke skjønne hvorofr han gjør det.

 

BE

 

1. At du kan gi Song hovedskylden for målet klarer jeg ikke å skjønne. 'Indirekte' kan han klandres, da han ikke tar returløpet raskt nok for å forhindre innlegget, men han er ikke akkurat kjent for å være et hurtigtog, og når Pienaar setter opp farten er han ikke lett å følge. Synes ikke Song skal ta den største skylden, selv om han kunne prøvd å legge litt mer press på Pienaar og forstyrre ham. Men han hadde aldri nådd ham uansett, og det skjønner Song selv også, kan det se ut som.

2. Hovedskylden skal gå til Denilson, ja. Det er hans jobb å markere Osman, som kommer fra hans rom. Når Osman kommer inn i feltet, slipper Denilson markøren, og overlater jobben til forsvaret. Det gjør at Silvestre og Clichy blir overlatt alene sammen med to Evertonangripere. Begge er på feil fot for de leser innlegget feil, og dermed kan Osman skli inn ledelsen. Dette kunne lett vært avverget hvis Denilson hadde fullført løpet ett par meter til, og satt inn en takling (noe han er god på).

3. Almunia vil jeg frikjenne totalt. Ja, han tar et steg mot lengste stolpet idet innlegget slås, men det gjør strengt tatt Silvestre og Clichy også, så da må de innblandes enda mer i diskusjonen igjen. Grunnen til dette steget er at det ikke er et normalt innlegg. Et normalt innlegg her ville blitt slått høyt på bakerste mot en mye sterkere duellspiller, Yakubu. Mitt inntrykk (det ser vi ikke så godt i klippet over dog) var at Pienaars innlegg var et slags feiltreff. Dermed blir Almunia, Silvestre og Clichy automatisk dratt mot lengste stolpe, for det er nok slik foten er vinklet. Men på grunn av et feiltreff havner ballen hos Osman. Dermed må de tre nevnte skynde seg på fremste stolpe igjen, og de prøver, Almunia inkludert, men de kommer for sent. Synes ikke Almunia kan klandres.

 

Som sagt, Denilson er synderen. Vil trekke tilbake at jeg la skylden på Silvestre i innlegget over. Jeg så ikke målet i reprise i ettertid, og det var han kommentatorer og media pekte på, så jeg tenkte de hadde rett (som vanlig, right?).

 

Grunnen til at jeg nevner Song først er ikke fordi han har størst skyld, men fordi han er de første synderen i målet. Jeg gikk rett og slett kronologisk til verks. Songs største feil er ikke at han jogger på returløpet. Hans største feil er at han markerer feil mann og lager for stort rom bak seg. Se på reprisen og se på forsvarsfireren. Du ser han nesten ikke fordi han står og markerer en mann nesten på midten. Der har han i denne situasjonen ikke noe å gjøre. Når han først har gjort den feilvurderingen så bør han i det minste sprinte tilbake og forstyrre så mye som overhode mulig.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det endte bra til slutt, selv om det så skikkelig mørkt ut tidlig i kampen. Hadde Hull-kampen friskt i minne. Fryktet at Arsenal skulle stange mot en forsvarsmur resten av kampen. Må innrømme at det gikk mange stygge tanker i hodet mitt tidlig i kampen.

 

Positivt at vi klarer å snu dette. Høydepunktene kom etter hvert som kampen gikk. Mye snudde seg når Walcott kom inn. Banens beste var Clichy, tett fulgt av Nasri. Her ser det ut til at Wenger har skutt gullfuglen. Håper at unggutten holder seg skadefri.

 

Synes også at Silvestre spilte en bra kamp. Tipper han blir enda bedre, bare han får litt tid på seg. Ellers er det gledelig at Diaby var tilbake. Håper at flere spillere kommer tilbake fra skade så fort som fy.

Link to comment
Share on other sites

Syns ikke Silvestre spillte en dårlig kamp i det hele tatt, kunne kanskje vært litt bedre plassert ved målet, men han jobbet bra gjennom hele kampen.

En spiller jeg er mer skuffet over er Adebayor, som bare surrer når han først får en avslutnings mulighet, og som i tillegg prøver å filme seg til straffe! Fullt fortjent gult kort.

