Jump to content

Verdens beste spiller?!


Simbad

Recommended Posts

Akkurat nå mener jeg Lionel Messi er verdens beste spiller. Ingen andre spillere i verden har en så syk nærteknikk og et så sykt lavt tyngdepunkt. Han danser med ballen ute på banen, og er etter mitt syn 10 ganger bedre enn C. Ronaldo på det Ronaldo liksom skal være verdens beste på.

 

Den som er i nærheten Messi på dette området mener jeg er vår egen Theo Walcott...

 

Hva mener dere?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Akkurat nå mener jeg Lionel Messi er verdens beste spiller. Ingen andre spillere i verden har en så syk nærteknikk og et så sykt lavt tyngdepunkt. Han danser med ballen ute på banen, og er etter mitt syn 10 ganger bedre enn C. Ronaldo på det Ronaldo liksom skal være verdens beste på.

 

Den som er i nærheten Messi på dette området mener jeg er vår egen Theo Walcott...

 

Hva mener dere?

 

Jeg har ingen formening om hvem som er den beste spilleren i verden, men Theo er per dags dato ikke god nok til å starte kamper for Arsenal etter mitt syn.

Link to comment
Share on other sites

Godt at flere også har fått opp øynene for den eminente argentineren. Messi har veldig lenge i mine øyne vært på nivå med Ronaldo, men denne sesongen har han hevet seg enda et nivå, og har blitt verdens beste fotballspiller. Dette viste han i 6-1 kampen mot Atletico.

 

Andreplassen står mellom Xavi, Ronaldo og Iniesta..

Link to comment
Share on other sites

Per dags dato ville eg ha sagt Sergio Aguero..det viser siste tidens prestasjoner både på klubb og landslag! Som en god nummer 2 og 3 på listen er Lionel Messi og David Villa!

Sergio Aguero er ikke verdens beste spiller. Men han har virkelig gode sjangser til å bli det etter hvert. <_< Per dags dato vil jeg tippe Messi.

Link to comment
Share on other sites

Per dags dato ville eg ha sagt Sergio Aguero..det viser siste tidens prestasjoner både på klubb og landslag! Som en god nummer 2 og 3 på listen er Lionel Messi og David Villa!

 

Vel, ja han er jo et ekstremt stort talent, men er nok ikke på høyde med Messi, Ronaldo, Xavi m.fl ennå, men har helt klart potensialet. Nydelige førstetouch, avslutninger og bra fart er bare noen av hans utrolige evner. Jeg er stor tilhenger av "er du god nok, er du gammel nok" men å være verdens beste som nittenåring er ekstraordinært. Aguero har et ekstraordinært talent, men er ennå ikke verdens beste i mine øyne.

 

Når det gjelder David Villa, må jeg si meg enig. Denne sesongen har han vist seg fra sin beste side. Utrolige målscoringsevner, men også de fleste andre kvaliteter en klassespiss trenger. Helt klart en av verdens beste fotballspillere.

Link to comment
Share on other sites

Det var det jeg mente. Og jeg er enig i at Ronaldo er en langt mer viktig spiller enn hva Messi er for Barcelona, og Ronaldo i form er helt syk, både på scorings og på assistfronten. Der er han faktisk uslåelig, selv av spisser.

Link to comment
Share on other sites

Andreplassen står mellom Xavi, Ronaldo og Iniesta..

 

Dersom du skal blande inn Xavi og Iniesta i denne sammenhengen, bør du ikke glemme vår egen Fabregas.

 

Han står ikke tilbake for noen av disse når det gjelder ferdigheter. Og eneste årsaken til at Xavi ble foretrukket foran Fabregas på Spania under EM, er fordi han har ett større navn i spansk fotball. Man så også at det var mye mer flyt over angrepsspillet til Spania med Fabregas på banen enn med Xavi på banen.

Link to comment
Share on other sites

Andreplassen står mellom Xavi, Ronaldo og Iniesta..

 

Dersom du skal blande inn Xavi og Iniesta i denne sammenhengen, bør du ikke glemme vår egen Fabregas.

 

Han står ikke tilbake for noen av disse når det gjelder ferdigheter. Og eneste årsaken til at Xavi ble foretrukket foran Fabregas på Spania under EM, er fordi han har ett større navn i spansk fotball. Man så også at det var mye mer flyt over angrepsspillet til Spania med Fabregas på banen enn med Xavi på banen.

