Jump to content

2008.10.18 Everton H


hermz

Recommended Posts

Ser ut til at nå som vi har Diaby tilbake så gir han oss en knapp mer uforutsigbar, og det liker jeg. Veldig bra av franskmannen i forkanten av den scoringen. Og artig at Walcott er mannen som banker inn den.

 

Herlig av gutta i dag!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Er i India, så mulighetene mine er begrenset til å høre Arsenal live. Det som slo meg er at de har kommentert at Clichy har opphevet offside 4 ganger i dag, og de virker ikke helt fornøyde med han! Har han spilt så bra at det kompenserer for posisjoneringsfeil?

 

Ellers, meget godt å se (høre) oss i slag i andre omgang, men må vi ligge under hver kamp for å spille bra? Hadde Wenger byttet til pause, hvis ikke Kolo var skada? Kanskje Wenger lærer at det kan være bra å bytte til pause..

Link to comment
Share on other sites

Er i India, så mulighetene mine er begrenset til å høre Arsenal live. Det som slo meg er at de har kommentert at Clichy har opphevet offside 4 ganger i dag, og de virker ikke helt fornøyde med han! Har han spilt så bra at det kompenserer for posisjoneringsfeil?

 

Ellers, meget godt å se (høre) oss i slag i andre omgang, men må vi ligge under hver kamp for å spille bra? Hadde Wenger byttet til pause, hvis ikke Kolo var skada? Kanskje Wenger lærer at det kan være bra å bytte til pause..

 

 

Kun en gang som jeg fikk med meg

Link to comment
Share on other sites

Veldig sterk å komme så seg så bra fra første til andre omgang. Utrolig delig å få en seier, siden Chelsea allerde har vunnet idag og Liverpool avgjore helt på slutten.

 

Nå er vi tilbake på rett spor og spesielt gledelig å se Diaby igjen, jeg har savnet han på laget. Gratulerer til gutta, dette var herlig:)

Link to comment
Share on other sites

Viktig at de LÆRER seg at ingenting kommer gratis da.

Vi har gjort det bra før, for å så gjør det like elendig i neste kamp.

Helt enig, håper bare at vi forsetter i dette sporet i (2.omgang) noen mnd nå B)

Jeg tror det, jeg tror vi har brukt opp kvota for dårlig spill på en stund. :rolleyes: Håper på at gutta fortsetter på samme måten de neste kampene og gjerne de neste månedene B) For vi har ikke rå til så mange feilskjer vis vi skal kjempe om gullet. :) Men jeg fikk god følelsen når jeg så hvordan gutta spilte andre omgang idag.. :D

 

Håper at det ikke kommer flere skader, for vi trenger alle spillerne vi har......

Link to comment
Share on other sites

Tommelen opp for walcott og iniativene til clichy! dette likte jeg!

Litt skremt over skadene vi pådro oss i dag med toure og nasri..

Blir VELDIG vanskelig kamp mot Fenerbahce...

 

3 Poeng i boks:D

 

Husk at Fenerbahce er VELDIG mange skadet selv.

Etter landskampen hadde de kun 6 spillere på trening

Link to comment
Share on other sites

Tommelen opp for walcott og iniativene til clichy! dette likte jeg!

Litt skremt over skadene vi pådro oss i dag med toure og nasri..

Blir VELDIG vanskelig kamp mot Fenerbahce...

 

3 Poeng i boks:D

 

Husk at Fenerbahce er VELDIG mange skadet selv.

Etter landskampen hadde de kun 6 spillere på trening

ahaaa, det visste jeg ikke, det er jo litt positivt for oss:)

Noen som har målene i hd kvalitet eller?

Link to comment
Share on other sites

Et meget gledelig resultat.

Everton skal ha honnør for at de kom for å spille fotball, ikke ødelegge en kamp.

 

Clichy var meget god i dag. Det er herlig å se hans spilleglede. Det oser vilje lang vei, og idag spilte han veldig "riktig".