Link to comment
Share on other sites

At Song ikke er en høyreback så vi fra sekund 1. Han og Toure kommuniserte dårlig og trødde til i de samme duellene, dueller som egentlig stopperen (Toure) skal ta. Skal ikke skyte Song fordi, han er bare ikke høyreback. Selv synes jeg han er en stor synder på målet. De kom gjennom på lignende vis 2-3 ganger til tidlig i kampen. Når Song ble flyttet inn som stopper så vi litt mer hva han står for, men likevel virket han litt usikker i ett par situasjoner. Tror nok Song er best på en defensiv midtbane plass.

Gårsdagens spiller: Clichy, by a mile! Det var en helt syk forestilling han hadde. Hvis det noen gang skal deles ut en toppkarakter, så må det isåfall bli til Clichy igår. Han jobber som en helt, og presterer kamp etter kamp. For meg skulle han vært med i nominasjonen verdens beste spiller, men det er vel ikke så lett for en back å hevde seg der. Nasri hadde også en veldig god 2. omgang, samt Walcott med ett kjempe innhopp. Ser at Fabregas blir litt kritisert, men synes han hadde en god kamp han også. Mange fine bakromspasninger som strekte ut Everton laget litt, så vi fikk plass til å spille The Arsenal Way. Her inne på forumet ble det klaget over at vi ikke har midtstoppere med hodestyrke, så kommer Silvestre inn og vinner nesten alle duellene mot hodesterke Yakubu. Men selvsagt er ikke noen visse personer her fornøyde.

Almunia har jobbet mange timer med igangsetting i sommer. Igår var han helt rå på det! Klandre Almunia på målet? Latterlig at det er kommet så langt, hakke ned på han for hvert eneste mål som bli sluppet inn! Samtidig så skuffet han meg atter en gang på korner, hvor Clichy måtte redde på strek.

Må bare avslutte med å skrive att Toure må være ett forbilde for alle fotballspillere på denne planeten. Hvordan han fortsatte å spille kampen med den armen, og likevel trø til i alle dueller som om alt var ok. Flere ganger landet han på den, men reiste seg bare og latet som ingenting. Han hadde nok store smerter gjennom hele kampen. Du finner ikke mange slike spillere idag, for meg er han en legende!

Link to comment
Share on other sites

Almunia hadde etter det jeg så, kun én dårlig involvering i går som veldig fort kunne endt i mål. Tenker selvfølgelig på da Clichy redda på strek. Likevel er det jo dette Almunia sjelden gjorde tidligere, altså gikk ut for å plukke innlegg på dødballer.

Dette er Manuel blitt mye bedre på og han har hatt en enorm utvikling fra ifjor. At han en eller annen gang ender på bærtur da, må vi bare tåle.

 

Målet kan han ikke klandres for.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, Denilson er synderen. Vil trekke tilbake at jeg la skylden på Silvestre i innlegget over. Jeg så ikke målet i reprise i ettertid, og det var han kommentatorer og media pekte på, så jeg tenkte de hadde rett (som vanlig, right?).

 

I din god spillerbørs over foreslår at du vurderer å endre Silvestre sin karakter, regner med at den også er basert på at du mener Silvestre var "skyldig" i målet.

 

Personlig syntes jeg Silvestre var en positiv faktor i dag. På hugget, samarbeidsvillig og en som tydeligvis gjør mye riktig.

 

Siterer meg selv:

 

(...) Vil trekke tilbake at jeg la skylden på Silvestre i innlegget over. Jeg så ikke målet i reprise i ettertid, og det var han kommentatorer og media pekte på, så jeg tenkte de hadde rett.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett målet i reprise uttallige ganger så konkluderer jeg med følgende:

1. Spiller som skal klandres er Song. Han markerer feil spiller og lager et stort åpent rom for motstandern. Når han har mulighet til å løpe tilbake så småjogger han. Dette er ikke godt nok.

2. Spiller som kan klandres er Denilson. Det er hans ansvar å stoppe målscoreren, ikke silvestre som selvfølgelig skal i sikring slik han gjorde.

