Jump to content

Verdens beste spiller?!


Simbad

Recommended Posts

Er det mulig??

De skriver ALLE målene Ronaldo scoret i fjor, men tar ikke med de målene Messi har scoret i cupen??

 

Cristiano Ronaldo fikk den gjeve prisen etter forrige sesong, da scoret han 42 mål for Manchester United. Denne sesongen har Messi scoret 23 mål på 31 kamper i serien og ni mål på tolv kamper i Champions League.

I cupen har Messi scoret 6 mål til, noe som gir ham 38 mål på 50 kamper, i tillegg til 11 assist i serien, 4 i CL og 1 i cupen..

Ronaldo hadde 42 mål på 49 kamper. En utrolig scoringsrate, men "kun" 8 assist(vet ikke om dette er kun i serien eller om det dekker alle kampene...

 

Uansett er jeg rimelig sikker på at Messis målpoeng er noe bedre. Da altså medregnet assist. Når da også Messi egentlig skal være en tilrettelegger for Barca, er målraten hans plutselig mye mer imponerende. Ronaldo er på papiret som oftest stilt opp som ving, men i praksis er det faktisk Rooney/Tevez som jobber mest hjem når manu mister ballen. I manu spiller de i praksis for at Ronaldo skal komme til sjanser. Det gjør de ikke i like stor grad Barca i forhold til Messi...

 

Ronaldo skyter enormt mye, og hvis du ser på hvor mange skudd han faktisk har før ballen ligger i nettet er det ikke så imponerende som når du ser at Messi, etter min mening, altfor sjeldent utnytter den gode skuddfoten sin fra distanse. Han gjorde det én gang i går. Ronaldo skjøt 3 ganger mot mål før det var gått 10 min.

Messi jobber mye hardere for laget sitt, og legger seg ikke ned og griner hver gang han blir taklet slik Ronaldo gjør nesten hver eneste gang.

 

Messi har mye bedre nærteknikk, og kommer forbi motspillere mye enklere enn Ronaldo, i tillegg til at han har bedre overblikk, personlighet og lagmoral enn Ronaldo og er derfor etter min mening verdens klart beste spiller! Selv om, akkurat i øyeblikket(!), Iniesta innehar en bedre form og er bedre.

 

Jeg bare spør, hvem kopierte to av verdens mest berømte mål i løpet av bare et par uker? Verdens beste spiller, no doubt!

Å slå ballen inn med hånda er vel ikke noe som skal kjennetegne verdens beste spiller?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nei, det skal ikke det. Men hvor mange slike negative hendelser har Messi på sin kappe? Ytterst få. Hvor mange har en viss portugiser? Alt for mange...

Enig med eg i at Ronaldo er en diver og ei sytebøtte uten like! Igår viste han det i 80 min. Han var sen i taklingene og brydde seg lite om ballen. Puyol kledde av han og han fikk ikke til noe som helst etter de første 10 min. Og at Messi er mer nedpå og ydmyk er det liten tvil om, og han fortener å komme framfor ronaldo i alle kåringer, så sant det ikke gjelder å være usportslig. Men eg mener ikke han er verdensbeste bare fordi han klare å kopiere to av vedrens mest kjente mål.

Personlig håper eg egentlig at Iniesta skal få gullballen iår. Det er en lagspiller av rang. Kjemper og sliter, og det er på tide at noen andre enn dem som skårer mest mål skal få den synest eg.

Men så lenge grine ronaldo ikke vinner skal eg være fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

Ja, Iniesta har den siste tiden vært verdens beste spiller, men over en hel sesong har han ikke vært bedre enn Messi. Til det var han litt for mye skadet i starten av sesongen. Når det er sagt, ser jeg ikke bort i fra at han kan ta den neste år om han fortsetter i samme spor.

(Det er ikke bare fordi Messi har scoret to slike mål at jeg mener han er verdens beste spiller...)

 

Messi derimot, har vært jevnt over god og stabil hele sesongen i tillegg til å vise det spektakulære når Barca har trengt det. Det er ikke alltid den som scorer mest som får den prisen. Da hadde Henry helt garantert fått den foran Ronaldinho for noen år tilbake. Messi har tross alt både Villa, Eto'o og Forlan foran seg på toppscorerlista, men ingen av disse har like mange assist som Messi, og skaper på langt nær like mange sjanser som Messi i løpet av en sesong.

