Jump to content

2008.08.30 Newcastle H


hermz

Recommended Posts

Arsenal v Newcastle

 

KAMPSTART: 30.08.08 kl.18:30

HVOR: Emirates Stadium, London, England

DOMMER:

TV KANAL:Canal+Sport1 – Canal+Sport2

SKREVET: 25.08 – 26.08

 

Ny kamp!

Premier League er virkelig i gang for fullt, nå skal årets tredjerunde sparkes i gang. Et av oppgjørenende er mellom Arsenal og Newcastle, lagene møtes til kamp på Emirates Stadium. Arsenal regnes som favoritter, men de har på ingen måte kommet godt i gang med sesongen. Tre poeng mot Newcastle kan endre litt på det. Men Kevin Keegan og co. ville nok ikke gi seg uten kamp. Vi ser frem til en morsom og spennende fotballkamp.

 

Arsenal

Arsenal åpnet sesongen med bortekamp mot Twente, dette var den første av to champions league kvalifiserings kamper mot det nederlandske laget. Kampen holdt sted på Gelredome foran 20 000 tilskuere. Twente startet klart best med flere gode muligheter, men en god Almunia og litt flaks hindret mål i den første omgangen. 0-0 var stillingen til pause i Nederland. Etter pausen scoret både William Gallas (63) og Emmanuel Adebayor (83) for Arsenal, det gjorde at Arsenal fikk et godt utgangspunkt foran returoppgjøret. Arsenal vinner greit 2-0. Sesongs første Premier League-kamp var mellom Arsenal og West Bromwich Albion. Denne kampen ble spennende til tross for at det bare kom et mål. Det skjedde etter fire minutter da debutant Samir Nasri bredsidet ballen i mål etter et flott angrep ressigert av Denilson og Adebayor blant annet. WBA prøvde å svare, men flere mål ble det ikke. Tre poeng til Arsenal på en dag der de fort kunne mistet poeng. Årets tredje kamp gikk mellom Fulham og Arsenal hjemme på Craven Cottage. For Arsenals del ble dette ingen hyggelig aften. Arsenal dro hjem til Nord-London uten et eneste poeng i bagasjen. Brede Hangeland ble matchvinner med sin scoring i det 21. minutt. Etter to kamper i PL er fasiten 1 seier og 1 tap for Arsenal, i denne kampen trenger de helt klart tre poeng for å henge med i toppen. 27.08 spiller Arsenal sin retur kamp mot Twente hjemme på Emirates. Når det gjelder skader er det et problem. Flere spillere er ute til denne kampen. Rosicky, Eduardo, Bischoff, Diaby, Senderos og Silvestre er alle skadet, mens Fabreas mest sannsynlig er klar til denne kampen. Ellers ingen forfall så langt.

 

Newcastle

Newcastle åpnet sin sesong borte mot Manchester United, det var ingen lett oppgave for å si det mildt. Men Newcastle tok ingenting forgitt. Her kunne alt skje. Typisk nok går bortelaget i føringen med 1-0, Martins stanger inn ledelsen etter en corner. Men United svarer to minutter senere, Giggs legger ballen inn i feltet bak stopperne, der lurer Fletcher seg fram og sender ballen i mål bak en utspilt Shey Given i Newcastle buret. Flere mål ble det ikke i denne kampen, Newcastle og United deler poengene. Uken etter er Newcastle verter da Middlesbrough kom på besøk. Kampen ble spilt foran 60.000 supportere på St. James Park. Kampen var jevnspilt og målløs helt til Michael Owen finner nettmaskene i det 71. minutt. Kampens eneste mål var et faktum. Newcastle holder unna og tar tre meget viktige poeng. Etter at to kamper er spilt står Newcastle med 4 poeng, Arsenal med 3. Før denne kampen har også Newcastle spilt ligacup-kamp mot Coventry. Den spilles borte på The Rioch Arena 26.08.08. Newcastle har slitt på skadefronten de siste sesongene. Hele seks mann kan være ute til denne kampen, deriblant Martins, Carroll, LuaLua, Ameobi, Ngo Baheng og Viduka. Men Ameobi og Carroll kan begge rekke kampen på Lørdag.

 

Tabellen:

 

Chelsea

Liverpool

Blackburn

Hull

Manchester United

Newcastle United

Aston Villa

Manchester City

Everton

Stoke

Bolton

Middlesbrough

Fulham

Sunderland

Arsenal

West Ham

Tottenham

West Bromwich

Wigan

Porstmouth

 

Lykke til! :)

 

PS: Kamptråden er skrevet på et annet forum, så jeg har vært så nøytral som mulig. Den er forøvrig skrevet før kampen i går.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Fin kamptråd!

