Jump to content

2008.10.18 Everton H


hermz

Recommended Posts

Arsenal - Everton

18.10.08 16:00, Emirates Stadium

 

Arsenal i en svak periode!

Arsenals prestasjoner har virkelig vært varierende i år. Alt fra 4-0 mot Blackburn, til 1-2 mot Hull. Det er mange som spekulerer i hva som kan være årsaken til dette "problemet". Men ingen har fasitsvaret. Mange påstår at det er rutinen i laget som mangler, mens andre tror det er alle skadene som ødelegger stabiliteten i laget. Jeg tror det kan komme av flere ting, det meste sitter oppe i hodet. Arsenal spilte uavgjort mot Sunderland i forrige seriekamp. Det var en kamp mot få ble imponert av. Arsenal hadde ballen desidert mest, men sjansene og de fine spillet uteble. Og når det gjenstod fem minutter av kampen fyrte innbytter Grant Leadbitter av en suser som gikk via krysset og inn. En fantastisk scoring av den lokale Sunderland-gutten. Men Arsenal reduserte helt på tampen av kampen da Fabregas scoret på et flott hodestøt. Tidligere i kampen fikk van Persie en annullert scoring, noe som var meget kommersielt. Men 1-1 ble det og lagene fikk hvert sitt poeng. Før dette oppgjøret hadde også Arsenal et tap i ligaen, det kom mot Hull. Noe som var meget skuffende for alle Arsenal-fans. Men til Hull store glede, selvfølgelig. Nå venter det nok en hard nøtt hjemme mot Everton. Oppgaven vil meget vanskelig om Arsenal ikke tar seg skikkelig sammen og kjører på til siste slutt. I mine øyne er kampen veldig åpen til tross for at Arsenal er knappe favoritter i dette oppgjøret. Som vi var inne på i stad har skader ødelagt mye for Arsenal, ikke bare i år men gjennom flere perioder tidligere. Slik er statusen foran møtet med Everton:

 

Fabregas skal visst har brekt nesa, så han er meget usikker til denne kampen. Eduardo er fortsatt ute etter det stygge benbruddet i vinter. Diaby og Rosicky er også ute til denne kampen, ingen bombe, for å si det sånn. Gallas har også sine problemer etter at han spilte for landslaget. Det samme gjelder Sagna som høyst trolig blir å finne på tribunen i denne kampen. Glad meldingen må vel være at van Persie er friskmeldt til denne kampen, nederlenderen fikk 25 minutter mot Norge i midtuken. Ellers så har Silvestre og Bischoff spilt for reservelaget, så begge er klar for en debut snart.

 

Everton har sine problemer!

Mens Arsenal i øyeblikket holder fjerdeplassen på tabellen, ligger Everton på en meget skuffende 15.plass. Laget fra Liverpool har kun sanket åtte poeng på sine syvkamper, det er litt over et poeng i hver kamp, noe som er lite imponerende med et lag som har større ambisjoner enn som så. Sist laget var i aksjon spilt Everton 2-2 mot Newcastle, det var hjemme på Goodisen, da ga de bort to poeng ettersom de ledet 2-0 i en lengre periode. Spørsmålet er om de klarer å reise seg etter den meget dårlige perioden. Everton har til vane å spille bra mot Arsenal, så jeg er sikker på at det blir en tøff match med mange dueller. Jeg syns Arsenal burde se opp for et par spillere, ny innkjøpte Fellaini har allerede gjort det meget godt, den belgiske spilleren scoret for øvrig mot Newcastle og har styrken på dødballer noe som kan bli et viktig angrepsvåpen mot Arsenal. De to andre mål vel bli Arteta og Yakubu, sistnevnte har åpnet sesongen meget svak men plutselig så slår han til. Arteta har vært en av Evertons beste hittil, klassespiller uten at jeg trenger å si så mye mer om spanjolen, det fleste kjenner til han. På de fire siste matchene har Everton en seier (3-2 Stoke), to uavgjort (2-2 Hull) (2-2 Newcastle) og et tap (0-2 Liverpool). Når det gjelder skadene til Everton er ikke de så fullt problematiske.