 

En annen som også burde være med i evalueringa når årets spiller i europa og verden tas opp, er Xavi som har 20+ assist i år!! I tillegg til å være en veldig viktig stabilisator og ballvinner på midtbanen til Barca er han også utrolig viktig i angrepsspillet deres.

Link to comment
Share on other sites

Noen som syntes Ferdinand fortjente 9. plass??

Absolutt. Jeg syns at forsvarsspillere får altfor liten kreditt i disse kåringene. Når de måles etter mål og assist sier det seg selv at det alltid er de offensive spillerene som vinner og det er synd. Så slenger de alltid på Casillas/Buffon og en forsvarsspiller for synets skyld.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Det at Iniesta er på denne lista over verdens beste spiller for forbigående sesong istedet for Sneijder er for meg vanvittig latterlig. Iniesta er en knallgod spiller, men skulle jeg sammenlignet han med en spiller så ville det vært Hleb. Han kommer til veldig gode sjanser men scorer så og si aldri (hele 32 mål på 384 kamper i karrieren) samt har han ikke så vanvittig mange målgivende pasninger heller. Teknikk og overblikk i verdensklasse har han, men midtbanen til Barcelona blir sjefet av Xavi og ikke Iniesta som jeg føler er en temmelig ineffektiv spiller når det gjelder målpoeng. Eneste grunnen jeg ser til at han er på denne lista er fordi han spiller på Barcelona og scoret vinnermålet for Spania i VM.

 

Forøvrig blir det nok Messi som tar gullballen etter en og en halv forrykende sesong. På de siste 73 kampene sine har han 72 mål og 26 målgivende. Rett og slett bare vanvittig.

Link to comment
Share on other sites

:lol:-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 6 2010, 03:46 PM) 211365[/snapback]

Det at Iniesta er på denne lista over verdens beste spiller for forbigående sesong istedet for Sneijder er for meg vanvittig latterlig. Iniesta er en knallgod spiller, men skulle jeg sammenlignet han med en spiller så ville det vært Hleb. Han kommer til veldig gode sjanser men scorer så og si aldri (hele 32 mål på 384 kamper i karrieren) samt har han ikke så vanvittig mange målgivende pasninger heller. Teknikk og overblikk i verdensklasse har han, men midtbanen til Barcelona blir sjefet av Xavi og ikke Iniesta som jeg føler er en temmelig ineffektiv spiller når det gjelder målpoeng. Eneste grunnen jeg ser til at han er på denne lista er fordi han spiller på Barcelona og scoret vinnermålet for Spania i VM.

 

Forøvrig blir det nok Messi som tar gullballen etter en og en halv forrykende sesong. På de siste 73 kampene sine har han 72 mål og 26 målgivende. Rett og slett bare vanvittig.

 

Amen to that!

Tror det er to grunner til at Iniesta er nominert:

Han avgjorde finalen i VM.

Han spiller for Spania og Barcelona. "Alle elsker" Spania og Barcelona...

Hvis Nederland hadde vunnet finalen mot Spania kan jeg nesten garantere deg at Sneijder hadde vært nominert. Sånn mener jeg kåringen burde se ut:

1. Messi

2. Sneijder

3. Xavi

Link to comment
Share on other sites

Nei nei og atter nei!

 

Sneijder?! Sorry, men i mine øyne er Iniesta flere hakk bedre. Det at han ikke scorer mål for være så, men makan til teknisk begavet og genial spiller skal du lete etter. Det virker som dere mener at Iniesta er overfladig for Barca, og det er jo bare helt hinsides å si. Iniesta er en fantatisk spiller, og fortjener helt og holdent å være blant de nomierte. Jeg rangerer dog både Messi og Xavi over, men Iniesta kommer på en sikker tredje. Det er midtbanen til Barca, med alle disse ballsikre spillerne som gjør at de er nominert, og det er fullt fortjent. De spiller fast for Barca (i mine øyne verdens klart beste fotballag, og et lag vi burde beundre, noe arsenal også gjør i mine øyne) og Xavi og Iniesta spilte også fast på verdens beste landslag, som har vunnet EM og VM på 2 forsøk. Det hersker ingen tvil over hvem som burde være nominert. De har gjort helt rett!

Link to comment
Share on other sites

Nei nei og atter nei!

