Jump to content

Lorik Cana til Arsenal?


Stefanb

Recommended Posts

Silvestre gjorde alt i alt en god innsats i fjor, synd har var så mye skadet. Jeg har ikke helt forstått hetsen mot han. Silvestre scoret 2 seriemål på totalt fjorten kamper (12 fra start, 2 som innbytter). Det er like mange scoringer som en som tydeligvis er manges yndling på laget, nemlig Theo Walcott. Dette til tross for at han har en offensiv rolle og spilte langt flere kamper (16 fra start, 6 som innbytter).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Silvestre gjorde alt i alt en god innsats i fjor, synd har var så mye skadet. Jeg har ikke helt forstått hetsen mot han. Silvestre scoret 2 seriemål på totalt fjorten kamper (12 fra start, 2 som innbytter). Det er like mange scoringer som en som tydeligvis er manges yndling på laget, nemlig Theo Walcott. Dette til tross for at han har en offensiv rolle og spilte langt flere kamper (16 fra start, 6 som innbytter).

 

nå er ikke jobben til silvestre i laget og score mål, tell tabber i stedet! silvestre var ikke noe god, kunne heller hatt senderos spør du meg..

 

etter twente kampen sa wenger til fansen at vi ville være meget fornøyd når vi så kem han skulle hente, så henter han silvestre og dere hopper i taket og skryter..

 

helt utrolig spør du meg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Kanskje de har lest denne?

 

Krysser alle fingrene og tær for at han kommer, men det ser nok svart ut uansett. Synd, fordi jeg mener han er den perfekte spilleren for å balansere midtbanen vår, en skikkelig fighter og leder og en ordentlig motivatør som Flamini var, en som aldri ga opp og fikk laget til å prestere.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 24 2009, 08:13 AM) 172032[/snapback]

 

Kanskje de har lest denne?

 

Krysser alle fingrene og tær for at han kommer, men det ser nok svart ut uansett. Synd, fordi jeg mener han er den perfekte spilleren for å balansere midtbanen vår, en skikkelig fighter og leder og en ordentlig motivatør som Flamini var, en som aldri ga opp og fikk laget til å prestere.

 

Kunne ikke vært mer enig med deg. Cana er den spilleren som jeg tror kan skremme

livskiten ut av en del motspillere med sin kompromissløse stil. Som f.eks Vieira gjorde.

Håper noe skjer her....

Link to comment
Share on other sites

Kunne ikke vært mer enig med deg. Cana er den spilleren som jeg tror kan skremme

livskiten ut av en del motspillere med sin kompromissløse stil. Som f.eks Vieira gjorde.

Håper noe skjer her....

 

Ja vi trenger en spiller som andre frykter, den eneste spilleren jeg tror som kunne gjort en bedre jobb pdd. er Yaya Toure, med tanke på at han har bedre teknikk og er bedre offensivt enn Cana, men den offensive delen av spillet har Cesc, Nasri, Arshavin, Rosicky, Walcott, RvP osv. kontroll over, og dermed trenger vi et skikkelig defensivt rivjern, som Cana, og med tanke på prisen så er han et røverkjøp av grader!

Link to comment
Share on other sites

Ifølge SS Clockwatch er Cana nærmest klar for Sunderland! I mine øyne er det katastrofe at vi ikke har gjort et fremstøt på han.

 

7.25 According to reports in France, Marseille midfielder Lorik Cana, who has been linked with Arsenal and Everton, is set to sign a four-year contract with Sunderland.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge SS Clockwatch er Cana nærmest klar for Sunderland! I mine øyne er det katastrofe at vi ikke har gjort et fremstøt på han.

 

7.25 According to reports in France, Marseille midfielder Lorik Cana, who has been linked with Arsenal and Everton, is set to sign a four-year contract with Sunderland.

 

Skjer dette så mener jeg Wenger har driti på draget. En spiller jeg har håpet han ville signere siden i fjor etter jeg la ordentlig merke til han. Vi ender vel opp med Matuidi vi da, jippi! Nok en spiller som kun er 21-22 år gammel. B)

Link to comment
Share on other sites

Det er rett og slett for dårlig om vi ikke får inn noen nye spillere snart! Det er alt for tynt både i forsvar og angrep. Wenger er en fantastisk manager som jeg respekterer utrolig mye, men de siste 2-3 årenes transferpolitikk er jeg ikke en fan av. Men men...det kommer nok en eller annen på den siste transferdagen i kjent Wenger-stil... B)

Link to comment
Share on other sites

Ender Cana opp i Sunderland og Huntelaar i Stuttgart/Tottenham/whatevva så må jeg si meg skuffa. Omså vi "bare" får en av de skal jeg si meg fornøyd. Jeg føler meg iallefall sikker på at vi må ha minst en signering i denne klassen før jeg åpner kjeftn om evt sølvtøy denne sesongen.