 

Eneste som sliter foran denne kampen er Van Der Meyde, nederlenderen sliter med en hamstring og er ute på ubestemt tid. I tillegg til det så er både Lars Jacobsen og Phil Neville usikre til denne kampen, først nevnte starter uansett ikke. Disse må testes nærmere. Uten om det ser jeg ikke flere skader, skal oppdatere om jeg finner noe mer.

 

God kamp!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Godt innlegg og denne kampen blir veldig viktig og må bli seier om vi skal følge med i toppen.

 

Sagna er ikke skadet i følge arsenal.com. Han spilte på Tirsdag sammen med Clichy.

Okei, tok nyhetene ut i fra "skade tråden". :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Manuel Almunia

Johan Djourou (Eboue) - Kolo Toure - Mikael Silvestre - Gael Clichy

Theo Walcott - Cesc Fabregas (Song) - Denilson - Samir Nasri (Diaby)

Robin van Persie (Vela) - Emmanuel Adebayor

 

Benk: Fabianski, Song (Hoyte), Gibbs, Diaby (Bischoff), Ramsey, Eboue (Wilshere), Vela (Simpson)

Link to comment
Share on other sites

Takk for malen Helmik'n :rolleyes:

 

Manuel Almunia

Toure (Eboue) - Djourou - Mikael Silvestre - Gael Clichy

Theo Walcott - Cesc Fabregas (Diaby) - Denilson - Samir Nasri (Diaby)

Robin van Persie - Vela

 

Fabianski, Song (Hoyte), Gibbs, Adebayor , Ramsey(Bischoff), Eboue (Wilshere), Randall (Simpson)

 

Edit:

Link to comment
Share on other sites

Almunia

 

Eboue - Toure - Djourou - Clichy

 

Walcott - Fabregas/Ramsey - Song/Denilson - Nasri

 

Van Persie/Vela - Adebayor

 

 

Vil gjerne se Djourou fra start, kanskje Silvestre kan komme inn for han eller Clichy på slutten av kampen..

Link to comment
Share on other sites

Med alle skadene må vel laget bli noe slikt:

 

Almunia

Toure - Djourou - Silvestre - Clichy

Walcott - Song - Denilson - Eboue

van Persie - Adebayor

 

Har definitivt sett et sterkere Arsenal-lag enn det der, men mulig at det holder til tre poeng. Tviler dog.

 

Mange pessimistiske Arsenal-supportere på forumet. Veldig mange. Og jeg blir nesten syk av det.

 

Men laget mot Everton blir nok ikke så svakt. Faktisk kan det være at vi stiller et ganske så sterkt lag i morgen:

 

Almunia

Song - Toure - Silvestre - Clichy

Walcott - Fabregas - Denilson - Eboue

Van Persie - Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Med alle skadene må vel laget bli noe slikt:

 

Almunia

Toure - Djourou - Silvestre - Clichy

Walcott - Song - Denilson - Eboue

van Persie - Adebayor

 

Har definitivt sett et sterkere Arsenal-lag enn det der, men mulig at det holder til tre poeng. Tviler dog.

 

Mange pessimistiske Arsenal-supportere på forumet. Veldig mange. Og jeg blir nesten syk av det.

 

Men laget mot Everton blir nok ikke så svakt. Faktisk kan det være at vi stiller et ganske så sterkt lag i morgen:

 

Almunia

Song - Toure - Silvestre - Clichy

Walcott - Fabregas - Denilson - Eboue

Van Persie - Adebayor

 

Helt på linje med deg Helge. Det er for mange pessimister blant våre supportere.

 

Almunia

 

Eboue - Toure - Djourou - Clichy

 

Walcott - Fabregas- Song - Nasri

 

Van Persie - Adebayor

 

Ser ikke at laget er noe særlig svekka i det hele tatt og tipper vi er på vinnersporet igjen.

Håper på Djorou/Toure baki der.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg stort til skikkelig kamp igjen (hater landslagsfotballen).

