Jump to content

2008.08.12 FC Twente B


bergkampje

Recommended Posts

Damn.. Skal på Stadion å se Brann - Marseille samtidig. Blir jo sikkert gøy det også da, men liker ikke å gå glipp av en Arsenal kamp.

Får ta meg sammen å vente helt til lørdag med å se kamp da. Det skal bli knas med pl, gleder meg som aldri før :)

 

aiaiai..

 

Snakk om feilprioritering. Men, det er klart med Branns`fantastiske form for tiden blir det nok en kanonkamp mot middelmådige Marseille. De er jo tross alt ikke i samme klasse som Ventspils fra den store fotballnasjonen i øst.. :) :D

 

Vel, nok om hobbyfotball og tilbake til det som betyr noe.

Twente kan godt gi oss problemer på onsdag. De har alt å vinne, ingenting å tape. Med høyt tempo og hard fysisk fotball kan de risikere å sette ut vår midtbane i denne kampen. Denilson har fortsatt en vei å gå, men håper han har fått nok kamper i preseason til å være forberedt på hva som venter ham de kommende ukene. Med TR og Diaby ute er det evnt Eboue som må komme inn sentralt for å vise muskler hvis den unge brasse skulle svikte, andre alternativer finnes ikke slik jeg ser det. Måtte til nød være Djourou som har noen få kamper i denne posisjonen. Toure har altfor dårlig plasseringsevne til å være DM, han vil desverre bli trukket ut av posisjon og dermed blottlegge de 4 bak fullstendig. Ramsey har ikke overbevist annet enn i korte perioder og mister stadig ballen i farlige områder. Han kan nok bli noe, men er ikke klar for en så viktig kamp enda. Randall med samme begrunnelse som Ramsey.

 

Så, jeg tror vi må belage oss på en forsiktig kamp fra Arsenal. Et mål vil bety veldig mye og klarer vi å holde tett bakover tror jeg det meste er gjort. Nesten så jeg har lyst til å se laget i en 4-5-1 formasjon med tre sentrale midtbanespillere som kan låse midten fullstendig. Ade kan gjøre en god jobb alene og med van Persie og Eboue på hver sin kant skulle han kunne få nok støtte i perioder. Sentralt forventer jeg å se Nasri, Denilson og Fabregas. Evnt flytte van Persie over til høyre og Nasri på Nasri for å kjøre Eboue som nest ytterste til høyre.

De 4 bak blir som i fjor Sagna, Gallas, Toure og Clichy.

 

Almunia

Sagna Toure Gallas Clichy

Eboue Fabregas Denilson Nasri van Persie

Adebayor

 

alt:

 

Almunia

Sagna Toure Gallas Clichy

van Persie Eboue Fabregas Denilson Nasri

Adebayor

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Mange spillere som blir hjemme i London til denne kampen :)

Kolo, Senderos, Nasri, Diaby, Cesc, og selvfølgelig Rosicky og Eduardo. Kolo og Nasri blir sannsynligvis klare til helgen, mens resten er ute etter det jeg har skjønt. Det verste her blir å klare seg uten Cesc både mot Twente og i åpningskampen i PL på lørdag. Nå er ikke Twente og WB de verste motstanderne, men synd at så mange er ute allerede :D får håpe det ikke er langvarig!

Link to comment
Share on other sites

Troppen mot Twente..

 

Manuel ALMUNIA

Lukasz FABIANSKI

Bacary SAGNA

William GALLAS

Gael CLICHY

Justin HOYTE

Johan DJOUROU

Aaron RAMSEY

Jack WILSHERE

Kieran GIBBS

DENILSON

Theo WALCOTT

Emmanuel EBOUE

Mark RANDALL

Emmanuel ADEBAYOR

Robin VAN PERSIE

Nicklas BENDTNER

Carlos VELA

 

