Jump to content

2008.09.17 Dynamo Kiev B 20:45


taugooneren

Recommended Posts

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Har hatt en svak kamp Gallas, men det målet gjør opp for det meste :D

 

Men.... var det ikke egentlig offside på Gallas da Adabayor (?) dytta ballen forover? Uten at det forandrer noe ;)

 

Ja, det var offside, men who cares? ;)

 

Ellers har Gallas hatt en veldig dårlig kamp

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en svak kamp Gallas, men det målet gjør opp for det meste :D

 

Men.... var det ikke egentlig offside på Gallas da Adabayor (?) dytta ballen forover? Uten at det forandrer noe ;)

 

Det var nok det, uten at jeg fikk se det i en god vinkel.

Hvis det var det, veier det opp mot straffen vi fikk mot oss, uten at jeg også så den i en bra vinkel!

 

Synes denne kampen var nedgang fra sist kamp, men kan ikke forvente oss noe mer enn dette mot et lag fra øst-europa på hjemmebane. Alt i alt en grei kamp.

Link to comment
Share on other sites

Dette var et greit resultat på en elendig dag. 1-1 var helt klart retferdig, ingen av lagene som gjorde det noe spesielt bra. Jeg syns vi er gode i første omgang, vi kommer til sjangser. Men det er elendig at vi ikke setter dem, hadde vi satt dem hadde vi vinni denne kampen! Balgoula var en konstant trussel for vårt forsvar. Han hadde fart, og han ønsket å jobbe hardt. Det virket ikke som om Adebayor hadde den samme viljen store deler av andre omgang, skuffende av han! Gallas blir tatt på senga minst tre ganger av Balgoula som er flink til å stresse forvaret. Gallas var patent i alle situasjonene og løp dem opp på mesterlig vis, men det er uansett ikke bra nok å miste ballen på den måten.

 

Mot slutten så kommer viljen tilbake, alle jobber knall hardt og det blir det resultater av. Et knallfint løp og innlegg av Walcott. Å slå hardt inn på den måten han gjorde er smart, det blir det ofte resultater av! Denne kampen må vi lære av, lære at ALT må jobbes for. Ingen kamper kan jogges til seier! Dette må rettes på, og det er bare holdningene til gutta. Men vi skal ikke se helt mørkt på kampen, det er tross alt endel positivt. Spesielt i 1. omgang. Men det er hardt å spille mot øst-europeiske lag som har trua på seier. De kjemper til blodet renner, og det er det vi fikk erfare i dag.

 

Jeg ble faktisk imponert over Dynamo Kiev i dag, fortsetter dem i samme stilen så får vi se dem videre i vår gruppe. Endel spennende spillere, og til tider er de faktisk ganske fintspillende! Men røffe i taklingene var dem, og det fikk vi også så flere ganger. Blant annet når Walcott ble overfalt, godt å se at dommeren slo hardt ned på det!

 

Come on you Gooners!

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt en helt OK kamp av Arsenal fram til straffa. Relativt god kontroll med Song som ekstra defensivt anker, selv om vi nok en gang ser at Toure-Gallas IKKE er noe midtstopperpar i toppklasse.

 

Feildømt straffe i mine øyne, men jeg skjønner at dommeren lot seg lure av Kievspilleren som holder seg fast i Sagna og faller. Jeg syntes selv den så helt grei (og idiotisk) ut helt til jeg så reprisa..

 

Etter målet faller vi dessverre HELT sammen. DET var ikke bra å se. Da vi skulle sette press på dem hadde vi rett og slett ikke noe å fare med før det gjensto fem minutter og Kiev begynte å bli dyktig slitne.

 

Gallas viser nok en gang at han har evnen til å dytte på viktige mål (selv om det nok var offside).

 

Alt i alt er ikke ett poeng ille borte i Kiev (til tross for alt maset fra de engelske kommentatorene at Kiev ikke hadde vunnet i CL på fem år og ikke tatt poeng de siste to), men sånn det skjedde synes jeg vi sløsa bort to poeng.

Link to comment
Share on other sites

YESSS :D Billy setter den! Utrolig viktig!!! Men etter en utrolig svak kamp av målscoreren selv... Han var også årsaken til at vi mistet ballen og dermed ga bort et billig straffespark, når han feilberegnet spretten på ballen, pluss at han hadde noen til som ikke var å skryte av. Men som vanlig gjør han det godt igjen og scorer et utrolig viktig mål! Og at han har scora i alle CL-kampene våre i år er en stoor prestasjon!

 

Nå gleder jeg meg til helga, og håper spillerne er utvilte etter en meget lang tur. Denne kampen var ikke overbevisende, men det har nok litt med omstendighetene å gjøre. Så vi kommer nok ordentlig tilbake mot Bolton!

