Jump to content

2008.08.12 FC Twente B


bergkampje

Recommended Posts

Håper Wilshere og Vela får 10min

Satt og tenkte akkurat det samme:P Ramsey og RvP ut. Ingen av dem har hatt helt dagen i dag, men DJ overrakser positivt! Gode løp og en herlig pasning til Walcott i forkant av Ade-målet. Virkelig fått sansen for han nå!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

unødvendig kort av RvP der! :P

noen som vet at kortene som har kommet idag blir med videre i selve Champions League?

 

 

Mener bestemt at de ikke skal det - pga at alle lag skal stilles på lik linje i selve turneringa. Kan ikke straffe lag som må gjennom kvalifisering på den måten.

Link to comment
Share on other sites

unødvendig kort av RvP der! :P

noen som vet at kortene som har kommet idag blir med videre i selve Champions League?

 

 

Mener bestemt at de ikke skal det - pga at alle lag skal stilles på lik linje i selve turneringa. Kan ikke straffe lag som må gjennom kvalifisering på den måten.

 

Stemmer, kortene blir strøkent når gruppene starter.

Link to comment
Share on other sites

unødvendig kort av RvP der! :P

noen som vet at kortene som har kommet idag blir med videre i selve Champions League?

 

 

Mener bestemt at de ikke skal det - pga at alle lag skal stilles på lik linje i selve turneringa. Kan ikke straffe lag som må gjennom kvalifisering på den måten.

 

Stemmer, kortene blir strøkent når gruppene starter.

 

ok, takk for svar! :)

Link to comment
Share on other sites

Mistet mesteparten av andre omgang etter at jeg måtte hente samboeren (og begge målene da så klart), men gledelig å komme hjem og se slutten av kampen at vi hadde en betryggende 2-0 ledelse. :P Nå bør vi være på god vei mot CL, ellers må vi finne på noe helt horribelt hjemme. :)

Link to comment
Share on other sites

Forskjell på hjemmestadion til Twente etter et tap og Emirates er STOR! Hadde vært en drøm hvis det hadde hvert samme stemninga hos Arsenal supporterne på emirates som Twente fansen visste idag etter 0-2 tapet...

Link to comment
Share on other sites

Ikke veldig imponerende kamp men det kommer til å ordne seg i ukene fremover.Banens beste er etter min mening Denilson,tror han blir veldig solid visst han bare får fortsette å spille på seg selvtillit.Eboue var heller ikkr så verst tro det eller ei;)

Hvor er Chaz for tiden?

 

Lykke til med sesongen,det blir fina veret å beine veien:)

Link to comment
Share on other sites

Forskjell på hjemmestadion til Twente etter et tap og Emirates er STOR! Hadde vært en drøm hvis det hadde hvert samme stemninga hos Arsenal supporterne på emirates som Twente fansen visste idag etter 0-2 tapet...

 

Nå har vel Arsenal bare tapt en kamp på Emirates, og den kampen så er det vel ikke så rart man ikke hadde den beste stemningen etter kampen når man hadde opp i mot 20 skudd på mål, men ingen mål..

Link to comment
Share on other sites

Synes kampen idag faktisk var ganske positiv i motsetning til mange andre her inne.

Virker faktisk som vi har sett forskjellig kamp.

 

Jeg synes Denilson er helt usynlig i mesteparten av kampen idag. Ingen god kamp til tross for at han var noe mer innvolvert i 2 omgang så er han langt fra Flamini i fjor.

 

Walcott viser at han fremdeles har ett meget lavt laveste nivå, pluss for god deffensiv jobbing.

 

Van Persie er ikke i nærheten av form.

 

Ramsey synes jeg gjør en veldig fin figur, han er 17 år! Spiller etter min mening bedre enn Denilson.

 

Djourou gjør også en god kamp sammen med Almunia. Positivt. For ikke å glemme Eboue.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor har da virkelig ikke stått stille...da må du nok fjerne "Anti-Ade" brillene Sir John.

 

Har ikke Anti-Ade briller, men jeg vurderer ALLE kritisk ut fra hva jeg synes det er lov å forvente av dem. Av Adebayor synes jeg det er lov å forvente en del. Det er ikke anti, heller tvert imot. Ade hadde en meget stasjonær førsteomgang. Bevegelse er vanligvis hans force. Samme kan sies om Walcott, mens det var adskillig mer bevegelse i van Persie og Eboue. I alle fall i førsteomgangen. Periodevis bedre i andre. Nok om det.