3. som kan klandres er Almunia. Han står helt feil. Det er jo helt innlysende at han skal dekke det nærmeste hjørnet i denne situasjonen. Han plasserer seg selv slik at han ikke ser utgangen av skuddet og lar nok en gang ballen gå i mål i keeperhjørnet. I reprisen kan dere se at han går feil vei når målgivende pasningen blir slått. Jeg kan ikke skjønne hvorofr han gjør det.

 

BE

 

1. At du kan gi Song hovedskylden for målet klarer jeg ikke å skjønne. 'Indirekte' kan han klandres, da han ikke tar returløpet raskt nok for å forhindre innlegget, men han er ikke akkurat kjent for å være et hurtigtog, og når Pienaar setter opp farten er han ikke lett å følge. Synes ikke Song skal ta den største skylden, selv om han kunne prøvd å legge litt mer press på Pienaar og forstyrre ham. Men han hadde aldri nådd ham uansett, og det skjønner Song selv også, kan det se ut som.

2. Hovedskylden skal gå til Denilson, ja. Det er hans jobb å markere Osman, som kommer fra hans rom. Når Osman kommer inn i feltet, slipper Denilson markøren, og overlater jobben til forsvaret. Det gjør at Silvestre og Clichy blir overlatt alene sammen med to Evertonangripere. Begge er på feil fot for de leser innlegget feil, og dermed kan Osman skli inn ledelsen. Dette kunne lett vært avverget hvis Denilson hadde fullført løpet ett par meter til, og satt inn en takling (noe han er god på).

3. Almunia vil jeg frikjenne totalt. Ja, han tar et steg mot lengste stolpet idet innlegget slås, men det gjør strengt tatt Silvestre og Clichy også, så da må de innblandes enda mer i diskusjonen igjen. Grunnen til dette steget er at det ikke er et normalt innlegg. Et normalt innlegg her ville blitt slått høyt på bakerste mot en mye sterkere duellspiller, Yakubu. Mitt inntrykk (det ser vi ikke så godt i klippet over dog) var at Pienaars innlegg var et slags feiltreff. Dermed blir Almunia, Silvestre og Clichy automatisk dratt mot lengste stolpe, for det er nok slik foten er vinklet. Men på grunn av et feiltreff havner ballen hos Osman. Dermed må de tre nevnte skynde seg på fremste stolpe igjen, og de prøver, Almunia inkludert, men de kommer for sent. Synes ikke Almunia kan klandres.

 

Som sagt, Denilson er synderen. Vil trekke tilbake at jeg la skylden på Silvestre i innlegget over. Jeg så ikke målet i reprise i ettertid, og det var han kommentatorer og media pekte på, så jeg tenkte de hadde rett (som vanlig, right?).

 

 

Etter å ha sett repriser på både den ene og den andre plassen på nett, så er jeg selvsagt enig i at Denilson er den som skal klandres for det defensive i den situasjonen. Også er jeg enig med Helmik, at innlegget ser ut til å være en feiltreff - Og det forklarer også hvorfor Almunia tar ett steg i retning lengste stolpe, før han forsøker å komme tilbake ( noe han selvsagt ikke rakk..)

 

Ja er enig i at Keeper skal dekke første stolpe i liknende situasjoner. Men det er også mest vanlig å slå innlegg mot bakre stolpe i slike situasjoner. Det er nok også grunnen til at mange keepere plasserer seg som de gjør, litt lengre unna første stolpe.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett målet i reprise uttallige ganger så konkluderer jeg med følgende:

1. Spiller som skal klandres er Song. Han markerer feil spiller og lager et stort åpent rom for motstandern. Når han har mulighet til å løpe tilbake så småjogger han. Dette er ikke godt nok.

2. Spiller som kan klandres er Denilson. Det er hans ansvar å stoppe målscoreren, ikke silvestre som selvfølgelig skal i sikring slik han gjorde.

3. som kan klandres er Almunia. Han står helt feil. Det er jo helt innlysende at han skal dekke det nærmeste hjørnet i denne situasjonen. Han plasserer seg selv slik at han ikke ser utgangen av skuddet og lar nok en gang ballen gå i mål i keeperhjørnet. I reprisen kan dere se at han går feil vei når målgivende pasningen blir slått. Jeg kan ikke skjønne hvorofr han gjør det.