 

Song var til tifer horribel på høyre back, spesielt på målet i mot da han for det første var feilplassert, og for det andre bare småjobba hjem men han burde ha spurtet som om han hadde fanden i nakken. Det var skuffende for jeg har veldig sansen for Song. Han kom mer til sin rett på midten. Der spilte han relativt godt, selv om han sov ved ett tilfelle som Silvestre misset en hodeduell og det ble en farlig sjanse.

 

Silvestre tapte også noen hodedueller (det mp man for å få lov til å spille som midtstopper for Arsenal) men det positive med han er at han tok sjansen på å bryte foran innimellom. Det var veldig positivt.

 

kolo Toure spiller som vanlig med hjertet utenpå drakten, men det hjelper ikke. Han skuffer meg i dag. I første omgang så spiller vi ganske dårlig og skaper lite, noe av det gir jeg Kolo skydlen for og grunnen er at han denne sesongen har begynt å spille drillo fotball med å måke ballen opp ved enhver anledning. Jeg skjønner ikke at han få rlov til det av Wenger.

 

På midten spiller vi relativt bra. Nasri er anonym i første og mye bedre i andre. Denilson og Fabregas spiller ganske godt, det samme gjelder Eboue.

 

På topp så er det til tider litt småteknisk. Jeg synes det virket som om VP ville mye mer enn Adebayor i dag, men begge får til mer enn godkjendt.

 

2. Omgang var veldig mye bedre enn første omgang .en av grunnene er nevnt ovenfor. En annen grunn er Walcott. I dag var han rett og slett jævlig god. Kanskje han fungerer bedre på kant med Eboue som back? det virket i allefall som om Eboue lot høyresiden være Walcott sin og tenkte mer på det defensive. Det tror jeg er lurt.

 

Jeg er svært fornøyd med 2. omgangen (men jeg personlig ville nok ha byttet innpå vela for adebayor et stykke ut i denne kampen).

 

Almunia, ja hva skal man si om han? At han hadde på seg kapteinsbindet er ikke noe styrke tegn for Arsenal. I første omgang var han direkte dårlig. Målet burde han absolutt ha reddet. Hvorfor Almunia står bak Silvestre idet skuddet går vet nok bare han. Skuddet kunne bare gå rett sted og der burde Almunia ha vært. I tillegg beviste han hvor stor en pudding han er i feltet da han var på bærtur. Heldigvis så reddet clichy på streken. det var også dårlig, men når det er sagt så så jeg også noe positivt med Almunia i dag. Han hadde raske igangsettinger. 2 av 3 igangsettinger gikk rett til motstanderen men likevel så skapte han en meget farlig kontring ved en rask igangsetting. (Eboue sentret til VP som skjøt relativt dårlig). Bra Almunia fortsett med raske igangsettinger.

 

3 poeng i denne kampen er egentlig en selvfølge. 2. omgang var kanon.

 

I en skadefri verden vil jeg heretter se Silvestre og Gallas sammen på midten.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Silvestre var jo svak i dag. Springer rundt som ein forvirra klovn på 1-0. Trist markering rett og slett.

 

Ellers var det ein del bra, men alt for tidlig å friskmelde oss.

 

Komponeringa av laget var veldig merkelig, og kva kvalitetar har Song som tilseiar at han er ein god back?!

Link to comment
Share on other sites

Silvestre var jo svak i dag. Springer rundt som ein forvirra klovn på 1-0. Trist markering rett og slett.

 

Ellers var det ein del bra, men alt for tidlig å friskmelde oss.

 

Komponeringa av laget var veldig merkelig, og kva kvalitetar har Song som tilseiar at han er ein god back?!

Eboue burde ha den back plassen fast nå som Sagna er skadet. Alt annet er tull. Så hvor mye bedre det fungerte når han ble plassert der

Link to comment
Share on other sites

Ahh...dette gjorde godt.

