Jump to content

Verdens beste spiller?!


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det var godt lista var heilt objektiv og seriøs... Jeezes

 

Raul og Luca Toni er mine favorittspelarar. Elias Storm er bare konge.

Heller Klose enn Toni...

Forøvrig synes jeg at Toure, Fabregas, Clichy og Sagna burde score høyt oppe hvis man kårer verdens 100 beste spillere igjen..

Link to comment
Share on other sites

Det var godt lista var heilt objektiv og seriøs... Jeezes

 

Raul og Luca Toni er mine favorittspelarar. Elias Storm er bare konge.

Heller Klose enn Toni...

Forøvrig synes jeg at Toure, Fabregas, Clichy og Sagna burde score høyt oppe hvis man kårer verdens 100 beste spillere igjen..

 

Toure synes jeg har fallt. 2,3-4 år sida var han fenomenal

Link to comment
Share on other sites

Eh... jo? :huh:

Helmik'n forklarer det jo godt her:

 

Vel, ja han er jo et ekstremt stort talent, men er nok ikke på høyde med Messi, Ronaldo, Xavi m.fl ennå, men har helt klart potensialet. Nydelige førstetouch, avslutninger og bra fart er bare noen av hans utrolige evner. Jeg er stor tilhenger av "er du god nok, er du gammel nok" men å være verdens beste som nittenåring er ekstraordinært. Aguero har et ekstraordinært talent, men er ennå ikke verdens beste i mine øyne.

 

 

Enig i at han ikke er verdens beste, men at han er en utrolig spiller, er det derimot ingen tvil om.

Link to comment
Share on other sites

Min objektive mening er at verdens beste spiller gjennom det siste året er C. Ronaldo med Messi som en god to'er... Av våre spillere er Cesc nærmest disse når han er i sitt ess med utsøkte lissepasninger og ikke minst et genialt fotballhode!

Link to comment
Share on other sites

Min objektive mening er at verdens beste spiller gjennom det siste året er C. Ronaldo med Messi som en god to'er... Av våre spillere er Cesc nærmest disse når han er i sitt ess med utsøkte lissepasninger og ikke minst et genialt fotballhode!

 

Cesc er ikke verdens beste ennå. Men alle som har sett Cesc spille vet at han vil bli visst han holder seg unna skader;)

 

Ronaldo ble kåret til verdens beste i år. Skal ikke si at det er ufortjent heller.

 

http://www.cescfabregassoler.com/eng/news.php

 

Se på news som er skrever 25\10\08 :lol:

 

Gledelig nytt.

Link to comment
Share on other sites

Eg har sagt at Aguero er verdens beste fotballspiller for tiden og der er Messi enig med meg... B)

Messi stemmer kanskje på Aguero fordi begge spiller på Argentina og er kompiser.

Men Aguero er jo veldig god da , men jeg mener Messi , Ronaldo , Kaká og Fabregas er bedre.

Men Kaká har ikke hatt den beste sesongen sin i år.

Link to comment
Share on other sites

Her er Dagblade sin topp 10-liste

http://www.dagbladet.no/sport/2008/11/06/552996.html

442 sin hvertfall :P

 

Eg har sagt at Aguero er verdens beste fotballspiller for tiden og der er Messi enig med meg... :)

Messi stemmer kanskje på Aguero fordi begge spiller på Argentina og er kompiser.

Men Aguero er jo veldig god da , men jeg mener Messi , Ronaldo , Kaká og Fabregas er bedre.

Men Kaká har ikke hatt den beste sesongen sin i år.

Fabregas har vært ute av form i år han også. who can blame him, han kan ikke gjøre alt for laget som ikke har spilt bra i år i det hele tatt

Link to comment
Share on other sites

Ferdinand er så vidt blant topp 20... Hvis han er det en gang! Så nei.

 

Og her er statistikken på Messi så langt i år... Se på assiststatistikken! I tillegg har han scoret en god del.

 

Vet ikke hvordan statistikken til feks Aguero er her..

Link to comment
Share on other sites

Ferdinand er så vidt blant topp 20... Hvis han er det en gang! Så nei.

 

Og her er statistikken på Messi så langt i år... Se på assiststatistikken! I tillegg har han scoret en god del.

 

Vet ikke hvordan statistikken til feks Aguero er her..

 

Etter å ha sett statistikkene til Messi der, rett og slett sinnsykt. 13 assists bare i La Liga, samt 6 mål på 8 kamper, overtar vel som verdens beste etter Ronaldo denne sesongen tenker jeg..

Link to comment
Share on other sites

Jepp, dette er altså en del av grunnen til at jeg mener Messi er på vei til å overgå det Ronaldo gjorde ifjor. Skaper sjanser i fleng når han spiller og danser tango forbi forsvarererne der Ronaldo danser swing...

 

(Ingen tvil om at jeg synes tango ser penere ut altså)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja, men omtrent alle målene han scorer er ordentlige drittmål. Som han får servert på sølvfat. Anelka var bedre i Bolton, der kunne han score på noe ute av ingenting. Nå er det nesten kun "tap-ins" og alene med keeper som gjelder for han.

 

Skulle gjerne hatt en spiller i Arsenal som kan score disse drittmålene. Vi har denne spilleren i Eduardo, men er jo ennå en god stund til han er tilbake i godt gammelt slag.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Er det mulig??

De skriver ALLE målene Ronaldo scoret i fjor, men tar ikke med de målene Messi har scoret i cupen??

 

Cristiano Ronaldo fikk den gjeve prisen etter forrige sesong, da scoret han 42 mål for Manchester United. Denne sesongen har Messi scoret 23 mål på 31 kamper i serien og ni mål på tolv kamper i Champions League.

I cupen har Messi scoret 6 mål til, noe som gir ham 38 mål på 50 kamper, i tillegg til 11 assist i serien, 4 i CL og 1 i cupen..

Ronaldo hadde 42 mål på 49 kamper. En utrolig scoringsrate, men "kun" 8 assist(vet ikke om dette er kun i serien eller om det dekker alle kampene...

 

Uansett er jeg rimelig sikker på at Messis målpoeng er noe bedre. Da altså medregnet assist. Når da også Messi egentlig skal være en tilrettelegger for Barca, er målraten hans plutselig mye mer imponerende. Ronaldo er på papiret som oftest stilt opp som ving, men i praksis er det faktisk Rooney/Tevez som jobber mest hjem når manu mister ballen. I manu spiller de i praksis for at Ronaldo skal komme til sjanser. Det gjør de ikke i like stor grad Barca i forhold til Messi...

 

Ronaldo skyter enormt mye, og hvis du ser på hvor mange skudd han faktisk har før ballen ligger i nettet er det ikke så imponerende som når du ser at Messi, etter min mening, altfor sjeldent utnytter den gode skuddfoten sin fra distanse. Han gjorde det én gang i går. Ronaldo skjøt 3 ganger mot mål før det var gått 10 min.

Messi jobber mye hardere for laget sitt, og legger seg ikke ned og griner hver gang han blir taklet slik Ronaldo gjør nesten hver eneste gang.

 

Messi har mye bedre nærteknikk, og kommer forbi motspillere mye enklere enn Ronaldo, i tillegg til at han har bedre overblikk, personlighet og lagmoral enn Ronaldo og er derfor etter min mening verdens klart beste spiller! Selv om, akkurat i øyeblikket(!), Iniesta innehar en bedre form og er bedre.

 

Jeg bare spør, hvem kopierte to av verdens mest berømte mål i løpet av bare et par uker? Verdens beste spiller, no doubt!

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...