 

BE

 

1. At du kan gi Song hovedskylden for målet klarer jeg ikke å skjønne. 'Indirekte' kan han klandres, da han ikke tar returløpet raskt nok for å forhindre innlegget, men han er ikke akkurat kjent for å være et hurtigtog, og når Pienaar setter opp farten er han ikke lett å følge. Synes ikke Song skal ta den største skylden, selv om han kunne prøvd å legge litt mer press på Pienaar og forstyrre ham. Men han hadde aldri nådd ham uansett, og det skjønner Song selv også, kan det se ut som.

2. Hovedskylden skal gå til Denilson, ja. Det er hans jobb å markere Osman, som kommer fra hans rom. Når Osman kommer inn i feltet, slipper Denilson markøren, og overlater jobben til forsvaret. Det gjør at Silvestre og Clichy blir overlatt alene sammen med to Evertonangripere. Begge er på feil fot for de leser innlegget feil, og dermed kan Osman skli inn ledelsen. Dette kunne lett vært avverget hvis Denilson hadde fullført løpet ett par meter til, og satt inn en takling (noe han er god på).

3. Almunia vil jeg frikjenne totalt. Ja, han tar et steg mot lengste stolpet idet innlegget slås, men det gjør strengt tatt Silvestre og Clichy også, så da må de innblandes enda mer i diskusjonen igjen. Grunnen til dette steget er at det ikke er et normalt innlegg. Et normalt innlegg her ville blitt slått høyt på bakerste mot en mye sterkere duellspiller, Yakubu. Mitt inntrykk (det ser vi ikke så godt i klippet over dog) var at Pienaars innlegg var et slags feiltreff. Dermed blir Almunia, Silvestre og Clichy automatisk dratt mot lengste stolpe, for det er nok slik foten er vinklet. Men på grunn av et feiltreff havner ballen hos Osman. Dermed må de tre nevnte skynde seg på fremste stolpe igjen, og de prøver, Almunia inkludert, men de kommer for sent. Synes ikke Almunia kan klandres.

 

Som sagt, Denilson er synderen. Vil trekke tilbake at jeg la skylden på Silvestre i innlegget over. Jeg så ikke målet i reprise i ettertid, og det var han kommentatorer og media pekte på, så jeg tenkte de hadde rett (som vanlig, right?).

 

 

Etter å ha sett repriser på både den ene og den andre plassen på nett, så er jeg selvsagt enig i at Denilson er den som skal klandres for det defensive i den situasjonen. Også er jeg enig med Helmik, at innlegget ser ut til å være en feiltreff - Og det forklarer også hvorfor Almunia tar ett steg i retning lengste stolpe, før han forsøker å komme tilbake ( noe han selvsagt ikke rakk..)

 

Ja er enig i at Keeper skal dekke første stolpe i liknende situasjoner. Men det er også mest vanlig å slå innlegg mot bakre stolpe i slike situasjoner. Det er nok også grunnen til at mange keepere plasserer seg som de gjør, litt lengre unna første stolpe.

Er for det meste enig med dere gutter. Denilson gjør en dårlig returjobb, og skal selvfølgelig følge Osman helt ut, det har han tid til. Han kan også "sende" Osman inn til Silvestre/Clichy siden de er i overtall 2 mot 1 der inne, men da skal det kommuniseres (også mer risikabelt), og det skjer ikke i dette tilfellet, og dermed er det Denilson sin jobb. Er skuffende at vi slipper inn sånne mål når vi er 6 mot 3 inne i boksen.

Når det gjelder Song her, så ligger han litt feil i leddet. En stopper går i duell (Silvestre), og dermed skal det være to backer og en stopper i sikring (se hvor bra Clichy ligger her), men Song har "jukset" og ligger litt for høyt og rekker ikke ned igjen, prøver heller ikke veldig. Toure må tette luken mellom han og Silvestre, derfor blir Pienaar ledig på kanten i det "tomme" rommet og kan enkelt bli spilt fri.