En kjempeopptur med 3-1 seier i dag etter to dårlige ligakamper.

En svak 1.omg. ble snudd til en veldig bra 2.omg. takket være Nasri's scoring.

 

Jeg er likevel ganske betenkt over hvor ujevne vi kan være i løpet av en kamp. :D

Nå spilte vi på hjemmebane og var egentlig shabby helt til 1-0. Og vips så var tenningen tilbake og en vinnervilje som vi trenger å se mer av.

Walcott's innhopp satte også fart på laget. Vi skal ikke se bort i fra at han blir mer og mer viktig for oss utover sesongen.

Såklart mål preger kamper, men at det er såå "on/off" er litt bekymringsfullt, spesielt når flere tøffe kamper venter framover.

Vi møtte et hardarbeidende Everton-lag i dag og klarte å bryte dem ned til slutt, men de har vel til gode å prestere særlig bra hittil i år.

Mot Fenerbache må vi være "on" hele kampen og luke bort enkle baklengsmål som kommer i tide og utide.

Det blir noe helt annet enn "trygge" Emirates.

 

Så er det skadene da...

To nye i dag, men får håpe det ikke var alvorlig og at de unngår å være ute i x antall uker.

 

Må innrømme jeg ikke føler meg helt trygg hvis Song/Silvestre blir stopperparet i Tyrkia.

Hvis Kolo ikke kan spille, ligger det kanskje i kortene at Djourou er tilbake og får starte.

 

Syns Silvestre slet litt i dag, men vi får vel gi han en sjanse siden han ikke har spilt kamper på lang tid. Han klarte seg vel greit nok.

Noen god hodespiller er han ikke, men det visste vi vel fra før. Det er tydeligvis ikke meningen at vi skal ha forsvarer med hodestyrke i klubben. :blink:

 

Clichy og Van Persie var våre beste i dag syns jeg og samtidig venter vi i spenning på når Fabregas skal "våkne". Virker ikke som han er helt "med" for tiden. Hvordan BBC kunne kåre han til man of the match skjønner ikke jeg, men selv om han ikke presterer som vi kanskje forventer er han likevel en viktig spiller på midtbanen.

 

Uansett...viktig seier i dag og en bra 2.omg. som vi må ta med oss videre. Vi har fortsatt heng på Liverpool og Chelsea som forøvrig møtes neste helg.

 

Selv om vi er ujevne for tiden er jeg forsiktig optimist foran kampen mot Fenerbache :D B)

Link to comment
Share on other sites

Godt med tre poeng i dag, og ytterst viktig. Spesielt ettersom Chelsea, Liverpool og Man Utd vant sine kamper. Liverpool virker å være et annet lag denne sesongen. De sliter, men de vinner kampene sine, og da tyder det nok på at de vil være med ganske lenge denne sesongen. Det er jo det de har slitt med og falt av pga tidligere.

 

Morsomt at Walcott igjen klarer å putte. :D

Link to comment
Share on other sites

Et meget gledelig resultat.

Everton skal ha honnør for at de kom for å spille fotball, ikke ødelegge en kamp.

 

Clichy var meget god i dag. Det er herlig å se hans spilleglede. Det oser vilje lang vei, og idag spilte han veldig "riktig".

 

Song var til tifer horribel på høyre back, spesielt på målet i mot da han for det første var feilplassert, og for det andre bare småjobba hjem men han burde ha spurtet som om han hadde fanden i nakken. Det var skuffende for jeg har veldig sansen for Song. Han kom mer til sin rett på midten. Der spilte han relativt godt, selv om han sov ved ett tilfelle som Silvestre misset en hodeduell og det ble en farlig sjanse.

 

Silvestre tapte også noen hodedueller (det mp man for å få lov til å spille som midtstopper for Arsenal) men det positive med han er at han tok sjansen på å bryte foran innimellom. Det var veldig positivt.