Troppen mot Twente er ikke den aller beste, men vi har hvertfall de 2 beste keeperne vi har i klubben tilgjengelig, itillegg til 3/4 forsvarspillere, unntatt Kolo, med. Spissplassen virker å være bra! Men midtbanen er der vi sliter. Som sagt tidligere her på forumet, spiller ikke Cesc, Nasri og Diaby. Det kan fort bety at midtbanen kan bli seende ut slik: Walcott-Denilson-Ramsey-Eboue ... Er usikker på hvem som starter på den sentrale midtbane posisjonen sammen med Denilson. Denilson er jeg sikker på kommer til å starte imorra. Ramsey har hatt en sesongoppkjøring under pari, og virker helt klart ikke å passe seg inn i Arsenal laget. Randall har vært forferdelig i et par kamper i pre-season, og håper inderlig ikke at han starter. Har heller ikke troa på at Randall kommer til å lykkes i Arsenal, dessverre :)

Wilshere kunne sikkert vært bra å bruke på venstrekanten, nå som midtbanen vår er så tynt besatt, men tviler på at Wenger vil starte med en så ung og urutinert spiller.

Midt ønske hadde vært å ha Walcott på høyrekanten, og Vela på venstre, mens Eboue og Denilson kan være sentrale. Så blir spissparret dannet av Ade og RvP..

Synd midtbanen vår er så tynn allerede, og det viser jo bare som alle vet at vi har stort behov for en ny midtbanespiller. Forhåpentligvis får vi Cesc og Nasri tilbake så fort som mulig! Men har troa på at vi får med oss et godt resultat imorra! :D

Link to comment
Share on other sites

Blir jammen ikke mye kreativitet igjen på midten nå. Håper de kjører Eboue sentralt og Walcott på høyre ving når ting er som de er. Her er det en liten krise for å si det mildt. En dårlig kamp her og en dårlig kamp på lørdag så kan sesongen være delvis spolert allerede. Med en så ung tropp er vi helt avhengig av å få en god start med masse selvtillitt hvis vi skal kunne klare å hevde oss.

 

Btw: Noen som vet hvorfor Traore ikke har vært i troppen til de siste kampene??

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo nesten en skandale. Arsenal klarer det kunststykket å stille uten en haug av sine beste midtbanespillere. Lurer seriøst på hvem som skal ta tak på midtbanen. Leste på tekst-tv at Ramsey muligens får plassen ved siden av Denilson. Må innrømme at dette setter stygge griller i hodet på Charlie. :)

 

Tror dette blir en vrien kamp slik som situasjonen er nå. Twente kommer til å gi alt hjemme. Lukter 1-1.

 

Ellers er vel dette nok en bekreftelse på at Wenger må finne frem sjekkheftet.

Link to comment
Share on other sites

Damn.. Skal på Stadion å se Brann - Marseille samtidig. Blir jo sikkert gøy det også da, men liker ikke å gå glipp av en Arsenal kamp.

Får ta meg sammen å vente helt til lørdag med å se kamp da. Det skal bli knas med pl, gleder meg som aldri før :D

 

 

hvor er lojaliteten????

 

Åsså Brann da!?! :) :D

Skandale!!!:D

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo nesten en skandale. Arsenal klarer det kunststykket å stille uten en haug av sine beste midtbanespillere. Lurer seriøst på hvem som skal ta tak på midtbanen. Leste på tekst-tv at Ramsey muligens får plassen ved siden av Denilson. Må innrømme at dette setter stygge griller i hodet på Charlie. :)

 

Tror dette blir en vrien kamp slik som situasjonen er nå. Twente kommer til å gi alt hjemme. Lukter 1-1.

 

Ellers er vel dette nok en bekreftelse på at Wenger må finne frem sjekkheftet.

 

Må si at jeg begynner å bli en smule skeptisk. Sesongen er ikke startet og vi har allerede et halvt lag på skadelista.

Hvis ikke dette ansporer Wenger til et midtbanekjøp vet ikke jeg.

Dette blir definitivt ikke lett og skulle vi drite oss ut og ikke klare å kvalifisere oss vil

Wenger definitivt bli kritisert.

Jeg mener han spiller et høyt spill nå.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo latterlig at vi ALLEREDE har full skadekrise.

 

Noe gjøres feil et sted. Ingen andre klubber har samme krise til ENHVER tid. Det er jo utrolig!