 

Pokaler = penger = overskudd

Link to comment
Share on other sites

Cana er den viktigste og få inn mener jeg, matoudi er en liten spirrevipp 173cm.

 

Cana er kaptein på maseille, minner om en større versjon av flamini, og det beste vi kan håpe på, visst dette går i steinen så blir jeg så skufet at det er helt jævlig..

 

ikke er han dyr heller, og han spiller på en plass vi er nødt til og ha forsterkninger

Link to comment
Share on other sites

Nå ser det ut som om to av våre transfermål, Cana og Chamakh, ender opp i Sunderland i stede for på Emirates. For ei uke sia gikk en av våre største stjerner til City. Synes det er en litt merkelig politikk på overgangsmarkedet. Ade sa i dag at vi soldte han for pengenes skyld. Tar akkurat det med en klype salt, men hvis det skulle stemme kan det jo være svaret på hvorfor vi bare har signert en spiller så langt i sommer. Men også det ville vært rart, for det virker som om man gladelig betaler £10-12 mill for Vermaelen, noe som visstnok skal være kraftig overpris, mens vi uker senere må selge en toppspiller til en konkurrent, og lar klunbber som Sunderland snappe opp spillere vi åpenbart kunne trengt (og som er transfermål). Håper ting ser annerledes ut fra innsiden, og at Wenger har en klar plan, men fra utsiuden synes jeg dette ser litt vaklende ut.

Link to comment
Share on other sites

En ting er å ha en plan for fremtiden, men man må også huske at man lever i nåtiden, og den siste der ser Wenger ut til å ha glemt totalt.

 

Lorik Cana og f.eks. Huntelaar ville mest sannsynlig gitt sølvtøy denne sesongen eller neste, og samtidig vist at Arsenal har planer om å kjempe om titler, men det forundrer meg ikke om Wenger tenker at disse spillerne er såpass dyre til å være 26 år at de ikke vil gi klubben særlig mye avkastning når de forlater oss om kanskje 4-6 år, og at han heller da kjøper Matuidi som spirer om 1-2 år, og deretter drar en sesong eller to etter det, og gir kanskje klubben £10M.

 

Da må vel Wenger forstå at det heller lønner seg å kjøpe 1-2 spillere som umiddelbart går inn og forsterker, men som kanskje ikke har noe markedsverdi når Arsenal er "ferdige" med de, men at de gir penger når det gjelder supportere, draktsalg, trofeer o.l..

 

En ting jeg burde lære nå er at jeg ikke burde være optimistisk ovenfor overgangsnyheter, for man blir jo skuffet gang på gang, men det rare er at så og si alle Gooners mente vi trengte en DM i fjor etter tapet at Flamini, og at vi fortsatt trenger en erfaren DM skal vi hevde oss i toppen. Der er Wenger til en viss grad enig, med tanke på at han ville hente Inler i fjor, og Melo (ifølge rapporter) i år, men at han ikke har en reserveplan hvis han ikke får hovedspilleren sin, og at han heller bare gambler på f.eks. Denilson og Song og håper de slår til.

 

Huff, ble litt uryddig dette her, men en ting er iallfall sikkert.. jeg tror på sølvtøy med hjertet hvert år, men i hodet mitt sier det noe helt annet.. B)

Link to comment
Share on other sites

http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/Football/France/Marseille

 

Mye tyder på at han er på vei til Sunderland. Hvis han går for usle 6 millioner euro blir jeg meget skuffet over at Wenger ikke kom med bud! I så fall bør Wenger ha et ess i ermet. Våre defensive midtbanespillere tror jeg ikke klarer å spille stabilt godt over en hel sesong. I tilegg skal Song som er den beste kandidaten spille AM.

Link to comment
Share on other sites

 

NEDTUR! Hvorfor? Hvorfor? En så god spiller til SUNDERLAND? Nei, nå ble jeg veldig skuffet. Han hadde passet perfekt inn i Arsenal, han er akkurat det vi hadde trengt, en kompromissløs, taklingsterk defensiv midtbanespiller. Og £5 millioner, skammelig at Arsenal ikke slo til. Dette mener jeg er en av de heteste kandidatene til årets kjøp, hvertfall årets kupp!

Link to comment
Share on other sites

 

NEDTUR! Hvorfor? Hvorfor? En så god spiller til SUNDERLAND? Nei, nå ble jeg veldig skuffet. Han hadde passet perfekt inn i Arsenal, han er akkurat det vi hadde trengt, en kompromissløs, taklingsterk defensiv midtbanespiller. Og £5 millioner, skammelig at Arsenal ikke slo til. Dette mener jeg er en av de heteste kandidatene til årets kjøp, hvertfall årets kupp!