 

kolo Toure spiller som vanlig med hjertet utenpå drakten, men det hjelper ikke. Han skuffer meg i dag. I første omgang så spiller vi ganske dårlig og skaper lite, noe av det gir jeg Kolo skydlen for og grunnen er at han denne sesongen har begynt å spille drillo fotball med å måke ballen opp ved enhver anledning. Jeg skjønner ikke at han få rlov til det av Wenger.

 

På midten spiller vi relativt bra. Nasri er anonym i første og mye bedre i andre. Denilson og Fabregas spiller ganske godt, det samme gjelder Eboue.

 

På topp så er det til tider litt småteknisk. Jeg synes det virket som om VP ville mye mer enn Adebayor i dag, men begge får til mer enn godkjendt.

 

2. Omgang var veldig mye bedre enn første omgang .en av grunnene er nevnt ovenfor. En annen grunn er Walcott. I dag var han rett og slett jævlig god. Kanskje han fungerer bedre på kant med Eboue som back? det virket i allefall som om Eboue lot høyresiden være Walcott sin og tenkte mer på det defensive. Det tror jeg er lurt.

 

Jeg er svært fornøyd med 2. omgangen (men jeg personlig ville nok ha byttet innpå vela for adebayor et stykke ut i denne kampen).

 

Almunia, ja hva skal man si om han? At han hadde på seg kapteinsbindet er ikke noe styrke tegn for Arsenal. I første omgang var han direkte dårlig. Målet burde han absolutt ha reddet. Hvorfor Almunia står bak Silvestre idet skuddet går vet nok bare han. Skuddet kunne bare gå rett sted og der burde Almunia ha vært. I tillegg beviste han hvor stor en pudding han er i feltet da han var på bærtur. Heldigvis så reddet clichy på streken. det var også dårlig, men når det er sagt så så jeg også noe positivt med Almunia i dag. Han hadde raske igangsettinger. 2 av 3 igangsettinger gikk rett til motstanderen men likevel så skapte han en meget farlig kontring ved en rask igangsetting. (Eboue sentret til VP som skjøt relativt dårlig). Bra Almunia fortsett med raske igangsettinger.

 

3 poeng i denne kampen er egentlig en selvfølge. 2. omgang var kanon.

 

I en skadefri verden vil jeg heretter se Silvestre og Gallas sammen på midten.

 

BE

 

 

På målet så er det 1 spiller som skal klandres - og det er Silvestre som forlater sin mann, så han får stå helt og holdent alene på 6-7 meter. Det er forferdelig forsvarsspill i den situasjonen. 3 mot 3 i boks, og da blir det skjebnesvangert når 2 spillere markerer den samme.. Alle klarer å telle til 3...

 

Almunia står ikke feilplassert i den situasjonen - det er Silvestre som trekker ned forran han. Han står rett plassert, og er forberedt på ett innlegg i den situasjonen, og forventer (med rette) at stopperne har kontroll på dem som står rett forran ham.

 

Er helt enig i at han var skikkelig pudding i den nevnte situasjonen, der han blir stående midt i ingenmannsland. Der må han bare hoppe i det, og bokse den ballen i retning hvorsomhelst.

 

Ellers har han mange raske igangsettelser, men å si at 2 av 3 går direkte til motspiller er å ta i... Tipper at av ca 10 raske igangsettelser, så går 3 av dem til motspiller.

 

Angående kapteinsbindet, så trodde jeg nesten at det ville lande på Fabregas eller RvP, og ble veldig overrasket når det var Almunia som fikk det.

 

Dagens store pluss: Nasri og Walcott i 2. omgang!

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk oppløftende andreomgang etter en sløv start i første. Vi virket utrygge i forsvaret, oig veldig lite giftige når vi gikk i angrep. I andre halvdel endret dette seg, og vi virket å være kapable til å score på hvert eneste angrep, noe som alltid er et godt tegn. Kombinasjonene begynte å sitte, og vi klarte å sette opp et massivt trykk mot Evertons mål i størsteparten av de siste 45, den strake motsetningen til den første.