 

Har ingen annen forklaring enn at det må være denne spillertypen som gjør at de ofte får "knocks" o.l,. men det som virkelig er forstyrrende er at Wenger faktisk ikke har forsterket midtbanen enda når han selv har sagt at vi er i en krise. Det er rett og slett utrolig :)

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo nesten en skandale. Arsenal klarer det kunststykket å stille uten en haug av sine beste midtbanespillere. Lurer seriøst på hvem som skal ta tak på midtbanen. Leste på tekst-tv at Ramsey muligens får plassen ved siden av Denilson. Må innrømme at dette setter stygge griller i hodet på Charlie. :)

 

Tror dette blir en vrien kamp slik som situasjonen er nå. Twente kommer til å gi alt hjemme. Lukter 1-1.

 

Ellers er vel dette nok en bekreftelse på at Wenger må finne frem sjekkheftet.

 

Må si at jeg begynner å bli en smule skeptisk. Sesongen er ikke startet og vi har allerede et halvt lag på skadelista.

Hvis ikke dette ansporer Wenger til et midtbanekjøp vet ikke jeg.

Dette blir definitivt ikke lett og skulle vi drite oss ut og ikke klare å kvalifisere oss vil

Wenger definitivt bli kritisert.

Jeg mener han spiller et høyt spill nå.

 

Helt enig! Dette er høyt spill av Wenger. Han har nå kommet i den situasjonen som mange av oss har fryktet. Midtbanen har lenge vært sårbar etter exiten til Flamini og Hleb. I tillegg sliter vi som vanlig med enorme skadelister. En midtbane bestående av Walcott, Ramsey, Denilson og Eboue, høres for lett ut i CL-kamp. Håper virkelig at Wenger svettet når han selv satt opp troppen til kampen.

 

Frykter at kampen gir oss et vrient utgangspunkt. Ser på Arsenal.com at Wenger forventer en sterk tropp i returmøtet. Liten trøst når vi titt og ofte sliter hjemme mot lag som setter alle mann i forsvar. Måtte jeg ta grundig feil. :huh: :huh:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo latterlig at vi ALLEREDE har full skadekrise.

 

Noe gjøres feil et sted. Ingen andre klubber har samme krise til ENHVER tid. Det er jo utrolig!

Det som gjøres feil er at Wenger ikke klarer å kjøpe spillere. Det laget vi stiller med mot Twente er det beste laget vi kan stille nå pga alle skadene!

Twente er ikke noe dårlig lag og skal overhode ikke undervurderes. Tenk når vi begynner med skader og slitne spillere i PL, skal vi da stille med et mannskap på bare 19 åringer? Wenger skrøt jo allerede i mai av at han var helt klar over hvilke spillerene han ville ha til klubben, han skulle tilogmed hente dem før EM.

Den eneste signeringa som har styrket laget hittil er Nasri og han har forsavidt bare erstattet Hleb.

Mye hadde vært gjort med 2 erfarende spillere, men det hadde absoludt vært en fordel om de hadde kommet i juli!

Link to comment
Share on other sites

hmm...ser ut til at det faktisk er Canal+ som sender denne kampen....that's a first..

 

http://www.canalplus.no/2008/schedule.aspx?date=2008-08-13

 

Sikkert Dag Solheim som har fiksa det der.. :)

jeg blir veldig forvirret nå. I kamptråden står det 12.aug, men kampen gikk ikke på canal + og i denne linken står det 13.aug. Jeg ble skuffa da jeg satt meg ned med øl og potetgull og var klar for kamp

 

Det er jo latterlig at vi ALLEREDE har full skadekrise.

 

Noe gjøres feil et sted. Ingen andre klubber har samme krise til ENHVER tid. Det er jo utrolig!

Har stilt meg selv det samme spørsmålet de siste 3 sesongene. Se på chelsea, man u de siste 3. Hva er det med våre spilleres fitness?

Link to comment
Share on other sites

Hørte de snakket om Twentekampen i oppsummeringen av Borehamkampen. Hørtes ut som om Fabregas er med til Nederland og trolig spiller. Andre som hørte det samme? Lyttet selv med et halvt øre.