 

Almunia har hatt en rolig kveld. That's a fact. Det forteller om et kynisk Arsenal som satte sikkerheten først, og til slutt var jobben gjort. Ikke spektakulært, men ut fra forutsetningene akseptabelt. Vi er i gang og har mer enn et og et halvt bein i gruppespillet.

Link to comment
Share on other sites

fler enn meg som så kampen på canal+ og synes kommentatoren var dårlig??

hørte bl.a. "et knallhardt skudd av eboue"

eller "en forferdelig tackling av clichy" (eller) noe lignende, da clichy skled og overkroppen hans rev med seg twente-spilleren.

 

jeg så ikke første omgang, men hørte han snakket ihjel førsteomgangen ved å bl.a. si fulle navn til spillere hver gang de hadde ballen :P

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 13 2008, 10:46 PM) 138359[/snapback]

Forskjell på hjemmestadion til Twente etter et tap og Emirates er STOR! Hadde vært en drøm hvis det hadde hvert samme stemninga hos Arsenal supporterne på emirates som Twente fansen visste idag etter 0-2 tapet...

 

Nå har vel Arsenal bare tapt en kamp på Emirates, og den kampen så er det vel ikke så rart man ikke hadde den beste stemningen etter kampen når man hadde opp i mot 20 skudd på mål, men ingen mål..

 

Beklager min feil. Skrev litt fortere enn hva jeg tenkte, etter hvordan jeg så Twente fansen applauderte sine spillere på ble jeg litt satt ut. Det jeg mente å si var at jeg skulle ønske stemmninga på Emirates var sånn generelt sett og ikke bare når vi spilte mot de andre fra "de fire store" og gikk derfra med seiern i lomma eller hadde redda 1 poeng i det siste minutt (utd i nov.)

Link to comment
Share on other sites

Synes kampen idag faktisk var ganske positiv i motsetning til mange andre her inne.

Virker faktisk som vi har sett forskjellig kamp.

 

Jeg synes Denilson er helt usynlig i mesteparten av kampen idag. Ingen god kamp til tross for at han var noe mer innvolvert i 2 omgang så er han langt fra Flamini i fjor.

 

Walcott viser at han fremdeles har ett meget lavt laveste nivå, pluss for god deffensiv jobbing.

 

Van Persie er ikke i nærheten av form.

 

Ramsey synes jeg gjør en veldig fin figur, han er 17 år! Spiller etter min mening bedre enn Denilson.

 

Djourou gjør også en god kamp sammen med Almunia. Positivt. For ikke å glemme Eboue.

jeg skulle akkurat til å kommentere hvor fornøyd jeg var med Denilson i dag. Han stoppet Twente, hjalp backene, tacklet og løp. Syns han gjorde en god kamp. Riktignok ikke med den intensiteten til Flamini, men det er flere måter å spille DM enn Flaminis måte!

Link to comment
Share on other sites

Synes kampen idag faktisk var ganske positiv i motsetning til mange andre her inne.

Virker faktisk som vi har sett forskjellig kamp.

 

Jeg synes Denilson er helt usynlig i mesteparten av kampen idag. Ingen god kamp til tross for at han var noe mer innvolvert i 2 omgang så er han langt fra Flamini i fjor.

 

Walcott viser at han fremdeles har ett meget lavt laveste nivå, pluss for god deffensiv jobbing.

 

Van Persie er ikke i nærheten av form.

 

Ramsey synes jeg gjør en veldig fin figur, han er 17 år! Spiller etter min mening bedre enn Denilson.

 

Djourou gjør også en god kamp sammen med Almunia. Positivt. For ikke å glemme Eboue.

jeg skulle akkurat til å kommentere hvor fornøyd jeg var med Denilson i dag. Han stoppet Twente, hjalp backene, tacklet og løp. Syns han gjorde en god kamp. Riktignok ikke med den intensiteten til Flamini, men det er flere måter å spille DM enn Flaminis måte!

Utvilsomt. Flamini er langt ifra fasiten. Men jeg syned Denilson er for lite mobil, har for lav intensivitet og ikke minst for mye feilpassninger idag. At noen klarer å sammenligne spillertypen Denilson med Fabregas er for meg en gåte. Denilson er en ok spiller, men grå som en mus.

Link to comment
Share on other sites

fler enn meg som så kampen på canal+ og synes kommentatoren var dårlig??

hørte bl.a. "et knallhardt skudd av eboue"

eller "en forferdelig tackling av clichy" (eller) noe lignende, da clichy skled og overkroppen hans rev med seg twente-spilleren.

 

jeg så ikke første omgang, men hørte han snakket ihjel førsteomgangen ved å bl.a. si fulle navn til spillere hver gang de hadde ballen :P

 

Hehe, Johannesen er jo Tottenham-fan så er ikke så rart.