 

Manuel Almunia - 7: Kan gjøre lite eller ingenting på målet, og gjør ellers en grei jobb bortsett fra en skummel bærtur i førsteomgang.

Alex Song - 7: Gjorde en kjempejobb både som back og stopper. Meget god med ball i beina, mye med offensivt og trygg bakover.

Kolo Toure - 7: Virket mer komfortabel sammen med Silvestre enn Gallas. God i duellspillet, og ivrig offensivt. Synd med skaden.

Mikael Silvestre - 6: Ikke helt fornøyd med debutanten. Kan klandres for målet, og er ellers ikke veldig mye involvert. Ok innsats.

Gael Clichy - 9: Den soleklare man of the match. Dette er passion. Han løper og løper, jobber, takler og går i dueller. Har funnet fjorårsformen.

Manu Eboue - 7: Var usynlig i første omgang grunnet Arsenals tafatte innsats, men vokser stort på backen i andre. Viser at han kan der også.

Cesc Fabregas - 6: Fortsetter den svake formen, og er kanskje vår dårligste i dag. Mye slurv og feil. Virker rett og slett litt umotivert og selvgod.

Denilson - 8: Hadde fryktet trøbbel mot Arteta og div, men han klarte seg glimrende. Kjemper mer enn før, og viser stadig eminent teknikk.

Samir Nasri - 9: FOR en juvel vi har skaffet oss. Står på og trør til i dueller, i tillegg til sin overlegne teknikk og slepenhet. Der ballen er, er Samir.

Robin van Persie - 6: Kamp helt på det jevne. Scorer, men brenner ALT for mange sjanser. Har mistet mye av giftigheten. Grei kamp.

Emmanuel Adebayor - 7: Har lagt av seg mye av offsidegåingen, og gjør det generelt bra. Håper han fortsetter denne formen. Fin "assist" også.

 

Theo Walcott - 8: Gjør et glimrende innhopp. Bare tilstedeværelsen maltrakterer Evertonforsvaret. Hvis dette var en smak på hva fremtiden bringer, gleder jeg meg.

Abou Diaby - 7: Kanon å ha ham tilbake. Sliter litt med kampformen, men den målgivende pasningen til Theo er jo intet mindre enn genial.

Link to comment
Share on other sites

...

 

 

På målet så er det 1 spiller som skal klandres - og det er Silvestre som forlater sin mann, så han får stå helt og holdent alene på 6-7 meter. Det er forferdelig forsvarsspill i den situasjonen. 3 mot 3 i boks, og da blir det skjebnesvangert når 2 spillere markerer den samme.. Alle klarer å telle til 3...

 

Almunia står ikke feilplassert i den situasjonen - det er Silvestre som trekker ned forran han. Han står rett plassert, og er forberedt på ett innlegg i den situasjonen, og forventer (med rette) at stopperne har kontroll på dem som står rett forran ham.

 

Er helt enig i at han var skikkelig pudding i den nevnte situasjonen, der han blir stående midt i ingenmannsland. Der må han bare hoppe i det, og bokse den ballen i retning hvorsomhelst.

 

Ellers har han mange raske igangsettelser, men å si at 2 av 3 går direkte til motspiller er å ta i... Tipper at av ca 10 raske igangsettelser, så går 3 av dem til motspiller.

 

Angående kapteinsbindet, så trodde jeg nesten at det ville lande på Fabregas eller RvP, og ble veldig overrasket når det var Almunia som fikk det.

 

Dagens store pluss: Nasri og Walcott i 2. omgang!

 

Høydepunkter her

 

Etter å ha sett målet i reprise uttallige ganger så konkluderer jeg med følgende:

1. Spiller som skal klandres er Song. Han markerer feil spiller og lager et stort åpent rom for motstandern. Når han har mulighet til å løpe tilbake så småjogger han. Dette er ikke godt nok.