 

Da hørte nok vi det samme! Klokt av Wenger, ser ingen grunn til å ta noen sjanser. Twente er tross alt en mye viktigere kamp enn WBA hjemme. Dette hjalp mye på nattesøvnen. :)

Link to comment
Share on other sites

Vi spillte fletta av Juve med Denilson/Ramsey og mot Real startet vi med Denilson/Diaby. Selv om trening og obligatorisk er to vidt forskjellige ting kommer vi neppe til å gå fullstendig på trynet mot Twente uten Cesc. Bedre at han ikke spiller og heller gjør sine forberedelser til WBA kommer på besøk.

Link to comment
Share on other sites

Kva er det som skjer med folk?? Sjølvsagt slår vi Twente..?! Vi har et fantastisk forsvar, med to av europas beste wing-backer.. Vi har Ade på topp som scorer to mål på trass av ein heller dårleg dag på jobben.. Vi har RvP som begynner å finne formen.. Vi har Theo, vi veit kva han er i stand til..

 

No må vi stå bak laget folkens..!! Eg har iallfall trua..! FC Twente - Arsenal 0-2..

Link to comment
Share on other sites

Håper dette laget:

 

Almunia

 

Sagna - Djourou - Gallas - Clichy

 

Walcott - Ramsey - Denilson - Traore

 

Adebayor - van Persie

 

 

Tror dessverre Eboue starter uansett, men hadde vært spennende å se enten Traore, Vela eller Wilshere fra start ute på kanten siden vi uansett har så mange skader. Og Eboue er ikke noe tap å sette ut.. Men blir nok Eboue høyre og Walcott venstre. Hvis ikke Eboue spiller sentralt.. Er uansett optimist foran denne kampen, på tross av skadeproblemene :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Dette blir ennå mer spennende enn jeg hadde tenkt meg.

Nå får en del spillere virkelig vist hva de er gode for i en del av de etablertes fravær.

Denne kampen vil indikere om Wenger har gjort rett i å ikke kjøpe et par spillere til.

Selv tror jeg faktisk Djorou kan bli en positiv overraskelse idag.

 

Laget blir da:

 

Almunia

 

Sagna Djourou Gallas Clichy

 

Eboue Ramsay Denilson Walcott

 

Ade VP

Link to comment
Share on other sites

Vi spillte fletta av Juve med Denilson/Ramsey og mot Real startet vi med Denilson/Diaby. Selv om trening og obligatorisk er to vidt forskjellige ting kommer vi neppe til å gå fullstendig på trynet mot Twente uten Cesc. Bedre at han ikke spiller og heller gjør sine forberedelser til WBA kommer på besøk.

 

Fabregas er antageligvis ute mot West Brom. også..

 

Ellers så tror jeg vi får slite litt i kveld siden vi har mange spillere ute, men likevel tror jeg vi får med oss et bra resultat.

Uavgjort også helt greit i en sånn kamp....så lenge vi scorer.

0-0 er ikke å foretrekke, men jeg kan ikke se for meg annet enn at vi slår dette laget greit på Emirates.

 

Tror vi vinner 2-1 :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er positiv som bare f... tror vi vinner lett. tre null eller kanskje vi slipper inn et mål. Vi har sluppet inn for mange mål i treningskampene.

 

Jeg har vært fornøyd med flere av spillerne i oppkjøringen. Ade virker mye bedre enn på samme tid i fjor. RvP er skadefri, det samme er Denilson som nå har mulighet til å gjøre plassen ved siden av Cesc til sine egen.

 

Gleder meg, men får desverre ikke mulighet til å følge med på kampen :.-(

Link to comment
Share on other sites

Kunne jo tenkes at Wenger bruker Vela, Walcott, Eboue og Denilson på midtbanen. Eboue spilte jo sentralt i en pre-season kamp, og kan jo hende Wenger plasserer han dit igjen, hvis han da ikke satser på at Ramsey takler presset. Eboue har jo tross alt nok erfaring i hvertfall, i forhold til Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...