Jump to content

Lorik Cana til Arsenal?


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Når eg så Youtube filmen fikk eg følelsen '' dette er mannen'' :(

 

Enig! så videon og fikk også en følelse at dette er mannen Arsenal har lett etter! :D

 

De fleste er enig at vi trenger en som kan tackle. Da må vi tåle at det kan komme et par røde kort. Vi trenger en som går inn 100 % i hver tackling og er villig til å blø for drakta, ikke en som trekker seg i nesten hver duell.

 

Tror han kan bli yndling. Viera fikk jo også noen røde kort men han var jo elsket..!

Håper at det er noe i ryktene og jeg ville likt å se Cana i Arsenaldrakt.

Link to comment
Share on other sites

Det blir for dumt å kjøpe han nå denne sesongen.. Grunnen er at de ikke kan bruke han i cl :D

 

Hvorfor kan han ikke spille i CL!?

 

Jeg mener bestemt at kamper som går i kvaliken ikke regnes som fullverdige CL kamper, og at man derfor kan bruke de i selve turneringene, eller stemmer ikke dette?!

 

Uansett kan han jo spille i PL, og der trenger vi en sterk og uredd spiller.

 

Er veldig enig med mange her som sier han takler stygt, men det virker også som personen som har satt sammen denne videoen, liker denne formen for spill. Dette er neppe en egenprodusert skrytevideo, da burde han nok valgt noen andre skudd enn de han bommer på for det ser jo ut som det er endel, hehe.

Jeg kan sikkert lage og legge ut tilsvarende, om ikke verre, videoer av både Flamini og Vieira, det er bare å lete frem det rette klippet og sette de sammen til litt hard musikk, hehe.

 

Løp og kjøp er min dom! :(

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg bare sett noen filmer, men jeg tror denne mannen er en type som kan ta tak i en kamp og inspirere laget. Ser ut som en spiller med skikkelig holdninger, som fyrer opp resten av gutta. Han virker til å være den "hoggestabben" vi ikke har hatt siden Lauren forlot klubben. Men som sagt, vanskelig å dømme ut i fra slike "the best of.." filmer. Men det at han er kaptein på et godt lag som marsille er vel et godt tegn.

Jeg hadde hatt litt større tro på suksess med han på laget!

 

Tror jeg må begynne å følge med på fransk fotball. Mange gode spillere der til en rimelig penge!

 

Sa det tidligere og sier det igjen... Vieira... Han hadde jaggu sine blundere, men jeg vedder på at du elsket å ha han i lagetT!

 

Han her er ikke noen Vieira. Dette er en Eboue x 10..

Hvor mange tacklinger tror du han gjør i en kamp? Multipliser det tallet med antall kamper i året og multipliser med 3 (antall sesonger). Han går inn i hundrevis av tacklinger hver sesong. Da skal det godt gjøres å ikke tackle stygt en gang i blant. Syns du overdriver LITT vel mye!

Link to comment
Share on other sites

Det blir for dumt å kjøpe han nå denne sesongen.. Grunnen er at de ikke kan bruke han i cl :(

 

Kan ikke bruke han i kvalifiseringen nei, men kan bruke han i resten av turnieringen. Håper vi kjøper denne spilleren, da blir jeg overlykkelig, glem Barry og Veluso, dette er mannen!

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg bare sett noen filmer, men jeg tror denne mannen er en type som kan ta tak i en kamp og inspirere laget. Ser ut som en spiller med skikkelig holdninger, som fyrer opp resten av gutta. Han virker til å være den "hoggestabben" vi ikke har hatt siden Lauren forlot klubben. Men som sagt, vanskelig å dømme ut i fra slike "the best of.." filmer. Men det at han er kaptein på et godt lag som marsille er vel et godt tegn.

Jeg hadde hatt litt større tro på suksess med han på laget!

 

Tror jeg må begynne å følge med på fransk fotball. Mange gode spillere der til en rimelig penge!

 

Sa det tidligere og sier det igjen... Vieira... Han hadde jaggu sine blundere, men jeg vedder på at du elsket å ha han i lagetT!

 

Han her er ikke noen Vieira. Dette er en Eboue x 10..

Hvor mange tacklinger tror du han gjør i en kamp? Multipliser det tallet med antall kamper i året og multipliser med 3 (antall sesonger). Han går inn i hundrevis av tacklinger hver sesong. Da skal det godt gjøres å ikke tackle stygt en gang i blant. Syns du overdriver LITT vel mye!