Og til slutt, så er jeg helt enig i at keepere har en tendens til å dra seg litt for langt unna første stolpe når legget kommer, det blir nesten en automatikk. Det er ikke godt keeperspill av Almunia, men på ingen måte en tabbe selv om det endte i mål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ja til Silvestre fra start mot fenerbache. Han er, believe it or not, den beste hodespilleren vi har i midtforsvaret akkurat nå. Djourou har fortsatt noe å gå på mentalt...

Likevel kan det se ut som om det er nettopp Silvestre og Djourou som kommer til å starte den kampen. Vet ikke hvor ille skulderskaden til Toure er.

Link to comment
Share on other sites

...

 

 

...

 

 

Etter å ha sett repriser på både den ene og den andre plassen på nett, så er jeg selvsagt enig i at Denilson er den som skal klandres for det defensive i den situasjonen. Også er jeg enig med Helmik, at innlegget ser ut til å være en feiltreff - Og det forklarer også hvorfor Almunia tar ett steg i retning lengste stolpe, før han forsøker å komme tilbake ( noe han selvsagt ikke rakk..)

 

Ja er enig i at Keeper skal dekke første stolpe i liknende situasjoner. Men det er også mest vanlig å slå innlegg mot bakre stolpe i slike situasjoner. Det er nok også grunnen til at mange keepere plasserer seg som de gjør, litt lengre unna første stolpe.

 

Nå må du bestemme deg (du som kaller deg) Orakelet. I ett innlegg skriver du at neida, keeper skal ikke dekke nærmeste hjørne. Det er forsvarets jobb, og i det neste innlegget sier du at keeper selvsagt har ansvaret for første stolpe i denne situasjonen.

Dessuten synes jeg din versjon av at almunia gikk bakover fordi han "trodde" at det skulle komme ett langt innlegg var morsomt. En keeper skal ikke tro i slike situasjoner. Han skal vite, og du mener at siden han "trodde" feil så var han feilplassert og derfor ikke rakk tilbake til nærmeste stolpe der han skulle ha vært. Altså er det ingen tabbe av ham? Hvis dette virkelig er hva du mener så synes jeg det er ganske underholdende.

 

Og bare for å presisere en ting. Grunnen til at en keeper står litt lenger bak enn midt i mål ved innlegg (avhegig av avstand på innlegget) så er ikke det fordi det som regel legges lange innlegg, men det er fordi, og det har jeg også skrevet tidligere, at det går fortere å bevege seg framover enn bakover.

 

Angående at innlegget er ett feiltreff. Der er jeg uenig med evigunge Helmik'n og Orakelet (som han kaller seg). for meg ser det ut som PIenaar ser opp og slår kontrollert inn med bredsiden. Jeg tror det var akkurat det han prøvde på.

 

Høydepunkter i bedre kvalitet og alle premier league kamper kan sees på denne eminente siden

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

I en skadefri verden vil jeg heretter se Silvestre og Gallas sammen på midten.

 

BE

 

Ai, du må da ha slått deg kraftig. :)

 

Nei, jeg har ikke slått meg kraftig. Og jeg vil gjerne lese din begrunnelse på hvorfor så skulle være tilfelle.

 

Vi har et stort porblem med å finne en passende midtstopper duo. Wengers førstevalg er Kolo og Gallas. To ypperlige spillere hver for seg men de gjør hverandre dårligere. Grunnen er at de har en lik spillestil. Ingen støter godt nok og ingen er gode nok på hodet. Kolo var helt kanon da han hadde Sol som sjef ved siden av. Gallas var likeså med Terry ved siden av.

Jeg mener vi har sett nok beviser på at vi ikke har noen sjefer i midten i dag. Og ingen som pr. i dag er gode nok på hodet og til å støte.

Derfor vil jeg ha en endring.

 

Når så Kolo sin siste "greie" har blitt å slå elendige langpasninger uten adresse synes jeg han skla få æren av å vike plassen sin til fordel for Silvestre som spilte meget godt sist kamp.

Silvestre, brøt ved flere ganger foran motstanderen. Han vant hodedueller, og han gjorde en meget god jobb da everton kontret 3 mot 3. Da presset han ballfører i riktig redning og i tillegg blokkerte han skuddet. Jeg ble veldig imponert av akkurat dette.

 

Pr. dags dato er Silvestre vår beste midtstopper.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...