 

Nedtur??

Er jo et fåtall av toppklubber som virkelig har hintet på at de ville ha Cana, og jeg tror Arsenal ALDRI hadde han som et alternativ denne sommeren. En ok spiller, men ikke i nærheten av det nivået man krever for en klubb i topp 4 siktet.

Nei, takk gud for at vi ikke hentet denne spilleren, for han hadde ikke økt nivået i forhold til Song, Denilson, og Ramsay. Unge spillere som hele tiden tar steget, og som helt klart vil nyte godt av bredden i laget som vi har til sesongen 09/10.

 

Om Cana virkelig hadde vært så god, så burde vel Pool ha kapret han tidligere i sommer, siden de sliter med å beholde et par sentrale midtbanespillere......

Link to comment
Share on other sites

 

NEDTUR! Hvorfor? Hvorfor? En så god spiller til SUNDERLAND? Nei, nå ble jeg veldig skuffet. Han hadde passet perfekt inn i Arsenal, han er akkurat det vi hadde trengt, en kompromissløs, taklingsterk defensiv midtbanespiller. Og £5 millioner, skammelig at Arsenal ikke slo til. Dette mener jeg er en av de heteste kandidatene til årets kjøp, hvertfall årets kupp!

 

Nedtur??

Er jo et fåtall av toppklubber som virkelig har hintet på at de ville ha Cana, og jeg tror Arsenal ALDRI hadde han som et alternativ denne sommeren. En ok spiller, men ikke i nærheten av det nivået man krever for en klubb i topp 4 siktet.

Nei, takk gud for at vi ikke hentet denne spilleren, for han hadde ikke økt nivået i forhold til Song, Denilson, og Ramsay. Unge spillere som hele tiden tar steget, og som helt klart vil nyte godt av bredden i laget som vi har til sesongen 09/10.

 

Om Cana virkelig hadde vært så god, så burde vel Pool ha kapret han tidligere i sommer, siden de sliter med å beholde et par sentrale midtbanespillere......

 

Har fulgt Cana tett det siste året, og jeg er ikke i tvil om at han hadde styrket laget vårt. Han er en ledertype som alltid ga alt, en spiller som satt seg selv i respekt etter første spark på ballen. Han hadde ikke Fabregas pasningsfot, men han har da mye bedre pasningsfot enn nevnte Denilson. De kampene jeg så Cana i, så virket det umulig for motstanderen og komme seg forbi han en mot en, og akkurat det er imponerende når man ser hvilke tekniske drilbefanter det er i Fransk liga. Jeg er skuffet, for jeg er sikker på at han hadde slått til i Arsenaltrøye.

Link to comment
Share on other sites

Da er Cana offisielt en Sunderland spiller! Både Marseille og Sunderland bekrefter det. Prisen skal ha vært 5 mill pund...

 

Har Wenger en plan, eller trenger han en ny sesong for å innse at vi trenger en slik type i laget?

Link to comment
Share on other sites

 

NEDTUR! Hvorfor? Hvorfor? En så god spiller til SUNDERLAND? Nei, nå ble jeg veldig skuffet. Han hadde passet perfekt inn i Arsenal, han er akkurat det vi hadde trengt, en kompromissløs, taklingsterk defensiv midtbanespiller. Og £5 millioner, skammelig at Arsenal ikke slo til. Dette mener jeg er en av de heteste kandidatene til årets kjøp, hvertfall årets kupp!

 

Nedtur??

Er jo et fåtall av toppklubber som virkelig har hintet på at de ville ha Cana, og jeg tror Arsenal ALDRI hadde han som et alternativ denne sommeren. En ok spiller, men ikke i nærheten av det nivået man krever for en klubb i topp 4 siktet.

Nei, takk gud for at vi ikke hentet denne spilleren, for han hadde ikke økt nivået i forhold til Song, Denilson, og Ramsay. Unge spillere som hele tiden tar steget, og som helt klart vil nyte godt av bredden i laget som vi har til sesongen 09/10.

 

Om Cana virkelig hadde vært så god, så burde vel Pool ha kapret han tidligere i sommer, siden de sliter med å beholde et par sentrale midtbanespillere......

Med andre ord blir dette en ny prøv og feil sesong på midtbanen. Siden vi venter i det uendelige på at de unge spillerene vi har, en gang i tiden skal bli voksne og gode nok.