 

Sneijder?! Sorry, men i mine øyne er Iniesta flere hakk bedre. Det at han ikke scorer mål for være så, men makan til teknisk begavet og genial spiller skal du lete etter. Det virker som dere mener at Iniesta er overfladig for Barca, og det er jo bare helt hinsides å si. Iniesta er en fantatisk spiller, og fortjener helt og holdent å være blant de nomierte. Jeg rangerer dog både Messi og Xavi over, men Iniesta kommer på en sikker tredje. Det er midtbanen til Barca, med alle disse ballsikre spillerne som gjør at de er nominert, og det er fullt fortjent. De spiller fast for Barca (i mine øyne verdens klart beste fotballag, og et lag vi burde beundre, noe arsenal også gjør i mine øyne) og Xavi og Iniesta spilte også fast på verdens beste landslag, som har vunnet EM og VM på 2 forsøk. Det hersker ingen tvil over hvem som burde være nominert. De har gjort helt rett!

Enig i at Iniesta er en knallgod spiller, men i mine øyne vil f.eks. Fab gjør minst en like god jobb! Vår egen stjernespiller bidrar med mer målpoeng og holder ikke tilbake for småspillet til Iniesta. Sistnevnte furngerer utmerket med Xavi og samspillet mellom de to er magisk. De får fram det beste i hverandre. I en slik kåring er det derimot viktig å tenke at f.eks. Sneijder spilte på en midtbane som var langt ifra like god på småspill og på det offensive spillet, så han måtte gjøre mye selv. Det er lettere for Inieste å briljere når han har en glimrende Xavi ved siden av seg.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Tenkte jeg skulle dra opp denne tråden fordi man har 2 enestående spillere som begge har hatt sitt livs sesong.

 

Cristiano Ronaldo:

34 kamper i La Liga: 41 mål og 10 målgivende. 8 kamper i Copa del Rey: 7 mål og 1 målgivende. 12 kamper i Europa: 6 mål og 4 målgivende. Totalt: 54 kamper, 54 mål og 15 målgivende.

 

Lionel Messi:

33 kamper i La Liga: 31 mål og 18 målgivende. 7 kamper i Copa del Rey: 7 mål og 3 målgivende. 12 kamper i Europa: 11 mål og 3 målgivende: Totalt: 54 kamper, 52 mål og 24 målgivende.

 

Rett og slett sinnsykt på begge to.

Link to comment
Share on other sites

Ikke mye annet å si på det nei...

Jeg mener at begge er verdens beste spiller, bare på forskjellige måter. Messi er mer en lagspiller med mange urolige enkeltprestasjoner og Ronaldo er en litt mer superstar, men også han har utrolig mange gode enkeltprestasjoner.

 

Umulig å velg...

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 22 2011, 11:33 AM) 224908[/snapback]

Glemte supercupen for Messi hvor han har 2 kamper og 3 mål, men da burde det stemme B)

 

Ifølge tallene dine har CR7 61 mål på 60 kamper, Messi: 49 mål på 52 matcher ;)

 

(Tar forebehold om feil da jeg stinker i matte, men tror det skal stemme)

Link to comment
Share on other sites

Min stemme går til Ronaldo. Skulle likt å sett Messi spilt for Real og Ronaldo for Barca, tror de tallene hadde vært annerledes og Ronaldo hadde knust Messi overelegent.

 

Der tror jeg du tar feil, barca er et LAG og Ronaldo er ingen lagspiller. Messi hadde nok klart seg bra på Real men, ikke like bra som Ronaldo.

Link to comment
Share on other sites

Min stemme går til Ronaldo. Skulle likt å sett Messi spilt for Real og Ronaldo for Barca, tror de tallene hadde vært annerledes og Ronaldo hadde knust Messi overelegent.

Ahahahahaha, ja du kan spøke B)

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 22 2011, 11:33 AM) 224908[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Glemte supercupen for Messi hvor han har 2 kamper og 3 mål, men da burde det stemme ;)

Ifølge tallene dine har CR7 61 mål på 60 kamper, Messi: 49 mål på 52 matcher B)

 

(Tar forebehold om feil da jeg stinker i matte, men tror det skal stemme)

 

Tok det fra wikipedia, men når jeg skulle se på Champions League for Ronaldo fikk jeg blandet det inn sammen med tallene fra forrige sesong også. Totalt står han med 12 kamper, 6 mål og 4 målgivende i Europa. Da skal matten stemme, samt med Messi som jeg nevnte ovenfor hvor jeg ikke hadde tatt med Supercupen hvor han har 2 kamper og 3 mål B)

Link to comment
Share on other sites

Begge to er helt outstanding og de to er verdens beste spillere by a mile!

