Jump to content

Annan til Arsenal?


king-bergkamp

Recommended Posts

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=198832

 

Er imponert over de deffensive ferdighetene han har og han bidrar mye til at stabæk ligger der de ligger i dag.

Så han mot Bodø Glimt på søndag og da satt han også i gang mange angrep og stabiliserer midtbanen veldig bra.

 

Problemet hans er temperamentet som han har vist ved flere episoder det siste året. Likevel har jeg tro på at wenger kan ordne opp i det og få han til klubben. Nivået har han jo inne når han spiller med Essien for Ghana på sentral midtbane!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Jeg har sesongkort på Nadderud og har sett samtlige Annan kamper iår. Dette er en fantastisk god DM! Når han dro på prøvespill til Blackburn begynte jeg og tenke om denne mannen kunne være god nok for Arsenal. Etter å ha tenkt endel på dette har jeg kommet fram til at dette er en mann jeg gjerne ser i Arsenal drakt.

 

Til tross for hans relativt beskjedne høyde taper han sjeldent en eneste hodeduell og er en gigant til å bryte baller rundt midten. Ellers ligger han som en sjerm foran stopperene. Løp og kjøp Wenger!

 

Merk mine ord, Annan er mannen. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sesongkort på Nadderud og har sett samtlige Annan kamper iår. Dette er en fantastisk god DM! Når han dro på prøvespill til Blackburn begynte jeg og tenke om denne mannen kunne være god nok for Arsenal. Etter å ha tenkt endel på dette har jeg kommet fram til at dette er en mann jeg gjerne ser i Arsenal drakt.

 

Til tross for hans relativt beskjedne høyde taper han sjeldent en eneste hodeduell og er en gigant til å bryte baller rundt midten. Ellers ligger han som en sjerm foran stopperene. Løp og kjøp Wenger!

 

Merk mine ord, Annan er mannen. :)

Sesongkort innehaver på Nadderud her og, og kan ikke si meg uenig i noe her. Dette er en kanonspiller som er den eneste jeg mener likner ordentlig på Makelele. Han er HELT lik i spillemåten, men i tilegg litt bedre på hodet. Annan kan fort bli like god som Makelele på sitt beste!

Link to comment
Share on other sites

Sesongkort innehaver på Nadderud her også :)

 

Forskjellen på Annan og mange av spillerene som er linket til oss er at Annan har jeg sett live mange ganger. Det er stor forskjell på en skrytevideo på youtube og at en spiller er god på FM som mange her virker å bruke som ett kriterie. Annan er jeg overhodet ikke i tvil om at passer inn i PL og er god nok.

 

Som nevnt så er Annan veldig nærme Makelele. Han er ekstremt god til å posisjonere seg og lese spillet. Han snapper om ekstremt mye baller i viktige posisjoner som gir Stabæk gode kontringer. Han er utrolig sterk i kroppen og en god hodespiller tross sin noe beskjedne høyde.

 

Jeg er heller ikke i tvil, dette er mannen. Så blir det spennende om Wenger faktisk mener det samme eller om vi er raskt nok ute.

Jeg har faktisk aldri sett en spiller som jeg har ment har vært god nok for Arsenal i Tippeligaen tidligere.

Link to comment
Share on other sites

tja mulig han er god i tippeligaen, meeeen, PL er noe helt annet. Tchoyi var jo også god og en mann mange kunne sett for seg i PL, nå spiller han i Østerrike. Nei har ikke troen på Annan i PL, selvom jeg sier dette på tynt grunnlag imed at jeg ikke har sett han altfor ofte.

Link to comment
Share on other sites

tja mulig han er god i tippeligaen, meeeen, PL er noe helt annet. Tchoyi var jo også god og en mann mange kunne sett for seg i PL, nå spiller han i Østerrike. Nei har ikke troen på Annan i PL, selvom jeg sier dette på tynt grunnlag imed at jeg ikke har sett han altfor ofte.

 

Tchoyi var god i tippeligaen, men jeg mente aldri han var god nok for Arsenal.. Han kunne kanskje spilt for et bund/midt på treet lag i PL.

 

Annan derimot har et internasjonalt snitt over spillet sitt. I den rollen han spiller for Stabæk er han helt briliant. Selv om han for en del skryt burde han fått mye mer. Han er slik jeg ser det Stabæks beste spiller hver gang han entrer banen. Det er klart spillere som Alanzinho for mer skryt, men det er fordi så kalte eksperter og det norske folk generelt legger for mye vekt på det offensive spillet.

Jeg har heller aldri ment at en spiller fra norsk tippeliga har vært god nok for Arsenal. Men her må vi ikke glemme at Annan også var meget bra under afrika mesterskapet. Jeg er også fullt klar over at Song presterte meget bra i AM, men Annan og Song er to vidt forskjellige spilletyper som DM og jeg tror at en spillertype som annan er akkurat det vi trenger.