 

Enig med at Cana ikke er en Eboue x10. Kunne sikkert lagd en verre "skryte" video på en sesong av Eboue enn hva man kan av Cana :(

 

Men Cana er ingen pushover nei, han takler så det synger og er ikke redd for å si sin mening. Oser autoritet av mannen, og tror han kan løfte laget når vi har nedturer..

Link to comment
Share on other sites

:D-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 7 2008, 08:58 PM) 137495[/snapback]

Nå har jeg bare sett noen filmer, men jeg tror denne mannen er en type som kan ta tak i en kamp og inspirere laget. Ser ut som en spiller med skikkelig holdninger, som fyrer opp resten av gutta. Han virker til å være den "hoggestabben" vi ikke har hatt siden Lauren forlot klubben. Men som sagt, vanskelig å dømme ut i fra slike "the best of.." filmer. Men det at han er kaptein på et godt lag som marsille er vel et godt tegn.

Jeg hadde hatt litt større tro på suksess med han på laget!

 

Tror jeg må begynne å følge med på fransk fotball. Mange gode spillere der til en rimelig penge!

 

Sa det tidligere og sier det igjen... Vieira... Han hadde jaggu sine blundere, men jeg vedder på at du elsket å ha han i lagetT!

 

Han her er ikke noen Vieira. Dette er en Eboue x 10..

Hvor mange tacklinger tror du han gjør i en kamp? Multipliser det tallet med antall kamper i året og multipliser med 3 (antall sesonger). Han går inn i hundrevis av tacklinger hver sesong. Da skal det godt gjøres å ikke tackle stygt en gang i blant. Syns du overdriver LITT vel mye!

 

Enig med at Cana ikke er en Eboue x10. Kunne sikkert lagd en verre "skryte" video på en sesong av Eboue enn hva man kan av Cana :(

 

Men Cana er ingen pushover nei, han takler så det synger og er ikke redd for å si sin mening. Oser autoritet av mannen, og tror han kan løfte laget når vi har nedturer..

 

Jeg syns Eboue er riktig så god jeg. Han har en meget god arbeidsmoral. Et meget godt rykk og veldig god til å støtte Sagna defensivt. Jeg er enig at han til tider oppfører seg som en dust på banen, og disse unotene må han legge fra seg. Jeg er også enig i at han er for tannløs med sine avslutninger, det er litt rart for mannen er råsterk og skyter knallhardt. Han burde scoret noen mål i løpet av en sesong. Han er god per i dag og har et klart forbedringspotensial. I så måte kan han sammenlignes med Adebayor. Ade er per i dag en veldig god spiss, men han har mye i sitt spill som kan bli enda bedre. Potensialet til disse guttene er vedlig stort og det liker jeg.

 

Jeg leste et sted (husker ikke kilden) at de fleste av målene vi slipper inn kommer etter innlegg fra vår venstre side, altså Clichys kant. Hvorfor skjer ikke det i samme grad fra Sagnas side? Etter min mening så skyldes det at Sagna er bedre defensivt enn Clichy og at han får veldig mye støtte fra Eboue. Det er også grunnen til at Wenger starter med Eboue gang på gang, til mange supporteres fortivelelse. Han bidra til å balansere et lag som består av veldig mange offensive spillere. Slike spillere blir sjeldent publikumsfavoritter, men er veldig viktige okke som.

 

I så måte kommer jeg til å tenke på kommentarene fra Real Madrid når de solgte Makele og kjøpte Beckham. Jeg tror det var Calderon som sa noe sånn om at de hadde byttet en spiller som hadde fire meters passninger med en som kunne slå førti meteres passninger. Han trodde visst det var veldig bra, men laget ble kraftig svekket og var knapt til å kjenne igjen etter dette.

 

Konkluskjon, Eboue bør virkelig bedre sin usportslige oppførsel og han må jobbe med sin avslutningsteknikk, men han er fortsatt en viktig spiller for oss.

Link to comment
Share on other sites

:D--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Aug 7 2008, 08:58 PM) 137495[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Nå har jeg bare sett noen filmer, men jeg tror denne mannen er en type som kan ta tak i en kamp og inspirere laget. Ser ut som en spiller med skikkelig holdninger, som fyrer opp resten av gutta. Han virker til å være den "hoggestabben" vi ikke har hatt siden Lauren forlot klubben. Men som sagt, vanskelig å dømme ut i fra slike "the best of.." filmer. Men det at han er kaptein på et godt lag som marsille er vel et godt tegn.

Jeg hadde hatt litt større tro på suksess med han på laget!

 

Tror jeg må begynne å følge med på fransk fotball. Mange gode spillere der til en rimelig penge!