Når vi slo Real Madrid en febuarkveld i 2006 pratet alle om de unge gode spillerene vi har på gang. Den gang ventet vi på spillere som Eboue, Djourou, Senderos, Reyes, Flamini, Diaby og Fabregas for å nevne noen. Og hva har skjedd siden. Cesc har utviklet seg til å bli verdensklasse, noe vi alle visste og så ville skje. Vi venter fortsatt på Djourou. Senderos har forsvunnet. Reyes forsvant. Flamini dro. Diaby står fortsatt i telefonboksen og dribler og utvikler seg så og si nada og Eboue har tatt steg tilbake. Og nå er vi i slutten av Juli 2009. Vi fortsetter og kvitte oss med stjerner og "eldre" spillere hver sommer. Denne gangen Adebayor. Og hvem skal erstatte han. Antaglig en av unggutta vi venter på.

 

Og nå forsvant Cana til Sunderland. Sier ikke at han er den rette. Men jeg tror ikke det er så langt unna. Han er kaptein på Marseille. Altså en ledertype vi virkelig mangler på midten. Kunne betalt 50 millioner bare for det. Han er hardtarbeidene og en skikkelig harding ifølge folk som ser på den franske ligaen. Greit vi har kanskje en fremtidig Essien i Song. Men så var det dette med utvikling og potensiale igjen da.

 

Jeg er livredd for at vi venter i det uendelige. Blir dette en ny "fiaskosesong" trofeemessig sett, kan Fabregas kanskje bli den neste ut døra. Og hva da? Da blir det nye sesonger hvor vi venter på at Merida eller Wilshere skal utvikle seg, og får prøve og feile sesongen igjennom.

 

Dette ble langt og kanskje med litt bitter og frustrert undertone. Men jeg føler virkelig vi må få inn noen. Ellers så blir dette en ny sesong hvor vi slåss om Champions League plass. Det skal liksom egentlig så lite til før jeg føler vi er i toppen igjen.

Link to comment
Share on other sites

A missing piece!

 

http://arsenalaction.wordpress.com/2009/07...enger-is-a-mug/

 

(bare scroll litt nedover så får du videoen)

 

Ååhhh.. Får jo vann i munn av å se på den videoen! For en "passion" han utstråler! Hvilken vinnervilje ! I tillegg virker han å ha relativt god teknikk. En del av taklingene er dog nokså ufine, men sånn blir det når du skviser sammen flere sesonger med taklinger på èn video!

 

..Også går han til Sunderland

 

Jeg må jo innrømme at det svirrer noen tanker om at han kanskje ikke er god nok likevel, men større undere hva

gjelder fotballoverganger har jo skjedd, og det er mulig Cana ikke våget å vente lenger og ser på Sunderland som et fint springbrett, en overgang som gjør det lettere for storklubbene i PL å få øynene opp for han? For det er i PL han drømmer om å spille i, de årene han har igjen på det grønne gresset (?) Ikke vet jeg.

 

Men det jeg(også) føler meg overbevist om, er at han hadde gjort det bra i Arsenal. Ikke fordi han helhetlig er en fantastisk fotballspiller, for det er han nok ikke. Men fordi "puslespillet vårt" ikke trenger det fantastiske. - Vi trenger de puslebrikkene Cana kan tilby for å bli komplette! (Komplette på midtbanen, that is :D) - Vi trenger styrke, vi trenger oppoffring, vi trenger en smittebærer av vinnervilje ! Kreativitet har vi maaaasser av.

 

Igrunn et ganske bortkasta innlegg, i og med Cana er bekrefta Svartkatt...

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett den videoen er jeg glad Cana ikke har havnet i Arsenal. Makan til grisespiller! Stygge tacklinger i fleng, og etterslenger i massevis!!

 

Jovisst har han duell- og tacklingstyrke, men jeg er redd at han hadde fått haugevis med gule og røde kort i England hvor spillet går så mye fortere fremover enn i Frankrike. I Sunderland derimot passer han bedre inn....

 

Wenger knows...

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett den videoen er jeg glad Cana ikke har havnet i Arsenal. Makan til grisespiller! Stygge tacklinger i fleng, og etterslenger i massevis!!

 

Jovisst har han duell- og tacklingstyrke, men jeg er redd at han hadde fått haugevis med gule og røde kort i England hvor spillet går så mye fortere fremover enn i Frankrike. I Sunderland derimot passer han bedre inn....

 

Wenger knows...

 

Som nevnt tidligere : "Siden 03/04 sesongen som er den første hele han hadde i Frankrike med PSG har han fått 55 gule og 3 røde på 161 kamper."

 

Det er ca 1gult kort hver 3 kamp. Så grisespiller? njai.

 

Synd han ikke ble å se i Arsenal trøya? Ja

 

Krise? Nei

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...