2. Spiller som kan klandres er Denilson. Det er hans ansvar å stoppe målscoreren, ikke silvestre som selvfølgelig skal i sikring slik han gjorde.

3. som kan klandres er Almunia. Han står helt feil. Det er jo helt innlysende at han skal dekke det nærmeste hjørnet i denne situasjonen. Han plasserer seg selv slik at han ikke ser utgangen av skuddet og lar nok en gang ballen gå i mål i keeperhjørnet. I reprisen kan dere se at han går feil vei når målgivende pasningen blir slått. Jeg kan ikke skjønne hvorofr han gjør det.

 

Angående raske igangsettinger så har du rett. Jeg uttrykte meg ikke godt nok. Han har så klart raske igangsettinger der han triller balle rolig ut til en back, men slikt skaper ikke kontringer. Jeg tenkte på 3 spesfikke igangsettinger. ved to av tilfellene hev han ballen hardt og lavt ut på høyre siden ved midtbanen. Ved ett tilfelle kom en forsvarer først, ved det andre tilfellet kom Adebayor først. det tredje var på utspark. Der var det nok en gang en everton spiller som kom først med hodet, men han klarerte beleilig til Eboue som hadde en fin pasning til Vp. Det er disse 3 igangsettingene jeg ser på som bra forsøk og det er her han bommet på 2 av 3.

 

en ting Orakelet. Når det kommer innlegg fra siden så er keeperens hovedoppgave at han ikke skal stå så langt bak at han ikke skal slippe inn på første stolpe. Han kan aldri, og da mener jeg aldri, la målet stå åpent ved første stolpe og forvente at forsvaret rydder opp. det farligste området er det viktigste, og første stolpe er langt farligere enn bakre. Ja, det stemmer at keepere ofte står bak midten av mål for eksempel på cornere men det er rett og slett fordi det er mye lettere å løpe fremover enn bakover.

Apropos å løpe bakover. Når en keeper løper bakover så har han knapt mulighet til å redde noe som helst,. Det er fordi han da blir stående på hælene og ikke får brukt kraften i beina når han sparker i fra. Med bakgrunn i dette så synes jeg det er gankse snodig å se Almunia sni vante taktikk på cornere i mot. Når corenere kommer løper han alltid 3 skritt ut, og når evt. heading kommer så løper han tilbake. Dette fører til at han a er på mellomdistanse og b, ikke får kraft i frasparket. Legg merke til det neste gang.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett målet i reprise uttallige ganger så konkluderer jeg med følgende:

1. Spiller som skal klandres er Song. Han markerer feil spiller og lager et stort åpent rom for motstandern. Når han har mulighet til å løpe tilbake så småjogger han. Dette er ikke godt nok.

2. Spiller som kan klandres er Denilson. Det er hans ansvar å stoppe målscoreren, ikke silvestre som selvfølgelig skal i sikring slik han gjorde.

3. som kan klandres er Almunia. Han står helt feil. Det er jo helt innlysende at han skal dekke det nærmeste hjørnet i denne situasjonen. Han plasserer seg selv slik at han ikke ser utgangen av skuddet og lar nok en gang ballen gå i mål i keeperhjørnet. I reprisen kan dere se at han går feil vei når målgivende pasningen blir slått. Jeg kan ikke skjønne hvorofr han gjør det.

 

BE

 

1. At du kan gi Song hovedskylden for målet klarer jeg ikke å skjønne. 'Indirekte' kan han klandres, da han ikke tar returløpet raskt nok for å forhindre innlegget, men han er ikke akkurat kjent for å være et hurtigtog, og når Pienaar setter opp farten er han ikke lett å følge. Synes ikke Song skal ta den største skylden, selv om han kunne prøvd å legge litt mer press på Pienaar og forstyrre ham. Men han hadde aldri nådd ham uansett, og det skjønner Song selv også, kan det se ut som.