Helt enig, jeg vil rangere vår egen Fabregas over Iniesta og på det samme nivået som Xavi. :lol: . Xavi har et stort navn i Spania, men det er en grunn til det. Han har bevist seg som en klassespiller over flere år. Men vår egen Fabregas er jo også en klassespiller og det kommer han til å være i mange, mange år framover. :)

Link to comment
Share on other sites

Andreplassen står mellom Xavi, Ronaldo og Iniesta..

 

Dersom du skal blande inn Xavi og Iniesta i denne sammenhengen, bør du ikke glemme vår egen Fabregas.

 

Han står ikke tilbake for noen av disse når det gjelder ferdigheter. Og eneste årsaken til at Xavi ble foretrukket foran Fabregas på Spania under EM, er fordi han har ett større navn i spansk fotball. Man så også at det var mye mer flyt over angrepsspillet til Spania med Fabregas på banen enn med Xavi på banen.

Helt enig, jeg vil rangere vår egen Fabregas over Iniesta og på det samme nivået som Xavi. :) . Xavi har et stort navn i Spania, men det er en grunn til det. Han har bevist seg som en klassespiller over flere år. Men vår egen Fabregas er jo også en klassespiller og det kommer han til å være i mange, mange år framover. :D

 

Jeg ble sjokkert da Xavi ble kåret til ems beste spiller, for den tittelen hadde han ikke fortjent, fins mange spillere som er bedre enn iniesta og xavi, Fabregas er en av dem, Sneijder og Van der Vaart er også bedre, men best i verden er nok moanchesters nr 7, desverre for alle som liker bra fotball lag, men verdens beste spiller er nok: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at Gaynaldo var verdens beste i fjor, men mener Messi har tatt steget forbi nå. Kanskje kommer diveren fra portugal til å vise seg frem mer utover i sesongen, men Messi er bare genial!

Ronaldo var best i fjor, interesserer meg ikke spesielt for spansk fotball da jeg ikke kjenner noen som heier på spanske lag, får ellers greie attester om spillere + at jeg noen gang ser på kamp fra serie a, Bundesliga er en liga jeg virkelig savner, håper de kan begynne å vise det på nrk igjen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Andreplassen står mellom Xavi, Ronaldo og Iniesta..

 

Dersom du skal blande inn Xavi og Iniesta i denne sammenhengen, bør du ikke glemme vår egen Fabregas.

 

Han står ikke tilbake for noen av disse når det gjelder ferdigheter. Og eneste årsaken til at Xavi ble foretrukket foran Fabregas på Spania under EM, er fordi han har ett større navn i spansk fotball. Man så også at det var mye mer flyt over angrepsspillet til Spania med Fabregas på banen enn med Xavi på banen.

 

Jeg er helt enig i at Spania be et helt annet lag med Cesc på banen, i EM. Dog var Cesc mest på banen, om jeg husker riktig, samtidig som Xavi og Iniesta, altså med en femmer på midten, og èn spiss. Det viste seg at det var denne formasjonen som passet Spania best, men Aragones ville ikke vrake hverken Torres eller Villa fra start, og dermed ble Cesc henvist til benken. Dette støtter jeg ikke, men jeg skjønner det.

 

Det jeg derimot er bestemt på er at Xavi og Iniesta per i dag, og det siste året har vært bedre fotballspillere enn vår Cesc, spesielt sistnevnte. Xavi har spilt på et vanvittig høyt nivå i flere sesonger nå, også denne sesongen. Men på grunn av den rollen han har på Barcelona og landslaget, en litt dyptliggende rolle på midtbanen, har han ikke blitt lagt merke til på samme måte som mange offensive spillere. Men nå har han Keita og Toure bak seg på Barca, og Senna på landslaget, så det siste året har han kunnet slippe se mer løs fremover. Dette er nok grunnen til at han storspilte som han gjorde i EM.

 

Iniesta har på sin side vært helt genial denne sesongen. Per i dag kanskje verdens beste offensive sentrale midtbanespiller. En utrolig løpskapasitet og kreativitet kombinert med nydelige pasninger og giftighet foran mål skaper en komplett midtbanespiller, og verdens nest beste fotballspiller denne sesongen.

 

PS: At Iniesta og Xavi er noen av verdens beste spillere, gjør ikke at Cesc ikke er det også. Han er flere år yngre enn begge to, og har dermed potensiale til å passere dem begge på stigen.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...