Jump to content

Det franske språk i Arsenal


bergkampje

Recommended Posts

Manuel Almunia - Spansk

Abou Diaby - Fransk

Bacary Sagna - Fransk

Cesc Fàbregas - Spansk

Kolo Touré (vice-captain) - Fransk

Philippe Senderos - Fransk

Tomáš Rosický - Tsjekkisk

Samir Nasri - Fransk

Eduardo - Portugisisk/Kroatisk

William Gallas (captain) - Fransk

Robin van Persie - Nederlansk

Carlos Vela - Spansk

Theo Walcott - Engelsk

Denílson - Portugisisk

Aaron Ramsey - Walisisk/Engelsk

Alexandre Song - Fransk

Mikael Silvestre - Fransk

Jack Wilshere - Engelsk

Johan Djourou - Fransk

Lukasz Fabiański - Polsk

Gaël Clichy - Fransk

Vito Mannone - Italiensk

Emmanuel Adebayor - Fransk

Nicklas Bendtner - Dansk

Emmanuel Eboue - Fransk

Amaury Bischoff - Fransk/Portugisisk

Armand Traoré - Fransk

 

Konklusjon:

*14 snakker fransk

*3 snakker spansk

*3 snakker Portugisisk

*1 Dansk

*1 Nederlansk

*1 Italiensk

*3 Engelsk

*1 Polsk

*1 Tsjekkisk

 

Franskmenn, spanjoler, portugisere og italienere kan forstå hverandre til stor grad, og det er bare 7 spillere som ikke snakker disse språkene, ihvertfall tror jeg ikke de resterende 7 kan noen av disse språkene, noe jeg selvfølgelig ikke vet med sikkerhet. Men hele 14 som snakker fransk, pluss Wenger som selvfølgelig snakker fransk, ja det begynner virkelig å bli mye!

 

P.S. Dette er på ingen måte ment som en negativ ting fra min side, flerkulturellt er fint!

Link to comment
Share on other sites

flerkulturellt er fint!

 

Enig enig! :D

 

Gjett om jeg er lei av folk som kommenterer dette? Hva så? Det er ingen regler som sier noe om dette. ( er jo snakk om det, men sålenge det ikke er noe regel så er det ingenting å si på det)

Link to comment
Share on other sites

Manuel Almunia - Spansk

Abou Diaby - Fransk

Bacary Sagna - Fransk

Cesc Fàbregas - Spansk

Kolo Touré (vice-captain) - Fransk

Philippe Senderos - Fransk

Tomáš Rosický - Tsjekkisk

Samir Nasri - Fransk

Eduardo - Portugisisk/Kroatisk

William Gallas (captain) - Fransk

Robin van Persie - Nederlansk

Carlos Vela - Spansk

Theo Walcott - Engelsk

Denílson - Portugisisk

Aaron Ramsey - Walisisk/Engelsk

Alexandre Song - Fransk

Mikael Silvestre - Fransk

Jack Wilshere - Engelsk

Johan Djourou - Fransk

Lukasz Fabiański - Polsk

Gaël Clichy - Fransk

Vito Mannone - Italiensk

Emmanuel Adebayor - Fransk

Nicklas Bendtner - Dansk

Emmanuel Eboue - Fransk

Amaury Bischoff - Fransk/Portugisisk

Armand Traoré - Fransk

 

Konklusjon:

*14 snakker fransk

*3 snakker spansk

*3 snakker Portugisisk

*1 Dansk

*1 Nederlansk

*1 Italiensk

*3 Engelsk

*1 Polsk

*1 Tsjekkisk

 

Franskmenn, spanjoler, portugisere og italienere kan forstå hverandre til stor grad, og det er bare 7 spillere som ikke snakker disse språkene, ihvertfall tror jeg ikke de resterende 7 kan noen av disse språkene, noe jeg selvfølgelig ikke vet med sikkerhet. Men hele 14 som snakker fransk, pluss Wenger som selvfølgelig snakker fransk, ja det begynner virkelig å bli mye!

 

P.S. Dette er på ingen måte ment som en negativ ting fra min side, flerkulturellt er fint!

Senderos og Djourou snakker vel ikke Fransk?

Link to comment
Share on other sites

flerkulturellt er fint!

 

Enig enig! :P

 

Gjett om jeg er lei av folk som kommenterer dette? Hva så? Det er ingen regler som sier noe om dette. ( er jo snakk om det, men sålenge det ikke er noe regel så er det ingenting å si på det)

Er du i diskusjoner om dette, så kan du bare henvise til eierskap. Eierskapet er viktigere og mer vedvarende, enn nasjonal tilhørighet til spillerne i et gitt øyeblikk.

Link to comment
Share on other sites

spørs vel hvilken del av Sveits de kommer fra, regner kanskje med at de snakker både fransk og tysk, og vi veit jo at Senderos er meget språkmektig, han snakker vel en 6-7 språk har jeg hørt.

 

Både Senderos og Djourou kommer fra Geneve, dvs. har fransk som morsmål. Tysk er IKKE ett av de seks språkene Senderos behersker.

 

Det er riktig at spanjoler, italienere og portugisere lett kan forstå hverandere, men fransk er et helt annet språk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hører til stadig intervjuer med våre gutter på engelsk. Da er det helt irrelevant at de kan snakke fransk eller andre språk i tillegg.

 

Personlig skulle jeg gjerne hørt intervjuene på norsk. Her har Håvard en jobb å gjøre!!!!

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg hører til stadig intervjuer med våre gutter på engelsk. Da er det helt irrelevant at de kan snakke fransk eller andre språk i tillegg.

 

Personlig skulle jeg gjerne hørt intervjuene på norsk. Her har Håvard en jobb å gjøre!!!!

 

BE

 

Kanskje du skal håpe på norsk eierskap i klubben også da? Røkke/Gjelsten inn på eiersiden og Drillo og Tjernås som trenere....... :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...