Everton blir garantert en hard nøtt, men vi er nødt til å vinne! satser på 2-0 seier med følgende lag:

 

Almunia

 

Eboue Toure Djorou Clichy

 

Walcott Cesc Denilson Nasri

 

VP Ade

 

 

Vår sterke benk: Fabianski, Silvestre, Song, Diaby, Vela, Ramsey og Wilshere

 

Ade scorer tidlig og Vela setter en på overtid på deilig kontring!!!

Link to comment
Share on other sites

Almunia

 

Eboue - Toure - Djourou - Clichy

 

Walcott - Fabregas- Song - Nasri

 

Van Persie - Adebayor

 

Ser ikke at laget er noe særlig svekka i det hele tatt og tipper vi er på vinnersporet igjen.

Håper på Djorou/Toure baki der.

Nei synes det er på tide med Silvestre-debut her. Setter han inn for Djourou, så er vi enige. Er svekka defensivt på høyrebacken, men tror dette går veien uansett. Tror Walcott får en stor kamp, og putter minst en i 4-1-seieren. Beklager at jeg røper resultatet alt nå ;)

Link to comment
Share on other sites

Almunia

 

Eboue - Toure - Djourou - Clichy

 

Walcott - Fabregas- Song - Nasri

 

Van Persie - Adebayor

 

Ser ikke at laget er noe særlig svekka i det hele tatt og tipper vi er på vinnersporet igjen.

Håper på Djorou/Toure baki der.

Nei synes det er på tide med Silvestre-debut her. Setter han inn for Djourou, så er vi enige. Er svekka defensivt på høyrebacken, men tror dette går veien uansett. Tror Walcott får en stor kamp, og putter minst en i 4-1-seieren. Beklager at jeg røper resultatet alt nå ;)

 

Skjønner ikke hvorfor alle er så interesserte i å se Silvestre, Djourou er den jeg helst vil se, han har vist seg å være i veldig god form, mens Silvestre har hatt et langt skadeavbrekk og er forholdsvis rusten.

 

Djourou er fremtiden, noe Silvestre ikke er, han kommer aldri til å bli noen storspiller i Arsenal, han er hentet som en backup for Gallas og Clichy, og for å gi unggutta rutine osv.

Link to comment
Share on other sites

Det skal bli spennende å se hvem som blir kaptein i denne kampen. Blir det Kolo, Cesc eller Almunia? Ellers gleder jeg meg til å se Djourou. Sveitseren har et stort potensiale som jeg håper han får ut fortest mulig, da Gallas kan være ute en stund. Med franskmannen ute, får vi kanskje se om det er Gallas som er rota til de defensive problemene. Jeg tror nok det er mer sammensatt, men det blir i alle fall interessant å se hvordan forsvaret organiserer seg uten Gallas.

 

Når det kommer til kampen, er jeg sikker på 3 poeng. Everton har åpnet svakt, og tar størstedelen av poengene sine hjemme. De slipper inn mange mål, så det hjelper det ikke mye at de har flere offensive klassespillere. Vi MÅ prestere i denne kampen, og i slike kamper pleier det ofte å løsne litt for oss. Nå får vi håpe at laget kommer inn i flytsonen og vinner flere kamper på rad. Jeg tror det ikke er lenge til før samarbeidet mellom Ade og van Persie sitter. Sistnevnte har enda ikke scort noen susere med slegga si, så jeg venter fortsatt i spenning på at han skal komme til det nivået han alltid er på før han pleier å bli skadet.

 

Ellers er det hyggelig å se at Diaby endelig er skadefri, og kommer mest sannsynlig til å være en del av troppen.

 

EDIT: Djorou spiller ikke likevel ;)

http://www.arsenal.com/news/news-archive/f...to-face-everton

 

Tim Cahill spiller heller ikke for Everton, siden han soner straff etter et rødt kort.