2. Hovedskylden skal gå til Denilson, ja. Det er hans jobb å markere Osman, som kommer fra hans rom. Når Osman kommer inn i feltet, slipper Denilson markøren, og overlater jobben til forsvaret. Det gjør at Silvestre og Clichy blir overlatt alene sammen med to Evertonangripere. Begge er på feil fot for de leser innlegget feil, og dermed kan Osman skli inn ledelsen. Dette kunne lett vært avverget hvis Denilson hadde fullført løpet ett par meter til, og satt inn en takling (noe han er god på).

3. Almunia vil jeg frikjenne totalt. Ja, han tar et steg mot lengste stolpet idet innlegget slås, men det gjør strengt tatt Silvestre og Clichy også, så da må de innblandes enda mer i diskusjonen igjen. Grunnen til dette steget er at det ikke er et normalt innlegg. Et normalt innlegg her ville blitt slått høyt på bakerste mot en mye sterkere duellspiller, Yakubu. Mitt inntrykk (det ser vi ikke så godt i klippet over dog) var at Pienaars innlegg var et slags feiltreff. Dermed blir Almunia, Silvestre og Clichy automatisk dratt mot lengste stolpe, for det er nok slik foten er vinklet. Men på grunn av et feiltreff havner ballen hos Osman. Dermed må de tre nevnte skynde seg på fremste stolpe igjen, og de prøver, Almunia inkludert, men de kommer for sent. Synes ikke Almunia kan klandres.

 

Som sagt, Denilson er synderen. Vil trekke tilbake at jeg la skylden på Silvestre i innlegget over. Jeg så ikke målet i reprise i ettertid, og det var han kommentatorer og media pekte på, så jeg tenkte de hadde rett (som vanlig, right?).

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er merkelig at ikke noen at nevnt dommeren i sammendragene sine. Situasjonen med Hibbert er noe av det dummeste jeg har sett på lenge. Straffen til van Persie i andre omgang var også soleklar (selv om jeg mener at Ade skulle fått frispark mot seg i forkant av hendelsen).

 

Herlig å se at Clichy er tilbake i gammel form. Vi får håpe at han blir bedre på den siste 1/3 av banen, her har han fortsatt litt som kan forbedres. Almunia fortsetter med raske igangsettinger, noe som varmer stort. Klarer vi å involvere spillere som Walcott, Clichy og andre sprintere, vil vi få de gode, gamle kontringsmålene som vi ikke har hatt så mange av de siste årene. van Persie kommer til mange sjanser i dag, noe som i seg selv er veldig positivt. Burde dog scort sitt første hattrick for klubben.

 

Ingen tvil om at samarbeidet mellom van Persie og Ade kom mer til rette, da Walcott kom innpå og skapte mer rom for dem med sine god løp. Klarer vår lille stjerne å holde nivået sitt over en lengre periode?

 

Nok en kamp med skader. Toure er nok ikke lenge ute, mens Nasri sin skade var nok ikke langvarig heller. Det er ikke jordas undergang om de to ikke er klare til tirsdagen (for den kampen MÅ vi ikke vinne), men det vil være et tap om de ikke er klare mot West Ham - et lag vi har tapt mange poeng mot de siste årene.

Link to comment
Share on other sites

skjønner ikke hvorfor alle synes Silvestre gjorde en så dårlig jobb i dag ..

ja han var svak på målet til everton, men jeg følgte litt med på hvor mange hode dueller han vant utover i kampen(for å sammenligne med Gallas :D ), og han vant nesten hver eneste duell .. tenkte at: "det er en sliken vi trenger", og at kanskje det var på tide å bytte ut Gallas..

men kan jo hende at jeg så på han i litt for stort lykkerus ettersom vi eide gutta fra liverpool mer og mer utover i kampen :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...