Men han kan være morsom til tider.

Link to comment
Share on other sites

fler enn meg som så kampen på canal+ og synes kommentatoren var dårlig??

hørte bl.a. "et knallhardt skudd av eboue"

eller "en forferdelig tackling av clichy" (eller) noe lignende, da clichy skled og overkroppen hans rev med seg twente-spilleren.

 

jeg så ikke første omgang, men hørte han snakket ihjel førsteomgangen ved å bl.a. si fulle navn til spillere hver gang de hadde ballen :P

Hvis du hadde hørt godt etter så hadde du hørt han si: et knallhardt skudd fra eboue som nesten kom frem til 5 meteren". Gjennsomsyret ironisk. Han beklaget også sin uttalelse om clichy da han så situasjonen i reprise! Tor Rune Haugen var det vel som kommenterte. Det at han "snakket i hjel første omgang er tull. Den var dau med eller uten hans kommentarer.

 

Synes kampen idag faktisk var ganske positiv i motsetning til mange andre her inne.

Virker faktisk som vi har sett forskjellig kamp.

 

Jeg synes Denilson er helt usynlig i mesteparten av kampen idag. Ingen god kamp til tross for at han var noe mer innvolvert i 2 omgang så er han langt fra Flamini i fjor.

 

Walcott viser at han fremdeles har ett meget lavt laveste nivå, pluss for god deffensiv jobbing.

 

Van Persie er ikke i nærheten av form.

 

Ramsey synes jeg gjør en veldig fin figur, han er 17 år! Spiller etter min mening bedre enn Denilson.

 

Djourou gjør også en god kamp sammen med Almunia. Positivt. For ikke å glemme Eboue.

jeg skulle akkurat til å kommentere hvor fornøyd jeg var med Denilson i dag. Han stoppet Twente, hjalp backene, tacklet og løp. Syns han gjorde en god kamp. Riktignok ikke med den intensiteten til Flamini, men det er flere måter å spille DM enn Flaminis måte!

Utvilsomt. Flamini er langt ifra fasiten. Men jeg syned Denilson er for lite mobil, har for lav intensivitet og ikke minst for mye feilpassninger idag. At noen klarer å sammenligne spillertypen Denilson med Fabregas er for meg en gåte. Denilson er en ok spiller, men grå som en mus.

Denilson og Fabregas er ganske forskjellige ja! Men Denilson er i en omskoleringsfase. Han har vel aldri vært en utpreget DM. Gjort store fremskritt, men må jekke opp arbeidsinnsatsen et par hakk. Men jeg tror han kan bli en god erstatter for Flamini. Spennende å se han til lørdag

Link to comment
Share on other sites

Jaja.

Da var årets verste kamp for meg over. Disse kvalene liker jeg dårlig. Men for en start på sesongen. Fantastisk i en så nervepirrende kamp. Vi er et stort skritt nærmere første (og viktigste) målet for året og vi klarte det med et lag som mange fryktet ikke ville være godt nok.

Mange spillere sto frem i dag.

Almunia viser igjen hvorfor han danket ut Lehman, er kjempegod en mot en, syntes nå jeg.

Djourou takket for tilliten og viste gode offensive tendenser, kanskje det største lyspunktet i dag, Ramsey var fantastisk alderen tatt i betraktning, gjorde mye bra og viste hvilket talent han er.

Ellers syntes jeg vingbackene spilte seg opp etter en svært rufsete start, feilplasseringer og feilpasninger.

Jeg er lykkelig og syntes dette var en fantastisk start på sesongen.

 

Og skuffet over NRK, viser glimt fra Brannkampen og nevner Liverpools skuffende prestasjon,men ikke et ord om Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

fler enn meg som så kampen på canal+ og synes kommentatoren var dårlig??

hørte bl.a. "et knallhardt skudd av eboue"

eller "en forferdelig tackling av clichy" (eller) noe lignende, da clichy skled og overkroppen hans rev med seg twente-spilleren.

 

Syns kommentatoren var heilt OK.. "Knallhardt skudd av Eboue" trur eg var meint litt ironisk, og når det gjeld taklinga til Clichy så modererte han seg då han såg reprisen.. :P

Langt frå den beste kommentatoren på norsk TV, men mykje lenger frå den verste..

 

 

Ellers så syns eg vi gjorde ein bra kamp, alt tatt i betraktning.. ser folk syns Denilson var usynlig? Eg syns tvert imot at han var ein av dei beste idag.. Ellers gjer Eboue en god kamp, det samme med Djourou.. Walcott jobbar bra defensivt, men manglar litt på touchen offensivt.. Får likevel pluss for bra assist!

