Jump to content

2008.07.22 Szombathelyi Haladás B


hermz

Recommended Posts

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Randall var bra på lørdag og fortsetter trenden idag. Positivt i en nokså rotete 2 omg.

Enig, han hadde nettopp en dårlig pasning, men de fleste av pasningene hans er kjempenøyaktige, han er god med ballen og har en fin evne til å få med seg ballen fremover for å skyte, skuddene hans er litt for høye til nå men :)

Link to comment
Share on other sites

Uff, kjipt å finne ut at kampen begynte en time tidligere enn det jeg trodde :). Ikke så veldig mye å skryte av de jeg har sett (fra 60 min cirka). Traore har imponert meg med mange fine medtak og løp. Ellers veldig mye feilpasninger. Legger også merke til at spillerne er slitne. Vår nye franskmann har hatt to veldig fine ballerobringer. Randall varierer en del på pasningene sine (av de jeg har sett). Jeg fikk ikke sett noe av Wilshere, men ut ifra det jeg har lest her har han nok en gang imponert. Walcott har skuffet meg. EN spiller som spilte så mye i fjor på førstelaget bør klare å dominere en kamp til en viss grad. Han er kanskje sliten? Positivt å se Clichy og Sagna sammen i midten i andre. Det vil gi dem bedre forståelse av hverandre når sesongen starter.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, der var kampen over. Det ender 1-1, noe som er greit utifra sjansene. Selv om Arsenal hadde ballen omtrent i hele andre omgang. Flere av spillerne virker litt slitene, da tenker jeg på Ramsey, Walcott og Vela blant annet. En liten spillerbørs:

 

Manuel Almunia: 4

Vito Mannone: 4.5

Justin Hoyte: 4.5

Gavin Hoyte: 3.5

Armand Traore: 5

Bacary Sagna: 6

Gael Clichy: 6

Jack Wilshere: 5.5

Francis Coquelin: 4.5

Denilson: 5

Aaron Ramsey: 3

Henri Lansbury: 3.5

Theo Walcott: 4.5

Nicklas Bendtner: 6

Jay Simpson: 3.5

Carlos Vela: 4

Mark Randall: 5

 

Almunia kan ikke lastes for målet, men virker litt usikker ved noen anledninger. Ellers lite å gjøre. Mannone fikk 45 min til å vise seg fram, han gjør en kamp midt på treet. Prikkfri kamp av italieneren. J Hoyte gjorde noen gode og viktige inngripner, men han virket ikke helt patent ved enkelte situasjoner, det samme gjelder G Hoyte som ikke hadde sin beste kamp. Traore fikk en omgang og viste at han er en god backup back Gael. God bakover og blir som oftest med framover. Sammen med Clichy og Bendtner var Sagna en av Arsenals beste spillere, kanskje ikke så rart siden han er fast i første ellveren. Trygg og god bakover, samt at han bidrar offensivt. Det samme gjelder Clichy. Godkjent som stoppere også. Wilshere spilte nok en god kamp til å være 16 år (?), mange flotte finesser av unggutten som er spådd en stor framtid. Gleder meg til å se mer fra han. Coquelin hadde også en godkjent kamp, selv om det være skikkelig stille i perioder av kampen. Håper vi får se ham i årets liga-cup. Denilson gjorde en grei figur, selv om det aldri ble helt skikk på midtbanen. Men jeg har fortsatt troen på Denilson og han får nok flere sjanser på a-laget i år nå som Flamstern er borte. Aaron Ramsey hadde en dårlig kamp i dag, ingeting annet å si. Mange feilpasninger, han virket rett og slett litt daff. Men han er fortsatt ung og lovende. Han trenger nok flere kamper på å komme seg i Arsenal-trøya. Lansbury så jeg ikke så veldig mye til, selv om han prøvde på noen enkelte løp og pasninger. Har stor tro på Henri. Ingen stor kamp for å si det sånn. Walcott gjorde ingen imponerende kamp. Hadde forventet mer av Theo. Pluss for målet, det var i hvert fall fint. Bendtner spilte en bra kamp, en av Arsenals få høydepunkter. Flott målgivende på målet, samt at han ville veldig mye. Men det ville seg ikke helt hele tiden. Simpson følte ikke opp målet mot Barnet, det ble en stille kamp for Jay. Vela hadde sjansen og var nær ved ett par anledninger, men det var ingen stor kamp av mexicaneren. Men har veldig stor tro på han. Randall var kanskje den beste innbytteren sammen med Traore. Han prøvde og ville veldig mye. Lyktes til tider. Bra talent dette.