 

Sa det tidligere og sier det igjen... Vieira... Han hadde jaggu sine blundere, men jeg vedder på at du elsket å ha han i lagetT!

 

Han her er ikke noen Vieira. Dette er en Eboue x 10..

Hvor mange tacklinger tror du han gjør i en kamp? Multipliser det tallet med antall kamper i året og multipliser med 3 (antall sesonger). Han går inn i hundrevis av tacklinger hver sesong. Da skal det godt gjøres å ikke tackle stygt en gang i blant. Syns du overdriver LITT vel mye!

 

Enig med at Cana ikke er en Eboue x10. Kunne sikkert lagd en verre "skryte" video på en sesong av Eboue enn hva man kan av Cana :(

 

Men Cana er ingen pushover nei, han takler så det synger og er ikke redd for å si sin mening. Oser autoritet av mannen, og tror han kan løfte laget når vi har nedturer..

 

Jeg syns Eboue er riktig så god jeg. Han har en meget god arbeidsmoral. Et meget godt rykk og veldig god til å støtte Sagna defensivt. Jeg er enig at han til tider oppfører seg som en dust på banen, og disse unotene må han legge fra seg. Jeg er også enig i at han er for tannløs med sine avslutninger, det er litt rart for mannen er råsterk og skyter knallhardt. Han burde scoret noen mål i løpet av en sesong. Han er god per i dag og har et klart forbedringspotensial. I så måte kan han sammenlignes med Adebayor. Ade er per i dag en veldig god spiss, men han har mye i sitt spill som kan bli enda bedre. Potensialet til disse guttene er vedlig stort og det liker jeg.

 

Jeg leste et sted (husker ikke kilden) at de fleste av målene vi slipper inn kommer etter innlegg fra vår venstre side, altså Clichys kant. Hvorfor skjer ikke det i samme grad fra Sagnas side? Etter min mening så skyldes det at Sagna er bedre defensivt enn Clichy og at han får veldig mye støtte fra Eboue. Det er også grunnen til at Wenger starter med Eboue gang på gang, til mange supporteres fortivelelse. Han bidra til å balansere et lag som består av veldig mange offensive spillere. Slike spillere blir sjeldent publikumsfavoritter, men er veldig viktige okke som.

 

I så måte kommer jeg til å tenke på kommentarene fra Real Madrid når de solgte Makele og kjøpte Beckham. Jeg tror det var Calderon som sa noe sånn om at de hadde byttet en spiller som hadde fire meters passninger med en som kunne slå førti meteres passninger. Han trodde visst det var veldig bra, men laget ble kraftig svekket og var knapt til å kjenne igjen etter dette.

 

Konkluskjon, Eboue bør virkelig bedre sin usportslige oppførsel og han må jobbe med sin avslutningsteknikk, men han er fortsatt en viktig spiller for oss.

 

Bare lurer på hva du kommenterer egentlig? Har aldri sagt noe om at Eboue er en dårlig spiller, eller ikke har et stort potensiale som venter på å bli utløst. Det eneste jeg prøvde å påpeke er at det er veldig lett å sette spillere som takler ofte i et dårlig lys med en slik video.

Link to comment
Share on other sites

Mange stykke taklinger, men det er en sånn type spiller vi trenger. Ikke at han skal løpe rundt og skade motstanderne våre, men en spiller som kan gi laget vårt mer tøffhet og som kan stå i front når det virkelig gjelder.

 

Kanskje kunne han hjulpet resten av troppen til å få en litt tøffere innstillingen på banen også. Interessant spiller. :(

Link to comment
Share on other sites

Veldig go på hode også en slik spiller trenger vi har Nasri viska noe i øret til Wenger :D

 

Her fekk du iallfall sagt mykje iløpet av ei setning, om ikkje anna... :(

 

 

For å seie litt meir om Cana; Har sett ein del Marseille-kampar, og denne mannen ville slik eg ser det, passe glimrande i PL og som makker til Cesc..! Autoritet, taklingsstyrke, stå-på-vilje, rimeleg pasningssikkerheit og grei løpskapasitet er nokon av tinga eg har merka meg..

 

Dette er nok mest sannsynleg berre eit rykte, men om det motsatte skulle vere tilfelle; JA, TAKK!!

Link to comment
Share on other sites

ser ut som Wenger får med seg i hvertfall de norske supporterne om han signerer denne spilleren. Utrolig hvor populært dette ryktet var, i løpet av en dag har vi fått over 35 innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Virker som en perfekt erstatter for Flamini. Ser ut som en tøff, hardtarbeidende spiller som utstråler autoritet. At han kan tackle er heller ingen ulempe.