 

Gi Annan prøvespill og jeg er helt sikker på at Wenger signerer han! :)

Link to comment
Share on other sites

Leste et sted at han ikke vil komme på prøvespill. Grunnet Stabæk-match søndag

I så fall må han jo ikke være klok i hode sitt! Han har da ikke tenkt om bli i stabæk lenger en dette overgangsmarkede. Han må jo ta sjansen og komme seg ut!

Link to comment
Share on other sites

Leste et sted at han ikke vil komme på prøvespill. Grunnet Stabæk-match søndag

I så fall må han jo ikke være klok i hode sitt! Han har da ikke tenkt om bli i stabæk lenger en dette overgangsmarkede. Han må jo ta sjansen og komme seg ut!

En kontrakt er en kontrakt. Hva hadde du sagt om Adebayor hadde dratt på prøvespill i Barcelona denne uken i stedenfor å spille CL kvallik?

Link to comment
Share on other sites

Leste et sted at han ikke vil komme på prøvespill. Grunnet Stabæk-match søndag

I så fall må han jo ikke være klok i hode sitt! Han har da ikke tenkt om bli i stabæk lenger en dette overgangsmarkede. Han må jo ta sjansen og komme seg ut!

 

Når jeg sa at han ikke vil komme på prøvespill, mente jeg ikke Annan himself ;)

Han kommer ikke fordi han nå har vært èn uke hos Bl.burn og har signert avtale med Stabæk ut august.

Link to comment
Share on other sites

Til tvilere som det ser ut til å være en del av her! Det er ikke for ingenting at Essien anbefalte Annan til Chelsea på det sterkeste etter ACN. Som jeg har sagt tidligere, Annan kan FORT bli like god som Makelele var på sitt beste, og med grunnlag på at jeg har sett han live minst annenhver uke denne sesongen vil jeg si at han styrker oss ved ankomst!

Link to comment
Share on other sites

Dumt å si at han styrker oss ved ankomst. I beste fall blir han en type squadplayer.

Personlig synes jeg ikke han er så god som alle skal ha det til, vi må huske at det er nivåforskjell på Tippeligaen og Premier League. Annan har vært OK for Stabæk.

 

Når også skadehistorikk og problemer med å oppføre seg kommer inn i bildet, så tror jeg neppe at Annan kommer til Arsenal. De som er Stabæksupportere ville vel også påstå at han er bedre enn Diaby, Denilson og Song også?

 

Håper heller at Wenger bruker tiden sin på å skaffe en rutinert og etablert bauta på midten.

Link to comment
Share on other sites

Dumt å si at han styrker oss ved ankomst. I beste fall blir han en type squadplayer.

Personlig synes jeg ikke han er så god som alle skal ha det til, vi må huske at det er nivåforskjell på Tippeligaen og Premier League. Annan har vært OK for Stabæk.

 

Når også skadehistorikk og problemer med å oppføre seg kommer inn i bildet, så tror jeg neppe at Annan kommer til Arsenal. De som er Stabæksupportere ville vel også påstå at han er bedre enn Diaby, Denilson og Song også?

 

Håper heller at Wenger bruker tiden sin på å skaffe en rutinert og etablert bauta på midten.

Annan er overhodet ikke skadeutsatt. Han har mistet 1!? kamp i år pga ett problem med albuen. I fjor hadde han kyssesyken som holdt han ute av laget. For de som har hatt denne sykdommen så er den ganske så kjip og tar lang tid å bli kvitt.

 

Jeg mener bestemt at Annan er bedre per dags dato enn Denilson. Diaby er en helt annen type spiller så blir vannskelig å sammenligne. Song er neppe bedre enn Annan.

 

Annans dårlige oppførsel er etter min mening sterkt oppskrytt. Det er flere spillere i Tippeligaen som er har mer trøbbel med fairplay enn Annan. Martin Andresen, Vidar Riseth, Bakke og Kippe for å nevne noen.

Når dette er sagt så har han hatt ett par uheldige episoder, men ikke noe som etter min mening gjør at jeg ikke ønsker han til Arsenal. Vieira var vel heller ingen engel....

 

At det er nivåforskjell på TL og PL er det selvfølgelig ikke tvil om, men det er også ett altfor enkelt argument. Annan er i en helt annen klasse en resten av TL. Han har faktisk ikke noe i TL å gjøre. Jeg har fulgt norsk fotball ringside siden 1994 og kan ikke huske å ha sett en bedre spiller. Det finnes spillere som har vært mindre fremtredene i TL som har lyktes meget godt i utlandet.

Link to comment
Share on other sites

Med all respekt å melde, så tviler jeg på at dine vurderinger er objektive. Og å påstå at Diaby, Denilson og Song pt. er dårligere enn Annan er å skyte laaangt over mål.

 

Jeg mener fortsatt at selveste "mirakelet" Mikel ikke er god nok for Arsenal, synes du kanskje også at Annan er bedre enn Mikel?