 

Kampen var veldig kjedelig til tider, veldig lite skjedde. Arsenal hadde overtaket men resultatet var helt ok utifra sjansene. Spillet var på Arsenals side til de grader i andreomgang. Selv om Arsenal gjennomførte en noe trett kamp. Håper vi får se Gallas, Ade?, Nasri og Toure neste gang. Burgenland burde bli lett.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett kampen, men har et forslag. I steden for å fokusrere på om Almunia gjør en tabbe eller er shaky eller whatever......så skriv heller en liten setning hver gang han gjør noe bra (utover det selvfølgelige). Dette gjelder fra og med neste kamp.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett kampen, men har et forslag. I steden for å fokusrere på om Almunia gjør en tabbe eller er shaky eller whatever......så skriv heller en liten setning hver gang han gjør noe bra (utover det selvfølgelige). Dette gjelder fra og med neste kamp.

 

Akkurat dette er jeg VELDIG enig i!

Link to comment
Share on other sites

Støttes!!

 

Er så utrulig lei gnålet om Almunia no..

 

Etter alt gnålet om Almunia så henger jeg meg på denne....uten tvil.

 

Allikevel er det jo artig at Almunia blir kritisert for mål han slipper inn av folk som ikke engang ser kampen....det blir bare for dumt.

Link to comment
Share on other sites

Støttes!!

 

Er så utrulig lei gnålet om Almunia no..

 

Etter alt gnålet om Almunia så henger jeg meg på denne....uten tvil.

 

Allikevel er det jo artig at Almunia blir kritisert for mål han slipper inn av folk som ikke engang ser kampen....det blir bare for dumt.

 

 

Personlig har jeg sett boritmot alle kampene Almunia har spillt i Arsenal-drakt... og jeg er ikke overbevist. Han er en god keeper, bevares, men definitivt ikke samme klasse som Lehmann og Seaman. Problemet er nok at målvakter på nivå med de to sistnevnte er veldig få.

Jeg håper Fabianski og Manone kan by Almunia på seriøs konkurranse om ikke alt for lenge.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett kampen, men har et forslag. I steden for å fokusrere på om Almunia gjør en tabbe eller er shaky eller whatever......så skriv heller en liten setning hver gang han gjør noe bra (utover det selvfølgelige). Dette gjelder fra og med neste kamp.

 

Er det bare Almunia som skal bli "fredet" på denne måten eller gjelder det resten av spillerne også? Eboue får for eksempel veldig mye kritikk i dette forumet. Mye av det er uberettiget spør du meg, i tillegg er det svært krasse kommentarer som blir brukt mot ham. Skal han også bli skånet for slikt? Eller gjelder det bare Almunia? Personlig synes jeg dette forslaget er tullete, men litt søtt. Jeg påberoper meg fortsatt retten til å kritisere Almunia når jeg mener det er nødvendig og gi han ros om han skulle gjøre noe bra, slik jeg gjøre med alle andre spillere på laget.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett kampen, men har et forslag. I steden for å fokusrere på om Almunia gjør en tabbe eller er shaky eller whatever......så skriv heller en liten setning hver gang han gjør noe bra (utover det selvfølgelige). Dette gjelder fra og med neste kamp.

 

Er det bare Almunia som skal bli "fredet" på denne måten eller gjelder det resten av spillerne også? Eboue får for eksempel veldig mye kritikk i dette forumet. Mye av det er uberettiget spør du meg, i tillegg er det svært krasse kommentarer som blir brukt mot ham. Skal han også bli skånet for slikt? Eller gjelder det bare Almunia? Personlig synes jeg dette forslaget er tullete, men litt søtt. Jeg påberoper meg fortsatt retten til å kritisere Almunia når jeg mener det er nødvendig og gi han ros om han skulle gjøre noe bra, slik jeg gjøre med alle andre spillere på laget.

 

BE

 

litt Off-topic, men nå er vel mye av kritikken mot Eboue pga spille stilen hans, husker mange ekstremt stygge episoder sist sesong. Han har sagt at han skal skjerpe seg, så vi får bare håpe at han faktisk gjør det.

Har egentlig ingen sans for "stygge" spillere som bruker stygge taklinger og som pådrar seg unødvendige kort, som kan ødelegge for resten av laget.

Spillere som Robbie Savage (Håper han forblir i Championship) og Mascherano.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...