Link to comment
Share on other sites

Vel, med Sagna, Gallas, Djourou, Bendtner ute og Walcott muligens får hvile, blir vel laget noe slikt:

 

Manuel

Eboue-Toure-Silvestre/Song-Clichy

Ramsey/Bischoff-Denilson-Cesc/Diaby-Nasri

Ade-RvP

 

Eller:

Manuel

Toure-Song-Silvestre-Clichy

Eboue-Denilson-Cesc-Nasri

Ade-Vela

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært spennende å se Diaby fra start i morgen, men det er muligens litt for tidlig. Han vil jo gjøre oss vesentlig sterkere både på defensive og offensive dødballer.

 

Som midtstopper står det mellom Song og Silvestre ved siden av Toure. Tror Wenger velger Silvestre. Blir interessant å se hva Silvestre i såfall kan tilføre forsvaret vårt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Denne tar vi. Vi må vel det ellers blir det tungt.

Silvestre kommer til å debutere og jeg håper Diaby kommer inn som innbytter.

Vi har mange skader, men jeg mener vi skal være gode nok og at vi har en bredere tropp enn mange hevder.

Det er så godt å være optimist og glad.

Link to comment
Share on other sites

Endelig klart for ny kamp i PL ;) Dette kan bli en tøff nøtt, men jeg tror og håper vi trekker det lengste strået. Vi har en del skader til denne kampen, og det betyr at vi for første gang denne sesongen skal få se litt til bredden i stallen. Vi har lenge visst at tider som denne kom til å komme, og derfor blir det nå interessant å se hvordan gutta takler det, selv om vi ikke skal lage et stort nummer ut av det. Jeg er 100% sikker på at det laget som får sjansen imorra har en god mulighet til å ta 3 poeng mot Everton. Det trenger vi nå.

 

"Min" lagoppstilling:

 

Almunia

Eboue-Kolo-Silvestre-Clichy

Walcott-Cesc-Denilson-Nasri

Rvp-Ade

 

Kanskje blir Song dyttet inn midten, og Denilson ut på en av kantene til fordel for Walcott/Nasri, men det vet bare Wenger ;) God kamp alle sammen!

Link to comment
Share on other sites

Endelig klart for ny kamp i PL ;) Dette kan bli en tøff nøtt, men jeg tror og håper vi trekker det lengste strået. Vi har en del skader til denne kampen, og det betyr at vi for første gang denne sesongen skal få se litt til bredden i stallen. Vi har lenge visst at tider som denne kom til å komme, og derfor blir det nå interessant å se hvordan gutta takler det, selv om vi ikke skal lage et stort nummer ut av det. Jeg er 100% sikker på at det laget som får sjansen imorra har en god mulighet til å ta 3 poeng mot Everton. Det trenger vi nå.

 

"Min" lagoppstilling:

 

Almunia

Eboue-Kolo-Silvestre-Clichy

Walcott-Cesc-Denilson-Nasri

Rvp-Ade

 

Kanskje blir Song dyttet inn midten, og Denilson ut på en av kantene til fordel for Walcott/Nasri, men det vet bare Wenger ;) God kamp alle sammen!

 

Dersom vi skal stille med Walcott på den ene kanten, tror jeg det er lurt med Eboue på den andre. Det er noe med å balansere laget i forhold til de defensive oppgavene. For dette blir en værre "walk-over" enn det Hull og Sunderland var! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er litt i tvil om hvordan denne kampen vil ende. Vi kan vinne 4-0 og vi kan også tape. Det er veldig vanskelig å tippe Arsenal om dagen da deres spill er så utrolig varierende fra det helt fenomenale til det katastrofale.

Jeg drister meg likevel til å spå utfallet i kampen.

Jeg tror vi vinner, men jeg tror seieren sitter langt inne. 2-1 muligens.

Jeg tror desverre ikke vi kommer til å spille en stor kamp i dag og jeg er redd jeg er skuffet etter å ha sett dagens kamp.

 

Da er det bare å håpe at jeg har feil på alt unntatt hvor 3 poeng ender.

 

Det skal også bli spennende å se hvilket lag vi stiller med i dag. Jeg er spent :-)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...