 

Billy Gallas he's our mate, he's our mate, he's our mate! Billy Gallas he's our mate, he hates Chelsea! ;)

Link to comment
Share on other sites

Et godt argument for at Gallas' mål IKKE er offside er forresten at det ikke ble vist mer i reprise. Østeuropeiske producere har det med å vise situasjoner til døde når deres lag får avgjørelser imot. Det kan fint ha vært en Kiev-spiller bak Gallas litt lenger ut på sida. Det er ikke mye av banen vi så på reprisa.

Link to comment
Share on other sites

Et godt argument for at Gallas' mål IKKE er offside er forresten at det ikke ble vist mer i reprise. Østeuropeiske producere har det med å vise situasjoner til døde når deres lag får avgjørelser imot. Det kan fint ha vært en Kiev-spiller bak Gallas litt lenger ut på sida. Det er ikke mye av banen vi så på reprisa.

 

Har ikke så mye å si i mine øyne, de fikk et billig straffespark. Vi et mål på kanskje-offside, dermed er står vi likt!

Link to comment
Share on other sites

Et godt argument for at Gallas' mål IKKE er offside er forresten at det ikke ble vist mer i reprise. Østeuropeiske producere har det med å vise situasjoner til døde når deres lag får avgjørelser imot. Det kan fint ha vært en Kiev-spiller bak Gallas litt lenger ut på sida. Det er ikke mye av banen vi så på reprisa.

 

Du har et poeng der. Dessuten så jeg akkurat reprisen om igjen på SkySports, og Dynamo's venstreback sto plassert veldig langt nede langs linjen. Allikevel fikk man ingen reprise der man kunne slå fast noe sikkert. David Platt og SkySports-programlederen kom heller ikke til noen konklusjon.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen burde vært lagt død lenge før Kiev fikk blod på tann. Uavgjort er det minste vi fortjente å få ut av denne kampen. Egentlig er resultatet meget godt. Dette var (kanskje ved siden av Fenerbache borte) den vanskligste kampen i gruppespillet for vår del. Alt i alt job well done, og det er ikke tilfeldig at det er mannen med vinnerinstinktet som truer ballen i mål til slutt.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ble det bare lagt til 3 minutter? 2 mål, straffesituasjon, flere skader og mange bytter - ikke minst det siste som tok hele 2 minutter.

 

Kampen sett under ett er 1 - 1 et greit resultat. Vi var klart best i første, men i andre skapte de flere skumle situasjoner, særlig etter at de scorte og vi måtte fram. Straffen er faktisk frispark til Sagna, mens målet vårt er offisde på Gallas. Forresten utrolig at Adebayor ikke klarer å putte der :D. Gallas scorer nok et viktig mål, vår egen lille Stevie G ;).

 

Ellers må det sies at midtbanen fungerte dårlig i dag. Minnet meg en del om Fulham-kampen. Fabregas er fortsatt ikke i toppform, mens Nasri ble savnet stort på venstrekanten. Generelt var løpene var midtbanen dårlig i dag, og jeg synes kun Song gjør en god kamp blant de på midtbanen. Verken Ade eller RvP hadde noen super dag, men det skal sies at de fikk vanskelige arbeidsforhold. Kreativiteten var generelt dårlig i dag og det var få gode kombinasjoner og løp. Det ble for det meste slått opp på spillere som sto feilvendt og som videre la balle tilbake uten at det skjedde noe mer. Ade og Cesc burde begge puttet i første. Porto og Fenerbache må begge spille borte mot Kiev, kamper jeg tror de kommer til å tape poeng i.

 

Nå får vi håpe på at ingen pådro seg noen skader og at Nasri er tilbake til helgen. Song gjorde en fin GIlberto-jobb på midten og Eboue fortsetter å gjøre mye bra. At Porto vant hjemme mot tyrkerne var ikke annet enn forventet. Husk at det er på hjemmebane de fleste lag tar sine poeng i CL. Vinner vi hjemmekampene våre, samt at vi får med oss noen poeng fra de to andre kampene, skal gruppeseieren være vår.

Link to comment
Share on other sites

Så høydepunktene på TV3 nå, og siden jeg brakte opp offside legger jeg herved saken død :D Kiev hadde en spiller så å si inne i keepers høyre stolpe. Ikke offside.

 

Forøvrig utrolig at de ikke sier noe om den utrolig billige straffa... Men så er også CL-dekninga til TV3 en vits ;)

Link to comment
Share on other sites

Mye bra, men litt svakt av våre angripere. Vi må drepe slike kamper. Har vært gode innledningsvis i serien, men uavgjort-kampene gir ikke mer enn 1 poeng.

 

Greit nok i mesterligaen, tror jeg. Men et uavgjortresultat kan fort komme mot Bolton også. Nå er det 3 timer med fly og så nullstilling før seriekamp. Håper inderlig avslutningen i denne kampen gir oss det lille ekstra foran Bolton-kampen.

 

Og så håper jeg Wenger går for Song i stedet for Denilson som makker til Fabregas. Vi trenger sårt litt styrke på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...