 

Meget spent før denne kampen! Tror ikke det blir enkelt, men tre poeng skal være innen syne. Tipper 2-1 etter at Fabregas og Adebayor har snudd Michael Owen's ledermål.

Håper på dette laget:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Fabregas - Eboue - Nasri

van Persie - Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig misser jeg kampen grunnet bryllup :blink:

 

Det er snakk om å priotere. Dropp bryllupet og se kampen.

 

BE

Det er absolutt snakk om å priotere ja! Husker jeg rett, var det denne velkjente Baso-fyren, en Gooner trough and trough, som droppet søsterens bryllup for å se Arsenal spille seriekamp borte på Brammal Lane, mot Sheffield United! Det er rette innstillinga! ;) Nå sier jeg ikke alle skal gjøre som han, men... :P

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig misser jeg kampen grunnet bryllup :blink:

 

Det er snakk om å priotere. Dropp bryllupet og se kampen.

 

BE

Det er absolutt snakk om å priotere ja! Husker jeg rett, var det denne velkjente Baso-fyren, en Gooner trough and trough, som droppet søsterens bryllup for å se Arsenal spille seriekamp borte på Brammal Lane, mot Sheffield United! Det er rette innstillinga! ;) Nå sier jeg ikke alle skal gjøre som han, men... :P

 

Tenkte augeblikkelig på Ivar Hoff når eg las dette, som kalte Ole Martin Årst (?) både det eine og det andre når han prioriterte kona sin fødsel framfor ein seriekamp.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at Wenger satser på Denilson som defensiv midtbanespiller ved siden av Fabregas. Laget begynner å sette seg og jeg håper vi får like mye å glede oss over som vi gjorde i fjor! Da mener jeg flott spill og mange mål!

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Fabregas - Denilson - Nasri

Adebayor - Van Persie

 

Sub: En helg gjeng!

Link to comment
Share on other sites

Senkamper er flott! Personlig er jeg mye mer i fotballhumør utpå kvelden, så det er verdt å vente på kampen hele dagen. :blink:

Jeg liker også kamper som går litt seinere på dagen, da kan jeg selv spille litt fotball før kamp. Jeg håper på dette laget:

 

Almunia

Sagna - Djourou - Gallas - Clichy

Walcott - Denilson - Fabregas - Nasri

Adebayor - Bendtner

 

Mitt tips; Arsenal 3-1 Newcastle! :P

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig misser jeg kampen grunnet bryllup :P

 

Det er snakk om å priotere. Dropp bryllupet og se kampen.

 

BE

Det er absolutt snakk om å priotere ja! Husker jeg rett, var det denne velkjente Baso-fyren, en Gooner trough and trough, som droppet søsterens bryllup for å se Arsenal spille seriekamp borte på Brammal Lane, mot Sheffield United! Det er rette innstillinga! ;) Nå sier jeg ikke alle skal gjøre som han, men... ;)

 

Haha, hvis det var den seneste kampen endte jo den med tap også... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Senkamper er flott! Personlig er jeg mye mer i fotballhumør utpå kvelden, så det er verdt å vente på kampen hele dagen. :blink:

Jeg liker også kamper som går litt seinere på dagen, da kan jeg selv spille litt fotball før kamp. Jeg håper på dette laget:

 

Almunia

Sagna - Djourou - Gallas - Clichy

Walcott - Denilson - Fabregas - Nasri

Adebayor - Bendtner

 

Mitt tips; Arsenal 3-1 Newcastle! :P

 

Liker både tipset og laget;-)

 

Håper Wenger kjører videre på Gallas Djorou.

Link to comment
Share on other sites

Nå hadde vi en god kamp mot Twente, men det er på tide å komme ned fra skyene og tenke på Premier League igjen. Jeg tror ikke det er lurt å dvele for mye på resultatet i midtuka, for det var mot mildt sagt middelmådig motstand.

 

Fra Twente til Newcastle er det et enormt stort hopp. Keegan har fått flyt i spillet, og hentet to klassespillere i Coloccini og Gutierrez. Førstnevnte er en midtstopper jeg hadde valgt over Gallas any day, og sistnevnte har en enorm løpskapasitet og arbeidsmoral. Owen har åpnet målkontoen for sesongen, mens Martins alltid vil true et usikkert midtforsvar med sin enorme hurtighet. Sist men ikke minst har de Shay Given i mål. Iren reddet ene og alene ett poeng mot United i serieåpningen, og har en utrolig autoritet og rekkevidde.