 

Adebayor var litt "rusle-biff" idag, syns eg.. van Persie manglar vel òg ein del på toppforma..

 

Ramsey syns eg klarer seg greitt! Manglar litt sjølvtillit og blir litt veik i nokon situasjonar, men klarer seg bra totalt sett!

 

0-2; Mission accomplished!

 

PS! Liverpool med tilnærma fullt lag klarer berre 0-0 mot Standard Liege, som i mine auge ikkje er stort bedre enn Twente.. Reina må i tillegg redde straffe..

Link to comment
Share on other sites

Øivind Johannesen var kommentator, og han er yid ja. Men han er da likevel en god kommentator. God, lun og tørr humor, med masse ironi. Og han er da absolutt ikke anti-Arsenal i sin kommentering, på tross av sin klubbtilhørighet.

 

Og hva skal vi si om kampen? Svært bra resultat, særlig med tanke på spillet og med tanke på hvilket lag man stilte med. For så vidt en profesjonelt gjennomført jobb. Man har mer enn et bein i gruppespillet uten å slite seg ut. Men det var mye grums både individuelt og kollektivt. Om det skyldes mangelen på rutine eller at det er tidlig i sesongen er vel ikke godt å si, men på tross av det gode resultatet ble jeg vel ikke akkurat betrygget av det jeg så. Spørsmålene er fortsatt mange og store. Men på den andre side er sesongen lang, og det er jo viktig å ikke være i toppform for tidlig. Akkurat DET ser ikke ut til å være den store faren med Arsenal i år...

Link to comment
Share on other sites

fler enn meg som så kampen på canal+ og synes kommentatoren var dårlig??

hørte bl.a. "et knallhardt skudd av eboue"

eller "en forferdelig tackling av clichy" (eller) noe lignende, da clichy skled og overkroppen hans rev med seg twente-spilleren.

 

jeg så ikke første omgang, men hørte han snakket ihjel førsteomgangen ved å bl.a. si fulle navn til spillere hver gang de hadde ballen :P

Hvis du hadde hørt godt etter så hadde du hørt han si: et knallhardt skudd fra eboue som nesten kom frem til 5 meteren". Gjennsomsyret ironisk. Han beklaget også sin uttalelse om clichy da han så situasjonen i reprise! Tor Rune Haugen var det vel som kommenterte. Det at han "snakket i hjel første omgang er tull. Den var dau med eller uten hans kommentarer.

 

Synes kampen idag faktisk var ganske positiv i motsetning til mange andre her inne.

Virker faktisk som vi har sett forskjellig kamp.

 

Jeg synes Denilson er helt usynlig i mesteparten av kampen idag. Ingen god kamp til tross for at han var noe mer innvolvert i 2 omgang så er han langt fra Flamini i fjor.

 

Walcott viser at han fremdeles har ett meget lavt laveste nivå, pluss for god deffensiv jobbing.

 

Van Persie er ikke i nærheten av form.

 

Ramsey synes jeg gjør en veldig fin figur, han er 17 år! Spiller etter min mening bedre enn Denilson.

 

Djourou gjør også en god kamp sammen med Almunia. Positivt. For ikke å glemme Eboue.

jeg skulle akkurat til å kommentere hvor fornøyd jeg var med Denilson i dag. Han stoppet Twente, hjalp backene, tacklet og løp. Syns han gjorde en god kamp. Riktignok ikke med den intensiteten til Flamini, men det er flere måter å spille DM enn Flaminis måte!

Utvilsomt. Flamini er langt ifra fasiten. Men jeg syned Denilson er for lite mobil, har for lav intensivitet og ikke minst for mye feilpassninger idag. At noen klarer å sammenligne spillertypen Denilson med Fabregas er for meg en gåte. Denilson er en ok spiller, men grå som en mus.

Denilson og Fabregas er ganske forskjellige ja! Men Denilson er i en omskoleringsfase. Han har vel aldri vært en utpreget DM. Gjort store fremskritt, men må jekke opp arbeidsinnsatsen et par hakk. Men jeg tror han kan bli en god erstatter for Flamini. Spennende å se han til lørdag

Jeg er overhodet ikke redd for å bruke Denilson sentralt på midten. Han er som nevnt en god spiller, men etter min mening ikke god nok til 60 kamper og PL gull og CL triumf. Med andre ord mener jeg han er en meget god squad player, men ikke god nok til å stabilisere en ellers offensiv midtbane.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...