Jump to content

Premier League 2008/2009


Mr Chapman

Slutt-tabellen i Premier League  

95 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Om vi holder oss hakket mere skadefri i år enn i fjor og får det til å klaffe med enten Denilson eller Diaby på DM så står det mellom oss og CHELSEA ved sesongslutt.Håper og tror att en del spillere tar steget opp og viser utvikling fra i fjor,Senderos,Denilson,Diaby,Walcott,Bendtler osv...Samtidlig så må de rutinerte spillerne våre ta tak og vise hva de står for.RVP,Rosicky,Fabregas,Ade,Kolo,Sagna,Clichy og Gallas må spille mest mulige kamper om vi skal ha sjans i toppen.Vi vet vi kan og klaffer ting blir det bra folkens! :)

 

CHELSEA nevnes som en naturlig favoritt.Med spillerne Scolari har til rådighet så kan de ikke unnlates.Er mere spennt på hvordan Scolari har tenkt å legge opp spillestilen.De har virket bunnsolide i treningskamper og de har de profilene som skal til for å gå til topps i samtlige turneringer.Spørsmålet er vel hvem som tåler å bli utelatt fra startoppstillingen.Deco,Ballack,Lampard,Essien,Cole,Wright Phillips osv er alle for god til det.

 

Skal bli spennede å se hvordan MANU takler sesongstarten uten Ronaldo og Rooney.Og om de ikke handler noen spillere så tror jeg de kan plages utover sesongen.De har jo ingen garanti mere på att spillere som Gary Neville,Giggs og Scholes presterer på høyeste nivå med tanke på alderen.

 

LIVERPOOL er vel et kapittel for seg selv.Kan ikke se for meg att de skal klare noen bedre plassering enn 4plass i år heller,kansje værre,det er vel et par lag som komme til å jakte Cl-spill denne sesongen,og de har investert.Liverpool har 3-4 gode spillere,Torres,Gerrard,Mascherano og delvis Carragher.Ellers så er det oppsop Benitez har kastet bort penger på,slike spillere man kjøper på FM.Robbie Keane må vel nevnes som en god spiller men om han er verd 20mill i den alderen er vel noe annet.

 

Når det gjelder de laga som kommer til å jakte den siste Cl-plassen og UEFA-cupen så er det faktisk flere som kan slå til.MAN CITY og TOTTENHAM satser tungt og har investert mye penger i spillere men holder det? Tottenham har slitt de siste sesongene uansett spillermateriale og trenere de har hatt.Er Juande Ramos den rette mannen og er Bentley,Modric,Berbatov osv de rette spillerene? Tiden vil vise det og Tottenham kan i mine øye plutselig puste Liverpool i nakken.MAN CITY skal også virke sterke på papiret men jeg mener att når Svennis ikke fikk det til i City så er neppe Mark Hughes det rette navnet.

 

Ellers så har vi lag som Portsmouth,Everton,Newcastle og Aston Villa.Av disse ser jeg på PORTSMOUTH som den sterkeste kandidaten til en 5-6 plass.De har forsterket med Crouch men har mistet motoren i laget nemlig Muntari til Inter.Om Redkanpp henter inn en lagelig forsterkning før sesongstart kan de overaske.Defoe og Crouch kommer til å garantere scoringer så hvorfor ikke.

 

ASTON VILLA spiller tidvis glimrende offansiv fotball.De har mange giftige spillere fremover på banen men sliter med å tette igjen bakover og kansje mangler de den helt store målscoreren.Mener Carew scorte 12 ligamål i fjor og det er ikke nok til å henge seg på Cl og UEFA-cup i år.Så er det jo sagaen om Garreth Barry.Tviler på han kommer til å bli solgt før seriestart.Fint for Villa men det spørs hvordan det føles for Barry selv,om han klarer å prestere slik som tidligere sesonger.Han er uten tvile den viktigste spilleren i Villa og er Barry i form er Villa i form.

 

EVERTON har ikke forsterket laget med en eneste spiller.I skrivende stund er vel Vagner Love på vei men slik jeg ser det så havner Everton bak både Villa,City,Spurs og Portsmouth.Skal man bli bedre må man selvfølgelig beholde stammen i fjorårets lag men også forsterke.Det samme gjelder NEWCASTLE,jeg har bare ikke trua på de.Dette er to lag som kan havne midt på tabellen.

 

Var ikke meninga å skrive så mye men når jeg er i gang så kan jeg bare likegodt avslutte men bunnstriden.