 

Dette er ikke et lag som skal tas lett på.

 

Når det gjelder vårt lag er jeg fremdeles ikke overbevist til tross for den gode kampen i midtuka. Jeg er stygt redd for at Toure og Adebayor er tilbake i startoppstillingen. Dette bør ikke skje da Djourou har vært svært god så langt i sesongen, og utfyller Gallas langt bedre enn Toure. Bendtner gjorde en meget god kamp mot Twente, og bør få starte igjen mot Newcastle, og jeg føler han passer bedre sammen med Robin enn Ade.

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Johan Djourou - William Gallas - Gael Clichy

Theo Walcott - - Alex Song - - Cesc Fabregas - - Samir Nasri

Robin van Persie - Nicklas Bendtner

 

Benk: Fabianski, Toure, Denilson, Eboue, Ramsey, Vela, Adebayor

 

Dette er altså laget jeg vil se. Song har vært god i de innhoppene han har fått, og fortjener å få starte en kamp nå. Walcott kommer gjennom nåløyet på grunn av sin gode kamp mot Twente, men han må skjerpe seg mye for å få bli fast valg når for eksempel Rosicky kommer tilbake.

 

Jeg tror på en jevn kamp, som kan tippe begge veier. Forhåpentligvis fungerer laget skikkelig igjen, og at vi tar tre viktige poeng. Vi har ikke råd til å tape flere poeng på en god stund nå.

Link to comment
Share on other sites

Newcastle er heldigvis uten Martins. Leit at Smith er ute, for han er virkelig en av tidenes dårligste spillere i newcastle-drakt som likevel får spilletid.Ellers stiller laget med en Owen i scoringsform og Gutierrez som i mine øyne hadde den beste debuten av nykommerne i årets PL. På en god dag er Given forferdelig å spille mot, men forhåpentligvis står han ikke like bra som mot Man U :).

 

Etter en solid seier mot Twente er selvtilliten forhåpentligvis tilbake hos noen av spillerne. Densilon og Walcott var spillerne som hevet seg mest fra sist kamp. RvP har fortsatt et lite stykke å gå når det kommer til avslutninger, men samspillet begynner å bli bedre og bedre. Ser at mange skryter av Bendtner. I mine øyne hadde han to dårlige touch som førte til mål. Så det er faktisk Walcott og Denilson som fortjener skryt for at de er våkne og snapper opp ballen etter dårlig tocuh. Ade og RvP er førstevalgene på topp, og det er viktig at de to får samspillet og målkontoen til å rulle. Begge kan avgjøre kamper på egenhånd. Tenk dere da hvor farlig det blir hvis begge er i form samtidig ;)

 

Ellers synes jeg Almunia fortjener litt skryt, for jeg legger merke til at han har øvd seg på igangsettinger. DJ fortjener fornyet tillit et solid spill. Skulle ønske at Toure kunne gått inn for Gallas, men dessverre er det slik at kapteinen aldri kommer til å bli vraket (ei heller kommer han til å godta det). Densilon skjerpet seg bra, men trenger litt hvile. Song har vært veldig god når han har fått sjansen og har en ro som jeg liker godt!

 

Håper på dette laget:

Manuel Almunia

Bacary Sagna -- Johan Djourou -- William Gallas -- Gael Clichy

Theo Walcott - - Alex Song - - Cesc Fabregas - - Samir Nasri

Robin van Persie -- Emmanuel Adebayor

 

Tror det blir dette:

Manuel Almunia

Bacary Sagna -- King Kolo -- William Gallas -- Gael Clichy

Theo Walcott - - Denilson - - Cesc Fabregas - - Samir Nasri

Robin van Persie -- Emmanuel Adebayor

 

Tradisjonelt pleier vi å ha tette oppgjør mot skjærene fra nord. De pleide å kjempe oss godt ut av stilen og inviterte til bryting. Mot Fulham sleit vi nettopp mot en midtbane som løp ned pasningsleggerne. Heldigvis har vi en av verdens beste fotballhoder som general på midten, noe som vil hjelpe det offensive spillet stort. Ikke bare får spissene våre noe i jobbe med, vingene og backene våre var veldig handlingslammet mot Fulham, da den sentrale midtbanen ikke var flink nok til å gjøre seg spillbar. Usikkert hva stillen blir, men jeg er veldig sikker på at det blir seier. Snart løsner det for spissene våre. Vingene våre har scort bra med mål, så vi får håpe de fortsetter med det - i alle fall fram til det løsner for minst en av spissene våre. Gleder meg som en unge til denne kampen, tror den kan bli veldig morsom!