Akkurat dette som vi kan trenge på midtbanen våres.

Link to comment
Share on other sites

Siden 03/04 sesongen som er den første hele han hadde i Frankrike med PSG har han fått 55 gule og 3 røde på 161 kamper.

 

Kilde

 

Gult hver tredje kamp er mye mindre enn jeg hadde trodd.

 

Jeg har allikevel ikke tro på at han er den vi trenger, men jeg har tatt feil før,

og ingenting ville glede meg mer enn om jeg gjør det samme igjen...

Link to comment
Share on other sites

Dette tror jeg det kan være noe i. Ikke alt for dyr, ikke alt for gammel og ikke alt for kjent. Har virkelig lyst på denne spilleren. Gir oss viktig duellstyrke som kan gjøre at vi scorer mer og slipper inn mindre på corner, samt at han vinner viktige dueller på midten. Dessuten kjenner han Nasri godt fra OM som kan gjøre det større sjanse for at han kommer i tillegg til at de kjenner hverandre på banen. Hvis Cana kommer har vi nok en av de mest komplette midtbanene i verden:

 

Rosicky ( Teknikk og målfarlighet )

Fabregas ( Silkefot og hovmesterblikk )

Cana ( Fightervilje og hodestyrke )

Nasri ( Teknikk og kreativitet )

 

:(

Link to comment
Share on other sites

Dette tror jeg det kan være noe i. Ikke alt for dyr, ikke alt for gammel og ikke alt for kjent. Har virkelig lyst på denne spilleren. Gir oss viktig duellstyrke som kan gjøre at vi scorer mer og slipper inn mindre på corner, samt at han vinner viktige dueller på midten. Dessuten kjenner han Nasri godt fra OM som kan gjøre det større sjanse for at han kommer i tillegg til at de kjenner hverandre på banen. Hvis Cana kommer har vi nok en av de mest komplette midtbanene i verden:

 

Rosicky ( Teknikk og målfarlighet )

Fabregas ( Silkefot og hovmesterblikk )

Cana ( Fightervilje og hodestyrke )

Nasri ( Teknikk og kreativitet )

 

:rolleyes:

Kunne ikke blitt mer enig ;) Det der ville blitt en midtbane blandt verdensbeste, definitivt

Link to comment
Share on other sites

Leste en plass / husker ikke hvor) at han har fått 32 gule på 3 sesonger for OM. Det var jo klart en del men.. pytt pytt ;)

Leste på Goonerforum.com

20 yellow cards in 72 games over the past 2 seasons isn't bad for a DM. No red cards at all. Considering that English refs are more lenient than French refs, I can see him getting maybe 5-6 yellow cards all season.

Dette kan vi leve med, håper det er noe i ryktet og at Marseille kan tenke seg å selge enda en av de beste spillerene sine til oss denne sommeren :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

For å være helt ærlig, så har jeg ikke mye kunnskaper om denne spilleren.......og blir nesten flau over hvor lite jeg følger med, siden det er mange her inne som tydeligvis har store kunnskaper om Cana.

 

Er det mange her inne som har sett Cana i aksjon mer enn f.eks 3 kamper?

Er det mange som kun har sett skrytevideoene på youtube?

 

Nei, jeg må si at jeg ikke har nok kunnskap til å si at han er AKKURAT den spilleren Arsenal trenger sentralt, eller om det er en spiller som ikke passer inn i spillesystemet.

 

Kan ikke si at han imponerte stort i skrytevideoene, men det er kun min mening.

Link to comment
Share on other sites

For å være helt ærlig, så har jeg ikke mye kunnskaper om denne spilleren.......og blir nesten flau over hvor lite jeg følger med, siden det er mange her inne som tydeligvis har store kunnskaper om Cana.

 

Er det mange her inne som har sett Cana i aksjon mer enn f.eks 3 kamper?

Er det mange som kun har sett skrytevideoene på youtube?

 

Nei, jeg må si at jeg ikke har nok kunnskap til å si at han er AKKURAT den spilleren Arsenal trenger sentralt, eller om det er en spiller som ikke passer inn i spillesystemet.

 

Kan ikke si at han imponerte stort i skrytevideoene, men det er kun min mening.

Jeg har heller ikke sett annet enn skrytevideoen, men jeg syns vi trenger en sterk og hodesterk midtbane motor, en spiller som er flink både på midtbanen og i midtforsvaret, og det virker jo ikke akkurat som at han er redd for å gå inn i en duell. Som sagt før så håper jeg på en ny Vieira og ikke en etterligning av Robbie Savage.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...