 

Er fullstendig enig i de spillerene du ramser opp er usportslige, men de bruker kroppen og kjeften.. ikke neven når de er usportslige. De er ekle, ikke stygge. Vesentlig forskjell!

 

Virker dog som en sympatisk fyr on-camera, får håpe at han legger av seg slike uting. Kanskje han en dag kommer til England, men IKKE Arsenalmateriale. Mange har blitt sammenlignet med Makelele oppigjennom, ingen har "stepped up" enda.

 

Uansett er det (heldigvis) ikke opp til oss, Steve Bould og Neil Banfield tar nok den avgjørelsen i samtale med Dr. Wenger :P

Link to comment
Share on other sites

Med all respekt å melde, så tviler jeg på at dine vurderinger er objektive. Og å påstå at Diaby, Denilson og Song pt. er dårligere enn Annan er å skyte laaangt over mål.

 

Jeg mener fortsatt at selveste "mirakelet" Mikel ikke er god nok for Arsenal, synes du kanskje også at Annan er bedre enn Mikel?

 

Er fullstendig enig i de spillerene du ramser opp er usportslige, men de bruker kroppen og kjeften.. ikke neven når de er usportslige. De er ekle, ikke stygge. Vesentlig forskjell!

 

Virker dog som en sympatisk fyr on-camera, får håpe at han legger av seg slike uting. Kanskje han en dag kommer til England, men IKKE Arsenalmateriale. Mange har blitt sammenlignet med Makelele oppigjennom, ingen har "stepped up" enda.

 

Uansett er det (heldigvis) ikke opp til oss, Steve Bould og Neil Banfield tar nok den avgjørelsen i samtale med Dr. Wenger ;)

Du tar feil ;) Personlig syntes jeg ikke Mikel var ekstremt god i TL. Jeg hadde faktisk problemer med å se hva som gjorde at Man U og Chelsea sloss om denne spilleren. Jeg har faktisk også sett Mikel i 2 divisjons kamp hvor en kompis spilte mot han og fremdeles lurer på hvordan han kunne gå til Chelsea. En god spiller utvilsomt, men også en spiller som mangler det helt ekstra. Jeg klarer enda ikke se at han er verdt pengene.

 

At mine vurderinger ikke er objektive har du helt rett i. Jeg er en Arsenal fan, med Stabæk som nummer 2. Men, jeg har overhodet ikke noe å tjene på at Annan går til Arsenal hvis han ikke er god nok. Stabæk kan ikke tjene penger på dette. Er han ikke god nok så har jeg bommet på mine betraktninger som jeg har gått ganske hardt ut med på forumet her.

 

Eneste grunnen jeg skulle ha til å ønske han til Arsenal er rett og slett fordi jeg er helt sikker på at han er riktig mann til riktig pris.

 

Hva mener du gjør han til en dårligere spiller enn Denilson? Denilson har da strengt tatt ikke vist noe som tyder på at han er rett mann til å spille ved siden av Fabregas. Han har ikke hatt en eneste meget god kamp. Han er anonym og spiller greit. Han er ikke mobil nok, leser ikke spillet godt nok og er en for svak hodespiller. Jeg klarer ikke å se at Denilson er bedre på å; lese spillet, duellstyrke, velge rikitg løsninger med ballen i bena, mobilitet og hodespill. Dette er etter min mening de viktigste egenskapene til den spilleren vi trenger ved siden av Flamini.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke troen på Annan sammen med Fabregas på Arsenals midtbane, fordi Annan er for liten føler jeg, han er lavere enn Fabregas, Flamini og Denilson så tviler på han har noe mer å stille opp med i feks hodedueller enn nevnte Denilson.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke troen på Annan sammen med Fabregas på Arsenals midtbane, fordi Annan er for liten føler jeg, han er lavere enn Fabregas, Flamini og Denilson så tviler på han har noe mer å stille opp med i feks hodedueller enn nevnte Denilson.

Det tror jeg(Hodeduellene). Annan er mye mer terrier og duellsøkende enn Denilson. Jeg har ikke sett myeav han, men så fort at han var en kriger og en usynlig mur. Jeg må si jeg er litt overrasket over hvor voldsomt mye lovord som har kommet om han fra forumet. Heldigvis ser det ut som Wenger skal hente en MS til og han må være kvalitet. Ingen tvil om at Annan er god, men er han rette mann å satse på som vår nye "motor" ? Jeg har mine tvil. Hvorfor? Fordi han ikke har erfaring fra en større liga. Rett og slett. Han må, tror jeg, bruke en del tid på å tilvenne seg tempoet og trøkket som er markant+++ større i PL enn TL. Vi trenger en som kan gå rett inn uten tilvenningstid. Hadde Annan kommet og blitt en komet - Satan kor artig! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke ha annan til Arsenal. Han er usportslig, han filmer, han spiller stygt osv... Det er greit å være god, men for meg så dreier fotball mer enn å bare være god. Du må nesten være stabæk for å mene at ikke annan er en usportslig fotball spiller. Så med andre ord nei takk!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...