 

Det blir naturlig å ønske de 3 nykommerne i bunnstriden.HULLl,STOKE og WBA.Sistnevnte har slitt voldsomt i treningskamper og jeg kan ikke se for meg att de kan berge plassen.Derfor WBA desidert sist ala Derby i fjor.Stoke og Wigan tar også turen ned.Av en eller annen grunn har jeg trua på att HULL klarer seg,vet ikke hvorfor men jeg har fått for meg det :D

 

SUNDERLAND ønsker jeg ned,Roy Keane er den siste personen i fotballverdenen som skulle fått lov til å vært manager.Tror de klarer seg godt i år å men håper ikke det.

 

BLACKBURN blir et lag jeg ikke klarer å plassere.Mitt beste tips er att de havner på 9-17 plass.Vet ikke om Ince er den rette mannen for de og de har mistet David Bentley.

 

realistisk sett så tror jeg tabellen i topps og grunn blir seende slik ut:

 

1Chelsea 2Arsenal 3ManU 4Liverpool 5Tottenham 6Portsmouth 7Aston Villa 8Man City

 

20WBA 19Wigan 18Stoke 17Sunderland 16Hull

 

De lagene som ikke er nevnt eller omtalt havner på de resterende plasser.Å omtale West Ham,Middlesbrough,Fulham osv gidder jeg bare ikke :D

 

Kom gjerne med innspill folkens,tvi tvi :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Nå skriver SkySports at Keegan har gått fra jobben, fordi han varmisfornøyd med transfer aktiviteten.

 

Hvis dette stemmer, er jo dette galskap.

 

Dette kan ikke være riktig. Newcastle er, kanskje sammen med Sunderland, det laget som har fått best forsterkninger i løpet av sommeren, så det er helt absurt om Keegan skulle si opp på grunn av det.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

veit dette er lit off topic men lurer på hvor mangen klubber i england som er oppkjøpt og har steinrike eiere? som chelsea og man city.

 

Det er vel kun City og Chelsea som er kjøpt opp av så rike eiere at all gjeld er slettet.

 

United og Liverpool, har jo også forholdsvis rike eiere. Problemet der, er at de måtte ta opp gjeld for å kjøpe opp aksjene i klubben, og har i ettertid flyttet gjelden over på klubbene.

 

Andre klubber jeg kommer på i farten, som har forholdsvis rike eiere, er West Ham, Aston Villa, Tottenham og Portsmouth.

 

Årsaken til at man merker seg disse klubbene, er fordi de blir kjøpt opp av utenlandske eiere.

Link to comment
Share on other sites

veit dette er lit off topic men lurer på hvor mangen klubber i england som er oppkjøpt og har steinrike eiere? som chelsea og man city.

 

Det er vel kun City og Chelsea som er kjøpt opp av så rike eiere at all gjeld er slettet.

 

United og Liverpool, har jo også forholdsvis rike eiere. Problemet der, er at de måtte ta opp gjeld for å kjøpe opp aksjene i klubben, og har i ettertid flyttet gjelden over på klubbene.

 

Andre klubber jeg kommer på i farten, som har forholdsvis rike eiere, er West Ham, Aston Villa, Tottenham og Portsmouth.

 

Årsaken til at man merker seg disse klubbene, er fordi de blir kjøpt opp av utenlandske eiere.

 

Arsenal har også veldig rike eiere og da spesielt Kroenke og Usmanov.

Link to comment
Share on other sites

veit dette er lit off topic men lurer på hvor mangen klubber i england som er oppkjøpt og har steinrike eiere? som chelsea og man city.

 

Det er vel kun City og Chelsea som er kjøpt opp av så rike eiere at all gjeld er slettet.

 

United og Liverpool, har jo også forholdsvis rike eiere. Problemet der, er at de måtte ta opp gjeld for å kjøpe opp aksjene i klubben, og har i ettertid flyttet gjelden over på klubbene.

 

Andre klubber jeg kommer på i farten, som har forholdsvis rike eiere, er West Ham, Aston Villa, Tottenham og Portsmouth.

 

Årsaken til at man merker seg disse klubbene, er fordi de blir kjøpt opp av utenlandske eiere.

 

Eneste laget som har rikere eiere enn Queens Park Rangers er vel City.

QPR er eid av Bernie Ecclestone (eieren av Formel 1) og inderen Mittal. Tro meg disse karene er rike.

 

BE

 

EDIT: Fulham har også en rik eier. De er eid av Mohammad Al Fayed (eieren av Harrods)

Link to comment
Share on other sites

veit dette er lit off topic men lurer på hvor mangen klubber i england som er oppkjøpt og har steinrike eiere? som chelsea og man city.

 

Det er vel kun City og Chelsea som er kjøpt opp av så rike eiere at all gjeld er slettet.

 

United og Liverpool, har jo også forholdsvis rike eiere. Problemet der, er at de måtte ta opp gjeld for å kjøpe opp aksjene i klubben, og har i ettertid flyttet gjelden over på klubbene.