Link to comment
Share on other sites

Fin kamptråd!

 

Meget spent før denne kampen! Tror ikke det blir enkelt, men tre poeng skal være innen syne. Tipper 2-1 etter at Fabregas og Adebayor har snudd Michael Owen's ledermål.

Håper på dette laget:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Fabregas - Eboue - Nasri

van Persie - Adebayor

Synes Bendtner fortjener å starte denne kampen, men ellers er jeg enig med lagoppstillingen din :)

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Fabregas - "Ny signerng" - Nasri

van Persie - Adebayor

 

"Ny signering"?

 

1. Du forventer Wenger henter en ny spiller i løpet av kvelden/morgendagen?

2. Du forventer attpåtil at den spilleren skal omstille seg så kjapt at han skal spille i sin første dag på jobb?

 

Litt av noen forventninger du har, må jeg si....

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper på følgende lag:

 

Almunia

Sagna-DJ-Gallas-Clichy

Eboue-Denilson-Cesc-Nasri

VP-Bendtner

 

Tipper vi vinner med 1 mål

 

BE

Kvifor vil du ha med Eboue istadenfor Walcott..?

 

Fordi jeg mener han er en bedre spiller.

Han gir mye mer defensiv trygghet, enn Walcott. Walcott fungerer bare mot ekstremt dårlig motstand eller slitne motspillere. Jeg mener han kan være fin å sitte på mot slutten av kampen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Fabregas - "Ny signerng" - Nasri

van Persie - Adebayor

 

"Ny signering"?

 

1. Du forventer Wenger henter en ny spiller i løpet av kvelden/morgendagen?

2. Du forventer attpåtil at den spilleren skal omstille seg så kjapt at han skal spille i sin første dag på jobb?

 

Litt av noen forventninger du har, må jeg si....

Siden Wenger har drøya så lenge, så forventer jeg at det kommer en spiller som passer rett inn, JA.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper på følgende lag:

 

Almunia

Sagna-DJ-Gallas-Clichy

Eboue-Denilson-Cesc-Nasri

VP-Bendtner

 

Tipper vi vinner med 1 mål

 

BE

Kvifor vil du ha med Eboue istadenfor Walcott..?

 

Fordi jeg mener han er en bedre spiller.

Han gir mye mer defensiv trygghet, enn Walcott. Walcott fungerer bare mot ekstremt dårlig motstand eller slitne motspillere. Jeg mener han kan være fin å sitte på mot slutten av kampen.

 

BE

 

Jeg er fektisk litt enig, eboue er til tider bedre enn walcott, men han dummer seg ut for mye mener jeg..

Walcott vil gjøre det bra i år:) syntes ikke at han BARE gjør det bra mot dårlig motstand, man må også se på hvor mye guttungen løper i løpet av en kamp:)

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Fabregas - "Ny signerng" - Nasri

van Persie - Adebayor

 

"Ny signering"?

 

1. Du forventer Wenger henter en ny spiller i løpet av kvelden/morgendagen?

2. Du forventer attpåtil at den spilleren skal omstille seg så kjapt at han skal spille i sin første dag på jobb?

 

Litt av noen forventninger du har, må jeg si....

Siden Wenger har drøya så lenge, så forventer jeg at det kommer en spiller som passer rett inn, JA.

 

Det er kanskje slik på FM, men det er ikke slik i virkeligheten vet du.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Fabregas - "Ny signerng" - Nasri

van Persie - Adebayor

 

"Ny signering"?

 

1. Du forventer Wenger henter en ny spiller i løpet av kvelden/morgendagen?

2. Du forventer attpåtil at den spilleren skal omstille seg så kjapt at han skal spille i sin første dag på jobb?

 

Litt av noen forventninger du har, må jeg si....

Siden Wenger har drøya så lenge, så forventer jeg at det kommer en spiller som passer rett inn, JA.

 

Det er kanskje slik på FM, men det er ikke slik i virkeligheten vet du.

Driver faktisk ikke med FM. Det jeg mener er at jeg forventer at det kommer en spiller med PL erfaring innen vinduet stenger og jeg håper han kommer i løpet av morgendagen slik at han ikke blir en spiller som plutselig bare detter inn i siste time av vinduet.

Wenger skulle jo ha samtlige spillere inne i god tid slik at de skulle kunne tilpasse seg lag kamerater og spillestil i god tid før PL startet.

Men jeg tror faktisk at en spiller som Alonso (jeg tror fortsatt han blir den siste signeringen),hadde kunnet hoppet rett inn på laget uten å ha allt for store problemer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...