Men Messi er nok like god til Ronaldo til å gjøre ting på egenhånd, men han gjør det bare sjeldnere, fordi han er en lagspiller. Mao, Messi kan både sette opp lagkamerater samtidig gjøre ting på egenhånd mens Ronaldo ikke er på nivå med Messi når det gjelder lagspill (noe man også kan se på statistikken over assist)

Så min stemme går nok til Messi!

 

Edit: forøvrig en spennende tanke du tenker der, Hulken!

Link to comment
Share on other sites

Ville likt å se hvor mange skudd de to ha. Mot Tottenham hadde Ronaldo et tosifret antall avslutnigner, men scorte ikke før på sin 11. eller 13. avslutning om jeg ikke husker helt feil. Der Ronaldo skyter, vil Messi ofte sentre ballen til en bedre plassert spiller. Dessuten ligger Messi tidvis lavere og jgør også mange smarte løp som åpner opp for motstanderen. Ronaldo er mer a one man show som er ekstremt god til å komme til sjanser og avslutte. Den fantastiske formen til Ronaldo på slutten til tross, Messi er den beste spilleren i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Det har vel med å gjøre hvordan Ronaldo har blitt "formet" som spiller også? Han hadde tidligere i karrieren ofte temmelig jevnt med mål/assists før Ferguson tydeligvis forstod at Ronaldo hadde potensiale til å bli en skikkelig målmaskin.

 

Tror han ville hatt langt flere målgivende pasninger hvis han hadde blitt oppfordret til dette, men det er jo helt klart at han har "liscense to shoot". Både i Manchester United og Real Madrid.

 

Men, Messi har fortsatt en bedre pasningsfot enn Ronaldo utifra hva jeg har sett så jeg tror Messi uansett ville hatt flere målgivende enn det Ronaldo ville hatt. Ronaldo til gjengjeld ville kanksje hatt flere mål, men til syvende og sist så ville de endt temmelig likt på målpoeng. Det som skiller de to dog er måten Ronaldo ofte oppfører seg på og det er at han setter seg selv foran laget. Akkurat der tar Messi seieren for min del.

Link to comment
Share on other sites

For meg er Messi verdens beste fotballspiller, og kanskje eneste grunnen til at jeg kommer til å se CL-finalen. Hvorfor? Han har kanskje ikke den ekstrempakka som Ronaldo har når det kommer til harde skudd og ekstreme finter til tider, men han har det som jeg ser på som hele pakka på en god fotballspiller.

 

Han gjør ting enkelt, men er likevel så kjapp i tempo og retningsforandringer at de fleste motstandere sliter med å holde følge. I tillegg har han en presis venstrefot, både når det gjelder avslutninger og pasninger. Han jobber også hjem når han må, noe vi ikke har sett fra Ronaldo før Mourinho ble manageren hans. Begge to spiller som oftest ving i sine klubbers formasjoner, men Messi er i tillegg over større områder av banen enn Ronaldo.

Av det jeg har sett av Messi kunne han lett omstilt seg til Xavi sin rolle litt lenger bak i banen også. Det tror jeg ikke C. Ronaldo ville klart, nettopp fordi han ikke har den disiplinen til å kunne spille slik.

 

Ikke misforstå, begge to er enormt gode spillere og kan skape mål ut av ingenting.

 

For meg er C. Ronaldo den beste individualisten, mens Messi er den beste lagspilleren. Og fotball er som kjent et lagspill... Er en grunn til at eneste turneringen C. Ronaldo har scoret og vunnet over Barcelona i er Copa del Rey, og det på overtid. Messi derimot har slått både Manu(med Ronaldo) i en CL-finale, knust Real Madrid med Ronaldo på laget i flere kamper i serien og også var den viktigste grunnen til at Barca slo ut Real i CL-semifinalen i år.

 

Det eneste jeg føler at Messi mangler for å bli verdens største spiller gjennom tidene er å vinne VM med Argentina.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

×
×
  • Create New...