 

Andre klubber jeg kommer på i farten, som har forholdsvis rike eiere, er West Ham, Aston Villa, Tottenham og Portsmouth.

 

Årsaken til at man merker seg disse klubbene, er fordi de blir kjøpt opp av utenlandske eiere.

 

Arsenal har også veldig rike eiere og da spesielt Kroenke og Usmanov.

 

Jo, det har vi, men disse har ikke noen innflytelse i kllubbens drift. Det er der den store forskjellen ligger. Eierne i klubbene jeg har nevnt, er med på å bestemme det meste som skjer i klubbene, mens Usmanov ikke har så veldig mye han skulle ha sagt ifbm klubbens drift. Kroenke vil naturligvis få litt mer innflytelse nå, etter at han fikk en plass i styret. Men hans oppgave, blir å stykre profileringen av klubben.

 

veit dette er lit off topic men lurer på hvor mangen klubber i england som er oppkjøpt og har steinrike eiere? som chelsea og man city.

 

Det er vel kun City og Chelsea som er kjøpt opp av så rike eiere at all gjeld er slettet.

 

United og Liverpool, har jo også forholdsvis rike eiere. Problemet der, er at de måtte ta opp gjeld for å kjøpe opp aksjene i klubben, og har i ettertid flyttet gjelden over på klubbene.

 

Andre klubber jeg kommer på i farten, som har forholdsvis rike eiere, er West Ham, Aston Villa, Tottenham og Portsmouth.

 

Årsaken til at man merker seg disse klubbene, er fordi de blir kjøpt opp av utenlandske eiere.

 

Eneste laget som har rikere eiere enn Queens Park Rangers er vel City.

QPR er eid av Bernie Ecclestone (eieren av Formel 1) og inderen Mittal. Tro meg disse karene er rike.

 

BE

 

EDIT: Fulham har også en rik eier. De er eid av Mohammad Al Fayed (eieren av Harrods)

 

Det stemmer selvfølgelig at disse klubbene også har rike eiere. Fulham og Al Fayed hadde jeg helt glemt, mens QPR spiller i lavere divisjoner, og er dermed ikke så interessante i denne sammenhengen. Det virker ikke akkurat som eierne spytter så veldig mye penger inn i klubben, for da hadde jo etter hvert sannsynligheten for at de ville klart å spille seg opp i PL vært tilstede.

 

Det var jo slik Al Fayed fikk Fulham opp til PL, ved å bruke en del penger, som de andre klubbene i divisjonene ikke hadde mulighet til å være med på.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg blir så irritert på Ron Atkinson når han kommer med disse kandidatene sine til tidenes premier league ag. I dag er det spisser det går i og blant hans seks kandidater finnes ikke Dennis Bergkamp. Eric Cantona finnes derimot!! Var Bergkamp noe dårligere enn Cantona??? Eller dårligere enn Jurgen Klinsmann eller Michael Owen???

Link to comment
Share on other sites

Når man ser hvilke to backer som er på det laget, er det ingen tvil om at den listen er bare tull. Bytt ut Owen og Klinsmann med Bergkamp og Fowler, begynner vi i alle fall å nærme oss noe som kan ligne på en topp 6 liste over de beste spissene.

 

De 10 som har scort mest:

1 Flag of England Alan Shearer 260

2 Flag of England Andrew Cole 187

3 Flag of France Thierry Henry 174

4 Flag of England Robbie Fowler 161

5 Flag of England Les Ferdinand 150

6 Flag of England Teddy Sheringham 147

7 Flag of England Michael Owen 139

8 Flag of the Netherlands Jimmy Floyd Hasselbaink 128

9 Flag of Trinidad and Tobago Dwight Yorke 123

10 Flag of England Ian Wright 113

Link to comment
Share on other sites

Tåpelig er ordet, ja.

 

Men i dagens Dagbladet (pappirutgaven), satt Atkinson opp sitt lag, det inneholdt Henry, og ikke Cantona.

 

Men at de idiotene som stemmer fram det der unnlater tidenes beste PL-spiller gjennom tidene, Thierry Henry, er latterlig, og ikke minst flaut på vegne av det norske folk.

Link to comment
Share on other sites

Helt opp til 6 kampers utestengelse for en liten fik?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=522849

 

Hvorfor blir ikke stygge taklinger slått hardere ned på?

 

Jeg er enig med deg i at det bør slås hardt ned på stygge taklinger, det betyr ikke at jeg er uenig i at et svin som Barton også skal straffes grundig for han slo, selvom det var løst. Jeg syns det skal gå en absolutt grense ved slag, hardt eller ikke hardt er mindre viktig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...